Sign in to follow this  
Followers 0
four.stroke

tlak turba 2,1TD

9 posts in this topic

Čus,nevíte někdo kolik plní Garret v 2,1TD a kolik dokáže bez obtoku?Nemáte někdo náhodou nainstalovaný budík tlaku? Díky všem za info:papa

post-0-14109595023776_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

cau, prej je to necela 1atmosfera.....cca 0.9...kolik dokaze bez obtoku ? to je asi jen otazka zivotnosti :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže ono hodně záleží jaký Garrett. Standardně by měl být plnící tlak pro 2.1TD 0.8-0.9atm. Kdysi jsem měl obtok trvale zavřen a plnící tlak byl max. 1.1atm. Rozdíl ve výkonu nepatrný, životnost turba jsem neřešil. Teď 2.1TD přeplňuju VTG turbem Garrett GT17 V48A (VW 130PS PD). Plnící tlak mám nárazově 1.6atm a trvale 1.3atm. Jede to podstatně líp. Připomíná mi to svezení v 2.5TD :super Na brzdu chci ale až vše odladím....čerpadlo, výfuk, sání, IC atd... Spotřeba šla z 6.5l na 7.1l. Bohužel to má zatím ještě jeden neduh, který mne trápí a nevím jak ho odstranit :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

hezky...a jak ho mas zabudovany ? normalne jak je puvodni turbo, nebo baterku pryc a misto ni nekde tam to turbo ? Vcera jsem se hrabal v auticku, sundal jsem sani, a tu plastovou hadici co vede od IC do sani, zjistil jsem, ze v tom mezispoji co je pres sani, je zespoda prasklina 2mm siroka a cca 3cm dlouha, proste mezi stahovacima sponama. Tak jsem to prelepil, stahnul, a cele zafixoval izolackou, projel a vypada ze to drzi. Taky jsem resil to, ze mi kovovy krouzek co se nachazi v usti hadice vedouci k turbu, hned za vstupen odvetrani klikovky do sani, propadl a nasazenim se mi zbortil ten plast a pomackal..az vcera jsem zjistil, ze ten krouzek se nachazi cca o 15cm v te trubce, tak jsem ho vytah a poradne nasadil a stahnul, drzi to poradne. Po tehle upravach sel motor lip za plynem. Avsak stejne mensi neduh u toho motoru je, ze po tech 1800 otacek nez zacne tlakovat vic turbo tahne prd. Chtelo by to aby se chytal uz v 1500 coz predpokladam tobe jo, jestli tam mas lepsi turbo pripadne s rizenyma lopatkama

A co ten neduh ? :)

[upravil dne 27/11/2006 rimmer]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze to VTG (variabilní geometrie lopatek) turbo by mělo umět tlačit už od 1500ot své maximum. To by mělo být snad až 2.8atm. V současnosti ho mám nastavené tak, že v cca 1800ot tam foukne těch 1.6atm a během chvíle co se vzpamatuje regulace se to ustálí na 1.3atm. Každopádně každé šlápnutí na plyn se okamžitě projeví nárůstem tlaku, což u původního turba byl jen sen. Tam ta odezva na plynový pedál byla strašná. Turbo je umístěné na místě originálního turba. Znamenalo to udělat redukci mezi původní svody a turbo, nové potrubí mezi turbo a výfuk (lze nasadit originální), kompletně předělat regulaci a trošku poupravit jeden silentblok na motoru aby turbo neklepalo při záběru do karoserie.

Mno a teď ten neduh:

Špatně se to popisuje, ale prostě při určitých otáčkách se motor uplně zahltí a chvíli pak na volnoběh běží nepravidelně než se vypláchne a srovná. Dělá to na všechny rychlosti, ikdyž u každé v jiných otáčkách a pouze při max. sešlápnutém plynu.

Pro příklad:

Sešlápneš dvojku na třičtvrtě plynu a plynule táhne až k 5000ot. Jenže stačí aby jsi kdykoliv nad cca 4400ot došlápl plyn na max. a motor se okamžitě zahltí. S původním výfukem se ještě vyvalil černý dým jak když bouchnou kamna. Teď s prozatimním výfukovým potrubím bez jediného tlumiče o průměru 76mm to začmoudí jen lehce, ale chová se to jinak stejně. Ještě chci vyměnit původní IC, předělat komplet sání a pohrát si s naftovým čerpadlem a tlakem turba. Ale pokud nepomůže už ani tohle tak nevím..... Hlavně není pořád čas a prostor na ladění.

