Glum

POMOC!!! neteče nafta

16 posts in this topic

Ahoj, prosím, neměl jste někdo podobný problém? P 306 break, 1998, 1,9 D - do čerpadla nafta jde, elektromagnetický ventil je OK, ale do vstřiků nafta nejde. Slyšel jsem něco o imobilizéru uvnitř čerpadla - může to být problém? Jak zjistím, jestli imobilizér mám, nebo ne. Původní klíček má v sobě integrovanou dálku (nefunguje léta), nový klíček mi přidělali na počkání někde v zámečnictví. Startovalo to na oba dva. Je tam imobilizér? Má to nějakou souvislost?

Díky všem za pomoc.

O.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesti se dostaneš na elmag. ventil, tak tam asi žádný imo nemáš. Ale z r.98 může být jak starší motor XUD (DJZ, D9B) - čistě mechanické čerpadlo bez další elektriky, a nebo už i DW8 (WJZ), které nějakou elektroniku už má - takže nejprv napiš, který z nich to je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jsi to zkoušel, že ti nejde nafta do vstřiků? Povolil jsi jednu z trubek?

Bych vyzkoušel na ventil čerpadla připojit žárovku, jestli má napětí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U XUD ten elektroventil vyndej ven, vyndej z něj srdíčko, dej jej zpátky a zkus to tak. Když to poběží, motor ale nepůjde vypnout klíčkem, musí se zastavovací pákou na čerpadle. Pokud to nepůjde ani tak, je v háji čerpadlo.

Je tam Bosch nebo Lucas? Typ čerpadla je na těle čerpadla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podivam se na ten typ cerpadla... jinak..sem tam po mnoha pokussech se pordari nastartovat... pak motor normalka bezi... nastartuje pak treba dvakrat za sebou, ale pak to zase nejde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

prozatímní výsledek: ventil, kterej tam byl je kompaktni - nelze vyndat srdíčko - ale běhá evidentně normálně...pod \"zlatavým\" krytem z boku čerpadla se skrývá další ventil, vede k němu svazek 3 drátů. kladivem jsme praštili do krytu ventilu...startuje to...zatím. po nastartování jsme zjistili, že prvně jmenovaný ventil je tam na dvě věci - nepřipojili jsme k němu elektriku a motor běží, jde nastartovat. Ventil pod krytem - odpojili jsme svazek drátů - okamžitě motor chcípnul. Takže důležitý ventil pro průchod nafty je nalezen..cesta k němu vypadá neschůdná - jsou tam šrouby na odvrtání a ještě aby se rozebrala půlka auta. :-(

Budu přes víkend zkoušet startovat a tlouct v případě potřeby na kryt ventilu...aby nezalehl, či něco podobně.

Má někdo zkušenosti s výměnou toho ventilu? Co může taková součástka stát?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak se nám podařilo ventil vyndat, vyndat z něj srdíčko a auto jezdí...ale motor musím zhasínat přes rychlost. Nový ventil v Peugeotu údajně několik tisíc Kč. Nemá někdo nějaký podobný, starší ale funkční, z vrakáče atd.? Označení je LUCAS 80747B 97356, v druhém řádku 9107-216AA P

Díky že se podíváte.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a to odvrtání pěti šroubů na krytu toho ventilu byla fakt skvělá práce!!! :grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, myslel jsem celý ventil, taky pochopitelně :) akorát u toho dělám ještě dvě další věci, tak se na ty odpovědi moc nesoustředím. Nemůžu si dovolit udělat nějakou botu ve firemní věci ;) tak holt odpovědím tady nevěnuju takovou pozornost. Jinak za nový ventil k Boshi mi kdysi čerpadlář účtoval asi 6 stovek, tak nevidím důvod, proč by měl stát tisíce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to já taky nevím. Údajně by to mělo být kvůli imobilizéru. Ten v autě buď nemám a nebo není funkční. Mám klíček s dálkou - původní (nefunguje) a pak mi dělali duplikát na počkání už ani nevim kde a ten určitě v klíčku taky nic nemá, a startovalo to. Tak nevidím důvod, proč by to mělo být kvůli imobilizéru.

Napsal jsem do té firmy Luja Dealer, tak uvidíme.

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.