invalida

zimní starty HDI

18 posts in this topic

Hrozně by mě zajjímalo do jaké teploty v zimě tyto motory 2.0 HDI 66 kw.spolehlivě startují.Taky by mě zajímalo kdy začne žhavit.V současných teplotách kolem +10 akorát problikne kontrolka.Na to jsem u 309 d nebyl zvyklý.To už touto dobou žhavilo asi 15 vteřin.Podělte se se mnou osvý zkušenosti.Játo auto mám asi 2 měsíce tak nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám odskúšané pri - 24°C naštartuje 1,6 HDi na prvý krát a ako sa povie na jedno otočenie a Partner 2,0 HDi minulú zimu (vtedy 140 000 km) pri - 22°C na tretí krát. Trochu horšie to bolo s kúrením...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky by mě zajímalo jakou roli hraje kvalita nafty.Zda je to lepší na naftu značkovou,třeba shhel nebo je jedno kde tankuju

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: invalida

Hrozně by mě zajjímalo do jaké teploty v zimě tyto motory 2.0 HDI 66 kw.spolehlivě startují.Taky by mě zajímalo kdy začne žhavit.V současných teplotách kolem +10 akorát problikne kontrolka.Na to jsem u 309 d nebyl zvyklý.To už touto dobou žhavilo asi 15 vteřin.Podělte se se mnou osvý zkušenosti.Játo auto mám asi 2 měsíce tak nevím.

-32 nastartovalo HDi na první nažhavení. Stáří dva roky, najeto 35 000 nafta Shell.

Po dalších cca 80 000 tkm s mrtvejma žhavičkama na sraze, kde bylo cca -20 s novou baterkou a Alpine Diesel OMV sem točil startérem asi třikrát a 5x žhavil, než se to uráčilo chytnout :D

Pokud je motor v pořádku nastartuje i v ukrutný kose, co se tu vyskytuje jednou za X let.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ja sem kontrolku zhaveni tudle zimu este nevidel a to uz bylo i - 4 a naskocil na prvni otoceni

Share this post


Link to post
Share on other sites

:papa ako pise vector jednoznacne kvalitna nafta shell V-power diesel ,alebo este lebsie OMV alpin diesel....

Pomaha aj kvalitnejsi olej (viskozita), cisty palivovy filter, dobra baterka....

Zhavic pri -3 len blikne, pri -25 svieti asi 5s.

:super:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jsou u přímovstřiku v dobré kondici motor i vstřiky, tak to startuje v -10 i bez žhavek. Renaut Megane dCi, najeto cirka 80 000 při této teplotě startoval denně na jedno otočení. Při servisu se pak zjistilo že všechny žhavky byly špatný.

Jen otázka do pléna, nemají CR obecně předžhavování když se otevřou dveře?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Pokud jsou u přímovstřiku v dobré kondici motor i vstřiky, tak to startuje v -10 i bez žhavek. Renaut Megane dCi, najeto cirka 80 000 při této teplotě startoval denně na jedno otočení. Při servisu se pak zjistilo že všechny žhavky byly špatný.

Jen otázka do pléna, nemají CR obecně předžhavování když se otevřou dveře?

no mam jednu otazku ako to zistis ze je zly zhavic? a este jeden dotaz-myslim ze sa neda porovnavat dCi motory s HDi aj ked oba pouzivaju technologiu comon rail, proste moje HDi na 406(asi comon rail 1.generacie)nenastartuje nikdy na prve potocenie motoru ale tak najlepsie ked je motor zohriaty na druhe, tretie ale nastastie vzdy na prve potocenie a zhavenie kluca...ale este nebola poriadna zima takze neviem neviem :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevíte někdo, estli Total přidává do nafty aditiva? Předpokládám že jo, ale k přesné informaci sem se nedohrabal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kuboSE: Já to zjišťoval tak, že jsem je vymontoval a připojil k baterce. Pokud je dobrý, tak se špička rozsvítí. Přemýšlím, že by to mělo jít i změřit velikostí odebíraného proudu při žhavení, bez demontáže. No, já si stím vždycky trochu víc pohraju, protočí se závitem (dávám i měděnou vazelínu), očistím je od sazí.

Jestli je to HDi, nebo dCi, je to úplně jedno. Princip je naprosto stejný, každá firma používá stejné žhavky, které se od sebe liší pouze jinačím pouzdrem (délka, materiál).

Pokud ti nechce nastartovat napoprvé, tak až budeš v servise, jde nastavit u většiny motomanagementu větší (bohatší) první vstřik, což podstatně zlepší ochotu motoru nastartovat. Zkus se optat zda to půjde i v tvém případě, jsem přesvědčen že by to mělo jít.