Mno a ve finále bych chtěl na brzdu.....

PS: o sání a hadicích mi něco povídej.....roztrhal jsem už asi dvě staré hadice a dokonce i to plastový sání nad hlavou motoru

[upravil dne 27.11.06 Kenduch]

[upravil dne 27.11.06 Kenduch]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pockej..to si delas srandu, kdyz tu slysim 4400ot...5000ot... dyt ten motor ma sve rozumne maximum kolem 4000, a ve 4500 se uz temer nehybe. Ja teda nevim, ale takhle je to v seriovce, a nevidim v podstate nic, co by to zmenilo u tebe, neprehanis to s tema otackama ? Ono ti to asi bude chovat v tech vysokych otackach jinak, ale precejenom motor a cerpadlo mas porad seriove, takze nevim jestli to neni spis o tom, ze od toho cekas uz fakt neco co to neumi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kenduch

Takze to VTG (variabilní geometrie lopatek) turbo by mělo umět tlačit už od 1500ot své maximum. To by mělo být snad až 2.8atm. V současnosti ho mám nastavené tak, že v cca 1800ot tam foukne těch 1.6atm a během chvíle co se vzpamatuje regulace se to ustálí na 1.3atm. Každopádně každé šlápnutí na plyn se okamžitě projeví nárůstem tlaku, což u původního turba byl jen sen. Tam ta odezva na plynový pedál byla strašná. Turbo je umístěné na místě originálního turba. Znamenalo to udělat redukci mezi původní svody a turbo, nové potrubí mezi turbo a výfuk (lze nasadit originální), kompletně předělat regulaci a trošku poupravit jeden silentblok na motoru aby turbo neklepalo při záběru do karoserie.

Mno a teď ten neduh:

Špatně se to popisuje, ale prostě při určitých otáčkách se motor uplně zahltí a chvíli pak na volnoběh běží nepravidelně než se vypláchne a srovná. Dělá to na všechny rychlosti, ikdyž u každé v jiných otáčkách a pouze při max. sešlápnutém plynu.

Pro příklad:

Sešlápneš dvojku na třičtvrtě plynu a plynule táhne až k 5000ot. Jenže stačí aby jsi kdykoliv nad cca 4400ot došlápl plyn na max. a motor se okamžitě zahltí. S původním výfukem se ještě vyvalil černý dým jak když bouchnou kamna. Teď s prozatimním výfukovým potrubím bez jediného tlumiče o průměru 76mm to začmoudí jen lehce, ale chová se to jinak stejně. Ještě chci vyměnit původní IC, předělat komplet sání a pohrát si s naftovým čerpadlem a tlakem turba. Ale pokud nepomůže už ani tohle tak nevím..... Hlavně není pořád čas a prostor na ladění.

Mno a ve finále bych chtěl na brzdu.....

PS: o sání a hadicích mi něco povídej.....roztrhal jsem už asi dvě staré hadice a dokonce i to plastový sání nad hlavou motoru

[upravil dne 27.11.06 Kenduch]

[upravil dne 27.11.06 Kenduch]

A myslíš, že to ještě stačí prášit ? Nad cca 4200 by teoreticky nemělo bejt vůbec jistý, že to pobere čerpadlo.

Když se to stane, tak kromě dýmu, přestane to i uplně táhnout ? Máš v tý chvíli přístup k hodnotě turbotlaku ?

Jak si vyřešil tu regulaci, když tohle turbo má uplně jinej průběh plnění ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže netvrdím že tam ten motor běžně točím, ale jak jsem psal tak na 3/4 plynu leze k 5000ot uplně bez problému a jakýchkoliv divných zvukových projevů.

Čerpadlo i vstřiky jsou zatím téměř bez úprav. Ikdyž na čerpadlo i vstřiky mám zálusk. v čerpadle chci vyměnit vstřikovací hlavu, nebo jak se tomu říká. Místo průměru 8 tam dát průměr 10, ale trochu se bojím spotřeby. Ale proč by čerpadlo nemělo stíhat když tenhle motor má psaané přechodové otáčky 4500 nebo dokonce 4800?

Jinak že by nestíhaly vstřiky mne nenapadlo. Dá se to nějak zjistit někde na stolici?

