Sign in to follow this  
Followers 0
sajdlik

doporučený olej pro 1,9TD (406)?

15 posts in this topic

..jaký je doporučený motorový olej pro motor 1,9 TD z roku 1998? Váhám mezi 5W 40 nebo 10W 40, jelikož mám již 120 tis. km spíše se přikláním k druhé variantě. Rozhodně bude značkový. Ale co je přímo v manuálu?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

..no jo je to bez nálepky, hledal jsem marně:myslim, za km si ručím, jsem si ji sám dovezl. Mám první naftu a jsem rozhozenej z pitomýho oleje. 5W 40, díky za potvrzení.

..teď přijde jinej názor a jsem zase na začátku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..jo jo tady jsem taky čučel, tady to vychází na 10W 40

Žil jsem vždy v představě, že turbodiesel má mít jen spešl olej, ono to však tak být vůbec nemusí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já do 1.9td liju 10w40 od havoline (cca 750kc za 5 litrů)... ale 5w40 by ten motor určitě zklidnil, takže pokud jste tam neměl minerál (toto musíte vědět, jinak když nalejete plnou syntetiku do motoru, kde byl minerál, motor zničíte), dejte mu plnou (5w40) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

projdi si historii, nez tam budes neco lejt.-.. je to tady oblibene tema a nema cenu tu psat stale dokola totez.

doporucuji take serial o olejich na http://www.oleje.cz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: @re

já do 1.9td liju 10w40 od havoline (cca 750kc za 5 litrů)... ale 5w40 by ten motor určitě zklidnil, takže pokud jste tam neměl minerál (toto musíte vědět, jinak když nalejete plnou syntetiku do motoru, kde byl minerál, motor zničíte), dejte mu plnou (5w40) ;)

vzhledem k tomu, ze do tohoto auta tezko nekdo lil stary Mogul Super, tak se o nejakem mineralu neda vubec hovorit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale bohužel, v ČR je běžné, že lidi na výměnu oleje kašlou ... prostě, co bylo dobré pro žigulíky a staré 120, je dobré i pro tyhle \"moderní\" motory.

Nebo, na druhou stranu tam nalejou úplnou zběsilost, protože si myslí, že motoru udělají dobře.

A přitom výrobce předepisuje jak interval, tak třídu oleje - API/ACEA.

Přidřenejch a zadřenejch motorů už tu kvůli tomu bylo ...

( a přitom cena není rozhodující )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väčšinou do starších motorov dávajú v Peugeote 10w40. Ja osobne by som tam dal 5w40. Pokiaľ by to malo vysokú spotrebu oleja, tal sy som tam dal 10w40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dejte si tam co chcete - ALE JE TO NA VAŠE RIZIKO !

Pro mě je směrodatné doporučení výrobce - jak ve visklozní třídě, tak v intervalu výměny.

Howgh!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: @re

já do 1.9td liju 10w40 od havoline (cca 750kc za 5 litrů)... ale 5w40 by ten motor určitě zklidnil, takže pokud jste tam neměl minerál (toto musíte vědět, jinak když nalejete plnou syntetiku do motoru, kde byl minerál, motor zničíte), dejte mu plnou (5w40) ;)

Nechápu, jak dlouho se ještě budou dokola papouškovat tyhle nesmyslné hovadiny z minulého století. Rozdělení na \"minerál\" a \"syntetiku\" už dávno není ani za mák relevantní, vůbec o ničem to nevypovídá, a nemá to už pěkně dlouho sebemenší vazbu na viskozitní třídu! Blábol typu \"když nalejete plnou syntetiku do motoru, kde byl minerál, motor zničíte\" je u aut vyrobených a provozovaných v posledních 15 letech nesmyslný, pokud do nich někdo nelil neaditivované oleje - což u 1,9TD ani z principu nejde, protože má určité nároky na výkonostní specifikaci. Tohle bylo relevantní možná tak pro Š1000MB, jejíž majitel neměl ani tehdejší AD oleje...

Nevím, kolikrát bude ještě nutné dávat sem odkazy na příslušný seriál vysvětlující danou problematiku, ale asi hodněkrát :nevim :

http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare - doporučuji přečíst si VŠECHNY ty články s názvem Mazivářské mýty, než zase začnete \"dobře\" radit.

Co se týče 1,9TD, tak do něj patří olej ACEA A3/B3, API min. CE (dnešní oleje mají stejně většinou aspoň CF, vyjma těch úplně nejlevnějších), a viskozitní třída se řídí klimatickým pásmem. Dávat v našem prostředí do tohoto motoru něco \"lepšího\" než v 10W-40 je jen házením peněz do kanálu, vůbec nic se tím nezíská.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě na tom se*e spíš to na fórech obecně mizerné povědomí a nekonečné omílání prastarých dávno neplatících nesmyslů, bez jakékoliv snahy se jen trochu vzdělávat a aspoň něco málo si o tom přečíst, i když je odkaz či zdroj pomalu na každém rohu. A co jen na fórech, i v leckterých servisech - tam to bývá ještě horší, když \"mechanik\" vylezl z učňáku, zapamatoval si s bídou 10% toho co je tam učili, na další byť sebemenší vzdělání kašle, a maximálně si k tomu přidá nějaká \"moudra\" starých dědků, kteří to brali úplně stejně, a těch jejich 10% už je navíc 40 let starých. To je teprv potom nářez.

Potom to holt vede k tomu, že se oleje prodávají především podle ceny a značky, a nikdo pořádně neví, na co má u oleje koukat. Přitom prakticky nejdůležitější parametr je specifikace ACEA, popř. API nebo příslušné normy výrobců, pokud mají svoje. Tahle neznalost právě vede někdy až ke zničení motoru - znám víc případů, kdy do těhle starších dieselů, které smí jen ACEA A3/B3 někdo nalil lehkoběžný olej, který dostal od kamaráda ze servisu pod rukou, a který stál tři stovky litr, tak je přeci mnohem lepší než nějakej vobyčejnej minerál vod Mogulu, no a když ten motor záhy lehnul, tak to svedli na ten canc, že \"ta plná syntetika rozpustila karbon\" (pěkný prdlajz, ten \"vobyčejnej minerál\" je taky detergentní, motor se zadřel proto, že nebyl stavěn na olej s nižší HTHS viskozitou, takže prostě nedostatečně mazal).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.