Aditiva se dávají do \"zimní\" nafty obecně, dáno vyhláškou která specifikuje parametry takové nafty a období kdy se musí pouze tato \"zimní\" nafta prodávat striktně, bez ohledu jaké je počasí.

Pak jsou aditiva které v rámci reklamy poskytují zákazníkovi něco navíc. Netuším jestli se ptáš právě na to. To já sám nevím, ale i tak mně převážná část těchto reklamních aditiv přijde jako placebo efekt, nebo jako nákup nafty která autem proletí bez užitku.

Prakticky jsem to zažil poslední tuhou zimu, kdy beru na čerpačce výhradně pro kamiony \"neznačkovou\" naftu, která nekouří a při -20 jsem ani jednou nezamrznul a vždy nastartoval, což kolegové kteří berou do služebáků výhradně Shell, tak 3x zatuhli na dálnici.

[upravil dne 20.11.06 Ladis]

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdar! Pokud máš motor vdobrým stavu tak ti to bez problémů nastartuje i v-30,ale ať tankuješ kde chceš tak dávej do nafty aditivum to tě zbaví vody v naftě a budeš ok. schválně si skus natankovat do průhlednýho kanistru(aš bude mráz)a postav ho tak na dva dny ven a uvidíš, že dole bude led.mě tak loni zamrznul filtr:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tříprs?ák

zdar! Pokud máš motor vdobrým stavu tak ti to bez problémů nastartuje i v-30,ale ať tankuješ kde chceš tak dávej do nafty aditivum to tě zbaví vody v naftě a budeš ok. schválně si skus natankovat do průhlednýho kanistru(aš bude mráz)a postav ho tak na dva dny ven a uvidíš, že dole bude led.mě tak loni zamrznul filtr:roker

To právě musíš ubít čerpadláře železnou tyčí.. led tam bejt NEMÁ.

JEDNOU VEZMEŠ BLBOU NAFTU a voda ti prostě zlstane na vždycky na dne nádrže, pokud nedáš aditiva. A na aditiva musíš co nejdřív tu nádrž vyjet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: tříprs?ák

zdar! Pokud máš motor vdobrým stavu tak ti to bez problémů nastartuje i v-30,ale ať tankuješ kde chceš tak dávej do nafty aditivum to tě zbaví vody v naftě a budeš ok. schválně si skus natankovat do průhlednýho kanistru(aš bude mráz)a postav ho tak na dva dny ven a uvidíš, že dole bude led.mě tak loni zamrznul filtr:roker

To právě musíš ubít čerpadláře železnou tyčí.. led tam bejt NEMÁ.

JEDNOU VEZMEŠ BLBOU NAFTU a voda ti prostě zlstane na vždycky na dne nádrže, pokud nedáš aditiva. A na aditiva musíš co nejdřív tu nádrž vyjet.

ako to myslis ze musis vyjazdit to aditium co najskor??? nieco sa moze stat motoru ked budes dlho jazdit s tym aditiom??? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kuboSE

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: tříprs?ák

zdar! Pokud máš motor vdobrým stavu tak ti to bez problémů nastartuje i v-30,ale ať tankuješ kde chceš tak dávej do nafty aditivum to tě zbaví vody v naftě a budeš ok. schválně si skus natankovat do průhlednýho kanistru(aš bude mráz)a postav ho tak na dva dny ven a uvidíš, že dole bude led.mě tak loni zamrznul filtr:roker

To právě musíš ubít čerpadláře železnou tyčí.. led tam bejt NEMÁ.

JEDNOU VEZMEŠ BLBOU NAFTU a voda ti prostě zlstane na vždycky na dne nádrže, pokud nedáš aditiva. A na aditiva musíš co nejdřív tu nádrž vyjet.

ako to myslis ze musis vyjazdit to aditium co najskor??? nieco sa moze stat motoru ked budes dlho jazdit s tym aditiom??? :myslim

Tak aditivum má několik funkcí (taky podle toho jaké koupíte, někdy má jen jednu a někdy je to jen placebo)

a) zvýší filtrovatelnost nafty za nízkých teplot. (jenže to tam můžu stříknout trochu benzinu, kromě toho je to u tzv \"zimních\" naft standard, ž emají filtrovatelnost do nišších teplot.)

b) váže na sebe vodu v palivu, a to tak, že jí umožní spálit s palivem.

Neexistuje způsob, kterým by aditivum sebralo vodu odedna nádrže a vychrstalo jí na silnici.

