Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

OT: Přeplňování


Dundee

Recommended Posts

Blbej dotaz:

Dá se nějakym způsobem upravit rozsah přeplňování turba, aniž bych zásadnim způsobem ovlivnil životnost celýho agregátu? :myslim Moje turbo začíná přeplňovat 0,7 bar při cca 2000 ot/min, nejvyšší hodnota je 1 bar při 3000 ot/min. Byl bych radši, kdyby mi začalo tlačit o něco dřív, představoval bych si tak 1600-1800 ot/min.

Zvýšení plnícího tlaku (tak na 1,2 bar) by taky nebylo sice na škodu, ale nemusim mít zase všeho (ostatně to zvýšení by mě taky zajímalo ;))

[upravil dne 12/12/2006 Dundee]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dundee

Blbej dotaz:

Dá se nějakym způsobem upravit rozsah přeplňování turba, aniž bych zásadnim způsobem ovlivnil životnost celýho agregátu? :myslim Moje turbo začíná přeplňovat 0,7 bar při cca 2000 ot/min, nejvyšší hodnota je 1 bar při 3000 ot/min. Byl bych radši, kdyby mi začalo tlačit o něco dřív, představoval bych si tak 1600-1800 ot/min.

Zvýšení plnícího tlaku (tak na 1,2 bar) by taky nebylo sice na škodu, ale nemusim mít zase všeho (ostatně to zvýšení by mě taky zajímalo ;))

Tak jestli ti tam bude pasovat nějaké turbo s VTG a uprváš si na to dávku paliva, tak proč ne.

problém je právě až to zvýšení plnicího tlaku, to má vliv na životnost. Jenže když nemáš přístup k dílům a kde to udělat, je to spousta peněz, jinak spousta práce a výsledek... no záleží na vkusu každého soudruha že..

[upravil dne 12/12/2006 Dundee]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže koukám, že jediná možnost, jak poštelovat plnění, co se otáček týče, je výměna turba za takový který tlačí dřív, že? Ten tlak mě ani tolik netrápí, spíš jsem chtěl mít auto živější v nižších otáčkách...

Jsem lama: co je VTG?

[upravil dne 12/12/2006 Dundee]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mrknul jsem na dieselpower a jsem jen o malinko chytřejší (VTG už vim), jen mám další dotaz ohledně toho tlaku- má pežoťácký turbo Garrett bypass? Byly tam totiž dohady, že některý jo a některý ne (všechno koncernový auta).... Ne, že bych se do toho hned vrtal, ale prostě mě to zajímá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

turbo bypass samozřejmě má.Na pež.se dávali turba Garett a KKK.Garet má bypass klasicky táhlo,hadička, membrána,klapka.U KKK je to trochu jinak,je to přímo součást turba.Měnil jsem turbínu KKK za Garetta na svém autě a měl jsem s tím docela problém.Právě kvůli jinému systému obtoku vzduchu(Garett má šírší koleno do výfuku)jsem ho tam nemohl dostat.Zavazel mi čep řazení zpátečky.Dlouho jsme přemýšleli jak to udělat a nakonec se nám to podařili vyřešit.Velké koleno z Garetta jsme sundali napasovali jsme tam malé kolano z KKK,vyrobili mezikus z 5 mm.hliníkového plechu a vyvrtali díru pro odtok vzduchu.Tak že přetlakový vzduch vypouštím ven.Když se na to pořádně šlape,pěkně to syčí.Ještě jsem přemýšlel,že bych ten přepad.vzduch vracel hadicí do sání někam před turbínu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám Garretta a na dieselpower jsem četl, že tím bypassem se dá nastavit plnící tlak (jeden borec tam na 1.6TD vymáčkl z turba stabilních 1,9bar :o), ale nějak moc jsem nepochopil způsob nastavení (proč to nemůžou napsat polopaticky?)... Nepotřebuju velkej tlak, stačilo by o trochu (tak na 1,2 bar), aby to líp jelo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tato otázky by mě taky zajímala.

taky bych chtěl z TD-čka vymáčknout nějaký ten koník navíc.

