Sign in to follow this  
Followers 0
Luig

Šířka pneumatiky vs. spotřeba

23 posts in this topic

1,6 u 106 - to jako 1,6 106 S16 ?

To tyhle kola nemá v základu ? :o

Bude to líp sedět a jen nepatrně o něco žrát ....

(si jen tak myslím )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

je to o 3 cm takže dle mého počítej zhruba o 20%

a to jako proc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

1,6 u 106 - to jako 1,6 106 S16 ?

To tyhle kola nemá v základu ? :o

Bude to líp sedět a jen nepatrně o něco žrát ....

(si jen tak myslím )

ne je to 8V, 74 kW...

a s těma 195 v základu to taky nechápu, všude co vidim 1,6ky tak mají opravdu 195/15 ale já mám v TP jedinou možnost 175/14...

Ale uvažuju že bych si nechal do TP dopsat právě ty 195/15

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

to víš s pneu je problém já měl u Laguny jeden rozměr a kolega tam mělForda a od každého 13 14 15 skoro 3 rozměrytak jsem mu napočítal skora 20 variací/škatule hejbejte se/

Chce se to pozeptat zda-li jdou dopsat někde bývají problémy:papa

Myslim si že s dopsáním by problém být neměl ale zvažuju taky jestli to vůbec bude mít cenu. Auto už má z výroby snížený a přitvrzený podvozek, sedí jako motokára ale je cýtit každá díra na silnici tak abych si na patnáctkách nevyklepal zuby...

Nemáte někdo zkušenosti s tim, jak se změní \"tvrdost\" auta při zvětšení disků o 1 palec?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

já rozdíl jsem nijak nezaznamenal pokud vezmu moje 15 letní a zimní 14 na své 406.Na Laguně jsem zkusil místo 215/55 dát 205/60 a stejné.Pokud chceš jezdit s nižžším podvozkem tvrdším tak vem že odchází zase něco jiné na podvozku:papa

Jasně podvozek dostane víc zabrat ale s tim už nic nenadělám. Vlastně si ani neztěžuju, auto sedí fakt krásně. Jde mi ale o to aby ten rozdíl jednoho palce nebyl fakt znát a bylo to v autě ještě únosný

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeden palec je 2,54 cm, to auto se ti při stejné šířce zvýší (u 15) o 1,27 cm.

Zjisti si, co ti to bude dělat s podběhama, jestli nebudou někde dřít.

Nebo si kup 15 disky a sniž si profilové číslo - pak ale musíš jezdit s chráničem zubů ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

jeden palec je 2,54 cm, to auto se ti při stejné šířce zvýší (u 15) o 1,27 cm.

Zjisti si, co ti to bude dělat s podběhama, jestli nebudou někde dřít.

Nebo si kup 15 disky a sniž si profilové číslo - pak ale musíš jezdit s chráničem zubů ;)

Samozřejmě že bych sehnal nižší gumy abych zachoval celkovej obvod pneumatiky... Takže myslíš že rozdíl palce bude mít na tvrdost auta velkej vliv?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už John Dunlop, když obehnal dřevěné kolo hadicí do které napustil vzduch přišel na to, že čím víc vzduchu, tím to líp tlumí. Příšel na to v okamžiku, kdy ten vzduch mu utekl. prostě, abys zachoval rozměr disku + pneumatiky, musíš při větším disku:

a) buď snížit profilové číslo - při stejné šířce pneumatiky

b) ponechat profilové číslo - snížit šířku pneumatiky.

více na : http://www.e-pneu.cz/tech_podpora.php

je tam i odkaz na tabulku pro přepočet :)

Nevýhodou bodu a) jsou tvrdé pneumatiky, bodu b) horší vedení auta v zatáčkách.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

Už John Dunlop, když obehnal dřevěné kolo hadicí do které napustil vzduch přišel na to, že čím víc vzduchu, tím to líp tlumí. Příšel na to v okamžiku, kdy ten vzduch mu utekl. prostě, abys zachoval rozměr disku + pneumatiky, musíš při větším disku:

a) buď snížit profilové číslo - při stejné šířce pneumatiky

b) ponechat profilové číslo - snížit šířku pneumatiky.

více na : http://www.e-pneu.cz/tech_podpora.php

je tam i odkaz na tabulku pro přepočet :)

Nevýhodou bodu a) jsou tvrdé pneumatiky, bodu b) horší vedení auta v zatáčkách.

Jasně, to mi je všechno jasný. Jde mi spíš o praktický zkušenosti s tvrdostí auta, prostě jestli je to opravdu tak poznat. Je mi jasný že pokud zvětšim disk třeba o 3 palce (a snížim profil gumy) tak to bude poznat hodně ale nemám zkušenosti jak se to projeví při změně o jeden palec. O to jediný mi jde

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já nevim, na golfu jsem udělal změnu z rozměru 165/70/13 na 195/50/15 a moc velkej rozdíl v jízdnim komfortu nebyl (golf je celkem tvrdej origo), jen díry byly víc cejtit, ale v zatáčkách to sedělo nádherně.

