Pajda

škubání a chcípání benzínového motoru (806)

24 posts in this topic

Poslední asi 3 týdny mi můj Fiat při rozjezdu vynechával, při větších nerovnostech na silnici motor škytal a zlobil. Obvykle jsem otevřel motor, různě šáhnul (nesmyslně) a zase zabouchnul kapotu. Den to dalo pokoj, ale pak se to opakovalo.

Jednou se stalo, že mi motor náhle při odbočení do prudkého kopce chcípnul. Tentokrát nepomohlo nic, až asi po 5 minutách jsem jen náhodou šáhnul na odpojovač motoru při nehodě (či jak se to správně jmenuje) a bylo to v něm.

Škubání při rozjezdech se po 3 dnech vrátilo a tak jsem ten spínač vyndal a rozdělal.

Je tam ocelová kulička v plastvé kleci pod kterou je magnet. Nad tím je taková stříška ze dvou kovových destiček a pružinka. Normálně to funguje tak, že při nárazu se stříška \"prolomí nahoru\" a tím se dotknou dva kontakty a vypne to někde něco. Zmáčkne se černý gumový kryt a vše se vrátí zpět.

V mém případě se nějak podivně jedna ploška přiblížila té druhé a občas se na zlomek vteřiny dotkly a motor nejel.

Nevím, zda je to jen otázka pro 806, ale dávám to k dispozici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Průběžně jsem ten problém konzultoval s kamarádem od Fiata, který mi řekl. Tohle bych snad v životě nečekal.:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pajda

Poslední asi 3 týdny mi můj Fiat při rozjezdu vynechával, při větších nerovnostech na silnici motor škytal a zlobil. Obvykle jsem otevřel motor, různě šáhnul (nesmyslně) a zase zabouchnul kapotu. Den to dalo pokoj, ale pak se to opakovalo.

Jednou se stalo, že mi motor náhle při odbočení do prudkého kopce chcípnul. Tentokrát nepomohlo nic, až asi po 5 minutách jsem jen náhodou šáhnul na odpojovač motoru při nehodě (či jak se to správně jmenuje) a bylo to v něm.

Škubání při rozjezdech se po 3 dnech vrátilo a tak jsem ten spínač vyndal a rozdělal.

Je tam ocelová kulička v plastvé kleci pod kterou je magnet. Nad tím je taková stříška ze dvou kovových destiček a pružinka. Normálně to funguje tak, že při nárazu se stříška \"prolomí nahoru\" a tím se dotknou dva kontakty a vypne to někde něco. Zmáčkne se černý gumový kryt a vše se vrátí zpět.

V mém případě se nějak podivně jedna ploška přiblížila té druhé a občas se na zlomek vteřiny dotkly a motor nejel.

Nevím, zda je to jen otázka pro 806, ale dávám to k dispozici.

nejaky taky mechanizmus som mal na roveri.sluzil na bezpecnost pri pripadnej nehode.pri naraze by sa mal vypnut.neviem poradit len sa chcem opytat preco fiat.ma motor peug. ale je to stale fiat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neviem poradit len sa chcem opytat preco fiat.ma motor peug. ale je to stale fiat.

Dnes je taká doba, že výrobcovia začali spolupracovať aby znížili svoje náklady na vývoj a tým pádom sú ich autá lacnejšie. No niežeby ich predávali lacnejšie ale oni majú väčší zisk. Logika je v tom, že radšej si kúpiš dobrý diel /napr. motor/ ako sa srať s vývojom. logické nie? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tp je nárazové čidlo, které odpojuje palivové čerpadlo. Obecně je u francouských (ale i starší Fordy) aut náchylné k sepnutí, už jsem řešil i pár telefomů či odtahů¨, kdy lidi jeli přes Letnou, prorazili kolo v díře a auto najednou škytlo a nejelo. Stačilo samozřejmě zamáčknout. Řešení jsou dvě - nový spínač, ale fakt nevím co stojí anebo odpojit, resp. přemostit.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ajven

neviem poradit len sa chcem opytat preco fiat.ma motor peug. ale je to stale fiat.

