Sign in to follow this  
Followers 0
menge

jak snižit spotřebu

7 posts in this topic

jak snižit spotřebu? poradí mi někdo co dělat s motorem když mam velkou spotřebu? Jedná se o 307 SW 2 litr HDi

auto ma najeto cca 150 tis. Co bych měl podle vás absolvovat abych docilil nižší spotřeby?

Děkuji za odpovědi.

Už jsem se otomto zmínil v příspěvku Vyplatí se koupit ojetý 307HDI / 79KW ?

tak doufám , že mě nebudete nadávat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdyz chces co nejnizsi spotrebu, kup si fobii 1,4TDi nebo 1,9sdi, a ne dvoulitr hadeicko. to sou teda dotazy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lukash

kdyz chces co nejnizsi spotrebu, kup si fobii 1,4TDi nebo 1,9sdi, a ne dvoulitr hadeicko. to sou teda dotazy.

tak bych to upresnil, jak snižit spotrebu , ktera je nadprůměrná,i pro tyto žrouty. dalkova jizda 6 l a mesto 8 l.

okamzita na rovném úseku dalnice pri 100 km /h mám 5,5 ale jak to drzim ma 130 km/h tak je spotreba 6 l .jezdim na orig. 15 kolech 195/65.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spotreba závisí od štýlu jazdy. Na SW 1,6 HDi dokážem zajazdiť aj za 3,8 ale aj za 6. Skús sa plynulejšie rozbiehať, menej tlačiť na pedál plynu a využívaj dojazd auta. Nevoz v aute zbytočnú záťaž. Pri jazde po meste a so studeným motorom veru nízku spotrebu nespravíš.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: menge

Původně zaslal: lukash

kdyz chces co nejnizsi spotrebu, kup si fobii 1,4TDi nebo 1,9sdi, a ne dvoulitr hadeicko. to sou teda dotazy.

tak bych to upresnil, jak snižit spotrebu , ktera je nadprůměrná,i pro tyto žrouty. dalkova jizda 6 l a mesto 8 l.

okamzita na rovném úseku dalnice pri 100 km /h mám 5,5 ale jak to drzim ma 130 km/h tak je spotreba 6 l .jezdim na orig. 15 kolech 195/65.

Tohle že je nadprůměrná spotřeba? Město 8 l a dálnice při vyšší rychlosti 6 l je pro tento motor úplně fajn. Delší dálky se dají jezdit kolem 5 l, ale vážně jsis nevybral dobrý auto jestli chceš šetřit každou kapku a jezdit za 3,5l....to by byla lepší volba zmíněná 1,4TDi Fabie.....tu jsem původně chtěl taky kupovat kvůli spotřebě ale zvítězil komfort, prostor, funkce a elegance s tím, že obětuju nějaký ten litřík nafty, což jsou (jak by řekli ekonomové) náklady obětované příležitosti, které mi za to stojí.

S tímhle autem mám město asi stejně špatný jak udáváš 8l, ale dálnici při minimu 130 km/h nepadne pod 6,5 - 7l......abych měl pod 6l, nesměl bych přesáhnout 100km/h, což po mě nemůže nikdo na dálnici chtít:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a ještě jedno...psal jsi že má najeto 150.tisíc-on se ti taky na současné spotřebě hodně poznamenal minulý majitel, který najel těch zmíněných 150tisíc km. On ti to auto zajel a on naučil auto papkat nebo šetřit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyměnit svíčky, olej, vzduchový filtr, palivový filtr...

Dále pak kontrola tlaku v pneumatikách, palivo (doporučuji tankovat jen u \"kvalitnějších\" benzinek), váha vzduchu, pročistit vstřiky (stačí dolít do nádrže nějaký sajrajt), jestli nedrhne nějaké kolo (nestává se), katalizátor....a spousta dalších věcí

Ale podle hodnot co si psal nemáš spotřebu přemrštěně velkou. Chce to lehkou nohu a jezdit plynule (moc nebrzdit, příliš neakcelerovat). Pokud brzdíš, brzdi motorem, snaž se \"předvídat\".... Když máš z kopce zařazenou rychlost a nestojíš na plyn pedálu, tak máš menší spotřebu než když máš vyřzeno a brzdíš brzdovým pedálem.

Kravinek na dosažení nižší spotřeby je mnoho...třeba i otevřený okýnka zvyšujou spořebu... Ale co by z toho ježdění člověk měl. Sem tam na to stejnak všichni s radostí dupnem a trochu si \"zazávodíme\"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.