Pokud je tedy aditivum silně hydroskopické, váže vodu i ze vzduchu a proto po delší době naváže vodu i když v nádrži původně žádná nebyla.

Není to jako ty kuličky v botách od ťamana, co do sebe natáhnou vlhkost, jak to jde v kontejneru přes moře, boty sou pak relativně suchý a kulička se vyhoděj.

Aditivum nejde vyhodit, bo je smíchaný v nádrži s palivem.

Některá aditiva jsou dokonce tak skvělá, že poškodí FAP filtr u novějších motorů.

Takže třeba u 1,4 HDi přijedete do Peugeotu, že vám zamrzá nafta... oni neřeknou .. nojo, to je výrobní vada, moc se omluváme, je potřeba vyměnit předehřev nafty, zakrejt tyhle trubičky a tankovat jen dobrou naftu.

Řeknou \"Je to nekvalitnim palivem, tankujte u pořádný pumpy a používejte aditivum\"

Zákazník stojí jako jelen, protože celou dobu třeba sbírá SMART body a zrovna bral Shell V-POWER extra super hyper GPL majklbyzáviděl palivo. Navíc jeho staré auto jezdilo na kde co i v největších mrazech.

Pak teda zatne zuby, řekne si, že u pumpy sou šejdíři, koupí aditivum, to naleje do nádrže, chvilku to jezdí a pak zas nic... tak tam leje další a nějak překlepe zimu, celej naštvenej, ž emu to ještě párkrát zamrzlo. V létě jak vyjde sluníčko a customer je happy, že se konečně v klidu projede, dupne v radosti na plyn a jednotka ohlásí Anti Pollution Failure. Miluju aditiva.

Zvlášť ty, co si někdo naleje do sto let starýho dieselu, kterej tankuje zásadně tu nejlevnější naftu a je tam napsáno, že to pročistí vstřiky a čerpadlo a že to pak pojede jako z praku.

Čerpadlo začne chcát, vstřiky blbě prášit a všechen ten bordel, co se uvolnil proletí vstřikama do válců...

Pro ty pomalejší... aditivum, které zvyšuje filtrovatelnost, dekarbonizuje,zajišťuje lepší mazání, než čistá nafta a kdo ví co ještě (napříkald zvyšuje cetanové číslo) JE už dávno v kvalitní naftě obsažené.

Na některých Benzinkách už se vůbec neodlišuje, je to prostě celoročně \"zimní\" nafta. U některých se před zimou objeví nálepky ALPIN atd..

Aditiva mají velkou moc a spoustu použití, ale zázraky nedělaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: invalida

Hrozně by mě zajjímalo do jaké teploty v zimě tyto motory 2.0 HDI 66 kw.spolehlivě startují.Taky by mě zajímalo kdy začne žhavit.V současných teplotách kolem +10 akorát problikne kontrolka.Na to jsem u 309 d nebyl zvyklý.To už touto dobou žhavilo asi 15 vteřin.Podělte se se mnou osvý zkušenosti.Játo auto mám asi 2 měsíce tak nevím.

Servus dríči,

nebudem tu rozpisovať sa o aditívach aj tak ich nepoužívam. Ale svoje skúsenosti ako mne to štartuje. V zime keď boli mrazy -15 C a viac tak na 3krát asi a medzitým som si nažhavil viackrát. Bateria bola fungel nová. žhaviče som si nemeral, pozriem si to v Autodata. Netreba ich priladať na bateriu stačí si zobrať multimeter a premerať ich. Ich hodnota by mala byť niečo okolo 30 ohmov. Tak sa mi zdá, teraz to z hlavy neviem presne. V Autodata to je napísané. Ja som ich meral len otcovi na P306. Nečudujem sa ti že sa ti to zdá divné, že tá kontrolka tak rýchlo zhasne - preblikne. Na hladkom dízli to trvá dlhšie. Na hdi-čku to v lete ani nerozsvieti. Je to úplne iné kafe.;) Len si premeraj žhaviče pred zimou pre istotu. A budeš mať pokoj. A bateriu dobi tiež.:papa čafte fšetci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak máš v prdeli žhaviče, tak jsou ti aditiva či nová baterka tak akorát platný. Začínaj s tím bejt problémy tak od -10 °C, při -20 °C to při troše štěstí, dobře nabitý baterce a dostatečný trpělivosti nakonec chytne. Jinak určitě pomůže teplá garáž nebo zdroj tepla.