Dnes je taká doba, že výrobcovia začali spolupracovať aby znížili svoje náklady na vývoj a tým pádom sú ich autá lacnejšie. No niežeby ich predávali lacnejšie ale oni majú väčší zisk. Logika je v tom, že radšej si kúpiš dobrý diel /napr. motor/ ako sa srať s vývojom. logické nie? :myslim

nic nove si mi nepovedal,len som tym chcel povedat,ze ked to aj ma motor peug. tak vela veci tam je srackovych od fiata a od toho ma nikto neodhovori.fiat je smejd.nie ze by peug. patril k super autam,to vobec nie,ale do fiata by som nikdy nesiel.staci mi co vidim okolo.ako prislovie-mudry sa uci na chybach inych a hlupy na svojich.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jozefsv

Původně zaslal: ajven

neviem poradit len sa chcem opytat preco fiat.ma motor peug. ale je to stale fiat.

Dnes je taká doba, že výrobcovia začali spolupracovať aby znížili svoje náklady na vývoj a tým pádom sú ich autá lacnejšie. No niežeby ich predávali lacnejšie ale oni majú väčší zisk. Logika je v tom, že radšej si kúpiš dobrý diel /napr. motor/ ako sa srať s vývojom. logické nie? :myslim

nic nove si mi nepovedal,len som tym chcel povedat,ze ked to aj ma motor peug. tak vela veci tam je srackovych od fiata a od toho ma nikto neodhovori.fiat je smejd.nie ze by peug. patril k super autam,to vobec nie,ale do fiata by som nikdy nesiel.staci mi co vidim okolo.ako prislovie-mudry sa uci na chybach inych a hlupy na svojich.

Nepovedal by som že Taliani robia šmejdy. Pozri kvalitu Alfa Romeo, ferrari, Lamborghini. Myslím si že sú kvalitné tiež. Musíš pozerať na kvalitu nie na dizajn. A taliani robia aj kvalitné autá.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ajven

Původně zaslal: jozefsv

Původně zaslal: ajven

neviem poradit len sa chcem opytat preco fiat.ma motor peug. ale je to stale fiat.

Dnes je taká doba, že výrobcovia začali spolupracovať aby znížili svoje náklady na vývoj a tým pádom sú ich autá lacnejšie. No niežeby ich predávali lacnejšie ale oni majú väčší zisk. Logika je v tom, že radšej si kúpiš dobrý diel /napr. motor/ ako sa srať s vývojom. logické nie? :myslim

nic nove si mi nepovedal,len som tym chcel povedat,ze ked to aj ma motor peug. tak vela veci tam je srackovych od fiata a od toho ma nikto neodhovori.fiat je smejd.nie ze by peug. patril k super autam,to vobec nie,ale do fiata by som nikdy nesiel.staci mi co vidim okolo.ako prislovie-mudry sa uci na chybach inych a hlupy na svojich.

Nepovedal by som že Taliani robia šmejdy. Pozri kvalitu Alfa Romeo, ferrari, Lamborghini. Myslím si že sú kvalitné tiež. Musíš pozerať na kvalitu nie na dizajn. A taliani robia aj kvalitné autá.

este alfa nebolo kvalitne auto.tym autam sa radujes 2 krat.ked nejake kupis a ked ho predas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spínač jsem uvnitř zajistil tak, aby to už mimo fakt velké rány nespínalo. Když to jen vyndám, tak to nepojede:bojim

Fiat není šmejd, měl jsem jich několik a nemám výhrady. Ale Fiat Ulysse, Peugeot 806, Citroen Evasion a Lancia Zeta jsou tzv. Eurovan. Auto společně vymyšlené a společně vyráběné na jednom pásu ve Francii. Motor je tam Peugeot i když to je Citroen :mrk . Aspoň u benzinového dvoulitru. Konstrukčně je to auto Peugeot.

