Petr X

Bere plyn i benzin zaroven

30 posts in this topic

Tak uz jsem pravdepodobne prisel problemy s provozem na lpg. Bere to totiz oboji. Na benzin je to od vycisteni vstriku naprosto bezvadny. Az na to, ze se mi ted vy... spojka, ale to uz mam zarizeny.

Jakmile prepnu na plyn, po chvilce se rozsviti kontrolka diagnostiky a auto nechce poradne jet, zahlcuje se. Svicky jsou uplne cerny, vyfuk taky. Prisel jsem na to proto, ze kdyz do prazdny nadrze benzinu naleju 3l benzinu a nastartuju a po chvili to prepne na lpg a jedu, tak po xx kilometrech benzin v nadrzi dojde, kontrolka diag. prestane svitit, auto normalne jede, ale kdyz to chcipnu, tak uz nenastartuju ... nejdrive jsem to resil tak, ze jsem si bral na delsi cesty sebou kanystr benzinu, ale ted uz jezdim jen na benzin.

Nevyznate se nekdo v systemu Vialle LPI, cim by to mohlo byt? Uz jsem volal do prahy - delaji tam holandany, ale maji volno az po novem roce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Celkem slušný úsudek. Jak jsi na to přišel? Náhoda?

Ale přiznám se, že se mi to moc nezdá. Tento problém byl poměrně běžný u těch starých LPG s klasickým směšovačem, kde byl elektromagnetický ventil, který zavíral benzín a když špatně těsnil, míchal se benzín s plynem a blblo to. Vialle už v autě nemám a nepamatuji se, jestli tam jsou tyto ventily, pokud ano, najdeš je někde na přívodní hadičce benzínu, je to takový elmag. váleček zakončený gumovým kroužkem, který může být vyčvachtaný (toto celé usazené v železném pouzdře). Mám ale takový pocit, že Vialle to má řízené přes centrální jednotku plynu, která spolupracuje s benzínovou klasickou jednotkou a prostě se jen přestanou otvírat vstřiky (to si ale nejsem moc jistý).

Ale vem si, kolik by jsi toho musel najet s 3 l benzínu? Pokud by to pouštělo benzín na plno, tak by to asi nejelo vůbec, musí tudíž jen trochu propouštět, dobře kdyby šlo cca o třetinu, bralo ti to 10l / 100 km, pak by benzín došel po 100 km - nevím jestli je to dobrá úvaha, ale spotřebovat 3 l benzínu při jízdě na plyn nebude jen tak.

Taky bacha potom na zadření benzínového čerpadla. Mě se to chovalo tak, že se jednoduše po několika kilometrech vysokotlaké čerpadlo v LPG nádrži rozjelo a začalo to fungovat. Poznat to lze podle zvuku toho čerpadla - jde slyšet jestli najíždí (po nastartování a chycení na benzín) a i při chodu motoru to tak \"hučí\" v nádrži. Pokud nic neslyšíš, je v háji to čerpadlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prisel jsem na to jednoduse, protoze bez benzinu v nadrzi to auto proste na plyn jede. A navic je divny, ze kdyz tam dam benzin a jedu nekam dal, po kilometru to prepne na plyn, takze bych mel v podstate najet na benzin jen ten kilometr ... ale po ujeti treba 50Km na plyn je benzin z nadrze proste pryc. Ted jsem koupil za 300 benzin a jezdim porad na benzin a je to uplne v pohode, zatim mam najeto asi 70Km. Jakmile mam v nadrzi benzin i plyn a jedu na plyn, tak to proste musim jen lechtat, protoze kdyz pridam plyn (pedal), tak to proste prestane jet, jako kdybych vypnut klicek v zapalovani, zacne to jet zase az po ubrani plynu.

Bylo mi to divny uz drive, ze mi ten benzin z nadrze strasne ubejval, i kdyz jsem jezdil jen na plyn. A i kdyz tam naleju jen ty 3 litry, tak to auto chlasta jak duha, beztak to jde vsechno ven vyfukem.

[upravil dne 19.12.06 Petr X]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udelam spojku, zajedu do prahy, aby s tim plynem nedo udelali, kdyz ne, tak ho z toho auta necham vyndat pryc .... no a auto jde z baraku, protoze ho uz mam tak akorat plny zuby ... a jak jsem byl s touhle znackou auta nejdrive spokojenej, tak ji asi bohuzel zmenim.

