Sign in to follow this  
Followers 0
Guest *jose*

P106 unik oleje - odkud?

9 posts in this topic

Ahoj, v září jsem na své P106, r.v.1997, 1.0i 33kW, 66tkm nechával přetěsnit olejovou vanu kvůli většímu úniku oleje na pravé straně (spolujezdec). Po umytí motoru je vidět, že olej dál drobně uniká na pravé straně mezi horní a spodní částí bloku motoru a stéká po raménku alternátoru a dolu na vanu. Neteče to u auta v klidu, ale po jízdě, tedy olej protéká pod tlakem (hlavně po prohnání po dálnici). Na autě byly zároveň měněny rozvody s klíňákem. Věděli byste, jaké těsnění to může být? Propálené pod hlavou nebo něco jiného? Díky za radu. Ten únik je drobný, tak chci nechat projet do jara olejovou náplň a řešit to pak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych to tipoval na těsnění pod hlavou, teda pokud myslíš horní a spodní částí bloku hlavu a blok:-). Měl jsem podobné příznaky, přesně v tom místě mi začal pomalu vzlínat olej a za chvíli byl i v chladící kapalině...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem se ještě jednou díval do manuálu, který mám koupený od Kopp. ke starší 106, ale ten 33kW motor TU9M je právě ze staršího modelu.

Ten únik je v úrovni klikového hřídele na straně u rozvodů. Úplně dole je olejová vana, nad ní to, čemu říkám \"dolní část bloku\" (sorry, nevím, jak se to přesně jmenuje) a zezhora na ní (v ní) je klikový hřídel.

Jak jsem psal výše, rozvody jsou měněny. Na Auto Kelly jsem si našel sadu těsnění klikového hřídele Victor Reinz za 1000 nebo za 1500.

Co byste mi doporučili, jít po tom co to je (jestli jen nějaký těsnící kroužek či co..nerozumím tomu) nebo raději rovnou přetěsnit celé. Každopádně to asi znamená nechat rozebrat motor....:nevim

A nechali byste to, pokud to nepoteče znatelněji, po ujetí těch cca 13tkm nebo do dubna 2007, podle toho co bude dřív - v dubnu jdu na technickou, nebo raději měnit hned???

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jsem mel na 306 a bylo spatna tesneni pod hlavou u mazaciho kanalu!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem na auto kelly našel samostatně těsnící kroužek klikového hřídele strana převodovky (to asi ne) a těsnící kroužek montovací strana přední???

Pak tam jsou ještě samostatně:

těsnící kroužek victor reinz 85x105x8...opět na straně převodovky, to asi není ten problém

těsnící kroužek victor reinz 36x50x8:

konstrukce radiálního hřídelového těsnicího kroužku A

Typ závitu pravotočivé zkroucení

Materiál ACM (polyakrylkaučuk)

...u tohohle naní kam to je...

a

těsnící kroužek victor reinz 42x66x6:

konstrukce radiálního hřídelového těsnicího kroužku A SL

Typ závitu pravotočivé zkroucení

Materiál FPM (fluorkaučuk / viton)

montovací strana přední

Share this post


Link to post
Share on other sites

říká se tomu gufero na klice - občas se to stává (jako občas netěsní vodní pumpa - prostě novej rozvoďák běhá a hází trošku jinak, než ten strerj)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

říká se tomu gufero na klice - občas se to stává (jako občas netěsní vodní pumpa - prostě novej rozvoďák běhá a hází trošku jinak, než ten strerj)

díky za reakce, myslím, že to bude to co píše vix. kolem hlavy i dolů je vše čisté, ani úniky oleje či chladící směsi a vzájemné mísení nepozoruju...:myslim To gufero asi nejde vyměnit bez rozdělání motoru, nebo ano?...někde ze strany rozvodů..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak se vracím tématu (jinak *jose* => *jose_106*), neb nastal čas na řešení, už to teče hodně a za měsíc STK.... Auto stojí od včerejška u Vašendů, ale podle prvního odhadu to nebude to gufero na klice, ale opravdu těsnění pod hlavou, takže zřejmě motor ven, rovnání hlavy, přetěsnění, gufera ventilů...a k tomu pár dalších drobnějších věcí. Chjo :/, ještě nevím na sto procent, pak dám vědět závěr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak abychom k otázce doplnili odpověď, auto už je z lázní od Vašendů zpátky a tady je telefonní seznam:

Výměna těsnění hlavy, těsnění víka ventilů, gufera kliky, gufera vačkového hřídele předního, gufer ventilů, rovnání hlavy, výměna náplní (oleje, chladící) a filtrů a nějaké další sarapatičky bratru za 13,5K. Ale na první svezení se mi vše zdá udělané dobře, tak snad už bude stošestka jen a jen spolehlivě sloužit...alespoň po nějakou delší dobu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.