Naopak Boxer, Ducato a jejich klony se dělají někde v Italii. Tomu se říká globalizace :o

Spolenčně konstruovaných aut jezdí po světě plno (jeden z prvních větších projektů byl Saab 9000, Lancia Thema, Fiat Croma a Alfa 164)

:xvul

jozefsv: nakolik znáš Ulysse, že víš kolik věcí je tam špatných?????:myslim Vystřídal jsem plno aut od Saaba po Daewoo přes VW, Renaulty, Fordy a Fiaty. O žádném bych neřekl že je vyloženě špatné. Občas má některé auto svoje specifické chyby, ale jinak neřeknu proti žádnému jedoznačný odsudek na základě značky.

[upravil dne 25.11.06 Pajda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fordy sou auta vyrobený snad pro mimozemšťany.

Fiat je auto postavený ze rzi. (ne vždy, ale z 99%)

Alfy sou divný. Nevím proč má 156 1.8 16v otáčkoměr červenej až od 7000 když to stačí takto jednou vytočit a motor je po smrti :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pajda

Spínač jsem uvnitř zajistil tak, aby to už mimo fakt velké rány nespínalo. Když to jen vyndám, tak to nepojede:bojim

Fiat není šmejd, měl jsem jich několik a nemám výhrady. Ale Fiat Ulysse, Peugeot 806, Citroen Evasion a Lancia Zeta jsou tzv. Eurovan. Auto společně vymyšlené a společně vyráběné na jednom pásu ve Francii. Motor je tam Peugeot i když to je Citroen :mrk . Aspoň u benzinového dvoulitru. Konstrukčně je to auto Peugeot.

Naopak Boxer, Ducato a jejich klony se dělají někde v Italii. Tomu se říká globalizace :o

Spolenčně konstruovaných aut jezdí po světě plno (jeden z prvních větších projektů byl Saab 9000, Lancia Thema, Fiat Croma a Alfa 164)

:xvul

jozefsv: nakolik znáš Ulysse, že víš kolik věcí je tam špatných?????:myslim Vystřídal jsem plno aut od Saaba po Daewoo přes VW, Renaulty, Fordy a Fiaty. O žádném bych neřekl že je vyloženě špatné. Občas má některé auto svoje specifické chyby, ale jinak neřeknu proti žádnému jedoznačný odsudek na základě značky.

[upravil dne 25.11.06 Pajda]

ide o to kolko km na aute robis.ak ich robis dost tak na tychto skoro vsetkych autach co si mal sa ukazuju take vady,ktore by sa nemali.to iste je u peugeota.elektrika-niekedy by to clovek najradsej podpalil.blbosti typu stierace,ostrekovace,kontrolky....mi dokazu zneprijemnovat zivot.podla mna to nie je normalne.alfa 164 nebolo auto-bol to omyl (delene hlavy-co to bola za blbost )tie auta viac nejazdili ako jazdili.aky ford?zober si napr. mondeo.videl si uz 7 rocny peugeot zhnity?ja nie ale pri mondeu som sa zhrozil.boxer,ducato,jumper su nepodarene auta na par km,ale urcite nevydrzia to co napr.sprinter.ten sa pri tych km kde vyssie vymenovane auta koncia este len rozbieha.ja osobne by som si taliana nikdy nekupil a za povazenie stoji aj francuz.so svojou 605 som ako tak spokojny,beha velke km a uz ma svoje za sebou,ale aj tak ma svoje muchy,ktore by auto fakt nemalo mat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jozefsv : Neodpověděl jsi, jak hodně znáš Ulysse, že ho hodnotíš? Koli jsi s ním ujel km? Seděl jsi v něm vůbec? Nebo jen tak plácáš, aby řeč nestála. Kolika Fiaty jsi jezdil a kolik jsi s nima najel?

Pak hodnoť podle sebe a ne to co někde někdo zaslechl. Ty víš jaké problémy jsem měl já se svými auty? To se divím odkud to víš.

