Trundik

Benzín nebo Nafta

Benzín nebo Nafta  

  1. 1. Benzín nebo Nafta


Please sign in or register to vote in this poll.

47 posts in this topic

Doufám, že mě neukamenujete za zavedení tohoto vlákna, ale zavedlo mě k tomu množství článků typu: HDI - nejede, HDI - error, HDI - cukání atd.

Proto bych se chtěl zeptat, jaký upřednostňujete pohonný systém vašeho vozu, resp. pro co byste se rozhodli. Zajímají mě i názory, kterými přispějete do tohoto vlákna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, abych nezapoměl, tak já bych osobně byl pro Benzin + CNG, i když by to chtělo tak velký auto, aby dvě nádrže nezabíraly příliš místa. Krom toho by se mi líbilo, mít v garáži vlastní čerpací stanici CNG, což je za prvé nereálné vzhledem k tomu, že nemám garáž a také vzhledem k tomu, že prý přijde tak na 60,- tis. CZK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych byl pro jiné alternativy. Třeba vodík. Ale minulý týden jsem po dlouhé době sednul do nafťáčka (nějaká Oktávka TDi) a to jsem si chrochtal blahem. Hamba všem, kdo naftu leje do kamen! :D na druhou stranu - benzín je jenom odpad, tak co s ním jiného, než ho prohnat výfukem :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

vodík je príma, akorát je energeticky nevýhodnej... s celkovou účinností je na tom hůř než benzín/nafta.

Stejně je s podivem, že za poseldních 50 let se poměr váha / výkon skoro vůbec nezměnil, akorát ty káry chlastaj čím dál tím víc. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nebo treba nafta+rostlinny olej:) jinak je to jednoznacne klasicka nafta jednoduche spolehlive levne do garazi vas pusti.Common rail a hdi se ztim moc verit neda nakladne opravy max Tdi ci sdi ci tdi pd ale i tam je az moc elekrtoniky.Proste traktor je traktor:D

cng ma dve obrovske nevyhody

1. jednou dojde

2.nejde dostatecne stlacit coz mz za nasledek dojezd cca 300km

[upravil dne 4.12.2006 BobyD]

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak jsem již uvedl výše, nejvíc mě zaráží množství dotazů na \"nestandardní\" chod motorů HDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njn je to v podstate novinka a navic nacpana elektronikou a to velmi presnou coz si myslim ze

kamen urazu protoze auto nepracuje ve sterilnim prostredi a komponenty jsou porad jeste dost drahe.Coz treba u benzinu vzhledem k stari systemu [jetronic a td] uz neni tak hrozny ale vsimni si ze vetsina zavad u benzinaku se netyka motoru jako takovych ale vetsinou elektroniky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rád bych hlasoval, ale nevím jak:myslim...jak se znám, tak příští auto opět koupím podle toho, jak mě zaujme a ne podle toho, na co jezdí:aut

...jinak o malý procento bych asi přeci jen upřednostnil naftu...ale jen proto, aby při dvoukilu nežralo i trávu kolem cesty:roll

[upravil dne 4/12/06 Tommy306]

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalezi na tom, jaky rocnik auta a k cemu je urcene. nelze to rict obecne.

ale HDi bych nechtel, moc elektroniky a dalsich lekraci, co se serou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi budu veřejně ukamenovanej naftařama ale budíž :)

S kámošem jsme to dost studovali a vždycky vyjde líp benzín. Především z toho důvodu, že moderní commonraily, hdi a podobný neosvědčený technologie sklamávají.

Je to jasně vidět třeba ne E modelech Mercedesu. Diesely ve starých modelech sou prostě nezničitelný. Vyráběli se řadu let. Pak stačí mrknout na novější model (tzv. mucha). Motory 2.0CDi a 2.2CDi se montovaly 98-99 a pak byly stažený. Ve většině testů se člověk dočte, že při koupi tohoto auta je potřeba se těmto motorům úplně vyhnout. No a pak se tu stačí podívat do servisu. Fap filtry, vstřiky, čerpadla, pod -15° nejede...

