Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

motor indenor 2.3d bez turba


prokop

Recommended Posts

Dotaz: Ten motor je vyroben bez turba nebo je Turbo sundáno? Všude se totiž uvádí, že 2,3 je jedině s Turbem. Vstřikovací čerpadlo je Bosh, Rotodiesel či něco jiného?

Jinak tyhle motory jsou fakt dost kvalitní, jeden chlapík u nás v ulici měl 505 s motorem 2,3 D (myslím že právě Turbo) a s tím najel milion kilometrů.

Hlavně se ten motor nesmí nechat přehřívat, protože předpokládám, že máš ještě tu prvotní (nezesílenou) hlavu. Oni ty hlavy pak rády praskají, ale když se s tím slušně zachází, tak je to bez problémů. Hlavně zkontroluj Termostat, zda správně funguje. Seřídit ventily a mít správné víčko na expanzku a zvolit vhodnou chladící kapalinu.

Pokud to má najeto půl milionu, začal bych se shánět po rozvodovém řetězu. Byť to možná zní divně, tak mi někdo říkal, že se u těch starších motorů někdy (málokdy) stane, že se při nastartování řetěz přetrhne (a pak se motor potká). Ale to asi platí hlavně pro motor dlouho nestartované.

Jinak kdyby bylo fotky, byl bych moc rád. Chtěl bych vidět, jak je tam motor usazen apod. Protože to mě fakt zajímá.

A hlavně do toho motoru dávej normální naftu, ne nějakou řepku, nebo nějakou takovou podobnou srágoru!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marceli - Volhu jsem s turbem fakt neviděl

Jinak dle mých informací se tato úprava prováděla oficiálně v Belgii a psak se Volhy Diesel s pežotím motorem prodávaly v západní Evropě (poznávací znamení - na blatnících nebyl nápis Volha azbukou, ale normálně latinkou)

To Prokop - existuje i GAZ klub, možná, že by Ti tam někdo byl schopen poradit, pro většinu z nás jsou to příliš stará železa

http://www.gazklub.cz/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale Medvěde, zde popisuje 2,1 TD a TD znamená přeci...

Původně zaslal: prokop

Motor je vyroben bez turba,čerpadlo je rotodiesel. Jinak chladič,expanzka,převodovka,lamela je z volhy, startér je z avie.Žhavím ručně 30s,olej mám 15W40 minerální.Fotky vyrobím až dám motor trochu do pucu.Hodil by se mi nějaký manuál k motoru.

Jestli je to motor 2,3, tak ty se dávali do P604 a P505 jedině s turbem a čerpadlem Bosh. Takže Roto u motoru bez Turba je na místě.

S tím olejem - dle manuálu k 505 se do dieselů dával olej Esso 15W-40 a nebo Shell 15W-30. Ale nevím, co patří do tohoto - jak je typově označen? Protože na tom odkazu co sem dal Medvěd je typ XDP, což neznám. Nikdy jsem totiž neviděl v 505 motor 2,1 či 2,0.

Manuál k motoru - mrkni na http://techbooks.shop4you.cz/, kde mají tuto příručku:

Peugeot 2,0l/2,1l/2,3l/2,5l Diesel Engines (74-90)

Vydavatel: Haynes Publishing; angličtina; slovníček zdarma

Kód: 185010607x

Servisní manuál, váz., 288 str., 356 obr., fot., 18 tab.

Manuál popisuje vznětové motory (včetně turbo) použité v typech 504/505 1948/2112/2304/ 2498 ccm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...

ahoj

mam to samý auto a mam problem s motorem, nedrží otáčky volnoběhu a nejde nastartovat - jenom roztáhnout. Ty otáčky kolísaji jako kdzbych slapal střídave na plyn nekdy drží hrozne vysoko jindy to zase chcípe. nevíte nekdo prosim co stím? dik za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zaprvé bych to roztáhnutím už nestartoval ani náhodou, až ti prdne řetěz, tak máš po motoru. A vůbec bych diesely nestartoval roztáhnutím. Teda já už bych nestartoval roztáhnutím nic...

Jaký máš dým z výfuku? Není to čerpadlo uvolněné?

Nejlepší by bylo zajet do Bosch servisu aby se ti na to mrkli. Jaké máš čerpadlo? Je to s Turbem?

Je možné, že máš uvolněné šrouby, kterými se čerpadlo dá malinko pootáčet. Mrkni na to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po dnešním pobytu v garáži : čerpadlo drží, šrouby povolrný nebyly je to rotodiesel. Ještě jsem překontroloval žhaviče, ty jsou taky ok. Turbo tam není ale to sem věděl už dřív :D . Ze servisu sem byl vyhozen - prý mají dovolenou.

Co s tím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: mdp

po dnešním pobytu v garáži : čerpadlo drží, šrouby povolrný nebyly je to rotodiesel. Ještě jsem překontroloval žhaviče, ty jsou taky ok. Turbo tam není ale to sem věděl už dřív :D . Ze servisu sem byl vyhozen - prý mají dovolenou.

Co s tím?

Do servisu to nedávej, pokud ho neznáš dobře. Akorát by tomu ublížili.

Napadá mě moc možností, třeba že to někde brutálně přisává vzduch a nebo že je tam horší nafta. Ale zatím bych se přikláněl k nějaké hadici, která je už zpuchřelá. Zkus kouknout na to a taky na trubky který vedou palivo (zespoda auta).

Odkud jsi? Kde to auto nyní je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: mdp

auto je ted v Blnsku a já taky.

Které Blansko? Ono jich je víc.

Jestli to u Boskovic, tak mám v Olomouci známého a jezdí často do Boskovic, tak bych ti na něj poslal tel. a třeba by pomohl, já to mám z ruky, pokud je to to Blansko na Moravě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...