Já jsem v životě neseděl ve Felicii a proto ji nemůžu hodnotit z hlediska jízdních vlastností a podobných věcí.

:xvul :xvul :xvul :xvul

[upravil dne 25.11.06 Pajda]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pajda

jozefsv : Neodpověděl jsi, jak hodně znáš Ulysse, že ho hodnotíš? Koli jsi s ním ujel km? Seděl jsi v něm vůbec? Nebo jen tak plácáš, aby řeč nestála. Kolika Fiaty jsi jezdil a kolik jsi s nima najel?

Pak hodnoť podle sebe a ne to co někde někdo zaslechl. Ty víš jaké problémy jsem měl já se svými auty? To se divím odkud to víš.

Já jsem v životě neseděl ve Felicii a proto ji nemůžu hodnotit z hlediska jízdních vlastností a podobných věcí.

:xvul :xvul :xvul :xvul

[upravil dne 25.11.06 Pajda]

ten model co mas ty mal moj velmi dobry znami.po par mesiacoch sa ho zbavil.jazdil som na nom.ja nehovorim,ze jazdi zle ale tie vady co sa na nom ukazuju-dakujem.nikto ma nepresvedci ze taliani maju dobre auta.mozno je to zhoda nahod ale v svojom okoli vidim dost fiatov a dobre sa na tom bavim,ako sa stale niekto v tych autach sprta.ked si mal tolko aut co si pisal,tak stym nemozes mat skusenosti.auto sa neprejavy po chvilke.kazde sa moze zrazu pokazit.ale ak na nom urobis 100 000 km a bolo x krat v servise tak je to smejd.

ps:odkial si zobral,ze viem ake problemy si mal s autami?citas prispevky?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pajda

Průběžně jsem ten problém konzultoval s kamarádem od Fiata, který mi řekl. Tohle bych snad v životě nečekal.:bojim

presne to co ti povedal tvoj znami

tam sa prejavuju chyby ktore by sa nemali v normalnom aute.

apropo,problem si vyriesil tak sa na to vykasli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jozefsv: meles nepodlozene nesmysly, takze nema cenu reagovat. Snad jen te Alfe: Ty hlavy byly delene proto, ze ty motory byly modularni s ruznymi pocty valcu. Mmch byl od VM, nikoliv od Alfy, ani od Fiatu, pouzival se prevazne do offroadu (Range Rover, Chrysler-Jeep, ...) a obecne je povazovan za neznicitelny. Takze jestli si s nim mel problemy, tak to tak maximalne svedci o tvem chovani k autu, nez o spolehlivosti konkretni znacky:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: .mycTD

jozefsv: meles nepodlozene nesmysly, takze nema cenu reagovat. Snad jen te Alfe: Ty hlavy byly delene proto, ze ty motory byly modularni s ruznymi pocty valcu. Mmch byl od VM, nikoliv od Alfy, ani od Fiatu, pouzival se prevazne do offroadu (Range Rover, Chrysler-Jeep, ...) a obecne je povazovan za neznicitelny. Takze jestli si s nim mel problemy, tak to tak maximalne svedci o tvem chovani k autu, nez o spolehlivosti konkretni znacky:papa

ja som s tym nemal problem,len okolo mna sa toho auta kazdy zbavoval koli tomu,ze delena hlava=2 tesnenia=viac penazi atd.motor by som nepovedal,ze bol neznicitelny,ale ked myslis.ten isty problem riesili na voyageri-ten isty motor.to je moj nazor.a asi az take neznicitelne neboli,ked ich uz skoro nikto nejazdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

to pajda:

Díky moc za info, mám patrně úplně stejné auto (vč. barvy) a pravdou je, že občasné \"poškubnutí\" motoru se mi také projevuje, leč nejsem si zcela jist, že to bude při jízdě po nerovnosti, ale přesto bych toto raději prověřil, proto se ptám, kde se tento odpojovač v motoru najde ? Při nejbližší příležitosti bych to také raději omrknul.

Předem děkuji moc za info.

[upravil dne 25.11.06 martinb]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.