lexa Odesláno 13. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 Dotaz na znalce Pažoutů a jejich převodovek : Včera jsem vyjížděl kluzký kopec a hrabal jsem. Když jsem byl předníma kolama téměř na rovném ozvala se od přední nápravy rána a auto přestalo jet. Když jsem ho dostal na rovinu po odtažení tak jsem zařadil 1 a pustil spojku tak mi prokluzovalo a točilo se pravé kolo levé stálo. Víc jsem zatím nestihl udělat a zkontrolovat. Chci se zeptat odešla snad jen poloosa nebo diferenciál? co výměna diferáku obsahuje a z ktéré převodovky tak může pasovat? stalo se to na motoru 1,9 D(nafta) 5ti kvalt, zpátečka doprava dozadu rok výr. 1991 typ motoru ani převodovky nevím. Tak a teď chci zasvěcené rady, potřebuju si to urychleně opravit!:myslim:myslim:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rimmer Odesláno 13. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 nejsem znalec, ale neco podobneho se stalo otci v traktoru a vysledkem byl co pamatuju praskly dil v diferaku..tusim prasknul ten kriz mezi tema planetovyma kolama...ale muze to byt i neco jineho v tvem pripade. Kdyby ti praskla poloosa uplne tak ti to nepojedfe vubec, protoze by se to chovalo stejne jak kdyby si nechal jedno kolo v lufte na prazdno, tak druhe ti nebude tahnout vubec....myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 13. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 Asi máš pravdu ZXo pošlo do prde.le a to jsem si machroval, že 205 perfektně spravím a zatím spravuju toho Citrona. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Ludweek Odesláno 13. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 no neco podobnyho se stalo znamymu na oktavce a tam to byla poloosa...uplne zbrouseny tisicihran Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 13. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 Motor 1,9D, pokud je to jestli jsem správně pochopil ZX, tak může být jak DJZ 47kW, tak D9B 51kW, ale to je celkem fuk. Převodovka je BE3/5. Příčin může být víc, počínaje prasklou samotnou poloosou (na to se přijde snadno), přes stržený tisícihran poloosy v místě zasunutí do diferenciálu (na to se přijde po vyndání poloosy) až po něco prasklého v převodovce (na to se přijde až po rozebrání převodovky, ale vzhledem k popisu by asi stačilo nejdřív sundat kryt diferáku). Co se týče záměnnosti dílů v převodovkách, na to je dobré podívat se do katalogu orig. dílů na CD, tam je to i rozkreslené. Nejvhodnější by byl samozřejmě diferák zase z 1,9D, pokud tenhle bude K.O, případně podobně převodově na tom bude 1,9i (ne úplně stejně, ale nejblíž). Zbytek bych ale doporučoval ověřit v tom katalogu, vč. možných variant. Pokud jde o mě, samotnou převodovku bych neopravoval, pokud je problém v ní a ne jen v poloose, ale spíš tam dal jinou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 13. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 Přemýšlím o tom, jo musím to jít zdiagnostikovat ale podle toho chování, že se prava strana u na zemi stojícího auta točí a na podkladu na rovině podkluzuje a levé kolo stojí to vypadá na ten diferák. Jak to zkontroluju a zjistím co s tím dám vědět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajven Odesláno 13. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 No nerozumel som presne tvojmu opisu, ale diferák pracuje tak, že tá strana ktorá je vyššie alebo inak povedané je nadľahčená tak to koleso zaberá. Toto sa stáva hlavne v zime, keď auto je v zákope naklonené tak nám zaberá to koleso vyššie položené ale len prešmykuje, čo je vlastne zle vtedy. Preto treba zatlačiť druhé koleso,alebo pridvihnúť. V tvojom prípade ak auto stojí na rovine, tak diferák by mal silu pohonu rozdeliť aspoň na jedno koleso, takže neviem či diferák dokáže preniesť tú silu dobre. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ráďa Odesláno 13. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 tomu popisu taky moc nerozumím,ale diferák pracuje tak,že pohání vždy kolo,který klade nejmenší odpor.Např.jedno kolo na asfaltu stojí a druhý na sněhu prokluzuje.Jestli to auto jede,ale zabírá jedno kolo na různém povrchu,je všechno v pořádku.Zkus zvednout celý předek,točit jedním kolem a druhé by se mělo točit opačně.Jestli auto nejede,prohlídni poloosy a jejich uložení v diferáku.Jestli nic nenajdeš,mohl se střihnout kolík planetového kola.Jestli je závada v diferáku,sežeň si druhou převodovku vyjde to levněji než oprava. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
