čučo

sklbanie u 205

21 posts in this topic

zdravym mam taky problem mam peugeot 205 a zacala mi svietit jedna kontrolka tam kde ukazuje benzin je cervena a znazornuje asi nieco prehriate . ta kontrolka sa rozsvieti len ked dostanem motor do idealnych otacok a vtedy aj trha motorom .. za jazdy nim dost trha .. neviem co to moze byt .. pocitac sa mi nexe napojit na motor mam 1.1 ale ked sa napajal tak cez 1.4 obsah a ked nesvieti ta kontrolka tak emisie ukazuje dobre ale ked svieti tak dava vela vzduchu do paliva .. kazdy servisak mi vravi ze to moze byt daco ine .. karburator ,lamda sonda, cidlo na vzduch , cerpadlo na benzin, kadeco..... uz som zohnal aj tu sondu z vrakoviska a stale to robi .. uz som uplne zufali pomozte mi niekto .. PROSIIIIM .. raz ked sa podarilo napojit na PC tak vypisalo asi 3 chyby to cidlo na vzduch , snimac otacok a este volaco.. uz neviem .. a este niekto mi vravel ze to moze byt ta mala vec z boku karburatora .. daky prepad ci co .. je to male cierne a idu stade kable ... poradte .. nexem stale do toho nieco kupovat a potom zistujem ze kupujem zbytocne .. dufam ze bude niekto vediet poradit ... VDAKA :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak když ti diagnostika vypsala chyby, tak to asi bude jedno z toho, případně všechny věci najednou, ještě píšeš jednou stříkačka, karburátor, co to teda máš?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ved ani sam neviem co mam .. je tam karburator ale je tam na nom taka mala vec napojena na kable .. je to vraj dake krokove cerpadlo ci co ... no neviem ja ... nik si nevie rady .. a v Peugeote ma odfajcili ze prave maju pokazenu koncovku na 205 ze mi to nemozu ani pozret ... osieraci su to .. nemozem vrazat stale do toho peniaze ak je to daco ine ako vyhadzuje pocitac .. uz som vyhodil 12000 lebo mi koli tomu trhaniu vytrhlo zuby z rozvodoveho remena na dvoch miestach -- a musel som dat aj ventile vymenit.. uz nemam ani chut do toho vrazat .. ale uz to ani nepredam .. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co je to za 205?není to náhodou 1,4 obsah, katalizátor, lambda, elektronickej karburátor, vypadá jako normální ale jsou k němu připojený dva svazky kabelů, řídící jednotka v kastlíku u spolujezdce modelovej rok 88-89, dovoz ze Švícar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

fuuuha davas mi brutalne otazky .. v papieroch mam 1,1 ale napaja sa na PC cez 1,4 katalizator mam aj lamba sondu a karburator no neviem .. je tam dost kablov vsade .. skazdej strany kabel do karburatora .. a tu riadiacu jednotku ani neviem kde mam hladat a ako to vypada ... ale dnes mi uz ani nenastartoval .. vecer v pohode a dnes nic .. kasle a nexe chytit .. mna s toho auta uz porazi .,.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mas pravdepodobne jednobodove vstrekovanie Bosch Mono Jetronic.

System Mono-Jetronic pre toto auto ma tieto prvky:

Akcne cleny su:

-vstrekovaci ventil

-ovladac skrtiacej klapky (tzv. krokovy motor, v skutocnosti to krokovy motor nie je, je to jednosmerny motorcek)

-regeneracny ventil s aktivnym uhlim

-cerpadlove rele

Vstupy do ECU su:

-poloha skrtiacej klapky (potenciometer - ma 4 drahy - 2 hlavne a 2 opravne)

-snimac teploty nasavaneho vzduchu (je vo vstrekovacej jednotke)

-snimac teploty chladiacej kvapaliny

-snimac otacok

-lambda sonda

-spinac volnobehu (je na hriadeli ovladaca skrtiacej klapky)

Dufam, ze som nic nezabudol...

System Mono-Jetronic by mal byt pouzity u P205 1,1 a 1,4 a P309 1,4 .

Ked to trha, moze to byt podla mna vo vseobecnosti nasledovne:

Vadne zapalovanie (=cievka, kable, sviecky, zapalovaci modul), vadny potenciometer skrtiacej klapky (to by trhalo pri pridani plynu), zly vstrekovaci ventil (nepredpokladam, este som o tom nepocul), zly snimac otacok (ked nefunguje, nenastartujes), odchadzajuce palivove cerpadlo, lambda sonda.

Kolko to ma najazdene?

