Sign in to follow this  
Followers 0
ajven

spotreba pri 50ke

18 posts in this topic

Servus dríči s poza rieky Moravy.;)

Chcem sa Vás opýtať kedže u Vás je 50ka v obci normálka aká je momentálna spotreba na 3ke a aká je na 4ke?

Myslím tým na modeloch 2,0 hdi 66kw.

Ak máte odsledované tak odpíšte. Díky fšetkým.:papa:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jezdim po rovince 50 klidne i na petku ;) no spis tak 54 ( tachometrovych 60) , z kopce davam za 5 vzdycky a sundavam nohu z plynu = spotreba 0, pokud potrebuju brzdit, podrazuju na 4 nebo 3 a brzdim motorem co nejvic to jde, prece si nebudu soupat desticky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z kopce 5 tak až přes 80.

Otáčky musí být zhruba nad 1500 aby to nic nežralo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Z kopce 5 tak až přes 80.

Otáčky musí být zhruba nad 1500 aby to nic nežralo.

to jo, ve strahovskem tunelu nahore na Brevnove zaradim 5ku a jedu tachometrovych 80 ( cca 72kmh ) bez jedinyho slapnuti na plyn po celou delku tunelu az skoro k usti Mrazovky, vzdycky se mi pekne ochladi motor, z 95ti to klesne i o 20stC

Jinak kdyz jedu po rovine na 5 cca tech 50kmh, tak mam asi 1750 otacek

[upravil dne 25/11/06 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za Vaše odpovede.

Ale mal som na mysli, či je ekonomickejšie jazdiť na 3ke v meste po rovine alebo na 4ke.

Teraz čakám info od majiteľov palubných poč. ja ho totiž nemám a neviem si to odsledovať, nemám ako. Díky vopred.;)

čafte

Share this post


Link to post
Share on other sites

..já myslím, že když jedeš na 3, tak máš vyšší otáčky než na 4 a tím pádem ten motor potřebuje víc paliva, ne ? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: reyjim

..já myslím, že když jedeš na 3, tak máš vyšší otáčky než na 4 a tím pádem ten motor potřebuje víc paliva, ne ? :myslim

tým by son nebol istý lebo ževraj hdi majú radšej vyššie otáčky. takže asi za 3? nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím ajven.

Tohle jsem taky řešil. Jezdím každý den do práce. Ráno je to 12 minut okresky (přes 3 vesnice) + 7 minut město. Odpoledne je to 15-20 minut město + 12 minut okresky (opět 3 vesnice).

Zkoušel jsem 4 nádrže jezdit v obcích na 4 a počítač ukazoval okamžitou spotřebu menší než u trojky (asi o půl litru). Dalších pár nádrží jsem jezdil na trojku. Když jsem ale počítal průměrnou spotřebu, vyšlo mi, že když jezdím v obci na trojku, tj. asi 1700-2000 otáček, žere to míň.

Závěr: v obci jezdím na trojku.

(Reálnou spotřebu mám 6,2-6,3, počítač ukazuje o půl litru víc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferry: Já nahoře ve strahovským vykvaltuju a sjíždím oba tunely 70-tkou za cca 0,9 lt / 100.

Jinak, na Fobii 1.4 100 PS (ale je to shodné i pro 75 a 60 PS - převodovka je stejná) jsem měřil podle počítače v obci spotřebu a vyšla mi lepší na trojku než na čtyřku, na trojku to bylo živější a byl tam i dobrý brzdný účinek motoru.

U svýho dědečka (atmosférický diesel) jezdím obce na 4ku.

Stejně si myslím, že nejlepší je se na počítač vybodnout, protože v režimu škub sem-hup ta (město) ukazuje spotřebu podle plotu.

- hlavní je motor nepodtáčet a ani nepřetáčet - záleží taky hodně na situaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kajk

Zdravím ajven.

Tohle jsem taky řešil. Jezdím každý den do práce. Ráno je to 12 minut okresky (přes 3 vesnice) + 7 minut město. Odpoledne je to 15-20 minut město + 12 minut okresky (opět 3 vesnice).

Zkoušel jsem 4 nádrže jezdit v obcích na 4 a počítač ukazoval okamžitou spotřebu menší než u trojky (asi o půl litru). Dalších pár nádrží jsem jezdil na trojku. Když jsem ale počítal průměrnou spotřebu, vyšlo mi, že když jezdím v obci na trojku, tj. asi 1700-2000 otáček, žere to míň.

Závěr: v obci jezdím na trojku.

(Reálnou spotřebu mám 6,2-6,3, počítač ukazuje o půl litru víc.)

Dakujem ti Kajk,

hneď som trochu múdrejší. :super:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: Fusion

Z kopce 5 tak až přes 80.

Otáčky musí být zhruba nad 1500 aby to nic nežralo.

to jo, ve strahovskem tunelu nahore na Brevnove zaradim 5ku a jedu tachometrovych 80 ( cca 72kmh ) bez jedinyho slapnuti na plyn po celou delku tunelu az skoro k usti Mrazovky, vzdycky se mi pekne ochladi motor, z 95ti to klesne i o 20stC

Jinak kdyz jedu po rovine na 5 cca tech 50kmh, tak mam asi 1750 otacek

[upravil dne 25/11/06 Ferry]

1200 otáček na trojku je pro mě lážo plážo.