C.J. Odesláno 13. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 No spíše bych řekl že to nevydržel homokyneťák.. to je přeci nejzranitelnější a nejjemnější část, ne?! (tisícihran v převodovce vydrží mnohem více.. a ukroucenou polosu jsem viděl jen u traboše.. kde je průměr tak 1cm.. ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 13. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 Původně zaslal: C.J. No spíše bych řekl že to nevydržel homokyneťák.. to je přeci nejzranitelnější a nejjemnější část, ne?! (tisícihran v převodovce vydrží mnohem více.. a ukroucenou polosu jsem viděl jen u traboše.. kde je průměr tak 1cm.. ) Ukroucených poloos jsem u pažoutů viděl už dost, a stržený tisícihran taky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
C.J. Odesláno 14. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 14. prosinec 2006 no snad se mi to vyhne... Stejně si myslím že nevydržel homokynetický kloub.. (výměna není moc složitá..) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barenst Odesláno 14. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 14. prosinec 2006 Jo k Citroenu se musis chovat jinak ne ho jen pomlouvat a rikat ze ho stejne rozeberes na ND . Zacni tou lehci veci a do diferencialu bych asy ani nesel . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ráďa Odesláno 14. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 14. prosinec 2006 jo,taky jsem ukroutil poloosu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 14. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 14. prosinec 2006 Zítra uvidíme, nahr díl už je zamluven. Myslím si, že ani ten diferák nemůže být složitý, vždyť to skládají buď stroje nebo trotli. Do hospody chodí jeden takový co pracuje v TPSA v kolíně a je to pěkný pako a opilec jak mraky. A potom ty auta mají být pořádně alespoň složené. !!!!!!!!!!! Tak uvidím, jak se domluvím s klukama v Klimkovicích, zatím jsou na mě hodní, kupuju tam dost dílů a různé auta. Dneska jsem tam volal a byli na mě zase hodní a kategoricky mi řekli, že když budu hodný tak mi možná to co potřebuju mi prodají. :D:D tak uvidím. A stejně je citron na náhr. díly do traktorka. Už se těším na to až budou zamontované.:mrk:roll:D Jo a na tu poloosu se mrknu jako první, ale podle toho jak se to chovalo, tak by musela prasknout v převodovce a bloknout diferák, protože se mi jedno kolo točí a druhé stojí. [upravil dne 14/12/06 lexa] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 14. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 14. prosinec 2006 To znamená: zařazená 1, puštěná spojka, obě kola stojí na zemi na rovině(téměř) protože stojí na trávě a pravé kolo se točí a prokluzuje, levé stojí. stojím v místě kde normálně jezdím i ve sněhu. Zítra to otestuju a v pondělí dám vědět. Ješte k funkci diferáku: když by byla vadná poloosa tak by se netočilo žádné kolo(snad), neboť to kolo, které by mělo dobrou poloosu by kladlo odpor a druhá poloosa by se někde otáčela a kolo by stálo. Ale mě se pravé kolo točí, chápete už?.!:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hopkok Odesláno 14. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 14. prosinec 2006 Původně zaslal: lexa To znamená: zařazená 1, puštěná spojka, obě kola stojí na zemi na rovině(téměř) protože stojí na trávě a pravé kolo se točí a prokluzuje, levé stojí. stojím v místě kde normálně jezdím i ve sněhu. Zítra to otestuju a v pondělí dám vědět. Ješte k funkci diferáku: když by byla vadná poloosa tak by se netočilo žádné kolo(snad), neboť to kolo, které by mělo dobrou poloosu by kladlo odpor a druhá poloosa by se někde otáčela a kolo by stálo. Ale mě se pravé kolo točí, chápete už?.!:myslim Zdarek myslim ze to bude ten homokinetak, potom tisichran a posledna moznost poloos...a s tym diferakom mas pravdu niekde by sa ta odtrhnuta poloosa tocila takze na diferak by som to nevidel...ale nikdy nevies Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajven Odesláno 14. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 14. prosinec 2006 stále mi to nie je jasné kedy sa ti to koleso točí. predsa keď sa točí potomby ti malo hnať aj autom, nie? Alebo sa toči len keď to nadvihneš na dvihák? to by tpotom znamenal že už od diferáka nejde náhon sily cez poloos do kolesa na ľavej strane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 14. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 14. prosinec 2006 Nová infirmace, ale pouze z hospody: Může to být jen poloosa, která praskla a zablokovala se a proto to točí druhou stranou. Zítra na to vlítnu a pak se uvidí.:mrk:roll:roll:bojim:bojim:roker Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
C.J. Odesláno 19. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 19. prosinec 2006 Tak jak to dopadlo ??? V čem to bylo ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 19. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 19. prosinec 2006 Zatím ještě nic něco mi do toho vlezlo. Snad zítra. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.