V cem si jsem jistej uplne, je to, ze uz nechci nikdy videt zadny PLYNOVY AUTO.

[upravil dne 19.12.06 Petr X]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brrrr ja bych taky plyn nechtel:bojimAle auto bych urcite nemenil no mozna za 607 jen kdyby nebyla tak poruchova:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm to vypada ze bude problem v ridici jednotce LPG, mas ji taky tak blbe primontovanou hned za chladicem, pristupnou vsemu bordelu a vode ? Trpi pak ten konektor, kterej uplne zarezne. Zilovi takhle ridici jednotka nezavrela plynovy ventily a cela nadrz mu po zaparkovani v garazi vyfucela ven, onehda tu daval i fotky. Zkus mrknout na ten konektor, jestli neni zrezlej

Nevim proc to Vialle nedavali do toho kastliku k originalni ridici jednotce jako ji davaj treba pri montazi AG systems

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Petr X

Udelam spojku, zajedu do prahy, aby s tim plynem nedo udelali, kdyz ne, tak ho z toho auta necham vyndat pryc .... no a auto jde z baraku, protoze ho uz mam tak akorat plny zuby ... a jak jsem byl s touhle znackou auta nejdrive spokojenej, tak ji asi bohuzel zmenim.

V cem si jsem jistej uplne, je to, ze uz nechci nikdy videt zadny PLYNOVY AUTO.

[upravil dne 19.12.06 Petr X]

mno rekl bych ze peugeot za to nemuze, Ja se svoji 406kou za 5a pul roku co ji mam neresil nijak zvlastni zavady a v podstate jen vymenuju olej, pneumatiky a tankuju benzin a LPG ( to ze se mi napriklad vysypal katalyzator, to po 250 000km beru spis jako zazrak ze neodesel driv, ze odesla zapalovaci rampa je bohuzel znama zavada u peugeotackych benzinaku od 1.816V az po 3.0V6 takze ja si nemuzu na 406ku stezovat ) Spis za tu nespolehlivost muze ta nesikovne provedena montaz LPG Vialle ( ridici jednotka vystavena povetrnostnim vlivum apod. ) zarizeni a zvlaste pak jeho kontrukce, ktera vydrzi jen urcity cas ( a deset let je pro system Vialle asi takova hranicni doba, od kdy se zacina srat , na druhou stranu, ukazte mi neco co by bylo na veky, zvlast pak mechanicke veci )

Verim ze to cloveka dokaze nas..at, kdyz se mu na aute rozsype nekolik veci v podstate najednou, ale ze se ti to nestane u jinyho auta ti taky nikdo nezaruci

[upravil dne 20/12/06 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, taky jsem měl tu řídící jednotku tak blbě připevněnou, ale se zas.. konektory jsem problém neměl.

Ferry, zastavuje u Vialle benzín ŘJ vstřikama, nebo je tam i el.mag. ventil? Já už si to moc nepamatuju, ale vzhledem k těm vysokotlakým rozvodům tam bude základ asi v těch vstřicích? Je to tak? Ke konci už jsem měl právě dost špatné ty vstřiky i na mojí káře - tj. řídící jednotka může být OK, ale některý z těch vstřiků je v háji.

Jinak s tebou soulasím, jestli má Petr X Vialle někdy z 96-97 kdy se do 406tek mohutně montovali, tak už to má něco za sebou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak funguje system vialle vubec netusim, ale asi bude zaklad v odpojeni napajeni vstriku, pricemz cerpadlo v benzinove nadrzi bezi dal a honi benzin dokolecka a napada me, jestli treba po tom cisteni nejaky vstrik ted nepropousti benzin do valcu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jojo, presne tak - ridici jednotka je tam dole za chladicem, totalne spinava, ale jeste jsem s ni nezkousel nic delat, ale verim tomu, ze by to tak mohlo bejt. Vim, ze deset let je dost, ze se to ted nejspis zacne vsechno sypat, jen me stve, ze uz takhle jsem do toho auta celkem dost narval, pocinaje komplet brzdama, komplet vyfuk i s katem, pak ta zapalovaci rampa, ... urcite bych si na neco jeste vzpomnel ... no a od vymeny te rampy to auto porad zlobi a porad to ma dost spolecnyho s plynem ... navic to mlaceni od zadni napravy, ktery uz ted ani neresim, do toho mi zacla svitit kontrolka brzdovyho oblozeni, kdyz slapu na brzdu, coz taky nechapu, kdyz mam brzdy udelany ... na pravym kole jsou dratky ustrizeny, ale to by to nesvitilo vubec. No a ted k tomu vsemu zacala totalne rvat spojka, asi lozisko ... to bych ani tak asi neresil, to se da za 4tis. udelat. A uz me to fakt stve.