Nakolko to vsak diagnostika motora zachytila (cervena kontrolka so symbolom \"K\", alebo tranzistora), predpokladam ten snimac otacok, pripadne potenciometer, alebo zapalovaci modul. Priznaky, ze to niekedy startuje, a niekedy nie su velmi podobne vadnemu zapalovaciemu modulu, ale moze to byt naozaj aj ten snimac otacok! Daj si vyhladat \"zapalovaci modul\", uz sa to tu riesilo dost.

[upravil dne 26.11.06 durino81]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no asi to bude najskor ten potenciometer skrtiacej klapky .. lebo to trha motorom len ked pridam plyn ale aj to len v jednej polohe pedala .. v tych idealnych otackach .. ale preco mi nexe teraz nastartovat nechapem .. vzdy startoval krasne .. a zrazu nexe .. a kde najdem ten potenciometer ?? ako to vypada ?? da sa to nejak otestovat ci je to ono ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potenciometr je taková malá černá placatá destička do který je zapojen konektor se čtyřmi dráty. Potenciometr je přišroubovám čtyřma šroubama k tělesu škrtící klapky (to co si psal, že je karburátor) při pohledu ma motor na právé straně, na hřídeli škrtící klapky! (na levo je plynový lanko).

Potenciometr bývá schován pod plastovým černým sáním, aby jsi se k němu pořádně dostal, musíš to sání sundat!

Přikládám foto potenciometru. Před sundáním si označ polohu potenciometru vůči tělesu škrtící klapky! Odporové dráhy potenciometru musí být neporušené, nesmí tam být vydřené drážky od jezdce až na podklad.

post-0-14109595027159_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dasa tato blbost niekde zohnat ?? kolko to asi tak moze stat ?? .. da sa to kupit aj samostatne ?? ci musim len zhanat po srotenoch ?? a ako to otestujem ci je to fakt ono pokazene ?? nieze zas kupim zle :( .. ono to je dnu v karburatore ?? som ho mal rozobraty a asi viem co to moze byt .. je to taky valcek a hore na nom je taky klobucik .. na jednu sroubu .. a idu to toho 4 kabliky .. tak je to asi ono .. a z akych aut by to pasovalo ?? ci musim presne taky isty najst ?? .. dikeees

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: čučo

a dasa tato blbost niekde zohnat ?? kolko to asi tak moze stat ?? .. da sa to kupit aj samostatne ?? ci musim len zhanat po srotenoch ?? a ako to otestujem ci je to fakt ono pokazene ?? nieze zas kupim zle :( .. ono to je dnu v karburatore ?? som ho mal rozobraty a asi viem co to moze byt .. je to taky valcek a hore na nom je taky klobucik .. na jednu sroubu .. a idu to toho 4 kabliky .. tak je to asi ono .. a z akych aut by to pasovalo ?? ci musim presne taky isty najst ?? .. dikeees

Ten potenciometer sa da zohnat, radsej odporucam novy, ako nejaky z vrakacu, kde nevies, v akom je stave (ak ho nevidis otvoreny). Myslim, ze sa to rozoberalo v sekcii Modely - 309. Tu:http://www.peugeot-club.com/index.php?/topic/5996-xmb/

Je tam aj odkaz na stranku, kde predavaju nove potenciometre:http://www.italtec.cz/ovl_motoru.htm

Na motore nemas karburator, ale jednobodovu striekacku, tj. jeden vstrekovaci ventil pre vsetky 4 valce. To je ten valcek s klobucikom, o ktorom pises, do toho radsej nesahaj.:D

Potenciometer sa nachadza na vrchu vstrekovacieho systemu, na pravej strane, ked sa na motor pozeras spredu, ako pisal Dakaros. Optori, na lavej strane, mas plynove lanko, potenciometer ma spolocnu os otacania s plynovym lankom.

[upravil dne 28.11.06 durino81]

[upravil dne 28.11.06 durino81]

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK dikes borci .. cez vikend rozoberem a pohladam pokukam .. zatial dikes .. ak nebudem vediet pridem zas :papa:roll:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

no a som tu zas :-( tak kamos mi pomeral ten potenciometer a nic .. aj som ho posuval a nic .. stale mi sklbe tym motorom ... nemoze to byt ten vazic vzduchu - krokove cerpadlo ??? lebo ked svieti kontrolka tak ide vela vzduchu na emisiach .. pomozte mi prosiiiiim ... asi ho podpalim :roker:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ked je v emisiach vela vzduchu, nemoze to byt nahodou tym, ze sa zmes nezapalila, takze nezhorela? Nemam s tym take skusenosti, tak len uvazujem...:myslim Potom by to ukazovalo na problem so zapalovanim, ako som pisal vyssie. A kontrolka sa rozsvieti preto, ze lambda sonda, co meria kyslik vo vyfukovych plynoch, hlasi vela vzduchu.