pokud jsou mé doměnky správné, tak 405 TD má pevné lopatky tudíž nepůjdou nastavit aby tlačili víc v nižších otáčkách. půjde jen zvednout max plnící tlak (jiným nastavením bypassu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: zoby

pokud jsou mé doměnky správné, tak 405 TD má pevné lopatky tudíž nepůjdou nastavit aby tlačili víc v nižších otáčkách. půjde jen zvednout max plnící tlak (jiným nastavením bypassu)

Takhle jsem to pochopil taky, navíc někdo k tomu poštelování bypassu přidává dávku na čerpadle. K těm lopatkám- možná by tam šlo nacpat turbo z HDi, jen nemám ani tucha, jak se nastavujou ty lopatky v turbu, jestli podtlakem nebo přes nějakej servomotorek.

Holt mechanickej turbotraktor se asi upgraduje hodně blbě.... (možná tak hodit do kastliku spolujezdce procík z nějakýho dobrýho PC a pojede to líp :D -joke)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno u tohohle turba (VW 130PS PD) je to řešeno podtlakem. Je tam takový ten klasický balónek spojený s táhlem, které ovládá naklopení lopatek. Což je nutný komoplet překopat, protože naše motory ovládají ten balónek tlakem a ještě mají jiný průběh. Navíc je nutný skoro celý turbo rozebrat a přetočit jak sací část, tak i tu lopatkovou kvůli mazání..... Pak zjistíš že je nevyhovující čerpadlo, IC, sání, výfuk a máš na rok o ladění postaráno pokud nemáš brzdu a čas se v tom den co den hrabat :roll Ale ikdyž to zatím není dle mých představ tak výkonově je to už teď super. Hlavně brutálně narostl kroutící moment....

Mám jeden testovací kopec na dálnici D5.....

původní motor, pneu 195/65 R15 ...... vmax 160km/h

původní motor, pneu 225/45 R17 ...... vmax 145km/h

po zástavbě VTG, pneu 195/65 R15 ... vmax 185 km/h

po zástavbě VTG, pneu 225/45 R17 ... vmax 185 km/h

Bohužel skončím na převodovce, protože dál už se motoru s otáčkama nechce. Sice už mám vymyšlenej 6kvalt, ale s časem a vybavením je to teď špatný.... Ale jednou k tomu snad taky dojde.

Jinak spotřeba je zatím místo původních 6.5l cca 7.1l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, tak si myslim, že výměna turba se asi hned tak konat nebude, protože nemám čas ani prostory (o vybavení nemluvě) se v tom denně vrtat a hlavně to odladění bych asi těžce podělal. Navíc bych musel pořídit ještě jeden šuplík na ježdění... :nevim

No ale bylo by to krásný, kdyby to pak jelo jak z praku a ta spotřeba by mi tolik nevadila :D :D

Jsem to psal hned na začátku- blbej dotaz...:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

ten bypass alebo ako sa to vola to je vlastne actuator on je pripojeny s hadickou za turbo a ked turbo dosiahne predpisany tlak tak ten bypass zacne vypustat vyfukove plyny bokom aby nerastol tlak. Ja planujem tiez vymenit turbo za garett GT17 s var geometriou a plniaci tlak budem zvysovat pomocou MBC t.j. manualny regulator tlaku turba http://www.sportovniautodoplnky.cz/manualni-regulator-tlaku-turba-mbc-silver/ teraz tlacim 0.8 - 0.9 bar a chcem to dat na 1.5 bar inac mam 405 1.8 TD 66kW r.v. 92 novsi typ. otazocka nema niekto na predaj turbo garett gt 17 alebo 20 s variabilnou geometriou ale bez zvodov???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: xxxxxXXXXXxxxxx

teraz tlacim 0.8 - 0.9 bar a chcem to dat na 1.5 bar inac mam 405 1.8 TD 66kW r.v. 92 novsi typ.

Plnící tlak turba u motoru D8A je 0,7 bar při 1950 ot./min až 1,0 bar při 3000 ot./min. Pokud turbo donutíš tlačit 1,5 bar, můžeš si rovnou shánět novou hlavu, ne-li celej motor...

Do nových modelů se dávaly pouze 1.9TD 66kW (DHY) nebo 68kW (D8A). Pokud máš v novém modelu 1.8 TD, tak je to bastl;)

[upravil dne 28/10/2007 Dundee]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...