@re

Nový termostat a chladič je po ujetí pár metrů teplý

21 posts in this topic

Vyměnil jsem termostat, ale chladič je po krátké jízdě zahřátý - termostat je otevřený. Teplota vody je tudíž pořád 72°C i po ujetí delší vzdálenosti. Zahřeje se až po dravější jízdě :(

Není u třílitru ještě někde nějaké čidlo, které to spíná, popř. relé apod?

Možná taky jsem měl smůlu a koupil vadny termostat (originál peugeot)...

Díky za rady :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odvzdusnil jsi chladic?

Pardon - vim, ze je to stupid dotaz, ale ja ho po vymene na BXku neodvzdusnil a porad jsem \"varil\" ... ale je fakt, ze mi bylo 18 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Neon

Odvzdusnil jsi chladic?

Pardon - vim, ze je to stupid dotaz, ale ja ho po vymene na BXku neodvzdusnil a porad jsem \"varil\" ... ale je fakt, ze mi bylo 18 :D

tak dělal to servis... a kdyby to bylo zavšdušněné, tak bych měl spíš vyšší teplotu ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO - tak to je jiná. To v tom případě bych nažhavil telefon a volal ihned do servisu. Myslim, že oni by snad na odvzdušnění nezapomněli.:myslim Ono, když to neni odvzdušněný, tak ti to hlásí vysokou teplotu, ikdyž veskutečnosti vysoká neni (zatím) ... a když otevřeš víčko chladiše, tak ti to \"vyplivne\" vodu. Ale ve tvym případě bych opravdu nelaboroval tady na foru a volal do servisu - a řešil to, jako jejich chybu (a taky, že to jejich chyba je - když ti to vyměnili a najednou to blbne)... anebo stejně zkusit uvolnit odvzdušňovák, ale myslim, že servis by na takovouto věc rozhodně nezapomněl ...

[upravil dne 25/2/2007 Neon]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Neon

JO - tak to je jiná. To v tom případě bych nažhavil telefon a volal ihned do servisu. Myslim, že oni by snad na odvzdušnění nezapomněli.:myslim Ono, když to neni odvzdušněný, tak ti to hlásí vysokou teplotu, ikdyž veskutečnosti vysoká neni (zatím) ... a když otevřeš víčko chladiše, tak ti to \"vyplivne\" vodu. Ale ve tvym případě bych opravdu nelaboroval tady na foru a volal do servisu - a řešil to, jako jejich chybu (a taky, že to jejich chyba je - když ti to vyměnili a najednou to blbne)... anebo stejně zkusit uvolnit odvzdušňovák, ale myslim, že servis by na takovouto věc rozhodně nezapoměl ...

tak ono to blblo i před tím, proto jsem myslel, že je vadný termostat. Volal jsem jim a odzvdusnovali to... spis si myslim, ze tam bude jeste nejake cidlo ci co...

Rikali mi, ze ten termostat je resen ponekud jinak nez obycejny. Ze je pry porad nejak pruchozi aby auto drive topilo. Tak nevim. Prijde mi ale, ze 72°C je málo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dal jsem teď autu celkem kouř, a max. teplota 88°C a sahary už chladily... Při normální jízdě se nad 72°C nedostanu. I teplota oleje je kolem těch 72°C :( ještě jednou jsem to odvzdušnil a nic. teplota pořád koilem 72°C. Jedině ještě nějaké čidlo.

Jestli má někdo katalog, mohl by se prosím kuknout? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

ukazuje ti dobre ten budik na palubce ? on je taky tak spise orientacni, nez abys mohl rict teplotu presne na 1°C

Mam zkusenost, ze kdyz jsem vymenil ruzne pristrojove desky - budiky, tak ukazovaly treba o 5st C jinak

[upravil dne 13/12/06 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

ukazuje ti dobre ten budik na palubce ? on je taky tak spise orientacni, nez abys mohl rict teplotu presne na 1°C

Mam zkusenost, ze kdyz jsem vymenil ruzne pristrojove desky - budiky, tak ukazovaly treba o 5st C jinak

[upravil dne 13/12/06 Ferry]

no to netuším. To by ale musely oba dva ukazovat špatně ne? a oba ukazují shruba stejnou teplotu... (jak olej, tak i voda) :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já už raději nic neříkám, na mém HDi i na Jumperu HDi, který jsem zkoumal, byl chladič po krátké jízdě taky mírně teplý - jsou tam různé odvzdušňovací hadičky atd... Nakonec jsem nezjistil, kudy to má chladit... Ale chladí to dobře - normálně.

[upravil dne 13.12.2006 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můžeš zkusit koupit digi multimetr za 200 s teploměrem a změřit to. Jak ti to topí?

Moje 306 se taky nezhřívala tak sem vyměnil termostat a dělá to dál, vlastně stejný co tobě a to sem měl píchlej multimetr přímo za hlavou ve vodě. Akorát sem ještě neměl čas to řešit a pořádně projet. Auto ale hrozně málo topí.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Můžeš zkusit koupit digi multimetr za 200 s teploměrem a změřit to. Jak ti to topí?

Moje 306 se taky nezhřívala tak sem vyměnil termostat a dělá to dál, vlastně stejný co tobě a to sem měl píchlej multimetr přímo za hlavou ve vodě. Akorát sem ještě neměl čas to řešit a pořádně projet. Auto ale hrozně málo topí.

