petrHJ

Přestavba automatické převodovky na manuální u 406

5 posts in this topic

Zdravím vás,

mám 406, r.v.2002, najeto 280tisíc, typ převodovky AL4. Před rokem jsem měl s převodovkou první vážný problém, začala často přehazovat do nouzového režimu a asi po měsíci auto přestalo jet, ačkoliv byl před tím olej kontrolován a diagnostika nic neodhalila, po otevření převodovky v servisu zjistily, že byla celá spálená. Podařilo se mě na vrakovišti sehnat celou převodovku a ve specializovaném servisu dali převodovku dohromady. Ale letos v létě opět začalo auto padat do nouzového režimu, až přestalo jet. V tom samém servisu po otevření převodovky zjistily, že je spálená jen dvě lamely, vyměnili i EMC Solanoid... Jenže auto po opravení jelo jen asi tři dny a opět přestalo.. To v servisu usoudili, že je třeba vyměnit hydroměnič, kupil jsme ho tedy u Peugeota, měnič nainstalovali, ale po týdnu auto opět začíná při přeřazování na nejvyšší rychlost padat no nouz.režimu. Jsem už z toho docela zdecimovanej a začínám přemýšlet o tom, zda by byla reálná přestavba na manuál. Auto je jinak naprosto ve špičkovém stavu. Nemáte někdo s tímto zkušenost nebo případně nevíte, jestli je to vůbec reálné. Případně v jakých cenových relacích by se přestavba mohla pohybovat?

Díky moc za jakoukoliv informaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přestavba nereálná, pak i problémy s tech. průkazem.

Zkus ještě vrakáč, kup jinou.

Zkus pak jiný servis, to přece nemůže být takový problém.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: svobik

Nechal jsem to před pár lety udělat u 405 a jsem spokojený. Stálo mě to 6 000 + cena manuálu :cool:

Hele nejsem si jistej, ale tahle informace podle mě neni relevantní protože ta 405 měla jednoduchou řídící jednotku motoru, nebo kdo ví co a vůbec je to uplně jiný auto.

Mělil si poloosy, nebo šly do té manuální převodovky z automatu. Třeba u 306 to většinou co já vím nejde.

Sou s tím hrozný problémy s legalizací taky...

Copak sakra neni pořádnej servis na převodovky, nebo se nedá koupit jiná ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Složitý to není, třeba se na to lehce vyzbrojit, pokud má automat jinačí uložení v držácích a pod.

Pak mít do interiéru ty všechny plastové a kovové prvky co patří na kvedlačku.

Mechanicky tam nacpat převodovku, nechat přehrát soft (pokud to jde, budou vědět v servise) nebo dát klasickou ŘJ.

Známej to dělal, neznám vyslověně všechny detaily, ale dá se to udělat (nebo lépe řečeno až 90% doma + doladění na dílně).

Lehnout pod klasickou převodovku a porovnat rozdíly s automatem, mít materiál po ruce.

Pak už je to jenom práce s golou. Za dva dny to bylo v kupě, funkční.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.