Zkrotit auto, který váží skoro 2 tuny a má 5 metrů na spotřebu 8,2...

Dýzláci se začínají hádat, protože ty jejich superfamózní HDi jsou tak leda na drcení ***** na zahradě.

Předjet kamión na okresce není prdel.

Benzín 8 : Nafta : 3

Ta da da dá dá

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja taky jezdim po rovine a nebo z kopce na 5 50km/h,jen tak lehce \"lížu\"plyn-malé natočení škrtící klapky a menší otáčky znamenají menší spotřebu.:myslimJe mi jasný, že třeba proti kopci(větší zatěž motoru a ješte k tomu na 5) je lepší podřadit a dostat vyšší otačky,protože na 5 do kopce by se musela o hodně víc natočit škrtící klapka(k udržení puvodní rychlosti) a to by byla větší spotřeba....:myslimToť můj názor.:mrk

PS:Snažím se jezdit od těch 1200ot do 3500(samo benal) max a myslim si že ten motor bude mit rozhodně delší životnost.........A vůbec u motoru XU5CP je stejně největší točák v 2600ot/min:D:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ajven

Původně zaslal: reyjim

..já myslím, že když jedeš na 3, tak máš vyšší otáčky než na 4 a tím pádem ten motor potřebuje víc paliva, ne ? :myslim

tým by son nebol istý lebo ževraj hdi majú radšej vyššie otáčky. takže asi za 3? nie?

To stoprocentne ne! U dieselu je to prave tak ze cim nizsi otacky tim min zere, i kdyz se dusi...to u benzinu neplati tam jde o optimalni otacky ne o nejnizsi...

Mam 406ku,2.0HDi 110k...kdyz jedu po rovine 50kou na 4ku, tak zere cca 3,7-4l, kdyz na 3ku tak cca 4,5-5,1l...ale tohle urcite neni moc objektivni, zalezi dolova i na vetru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím a není to na 4 málo otáček těch 1500-1600.Na 3 mám 2000 a to mi připadá akorát,nemyslím včak jizdu z kopce,ale po rovině v provozu.Na spotřebu jsem nekoukal,ale odteď budu sledovat a pak oznámím

Původně zaslal: vojtasbrno

Původně zaslal: ajven

Původně zaslal: reyjim

..já myslím, že když jedeš na 3, tak máš vyšší otáčky než na 4 a tím pádem ten motor potřebuje víc paliva, ne ? :myslim

tým by son nebol istý lebo ževraj hdi majú radšej vyššie otáčky. takže asi za 3? nie?

To stoprocentne ne! U dieselu je to prave tak ze cim nizsi otacky tim min zere, i kdyz se dusi...to u benzinu neplati tam jde o optimalni otacky ne o nejnizsi...

Mam 406ku,2.0HDi 110k...kdyz jedu po rovine 50kou na 4ku, tak zere cca 3,7-4l, kdyz na 3ku tak cca 4,5-5,1l...ale tohle urcite neni moc objektivni, zalezi dolova i na vetru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, tak kdo si myslí, že čím mín otáček, tak mín spotřeby. Můžu říct že je to špatné mínění. Auto má nejnižší spotřebu v oblasti , kde je kroutící moment motoru úměrný otáčkám. To znamená, že pokud jedeš na štverku po rovince a sotva to táhne, tak je spotřeba višíí než na trojku a s větším kroutákem a tím pádem je živější. Já jezdím se svím na trojku kolem 50 a čtyrku dávám až od šedesátí. Čím větší převodovej stupeň, tím větší musí motor vyvinout sílu, pokud je podtáčenej. Musíte si zjistit kdy vám to auto táhne nejlíp. Snad sem to nějak napsal k pochopení :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To plati presne u benzinu...ne u dieselu a pokud se da spolehnout na palubni pocitac tak to muzu jedine potvrdit...I kdyz se to auto relativne dusi pri 5ce na 1200 ot. pri 60ce,tak ma mensi spotrebu nez kdybych jel v pohode na 4ku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jaris

Ahoj, tak kdo si myslí, že čím mín otáček, tak mín spotřeby. Můžu říct že je to špatné mínění. Auto má nejnižší spotřebu v oblasti , kde je kroutící moment motoru úměrný otáčkám. To znamená, že pokud jedeš na štverku po rovince a sotva to táhne, tak je spotřeba višíí než na trojku a s větším kroutákem a tím pádem je živější. Já jezdím se svím na trojku kolem 50 a čtyrku dávám až od šedesátí. Čím větší převodovej stupeň, tím větší musí motor vyvinout sílu, pokud je podtáčenej. Musíte si zjistit kdy vám to auto táhne nejlíp. Snad sem to nějak napsal k pochopení :)

Servus Jaris,

tiež dávam 4ku až pri 60tke, ináč je to auto trochu lenivé pri 50ke na 4ke, tak preto radšej jazdím na 3ke. to sa pekne rozbieha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.