Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Přelévání benzínu v zatáčce


Luig

Recommended Posts

no do kopce a z kopce mi to ukazuje něco jinýho ale v zatáčče právě taky. Pokud auto stojí na rovince tak ručička může ukazovat třeba čtvrtinu nádrže ale jakmile projedu nějakou delčí zatáčku, hlavně pravou, tak se mi rozsvítí rezerva...Pokud zastavim na rovince tak se tak po dvaceti sekundách ručička zase srovná a ukazuje správnou hladinu ale za jízdy prostě cestuje sem tam

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě jen tak pro zajímavost, kde má 106 II vývod z nádrže? myslim jako vepředu, vzadu, vlevo... Kolikrát mě takhle napadlo při jizdě \"na výpary\" jestli v továrně uvažovali tak aby nedošel benzín třeby pri popojíždění v kopci. Jestli je teda vývod alespoň vzadu nádrže. Jen tak pro zajímavost, díky :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, u stare mi ta rucicka cestovala hoodne dost... pulka nadrz, nekdy plna, nekdy prazdna.... u nove mi necesteju, ale zase dela jinaci bordel, ze kdyz vezmu plnou, tak se cca prvnich 100km nic nedeje a nehybe se, pak to musim vypnout, zapnout, a ukaze se skutecny stav, a pak to je v poho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to mě se děje s tou plnou asi taky. ale vysvětluju si to tim že vždycky nabouchám plnou až po okraj abych spočítal spotřebu. To mi taky ukazuje nějakou dobu pořád plnou. Někdy chci zkusit jestli se kontrolka rozsvítí opravdu při posledních 4 litrech ale na to je dobrý mít kanystr v kufru protože to jinak než vyjetím do sucha asi zjistit nejde :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ráďa

zpožďování je udělaný tak,že plovák jezdí v trubce,ve které je několik dírek.Po natankování chvíli trvá,než to nateče,ale pak to drží a na přelévání hladiny v zatáčkách to reaguje velmi pomalu.

aha tak v tom bude asi zakopanej pes. mě stačí abych vjel na kruháč s poloprázdnou nádrží a hned z něho vyjíždim s plnou:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Luig

Původně zaslal: Ráďa

zpožďování je udělaný tak,že plovák jezdí v trubce,ve které je několik dírek.Po natankování chvíli trvá,než to nateče,ale pak to drží a na přelévání hladiny v zatáčkách to reaguje velmi pomalu.

aha tak v tom bude asi zakopanej pes. mě stačí abych vjel na kruháč s poloprázdnou nádrží a hned z něho vyjíždim s plnou:myslim

u vás na kruháči za jízdy doplňujou pohonný hmoty :D to bych taky bral :aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono to cidlo je taky delany tak, ze se ta informace o tom, kolik tam je benzinu poskytuje v urcitych casovych intervalech, cca 5 minut, takze to neni on line. Nevim u jakych auto to je, spise u tech novejsich. Takhle to je delany kvuli tomu, aby prave nedochazelo k hybani rucicky pri jizzde v zatackach, do kopce apod. Vzdy to jen sejme hladinu jednou za cas, kdyz je ustalena, a pak to posle na rucicku. Vim, ze tohle uz jsem s nekym resil z clubu, ale ted si nevzpomenu s kym

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: raspa

Původně zaslal: Luig

Původně zaslal: Ráďa

zpožďování je udělaný tak,že plovák jezdí v trubce,ve které je několik dírek.Po natankování chvíli trvá,než to nateče,ale pak to drží a na přelévání hladiny v zatáčkách to reaguje velmi pomalu.

aha tak v tom bude asi zakopanej pes. mě stačí abych vjel na kruháč s poloprázdnou nádrží a hned z něho vyjíždim s plnou:myslim

u vás na kruháči za jízdy doplňujou pohonný hmoty :D to bych taky bral :aut

čekal sem že někdo napíše něco v tom smyslu :potlesk;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Správně Marline.

Jinak, u aut, co mají čerpadlo v nádrži bych se nebál, že palivo dojde v kopci nebo v zatáčce - pokud v nádrži alespoň trochu paliva je. Palivo je hromážďováno v takovém hrnci, ze kterého je čerpáno... takže, když se jede v zatáčce a zbytkek paliva je zrovna na druhé straně - tak v tom hrnci je vždycky alespoň nějaká hladina. No a vruhé zatáčce se palivo rychle do toho hrnce natáhne. (ovšem toto nejde dělat donekonečna - jednou prostě dojde)

Měřič paliva je jakási páka s plovákem spojená s jednoduchým potenciometrem (např. u Š100 to byl navinutej drát, dnes je to odpodová destička podobná té u potenciometru škrticí klapky ) Záleží tedy na citlivosti této destičky (kolik má měřících bodů).

Co se týče měření paliva v kopci a zatáčkách ... poloha plováku se navrhuje tak, aby se odstranil klopný efekt jak v horizontálním, tak ve vertikálním směru (co nejblíže středu nádrže), což spolu s necitlivostí odporové destičky umožňuje minimální odchylku ručky palivoměru.

Automobily vybavené řídící jednotkou navíc hlídají spotřebu dle ECU a hodnotu palivoměru berou jako informativní.

Palivoměry na bázi trubky ve které je odporový drát po kterém jezdí plovák s kontaktem (jezdec) se vyskytují u nákladních automobilů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém s ukazatelem paliva řeším delší dobu. Po natankování i plné nádrže a hodinové jízdě doslova vidím, jak ručička pomalu klesá. Po malé přestávce a následném startu se ručička vyhoupne do odpovídající polohy...a pak pomalu klesá a tak se to opakuje do dalšího vypnutí klíče. Horší je to, když mám tak 1/4 nádrže, tak ukazatel klesne a svítí hladové oko. Také jsme rozdělali čerpadlo s palivoměrem, proměřili reostat v různých polohách(0, 1/5, 1/1), ten je O.K. Ostatně čerpadlo je opravdu vloženo do válce s rezervou cca 0,5 litru a také si myslím, že nasátí vzduchu v zatáčce nehrozí.Byl jsem v servisu a tam mi nepomohli. Na radu zde z fora jsem chtěl nahrát nový SW, ale ten nový prý už tam mám. Takže NIC!!! Doma jsem zbavil panenství palubovku - budíky, v představě, že jsou špatně ukostřené kontakty na budíku ukazatele. Tato závada bývá možná u jiných, starších vozů, ale u 307 je to jen pár slabých drátků a stejně se ukazatel nedá demontovat. Tak zde problém určitě NENÍ!!! Přístrojovka u 307 se demontoje velice jednoduše, zasunou se dva dráty o prům. 3mm do otvorů v dolní části plexi a tím se uvolní spodní zajištění dvou jazýčků. A tak se komplet vysune nejdříve spodní, odjištěnou částí ven. Je tu jen jedna svorkovnice a opravdu velmi slabé drátky a žádný náhon apd.. Takže opět NIC!!! Laborujem dále! Pokud odpojím u nádrže kontakty paliv. čerpadla a palivoměru a následně zapnu klíček, tak se rozbliká hladové oko (závada na palivoměru - dle manuálu).Klíček vypnu, zasunu kontakty a opět zapnu klíček, tak ukazatel naskočí do správné hladiny paliva. Jenže nic netrvá věčně a tak začas je to zase dole.PROSÍM, PROSÍM o radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...