Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

POMOC!!! neteče nafta


Glum

Recommended Posts

Ahoj, prosím, neměl jste někdo podobný problém? P 306 break, 1998, 1,9 D - do čerpadla nafta jde, elektromagnetický ventil je OK, ale do vstřiků nafta nejde. Slyšel jsem něco o imobilizéru uvnitř čerpadla - může to být problém? Jak zjistím, jestli imobilizér mám, nebo ne. Původní klíček má v sobě integrovanou dálku (nefunguje léta), nový klíček mi přidělali na počkání někde v zámečnictví. Startovalo to na oba dva. Je tam imobilizér? Má to nějakou souvislost?

Díky všem za pomoc.

O.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jesti se dostaneš na elmag. ventil, tak tam asi žádný imo nemáš. Ale z r.98 může být jak starší motor XUD (DJZ, D9B) - čistě mechanické čerpadlo bez další elektriky, a nebo už i DW8 (WJZ), které nějakou elektroniku už má - takže nejprv napiš, který z nich to je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U XUD ten elektroventil vyndej ven, vyndej z něj srdíčko, dej jej zpátky a zkus to tak. Když to poběží, motor ale nepůjde vypnout klíčkem, musí se zastavovací pákou na čerpadle. Pokud to nepůjde ani tak, je v háji čerpadlo.

Je tam Bosch nebo Lucas? Typ čerpadla je na těle čerpadla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prozatímní výsledek: ventil, kterej tam byl je kompaktni - nelze vyndat srdíčko - ale běhá evidentně normálně...pod \"zlatavým\" krytem z boku čerpadla se skrývá další ventil, vede k němu svazek 3 drátů. kladivem jsme praštili do krytu ventilu...startuje to...zatím. po nastartování jsme zjistili, že prvně jmenovaný ventil je tam na dvě věci - nepřipojili jsme k němu elektriku a motor běží, jde nastartovat. Ventil pod krytem - odpojili jsme svazek drátů - okamžitě motor chcípnul. Takže důležitý ventil pro průchod nafty je nalezen..cesta k němu vypadá neschůdná - jsou tam šrouby na odvrtání a ještě aby se rozebrala půlka auta. :-(

Budu přes víkend zkoušet startovat a tlouct v případě potřeby na kryt ventilu...aby nezalehl, či něco podobně.

Má někdo zkušenosti s výměnou toho ventilu? Co může taková součástka stát?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak se nám podařilo ventil vyndat, vyndat z něj srdíčko a auto jezdí...ale motor musím zhasínat přes rychlost. Nový ventil v Peugeotu údajně několik tisíc Kč. Nemá někdo nějaký podobný, starší ale funkční, z vrakáče atd.? Označení je LUCAS 80747B 97356, v druhém řádku 9107-216AA P

Díky že se podíváte.:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, myslel jsem celý ventil, taky pochopitelně :) akorát u toho dělám ještě dvě další věci, tak se na ty odpovědi moc nesoustředím. Nemůžu si dovolit udělat nějakou botu ve firemní věci ;) tak holt odpovědím tady nevěnuju takovou pozornost. Jinak za nový ventil k Boshi mi kdysi čerpadlář účtoval asi 6 stovek, tak nevidím důvod, proč by měl stát tisíce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to já taky nevím. Údajně by to mělo být kvůli imobilizéru. Ten v autě buď nemám a nebo není funkční. Mám klíček s dálkou - původní (nefunguje) a pak mi dělali duplikát na počkání už ani nevim kde a ten určitě v klíčku taky nic nemá, a startovalo to. Tak nevidím důvod, proč by to mělo být kvůli imobilizéru.

Napsal jsem do té firmy Luja Dealer, tak uvidíme.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...