Pokud jde o ten plyn, tak bych tomu veril, ze to je ridici jednotkou, ale to asi nema smysl spravovat. Jeste muzu zkusit mrknout na ty konektory, jestli se s tim ovsem da neco delat. Jediny, co me tak trochu potesilo, je ta jizda na benzin, kdyz mi vycistil ty vstriky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Zipík

Brrrr ja bych taky plyn nechtel:bojimAle auto bych urcite nemenil no mozna za 607 jen kdyby nebyla tak poruchova:nevim

... mozna za 607, jen kdyby nebyla tak poruchova .... :myslim

A to je prave ono, ja bych taky nemenil, jenomze posledni dobou mi pripada, ze jsou pezoty celkove docela dost poruchovy, jednak to tady vidim dost na foru a na druhou stranu jsem dost slysel od znamych, co maji 2.0 HDI, jake s tim maji porad problemy ... 307 a 206 HDI mam na mysli.

Proto uz zacinam premyslet uplne nad jinym autem i za cenu toho, ze treba naftova oktavka je na tom co do pohodli a a komfortu daleko niz nez 406, ale holt bude asi spolehlivejsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na druhou stranu mas dost veci novych a vis,ze ti nejaky cas vydrzi.Kdyz koupis druhe nemas zaruku,ze bude ok.Ten konektor mi pripada jako dobry smer k naprave:superKonektor rozebrat vycistit od bordelu a zaoxidovani a nejlepe prostriknout kontoxem pak zase nejaky cas vydrzi:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Petr X

Původně zaslal: Zipík

Brrrr ja bych taky plyn nechtel:bojimAle auto bych urcite nemenil no mozna za 607 jen kdyby nebyla tak poruchova:nevim

... mozna za 607, jen kdyby nebyla tak poruchova .... :myslim

A to je prave ono, ja bych taky nemenil, jenomze posledni dobou mi pripada, ze jsou pezoty celkove docela dost poruchovy, jednak to tady vidim dost na foru a na druhou stranu jsem dost slysel od znamych, co maji 2.0 HDI, jake s tim maji porad problemy ... 307 a 206 HDI mam na mysli.

Proto uz zacinam premyslet uplne nad jinym autem i za cenu toho, ze treba naftova oktavka je na tom co do pohodli a a komfortu daleko niz nez 406, ale holt bude asi spolehlivejsi.

Stare typy mozna jo ale u nove odchazi turba a ten motor je i horsi nez HDI.Nejlepsi by byla 607 s motorem ictdi od Hondy a spolehlivou elektroinstalaci:super

[upravil dne 20.12.06 Zipík]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zipik: Kez by to tak bylo a stacilo by jen procistit ten konektor. Mam plno veci vymenenych, jenomze zadni naprava - 10tis., spojka 4tis., mozna novy desticky, ted neco udelat s tim plynem - to je velka dalsi investice. A pokud bude ridici jednotka spatna, tak mi zbejva jedine ten plyn vymontovat a za 3Kc na kilometr na benzin by se mi jezdit moc nechtelo, to vidim ted.

Mel jsem na mysli starsi model oktavky, novou urcite ne. Podle financi tak nejspis r.v. 99 - novejsi palubka (myslim, ze i podvozek trochu jinej), starsi svetla, nebo mozna uz r.v. 2000 s cirou optikou. Novejsi tezko. Hlavne je u TDI spotreba minimalne o litr nizsi nez u HDI.