Radši si koupím třilitra s vědomím, že víc žere a z pov.ruč je trochu dražší ale do 200tis. se slušným chováním a prividelnýma výmenama kapalin je malá pravděpodobnost že by se něco polámalo. A to BMW 330i má průměrnou (reálnou) spotřebu 9.5l/100 a 330d 8l/100. Takže bych neváhal.

Na LPG moc nejsem, z těch momb mám divnej pocit :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radši benzín, má rád tichý motory a pěkně je vytáčet. Ale příští auto bude možná nafťák R6 , živit třílitra v benálu už je moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Tommy306

rád bych hlasoval, ale nevím jak:myslim...jak se znám, tak příští auto opět koupím podle toho, jak mě zaujme a ne podle toho, na co jezdí:aut

...jinak o malý procento bych asi přeci jen upřednostnil naftu...ale jen proto, aby při dvoukilu nežralo i trávu kolem cesty:roll

[upravil dne 4/12/06 Tommy306]

pri dvoukilu bude kazdy auto zrat i travu kolem silnice...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzdycky zalezi kolik najedes km ja najedu 10tkm mesicne mam starej suplik ale prave proto

ze 205 kovi motory jsou fakt neznicitelny jinak je to auto plecka vzhledem k tomu co ma najeto [cca 400tkm] .Predtim sem mel benzin plyn asi ve trech autech neda se to srovnat co se tyce nakladu nafta plyn na km jsou stejne ale nemusis delat prestavbu [o benzinu radsi nemluvim] auto startuje vzdy at je mraz nebo nebo mokro zadne spekulace se svickama zadna lehka noha ve mneste zadne zakazy parkovani v garazich proste minimum starosti oproti benzinu ci plynu.Mam za to ze studie ci teoreticke studie ze benzin je levnejsi pokud najedete malo protoze naftove motory jsou drazsi jsou liche protoze to plati

u novych aut.

Na druhou stranu uznavam ze nepude porad jezdit ve starych dieslech protoze se v podstate uz prestaly vyrabet.V tomhle smeru je o krok napred VW jejichz diesly porad jdou klasickou cestou nebo alespon castecne.Navic nahradni dily na VW nejsou v tak silenych relacich jako u francouzu.Coz me tedy dost mrzi.:(

[upravil dne 4.12.2006 BobyD]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem vyzkoušel skoro všechny druhu pohonu. Benzín + LPG - nechal jsem si namontovat do Favorita v době kdy litr pb stál třetinu ceny benzínu, přestavba mě vyšla na cca 12tis. Auto jezdilo skoro stejně, spotřeba se zvedla asi o litr, ale vzhledem k ceně plynu jsem jezdil autem i do trafiky za rohem :D. Ta přestavba se mi za ty necelé 4 roky co jsem to měl několikrát vrátila. Dneska už bych si auto na lpg asi přestavět nenechal. Přestavba na moje současný auto vyjde okolo 25 tis a cena za litr pb je cca 1/2 ceny benzínu. A při mém současném tempu obměny vozového parky zhruba jednou za 4 roky by se mi to asi nevyplatilo. A auto s už namontovaným zařízením bych se bál koupit nebot nevím v jakém je to stavu a bál bych se že za opravy vysypu hodně peněz.

Diesel (non turbo) jsem měl v minulý 306 a byl jsem s tím motorem spokojený, slušná spotřeba, bezproblémový motor, sice to nebyl závoďák ale jelikož jsem hodně jezdil tak mi to nevadilo, ta spotřeba a spolehlivost mi to vynahradila. Současných HDi se trochu bojím když si čtu jak to jede-nejede...

Benzín mám teď (nepočítám první auto - Š120 :) a jelikož jezdím míň tak to s tou spotřebou není tak hrozný a zase to trochu jede. A ty opravy na tomhle motoru nejsou finančně tak hrozný jako třeba na tom HDičku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Tommy306

...jinak o malý procento bych asi přeci jen upřednostnil naftu...ale jen proto, aby při dvoukilu nežralo i trávu kolem cesty:roll

[upravil dne 4/12/06 Tommy306]

\\

tohle rouhani odvolas pyco! :D;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: chechet

Původně zaslal: Tommy306

...jinak o malý procento bych asi přeci jen upřednostnil naftu...ale jen proto, aby při dvoukilu nežralo i trávu kolem cesty:roll