Ani spotřeba mi našla o tolik nahoru (jestli o 0,5 litru?) a to jsem tam měl slaboučkej motor (1.3/40kW). :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: Vvitty

a to jako proc?

čím širší tím vyšší dle mých zkušeností 185 a pak 215 spotřeba mi šla o 20 % nahoru.

je šírší vyšší valivý odpor ALE NEJSEM FYZIK :roker vem si kolo pokud budeš míti hubeký pneu tak se nenadřeš jako na širokých

proč myslíš že autí co závodí o spotřebu mají hubený kola jako od kola:roker:roker:roker:roker:roker:roker

[upravil dne 2.12.2006 komisar]

neptal jsem se ani tak proc se zvysi, to je mi jasny, ale proc o tolik....

protoze valivy odpor je pouze jednou soucasti \"spotreby\", druhou podstatnou bude odpor vzduchu. a pri zvyseni sirky o nejakejch 15% mi prijde zvyseni spotreby o 20% strasne moc....

Share this post


Link to post
Share on other sites

komisar:

nojo, ale to je jiná .. když dáš na přemotorizovanou bestii 1.2 HTP (lepší je černý Péčko) místo 185/60 R14 třeba 215/45 R17, tak ti o něco stoupne obvod kola, tím se dostaneš mimo rozumný odstupňování převodovky a o něco se ti zvýší valivý odpor kol ... no a při akceleraci ti to bude chlemtat a chlemtat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u nizkoprofilovych pneu je prave mensi valivy odpor, kdezto kdyz mas vetsi balony, prohybaji se ti vice. Ja mam 205/65/15 a foukam 2.5 nekdy i 2.6 na predek, protoze jinak by se mi gumy hodne prohybaly a sjizdely by se mi o dost vic boky pneu. Nizko profilove gumy se mene prohybaji, pozdvozek ztvrdne, valivy odpor je mensi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako tím chceš říci, že kdybych měl ocelový kotouč a na něm gumu, tak je valivý odpor nejmenší ?

To se mi nezdá :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hledal jsem hledal, ale nic moc nenašel, takže otvírám hodně starý téma - máte někdo vysledovaný, kolik udělá na spotřebě každý cm šířky pneu navíc? Konkrétně u mě mám možnost si vzít gumy š. 175 mm místo dosavadních 165 mm, tak přemýšlím, jestli to bude poznat na spotřebě... Díky :papa

PS: mluvím o prdítku 106ce

[upravil dne 30/12/12 17:29 od Ducatista]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím kolik to přesně udělá, ale něco málo jo, je větší valivý odpor, ale při 165 a 175 to asi nepoznáš....musíš brát v potaz taky samotnou směs a konstrukci pneu, mám ověřeno i z motorek, že stejná pneu jak výrobce tak typ, byla rozdílně široká tím, že byla vyrobená v jiné zemi, byl to rozdíl 1,5cm, samozřejmě nazutá na stejném ráfku a nafouklá. Takže když pak vezmeš v potaz ještě jiného výrobce, ta 175 bude klidně v reálu užší než ta 165, třaba Michelin jsou užší než Dunlop stejného rozměru, takže moje Michelin 225 byla stejně široká jako Dunlop 205, toť můj názor a vlastní zkušenost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dančák :

A litr nafty u OMV je litr a u Benzíny 1,3 litru ? :D Proč se asi pneu označují rozměry ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O něco málo to půjde nahoru, ale rozdíl 1 cm bych viděl na odchylku při měření ;)

Sám mám zkušenosti s přechodem z plechů (185/65 R14) na alu (205/45 R16), kde mi to vyskočilo z 4,7 na 5,2. Ale ty hliníky jsou podstatně těžší a mám na nich čínské gumy.

Vezmu to matematicky: Kolik ušetříš Kč, když budeš mít ty širší (než kdybys kupoval ty, co máš mít)? Vydělme si to cenou za litr paliva a zjistíme, kolik to je litrů. Vydělíme to předpokládaným rozdílem ve spotřebě krát sto. Zjistíme počet kilometrů, od kolika se pořízení nevyplatí.

Příklad: Ušetříme 1700 Kč, cena paliva 34 Kč / litr, předpokládaný rozdíl 0,2 litru / 100 km.

1700 : 34 = 50 litrů

50 : 0,2 x 100 = 25 000 km.

Při rozdílu ve spotřebě ve výši 0,2 litru / 100 km se nákup širších pneumatik nevyplatí po ujetí 25 000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dačáka se musím zastat - origo úzký 13\" plecháče a nazutý 165 gumy jsou fakt užší, než širší ALU kola co mám, kde jsou taky 165 gumy. Samozřejmě na styčné ploše s vozovkou ty gumy budou asi stejný, ale v tom širším alu ráfku ta guma vypadá širší tím, jak je roztažená do lemů ráfku.

Ale k tématu, máte někdo osobní zkušenost na stejným autě s tenšíma/širšíma gumama vs. spotřeba?

MilanF1 : pěkně vysvětleno :super

[upravil dne 30/12/12 18:38 od Ducatista]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.