prokop

motor indenor 2.3d bez turba

26 posts in this topic

Jó - Volha s Piškotomotorem - to byl sen mého mládí

ZÁVIDÍM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dotaz: Ten motor je vyroben bez turba nebo je Turbo sundáno? Všude se totiž uvádí, že 2,3 je jedině s Turbem. Vstřikovací čerpadlo je Bosh, Rotodiesel či něco jiného?

Jinak tyhle motory jsou fakt dost kvalitní, jeden chlapík u nás v ulici měl 505 s motorem 2,3 D (myslím že právě Turbo) a s tím najel milion kilometrů.

Hlavně se ten motor nesmí nechat přehřívat, protože předpokládám, že máš ještě tu prvotní (nezesílenou) hlavu. Oni ty hlavy pak rády praskají, ale když se s tím slušně zachází, tak je to bez problémů. Hlavně zkontroluj Termostat, zda správně funguje. Seřídit ventily a mít správné víčko na expanzku a zvolit vhodnou chladící kapalinu.

Pokud to má najeto půl milionu, začal bych se shánět po rozvodovém řetězu. Byť to možná zní divně, tak mi někdo říkal, že se u těch starších motorů někdy (málokdy) stane, že se při nastartování řetěz přetrhne (a pak se motor potká). Ale to asi platí hlavně pro motor dlouho nestartované.

Jinak kdyby bylo fotky, byl bych moc rád. Chtěl bych vidět, jak je tam motor usazen apod. Protože to mě fakt zajímá.

A hlavně do toho motoru dávej normální naftu, ne nějakou řepku, nebo nějakou takovou podobnou srágoru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marceli - Volhu jsem s turbem fakt neviděl

Jinak dle mých informací se tato úprava prováděla oficiálně v Belgii a psak se Volhy Diesel s pežotím motorem prodávaly v západní Evropě (poznávací znamení - na blatnících nebyl nápis Volha azbukou, ale normálně latinkou)

To Prokop - existuje i GAZ klub, možná, že by Ti tam někdo byl schopen poradit, pro většinu z nás jsou to příliš stará železa

http://www.gazklub.cz/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor je vyroben bez turba,čerpadlo je rotodiesel. Jinak chladič,expanzka,převodovka,lamela je z volhy, startér je z avie.Žhavím ručně 30s,olej mám 15W40 minerální.Fotky vyrobím až dám motor trochu do pucu.Hodil by se mi nějaký manuál k motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale Medvěde, zde popisuje 2,1 TD a TD znamená přeci...

Původně zaslal: prokop

Motor je vyroben bez turba,čerpadlo je rotodiesel. Jinak chladič,expanzka,převodovka,lamela je z volhy, startér je z avie.Žhavím ručně 30s,olej mám 15W40 minerální.Fotky vyrobím až dám motor trochu do pucu.Hodil by se mi nějaký manuál k motoru.

Jestli je to motor 2,3, tak ty se dávali do P604 a P505 jedině s turbem a čerpadlem Bosh. Takže Roto u motoru bez Turba je na místě.

S tím olejem - dle manuálu k 505 se do dieselů dával olej Esso 15W-40 a nebo Shell 15W-30. Ale nevím, co patří do tohoto - jak je typově označen? Protože na tom odkazu co sem dal Medvěd je typ XDP, což neznám. Nikdy jsem totiž neviděl v 505 motor 2,1 či 2,0.

Manuál k motoru - mrkni na http://techbooks.shop4you.cz/, kde mají tuto příručku:

Peugeot 2,0l/2,1l/2,3l/2,5l Diesel Engines (74-90)

Vydavatel: Haynes Publishing; angličtina; slovníček zdarma

Kód: 185010607x

Servisní manuál, váz., 288 str., 356 obr., fot., 18 tab.

Manuál popisuje vznětové motory (včetně turbo) použité v typech 504/505 1948/2112/2304/ 2498 ccm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: prokop

Na hlavě je odlito XD2 7940101701 P

OK. Takhle se značili. Já mám myslím XD3

Ale co je to číslo, to nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj

mam to samý auto a mam problem s motorem, nedrží otáčky volnoběhu a nejde nastartovat - jenom roztáhnout. Ty otáčky kolísaji jako kdzbych slapal střídave na plyn nekdy drží hrozne vysoko jindy to zase chcípe. nevíte nekdo prosim co stím? dik za radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zaprvé bych to roztáhnutím už nestartoval ani náhodou, až ti prdne řetěz, tak máš po motoru. A vůbec bych diesely nestartoval roztáhnutím. Teda já už bych nestartoval roztáhnutím nic...

Jaký máš dým z výfuku? Není to čerpadlo uvolněné?

Nejlepší by bylo zajet do Bosch servisu aby se ti na to mrkli. Jaké máš čerpadlo? Je to s Turbem?

Je možné, že máš uvolněné šrouby, kterými se čerpadlo dá malinko pootáčet. Mrkni na to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dým byl když to normálně startovalo lehce namodralej ted je bezbarvý na ty šrouby kouknu a kdyžtak se ještě ozvu.

jinak moc dik za radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

po dnešním pobytu v garáži : čerpadlo drží, šrouby povolrný nebyly je to rotodiesel. Ještě jsem překontroloval žhaviče, ty jsou taky ok. Turbo tam není ale to sem věděl už dřív :D . Ze servisu sem byl vyhozen - prý mají dovolenou.

Co s tím?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mdp

po dnešním pobytu v garáži : čerpadlo drží, šrouby povolrný nebyly je to rotodiesel. Ještě jsem překontroloval žhaviče, ty jsou taky ok. Turbo tam není ale to sem věděl už dřív :D . Ze servisu sem byl vyhozen - prý mají dovolenou.

Co s tím?

Do servisu to nedávej, pokud ho neznáš dobře. Akorát by tomu ublížili.

Napadá mě moc možností, třeba že to někde brutálně přisává vzduch a nebo že je tam horší nafta. Ale zatím bych se přikláněl k nějaké hadici, která je už zpuchřelá. Zkus kouknout na to a taky na trubky který vedou palivo (zespoda auta).

Odkud jsi? Kde to auto nyní je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně ten motor netrap a neroztahuj, nebo ho vážně poškodíš.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mdp

auto je ted v Blnsku a já taky.

Které Blansko? Ono jich je víc.

Jestli to u Boskovic, tak mám v Olomouci známého a jezdí často do Boskovic, tak bych ti na něj poslal tel. a třeba by pomohl, já to mám z ruky, pokud je to to Blansko na Moravě...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo jo na Moravě

prave sem nechal udelat vstřiky a na kontrole se zjistilo že 2 jsou v py...tli a až je dem do kupy tak se uvidí

Share this post


Link to post
Share on other sites

No vidíš to, když se dají sehnat starší...

Ozvi se, kdybys je nemohl sehnat, protože vím, že jen ty jehly do toho stáli asi 1000Kč/kus

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam ještě 4 náhradní co sem dostal kdyz sem to auto koupil ale nevim v jakym sou stavu, tak az je necham vyzkoušet tak se uvidí určitě se ozvu jak sem dopadl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.