Ceny jsou skoro stejny, jasne ze bych nejradsi volil 406hdi, jenomze at pocitam jak pocitam, porad vidim daleko vetsi vyhody u tdicka a hlavne ta spolehlivost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Petr X:Zadni naprava 10tis.?To je nejak moc pokud nemenis i tlumice.Na elektronice se vetsinou nic nerozbije az na nejake vyjimky.Pokud to fungovalo do ted tak to bude bud konektor a nebo nejaky snimac.Pokud mas nove desticky tak je zbytecne menit je za dalsi.Opet spatny kontakt........Holt spojka ceka nejspis i me a to nepocitam investici za predni brzdy:(Ale to az sjedu desticky do te doby na to prdim.No a tu zadni napravu budu taky delet az bude cas ale jen tycky a pri te prilezitosti si opravim i tu nadrz:nevim

Jinak spotrebu mam 6,1l to neni zas tak zle.Je asi o litr vetsi ale to pohodli....;)

[upravil dne 20.12.06 Zipík]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To problikávání destiček mi taky dělalo a bylo to velmi prozaické - ten drátek co od nich vede (tj. ten co to kostří, když se sjede destička) měl prošoupanou izolaci a kostřil na to tělo brzd. Buď ho odstřihni nebo zaizoluj a uvidíš (resp. mě se tam někde skřípnul a dělalo to hned po výměně destiček).

Ale jinak musím uznat, že se ti tam oprav nakupilo celkem solidně.

Ten paradox aspoň pro mě je u 406 Peugeot jasný - je to srdcovka, pohodlné, měkké, prostě lev, ale holt se to čas od času pokazí, ale co ne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo tak jsem sel dneska k autu, ze zkusim prostrikat ty kontakty a ejhle ... nenastartoval jsem ... teda az po velky dobe .... snazil jsem se.

Nejspis se mi uz na aute dlouho nic nepos...o. Misto toho, aby to zacalo startovat, tak to jen cvaklo. A delalo to porad. Az pak kdyz me chytnul trochu nerv, tak jsem zacvakal asi 4x za sebou a na poctvrty se starter rozjel :) to je divny, ze by zase dalsi zavada? :) ja to auto musim prestat pomlouvat nebo to bude koukam asi jeste horsi a horsi. co s tim? nechci davat novy tema, to bych tady pak vedl na prvnim miste v poctu prispevku, kdybych mel dat tema na kazdou novou zavadu :D

uz se tomu jen smeju ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo jen tak mimochodem, kabel od ridici jednotky jsem rozdelal a prostrikal kontaktolem a ocistil a nevim, co jeste vsechno ... a NEPOMOHLO TO ... :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná ti to pomůže:

Se startérem jsem se taky pral, ono jak jsi měl a já pořád mám ty horší studené starty, tak jsme startovali na několikrát a to dává startéru dost zabrat. To cvakání a neroztočení se startéru u mě mělo dva důvody (průběžně):

1. Rozpadly se mě magnety ve startéru, musel jsem ho nechat repasovat (čas od času se roztočil, někdy po několíkáté a pak se rozpadl úplně) - jemný poklep po něm v případě nouze může pomoct, ale taky ho můžeš víc zlikvidovat. Startér se nevytahuje moc dobře, ale de to, můžu Ti napsat postup.

2. Zoxidovaly se kontakty u baterky (měl jsem prasklý její obal a vypařovala se ta kyselina) a udělala odpor mezi svorkou a vývodem baterky, stačilo očistit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Petr X

Jo tak jsem sel dneska k autu, ze zkusim prostrikat ty kontakty a ejhle ... nenastartoval jsem ... teda az po velky dobe .... snazil jsem se.

Nejspis se mi uz na aute dlouho nic nepos...o. Misto toho, aby to zacalo startovat, tak to jen cvaklo. A delalo to porad. Az pak kdyz me chytnul trochu nerv, tak jsem zacvakal asi 4x za sebou a na poctvrty se starter rozjel :) to je divny, ze by zase dalsi zavada? :) ja to auto musim prestat pomlouvat nebo to bude koukam asi jeste horsi a horsi. co s tim? nechci davat novy tema, to bych tady pak vedl na prvnim miste v poctu prispevku, kdybych mel dat tema na kazdou novou zavadu :D

uz se tomu jen smeju ...

Tak to me mrzi,ze ti to nepomohlo:(Pak uz nezbyde nic jineho nez jit do servisu a modlit se:(Kolik ma ujetych kilometru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.