Auto mi topí úplně normálně. Vše je v pohodě. Auto drží perfektně volnoběh. Táhne odspodu. Topí dost rychle. Vše je ok, jen ta teplota vody a oleje ukazuje na budíku cca 72°C (při nomal.jízdě)... Tak jsem myslel že je to termostatem, ale po výměně je to pořád stejné ... :( Na auto jsem perfekcionalista... Asi hledám problém, kde není... :( Na staré 406 1.9TD budík ukazuje teplotu přes 80°C po chvilce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

... přesně, když jsem měl vadný termostat na P405 (asi jen netěsný, otevíral se normálně), tak auto začalo topit až po cca 5km, ale jen zlehka, jen teplý vzduch a byl oto stejné i po 30ti km.. (na teploměru jsem měl max 75st) Když jsem termostat vyměnil, tak auto začne topit po 1km a po 5km už fouká topení tak horký vzduch, že už před tím ani neudržím ruku.. (a teploměr uakzuje cca 85st)

edit: :xvul byl jsi rychlejší s odpovědí než ja s otázkou.. :)

[upravil dne 13.12.06 C.J.]

Share this post


Link to post
Share on other sites

zkusím ještě vyměnit to čidlo teploty, které je u nádobky na chladící kapalinu... pak už nevím :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, tak pokud to topí dobře tak chyba není v termostatu.

Jak piše C.J., v 605 při 80-90° neudržím ruku před topením když je naplno protože to pálí.

Takže chyba je jak píšeš v čidle nebo pohnuté ručce.

Nevím jak to mají novější Pgt ale u 605 se dá benzínová a teplotní ručka narozdíl od rychlosti a otáček přenastavit (hlavně když se oddělá tak je haluz to dát zpátky správně). Poznal bys to ale tak, že když je auto vypnutý tak ručka teploty by měla trochu jinej úhel než benzínová (alespoň u 605 mají stejnej rozsah).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Jo, tak pokud to topí dobře tak chyba není v termostatu.

Jak piše C.J., v 605 při 80-90° neudržím ruku před topením když je naplno protože to pálí.

Takže chyba je jak píšeš v čidle nebo pohnuté ručce.

Nevím jak to mají novější Pgt ale u 605 se dá benzínová a teplotní ručka narozdíl od rychlosti a otáček přenastavit (hlavně když se oddělá tak je haluz to dát zpátky správně). Poznal bys to ale tak, že když je auto vypnutý tak ručka teploty by měla trochu jinej úhel než benzínová (alespoň u 605 mají stejnej rozsah).

ručky jsou stejně nakloněné. Spíš vidím problém v čidle... Zkusím sehnat katalog a kuknout kolik je tam cidel apod...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: @re

Původně zaslal: Fusion

Můžeš zkusit koupit digi multimetr za 200 s teploměrem a změřit to. Jak ti to topí?

Moje 306 se taky nezhřívala tak sem vyměnil termostat a dělá to dál, vlastně stejný co tobě a to sem měl píchlej multimetr přímo za hlavou ve vodě. Akorát sem ještě neměl čas to řešit a pořádně projet. Auto ale hrozně málo topí.

Auto mi topí úplně normálně. Vše je v pohodě. Auto drží perfektně volnoběh. Táhne odspodu. Topí dost rychle. Vše je ok, jen ta teplota vody a oleje ukazuje na budíku cca 72°C (při nomal.jízdě)... Tak jsem myslel že je to termostatem, ale po výměně je to pořád stejné ... :( Na auto jsem perfekcionalista... Asi hledám problém, kde není... :( Na staré 406 1.9TD budík ukazuje teplotu přes 80°C po chvilce...

Teď jsme to řešili na 406 3V6: nízká teplota, výměna termostatu, nepomohlo, tak to servisák změřil nezávislým teploměrem a je to špatný měření na přístrojovce - ještě nevím, jestli uhnulo čidlo nebo ručkový přístroj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Teď jsme to řešili na 406 3V6: nízká teplota, výměna termostatu, nepomohlo, tak to servisák změřil nezávislým teploměrem a je to špatný měření na přístrojovce - ještě nevím, jestli uhnulo čidlo nebo ručkový přístroj.

Wow, tak něco podobného bude asi u mně. Napište, prosím čím to bylo. Moc by mně to zajímalo :) Asi čidlo... Díky :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: @re

Původně zaslal: P607Olda

Teď jsme to řešili na 406 3V6: nízká teplota, výměna termostatu, nepomohlo, tak to servisák změřil nezávislým teploměrem a je to špatný měření na přístrojovce - ještě nevím, jestli uhnulo čidlo nebo ručkový přístroj.

Wow, tak něco podobného bude asi u mně. Napište, prosím čím to bylo. Moc by mně to zajímalo :) Asi čidlo... Díky :super

Dále jsme to neřešili. Kolega, který s tím jezdí, se domluvil se servismanem, že to zatím nechají tak. Přesvědčili se nezávislým přístrojem, že teplota je někde kolem 85 - 90 st.C., ručka ukazuje asi 75. Servisman řekl, že to nejde opravit (rozumím tomu tak, že oprava je příliš náročná), a auto má přes 500 t. km najetých, tak se tím už nezabývali.

Z odpovědi servismana, který je jinak velmi schopný, soudím, že je to asi na výměnu budíků, anebo je čidlo v nepřístupném místě.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Z odpovědi servismana, který je jinak velmi schopný, soudím, že je to asi na výměnu budíků, anebo je čidlo v nepřístupném místě.

aha... no moje má 83.000km... zkusím si to taky změřit v nějakém servise a na základě výsledku měření se rozhodnu...

Díky za odpověď :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem se byl na to jmenovitě zeptat. Odchylka prý je v ukazateli, takže dát nový budík... Nějaké seřizování atd. nepřipouštěl, stejně by to neukazovalo v celém rozsahu správně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.