Sign in to follow this  
Followers 0
KoudaK

100 w žárovky?

35 posts in this topic

Když tam šlehnu modrý 100 wattový žárovky,tak jestli mi to nezničí paraboly a nebo neodpálí patice?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: KoudaK

Když tam šlehnu modrý 100 wattový žárovky,tak jestli mi to nezničí paraboly a nebo neodpálí patice?

No paraboly se asi vypalujou mnohem rychleji než při standartních žárovkách, a hlavně bude dvounásobná proudová zátěž na kabeláž a spínač, případně relé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdyz je tam das, tak te odpalim ja az te potkam,..... docela to oslnuje, vime ? :bojim

rele tam zadne neni, spina se primo tim v pacce, bazarovy stoji 600,-, a nejsou zrovna predimenzovane i na normalni 60W. jinymi slovy touto dobou uz odchazi i bez pretezovani dvojnasobkem.... co na to budou rikat lampy taky asi nebude nic hezkeho, teplo je svine... paticim to bude celkem fuk...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: KoudaK

Když tam šlehnu modrý 100 wattový žárovky,tak jestli mi to nezničí paraboly a nebo neodpálí patice?

Vzpomínám si, jednou sem měl taky takový nápady, ale to mi bylo 14.

Na otázku . nevypálí to paraboly.. odpovídám vypálí

Na otázku.. nezničí to kabely a spínače ... odpovídám zničí.

Oromě toho, když mi s tím posvítíš do xichtu, tak zastavim a vymlátim ti světla heverem. Vůběc mě to nezajímá.

Není nad to, když se ti v noci za jízdy vytaví přepínač na světla a zhasně to... doporučuju před zatáčkou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já si říkal,proč na mě každej blikal když jsem je měl na Š 120 L.. A paticím se to taky moc nelíbilo,ale já viděl jak za bílého krásného dne... :P:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: KoudaK

Když tam šlehnu modrý 100 wattový žárovky,tak jestli mi to nezničí paraboly a nebo neodpálí patice?

Pokud tam budeš mít modrou barvu světla, tak počítej s větším zájmem o tví vozidlo za strany hlídek PČR. A co se týká W, tak plně souhlasím s ostatními příspěvky.:myslim:myslim:(:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Než 100W žárovky co stojí kolem 150kč tak si radši koupím klasický 55W co mají vyšší svítivost a vydrží toď můj názor a jinak co se tyká W tak to se bude určitě líbit kabelům atd když tam poteče 2x vetší proud...Ale komu není rady,tomu není pomoci....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasím s ostatními, tohle bych nedělal, ono totiž když proti někomu v noci jedeš, a nevidíš na cestu díky jeho \"super\" světlům, tak jsi rád, že vidíš aspoň tu bílou čáru napravo a jedeš podle ní...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já se jen ptal na váš názor na tyhle žárovky a co to bude dělat s káblema. U škodovky mě to bylo jedno,ale Pížo si zničit nenechám! Takže je tam rozhodně dávat nedudu!! A co se týče ceny,tak stály 250 kč/kus před 6 roky a hlídky PČR mě za to nikdy nic neřekly . A o tom oslňování bych moc nemluvil,pač xenony jsou ještě větší humus!! To se taky pokaždý řídím podle té bíle lajny po prave straně.. Tak orevoár...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, pokud to srovnám s xenonama, tak ještě stále i 100W žárovky mají co dohánět...co se týče paraboly, ta to odsere určitě, páčkový přepínač taktéž, kabeláž co sem se díval není moc dělaná ani na 55W:D Ad. Vector: pokud bych bral ty tvoje silný slova o mlácení světel vážně, tak bys to dělal každýmu 3. autu, který má xenony...anebo blbečkům, co jezdí za normálního počasí s mlhama...takže šetři silnýma slovama...:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatížíš opravdu všechno, kudy teče štává k žárovkám.....a navíc ALTERNÁTOR...a při denním svícení nic moc dobrá volba:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejen ze ti to znici paraboly a vodpali se ti prepinac a draty ale jeste k tomu ti popraskaji skla:super:super:super. Takze vrele doporucuju

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vvitty

ze se vam chce vytahovat rok stary nesmysly :D

No nesmyslem bych to nenazýval, aspon' jsme si připomněli, že nemáme dávat do př.světel 100 W žárovky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já jsem je ve svém starém autě měl,dělal jsem k nim samostatnou elekriku s relátkama-protože klasická el.instalace to neunesla.A byl jsem spokojený.Svítilo to líp,paraboly se nevypalovaly a skla nepraskaly.A pokud někdo nadává,že to osilňuje-tak to je hloupost,proti xenonům je to pořád čajíček.....(samozřejmě musí být světla správně seřízené a je potřeba používat regulaci výšky světel v závislosti na zatížení auta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsem to tu jednou spočítal :

Žárovky 55 W → 100 W

Dle mého ( blbého názoru ) bych to nedělal :

1. nevím co udělají světla (kryty)

2. Prostým výpočtem ( pouze teorie ) lze zjistit :

Při předpokladu 12 V na Aku a 100 W odběru je proud 8,33 A ( I = P/U)

jedna větev

Vše pouze pochopitelně teorie ( snad 14 voltů)

Průřez potřebného vodiče výpočtem :

S = 2 x I x I / µ x ∆U = 2 x 8,33 x 8,33 / 56 x 1 = 2,47 mm2

kde µ je měrná vodivost mědi (56)

kde ∆U je úbytek napětí (1 volt dle přechodových odporů – i když nevím, nevím)

Tento vodič odpovídá Ø 1,8 mm nevím co je ve vozidle

Teoreticky by to „snad mohlo vydržet“ - v motorovým prostoru jsou snad na to pojistky 10 A.

Ovšem – nárazový proud při zapnutí ??

Ale zde se nepočítá s „určitou vzdáleností“ od ostatních vodičů z důvodů zahřívání.

Je to pouze můj blbej výpočet ale já bych to neriskoval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já k tomu řeknu jen tolik, že krom výše popsanýho to bude nádherně vybíjet akumulátor. To zde zatím jak jsem to letmo proběhl nezaznělo.

V koloně a na semaforech to bude pro baterku docela záhul a ona pak udělá vybitá :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasně,nesmíš to dát do trabanta.Alternátor musí být dostatečně výkonný...můj měl 75A a byla to mazda 626.Absolutně NO PROBLEM.Měl jsem to tam 2 roky........

PS:100W žárovky mají 100W jen na dálkové,tlumené mají 80W.To znamená 60W na víc.A to není nic.I blbá Š120 měla 4 dálkové světla a vpohodě je utáhla-alternátor 45A.Nebo jimý příklad-pokud je mlha a zapneš si mlhovky-a to je 2x50W v předu a 2x21W v zadu =142W navíc-máš pocit,že ti auto na křižovatce nedobíjí??A to si k tomu přičti ještě ventilátor topení puštěný na plné pecky,vyhřívání zadního okna +zrdcátek,brzdové světla,zaplý blinkr,a ohulené rádio a k tomu třeba ještě přívěsný vozík,kde všechno svítí a bliká ještě jednou.Pořád máš ten pocit,že 60W má nějaký větší význam???? :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.