Takže když máš v pořádku žhaviče, baterku, dobrek olej pak se teprve zabývej aditivama, který v tý naftě musí mít každej prodejce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: kuboSE

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: tříprs?ák

zdar! Pokud máš motor vdobrým stavu tak ti to bez problémů nastartuje i v-30,ale ať tankuješ kde chceš tak dávej do nafty aditivum to tě zbaví vody v naftě a budeš ok. schválně si skus natankovat do průhlednýho kanistru(aš bude mráz)a postav ho tak na dva dny ven a uvidíš, že dole bude led.mě tak loni zamrznul filtr:roker

To právě musíš ubít čerpadláře železnou tyčí.. led tam bejt NEMÁ.

JEDNOU VEZMEŠ BLBOU NAFTU a voda ti prostě zlstane na vždycky na dne nádrže, pokud nedáš aditiva. A na aditiva musíš co nejdřív tu nádrž vyjet.

ako to myslis ze musis vyjazdit to aditium co najskor??? nieco sa moze stat motoru ked budes dlho jazdit s tym aditiom??? :myslim

Tak aditivum má několik funkcí (taky podle toho jaké koupíte, někdy má jen jednu a někdy je to jen placebo)

a) zvýší filtrovatelnost nafty za nízkých teplot. (jenže to tam můžu stříknout trochu benzinu, kromě toho je to u tzv \"zimních\" naft standard, ž emají filtrovatelnost do nišších teplot.)

b) váže na sebe vodu v palivu, a to tak, že jí umožní spálit s palivem.

Neexistuje způsob, kterým by aditivum sebralo vodu odedna nádrže a vychrstalo jí na silnici.

Pokud je tedy aditivum silně hydroskopické, váže vodu i ze vzduchu a proto po delší době naváže vodu i když v nádrži původně žádná nebyla.

Není to jako ty kuličky v botách od ťamana, co do sebe natáhnou vlhkost, jak to jde v kontejneru přes moře, boty sou pak relativně suchý a kulička se vyhoděj.

Aditivum nejde vyhodit, bo je smíchaný v nádrži s palivem.

Některá aditiva jsou dokonce tak skvělá, že poškodí FAP filtr u novějších motorů.

Takže třeba u 1,4 HDi přijedete do Peugeotu, že vám zamrzá nafta... oni neřeknou .. nojo, to je výrobní vada, moc se omluváme, je potřeba vyměnit předehřev nafty, zakrejt tyhle trubičky a tankovat jen dobrou naftu.

Řeknou \"Je to nekvalitnim palivem, tankujte u pořádný pumpy a používejte aditivum\"

Zákazník stojí jako jelen, protože celou dobu třeba sbírá SMART body a zrovna bral Shell V-POWER extra super hyper GPL majklbyzáviděl palivo. Navíc jeho staré auto jezdilo na kde co i v největších mrazech.

Pak teda zatne zuby, řekne si, že u pumpy sou šejdíři, koupí aditivum, to naleje do nádrže, chvilku to jezdí a pak zas nic... tak tam leje další a nějak překlepe zimu, celej naštvenej, ž emu to ještě párkrát zamrzlo. V létě jak vyjde sluníčko a customer je happy, že se konečně v klidu projede, dupne v radosti na plyn a jednotka ohlásí Anti Pollution Failure. Miluju aditiva.

Zvlášť ty, co si někdo naleje do sto let starýho dieselu, kterej tankuje zásadně tu nejlevnější naftu a je tam napsáno, že to pročistí vstřiky a čerpadlo a že to pak pojede jako z praku.

Čerpadlo začne chcát, vstřiky blbě prášit a všechen ten bordel, co se uvolnil proletí vstřikama do válců...

Pro ty pomalejší... aditivum, které zvyšuje filtrovatelnost, dekarbonizuje,zajišťuje lepší mazání, než čistá nafta a kdo ví co ještě (napříkald zvyšuje cetanové číslo) JE už dávno v kvalitní naftě obsažené.

Na některých Benzinkách už se vůbec neodlišuje, je to prostě celoročně \"zimní\" nafta. U některých se před zimou objeví nálepky ALPIN atd..

Aditiva mají velkou moc a spoustu použití, ale zázraky nedělaj.

dobre takze sa ta opitam na rovinu...kupil som pred nedavnom 406 2002 rocnik dovoz z francuzka...mam tankovat sintnu naftu alebo zainvestovat do lepsej len nechcem zase aby sa usadeniny po natakovani lepsej nafty zacali dostavat do cerpadla a trysiek myslis ze je to uz stare auto na zmenu paliva-napr na kvalitnejsie??? lebo ani netusim co mohli do toho liat ty francuzi...aditium teda v ziadnom pripade davat do narze nebudem pokial nezamrznem niekde :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.