Jinak ten motor přestane naprosto táhnout a chvilku mu trvá než se vypláchne a běží pravidelně. Přesnou hodnotu turbotlaku bohužel v té chvíli nevím, protože jsem si omylem rozbil budík, ale podle origo ukazatele (moc mu nevěřím) je to taky těch cca 1,6atm. Regulace je klasická podtlaková jako byla na původním turbu, akorát je trošku překopaná a přizpůsobená.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kenduch

Takže netvrdím že tam ten motor běžně točím, ale jak jsem psal tak na 3/4 plynu leze k 5000ot uplně bez problému a jakýchkoliv divných zvukových projevů.

Čerpadlo i vstřiky jsou zatím téměř bez úprav. Ikdyž na čerpadlo i vstřiky mám zálusk. v čerpadle chci vyměnit vstřikovací hlavu, nebo jak se tomu říká. Místo průměru 8 tam dát průměr 10, ale trochu se bojím spotřeby. Ale proč by čerpadlo nemělo stíhat když tenhle motor má psaané přechodové otáčky 4500 nebo dokonce 4800?

Jinak že by nestíhaly vstřiky mne nenapadlo. Dá se to nějak zjistit někde na stolici?

Jinak ten motor přestane naprosto táhnout a chvilku mu trvá než se vypláchne a běží pravidelně. Přesnou hodnotu turbotlaku bohužel v té chvíli nevím, protože jsem si omylem rozbil budík, ale podle origo ukazatele (moc mu nevěřím) je to taky těch cca 1,6atm. Regulace je klasická podtlaková jako byla na původním turbu, akorát je trošku překopaná a přizpůsobená.

Tak pokud to zhruba odhaduju správně, místo 1-1,2 tlačíš 1,6 tedy o víc než 50procent víc paliva a to ho tam na plnej kotel v 4500 otáčkách už jde požehnaně.

Můj názor je, že nestíhá jak čerpadlo, tak vstřiky.

Vstřiky se dají samozřejmě zkontrolovat na stolici, ale pochybuju, že víš, jakej tam jde z čerpadla tlak.

To co říkáš jsou přeběhové otáčky, kdy už má zasáhnout regulace a výkon jde na nulu. Za normálních okolností už tenhle motor přes cca 4200 ani netáhne. Nejvyšší výkon má někde mnohem níž a se standardním turbem, čerpadlem a vstřiky při těchhle otáčkách dávno vadne.

Nechci tě strašit, ale pokud se přidává na TD výkon, tak se zvedá turbotlak 0 0,2 až 0,3 , přitom se nechává omezovač, maximálně se s ním pohne kousek. Nové motory pak ukazují poměrně přesně dávku paliva a podle toho se dá lehce zjistit, jestli je směs v pořádku.

Když se ti tam náhodou povede dostat jinym čerpadlem a vstřikama dost paliva, měl by si ho přidávat tak, aby to začalo trochu kouřit (bez diagnostitky nezjistíš víc)

Kluci to dělali BOSCH emisích tak, že sledovali změnu emisí. Až začla náhle růst, znamenalo to moc nafty.

Jenže když se ti tohle všechno povede, nevěřim tomu, že ten motor bude mít nějakou extra životnost.

Další problém budeš mít ten, že řekněme 1400-2300 otáček původní regulace téměř nepočítala se zvýšením dávky paliva, protože původní turbo tou dobou netlačilo tolik. Já tedy bohužel nevím, jak tam máš regulaci provedenou, ale schválně se podívej, jestli je tam nechanická páka ovládaná podtlakem, jestli se hýbe v zavyslosti na otáčkách a jestli při maximálním tlaku jde na doraz, nebo by šla ještě dál. Pokud je ovládaná čistě podtlakem a jde tam stejný poměr, tak se to řešit nemusí. Než si vyndal staré turbo měl sis změřit plnicí tlak a k tomu o kolik se pohne regulace při jakém tlaku.

Nemůžeš taky vyměnit jen vstřiky, protože by na ně nebyl dostatečný tlak, ale samozřejmě i čerpadlo.

Rozebrat starší čerpadlo a přehazovat vnitřek, je sice zajímavá práce, ale chce to zkušenosti a vybavení, netvrdim, že ho nemáš, jen říkám, že to může být problém a je lepší sehnat si jiné čerpadlo a nevrtat do funkčního, které tam patří.

Další problémy, se kterými se lidi potýkaj je profouknutí IC a těsnění pod hlavou.

Moc o tom nevim, třeba ti někdo poradí víc..;)

[upravil dne 27/11/2006 vector]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.