[upravil dne 4/12/06 Tommy306]

\\

tohle rouhani odvolas pyco! :D;)

:P:P:P

nemůžu si pomoct, ale když jsem jel cca 170-180kou Prassatem a palubní počítač ukazoval něco lehce nad 7l, tak je to přece jenom lepší pokoukání než na aktuální spotřebu při stejný rychlosti v mým autě (teda vlastně ji ani neznám, protože tam palubní počítač nemám..naštěstí:aut)

..ikdyž známej říkal, že když měli Audi S4, tak jim to při dvoukilu žralo 12ku, což na takový auto taky není moc...to je potom ta druhá alternativa - přemotorizovaný auto, který má při takový rychlosti ještě velkou rezervu v otáčkách:roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uz taky vyzkousel vseli co . Ted kdybych mel moznost poridit si vetsi obsah benzin + LPG sekvence a toroid ,tak nevaham .

HDi mam nyni jiz 3-ti a prvni melo najete 120t 2,0 rv 98/99 bez problemu druhe 166t Km 2,2 HDi take bezproblemu ,a nyni zacinam na 66 a zatim nic (doufam ) . Kamarad ma 406 2,0HDi s tachometrovym 380tKm a auto stale jede bez jakych koliv vetsich problemu spolehlive .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nafta - všechny moderní motory mají tolik poruch a much díky ekologickým restrikcím. Proto jsou starý motory k neutahání, nekazí se, netřeba ošetřovat složité všelijaké FAP či jinačí bejkárny. Je to vývoj a nikdo nebude chtít mít u chalupy dýmit starou paštiku co kouří jak Avie. V zahraničí už někde se starým autem ani nezajedeš do podzemních garáží. Staré auta se nechají přirozeně vymřít, lidi si pořídí novější, šetrnější.

V nových autech naftu beru jako zajímavej trend. Dobře táhne, má výkon, nižší spotřeba. Bohužel ale koupit naftu ve Fabii je trafedie. Motor 77 kw PD jede, táhne jako ďas, ale je tak bídně odhlučněn že auto jako celek je hrozný hrčák. Oktávka už je o něčem jinačím, fajn svezení. Bohužel firemní politika koncernu VW.

Benzín poskytuje svezení s menším kraválem i řádově je míň náchylnější na technický stav i poruchy. S vývojem cen, kdy je benzín už lacinější než nafta, pro malá auta je ideální, pro větší auta na zvážení.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Trundik

Jo, abych nezapoměl, tak já bych osobně byl pro Benzin + CNG, i když by to chtělo tak velký auto, aby dvě nádrže nezabíraly příliš místa. Krom toho by se mi líbilo, mít v garáži vlastní čerpací stanici CNG, což je za prvé nereálné vzhledem k tomu, že nemám garáž a také vzhledem k tomu, že prý přijde tak na 60,- tis. CZK.

CNG je do osobaku naprd. to se vyplati tak do MHD autobusu, na nadrz ktera se ti vejde do auta najedes strasne malo a po republice je mizive mnozstvi cerpacich stanic, LPG je na tom daleko daleko lip, nacerpas na kazdem rohu, dojezd je taky slusnej, nase rodinna auta jezdi na LPG uz od 89roku, takze nejakych 17 let, prvne to byla Lada 1500, pak peugeot 405 1.6 a ted 406 1.8 16V ( ta uz ma na LPG natoceno nejakych 250 000km a jezdi to super )

nevyhodou je cena prestavby, moznosti je ale koupit auto s jiz zabudovanym systemem, ovsem je treba dat pozor predevsim na 406ky z roku kolem 96-97, tech bylo privezeno velke mnozstvi z holandska se systemem primeho vstriku kapalneho LPG, coz je sice hezka vec, ale jen do doby nez se zacne sypat, coz po deseti letech provozu neni zadna vyjimka, oprava je pak temer nemozna ( nahradnich dilu je strasne malo ) a nakladna

Kdyz uz tak se shanet spis po novejsich systemech firmy AG systems s oznacenim DGi nebo SGi

[upravil dne 5/12/06 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.