Mimochodom, ten tvoj kamos, meral potenciometer analogovym (rucickovym) merakom, alebo digitalnym? Lebo na digitale nemusi vidiet sumy (narusenie drahy), kdezto pri rucickovom uvidi vykyvy, ak to nie je OK.

Nastavovac skrtiacej klapky (nespravne \"krokovy motor\") sluzi len na udrziavanie volnobeznych otacok, simuluje vlastne pridavanie plynu nohou. Vaha vzduchu u tohoto vstrekovania nie je. Je tu iba meranie teploty nasavaneho vzduchu a meranie otvorenia skrtiacej klapky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no meral to digytalnym .. a ani sam nevedel ako ma merat .. meral podla dakej knihy .. kamos robi vo Fiate .. ked trha tym motorom ako keby ho pridusilo vtedy ... ja uz fakt neviem nic .. ani sa nevyznam vobec do aut .. ale ak toto opravym asi pojdem robit mechanika dakde :-D ... a par krat sa mi stalo teraz ze ani nexelo nastartovat .. alebo po nastartovani a pohnuti mi zdochlo ... alebo minule som mal zohriaty motor dal som 3 a zdusilo ho ako keby zdochol ale ked som dal 2 tak siel .. az na treti pokus mi siel aj na trojku .. tomu autu uz sibe riadne .. a mne tiez

Share this post


Link to post
Share on other sites

som tu znova :( bol som v peugeote a tam to napojili na PC a povedali mi že čidlo na meranie teploty nasávaného vzduchu im vypisuje somariny a že treba aj celú novú škrtiacu klapku celí modul ... len chlap mi ukázal škrtiacu klapku ako kus umeliny kade ide vzduch z chladiča alebo z motora a to vraj stojí 14500 :myslim no asi tam zamestnávajú volou podla mňa .. modul škrtiacej klapky je asi tá vec kde je vstrekovanie nie ?? veď na ňom je aj ten potenciometer škrtiacej klapky ... rozmýšlam či nebude pokazený ten nastavovač škrtiacej klapky .. to je zpredu na vstrekovaní taká malá vec .... či by nestačilo vymeniť tú vec a ešte aj ten merač teploty nasávaného vzduchu :roll poraďte prosím ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: čučo

som tu znova :( bol som v peugeote a tam to napojili na PC a povedali mi že čidlo na meranie teploty nasávaného vzduchu im vypisuje somariny a že treba aj celú novú škrtiacu klapku celí modul ... len chlap mi ukázal škrtiacu klapku ako kus umeliny kade ide vzduch z chladiča alebo z motora a to vraj stojí 14500 :myslim no asi tam zamestnávajú volou podla mňa .. modul škrtiacej klapky je asi tá vec kde je vstrekovanie nie ?? veď na ňom je aj ten potenciometer škrtiacej klapky ... rozmýšlam či nebude pokazený ten nastavovač škrtiacej klapky .. to je zpredu na vstrekovaní taká malá vec .... či by nestačilo vymeniť tú vec a ešte aj ten merač teploty nasávaného vzduchu :roll poraďte prosím ...

Bohuzial maju technici z Peugeotu pravdu. :( Cela skrtiaca klapka stoji tolko (+-). Modul skrtiacej klapky ma 2 casti - vrchnu, plastovu, kade sa nasava vzduch a spodnu, kovovu, v ktorej je integrovana samotna skrtiaca klapka, snimac teploty nasavaneho vzduchu, vstrekovaci ventil, regulator tlaku paliva, potom na povrchu je potenciometer skrtiacej klapky a nastavovac skrtiacej klapky (\"krokovy motor\"). Len ten krokovy motor stoji cca 3500,-SK, teraz nedavno som ho kupoval... Mozno by stalo za uvahu navstivit vrakac.:myslim

[upravil dne 6/2/2007 durino81]

[upravil dne 6/2/2007 durino81]

Share this post


Link to post
Share on other sites

potenciometr tam dej z favorita se vstrikovanim, po drobnych upravach by mohl jit i ten senzor nasavaneho vzduchu - je to zalite v tom cernem plastu, favorit to ma velice podobne ...

Obe vstrikovani delal Bosh a hodne veci je tam shodnych...

tady popisuju vymenu toho potaku ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.