Sign in to follow this  
Followers 0
rybízek106

moznosti jak vymenit motor nebo si zapsat upravy...

22 posts in this topic

zdravim kluci a holky,vy se tu v tom vsem tak pekne vyznate...

mel bych nekolik dotazu!chtel bych trosicku posilnit svyho mazlika,premyslel jsem nad vymenou motoru na 1,6 16V.nechci tu rozebirat jestli to je mozny nebo ne,ale jde mi o to,ze ve stavajici 106 mam 1,4 a veskery tuningovy upravy,jako jsou kola,podlozky,podvozek, mam zapsany v technicaku,takze kdybych si poridil 106 se 1,6kovym motorem,tak mi ty upravy stejne neprepisou,je to tak?jaky mam teda moznosti?vim,ze muzu vymenit pouze motor za stejyn typ motoru!jde to nejak legalne vyresit?bud prepsat ty tuningovy upravy na jiny auto,abych byl zase cistej nebo vymenit motor?neexistuje treba nejakej druh prestavby treba z nejaky totalky?predem diky za jakejkoliv napad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak s prestavbou a prepisem na DI + souhlasem od Peugeotu (coz ti stejne neda) by byly takovy trable, ze bych radsi koupil to GTI a prehazel na nej ty tunugovy veci a nechal si je zapsat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bavili jsme se o tom a pry ze ti ty tuningovy veci na jiny auto nezapisou!k tomuto autu,co mam ted jsou origo papiry od TUVu,ale na tohle konkretni auto!nevim,jestli to jde jen tak prehazet a nechat si to zapsat..navic,co jsem slysel,tak rozsirovaci odlozky uz nezapisou ani kdyz jsou s homologaci...tak nevim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nešlo by dát do tvého auta jen ten lepší motor? Pokud ty motory budou podobné, nikdo pak nepozná, jestli je to 1,4 nebo 1,6 a akorát budeš muset přehodit typový štítek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marlin

praveze, 16 v vypada jinak

A teď je otázka, zda by na to chytráci na STK přišli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ted je otazka ze v pripade nehody se na to nahodou prijde a k nedejboze neco vaznejsiho vina pada na tvoji hlavu, protoze to je stejny jako kdybys nemel STK, vozidlo nezpusobile k provozu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel505

Původně zaslal: Marlin

praveze, 16 v vypada jinak

A teď je otázka, zda by na to chytráci na STK přišli...

Ano, skutečně výtečná rada, jak pracně papírově legalizované úpravy šmahem zprasit neodpovídajícím motorem. A jen tak mimochodem, znám techniků na STK poměrně dost, a buď zcela ujištěn, že na to oslovovat je \"chytráci\" ještě dlouho mít nebudeš, tak se pokud možno vrať zpátky na zem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co bys mi poradil oddie?...kdyz znas tolik techniku od stk a technicky jsi taky vic nez vybavenej...nemohl by ses mi na to nekde optat?fakt nevim...chci si proste nechat tohle auto se vsema zapsanejma upravama a dat tam jinej silnejsi motor!nebo koupit silnejsi verzi a prepsat na ni vsechny upravy!ale jak,netusim...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomeň na to. Přepis motoru legálně nehrozí, a to že máš stávající úpravy zapsány v TP je spíš takový malý zázrak, takže bude lepší se spokojit s tím co máš. Pokud budeš chtít za každou cenu silnější motor, tak to znamená koupit celé jiné auto, a zkusit ukecat technika z úřadu, aby ti to přepsal - ale moc šancí tomu nedávám, technici na tohle moc vstřícní nebývají (a popravdě řečeno, ani se jim moc nedivím). Kdo ti zapisoval to, co máš teď?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bylo to pritazeny z nemecka a vsechny upravy jako kola 8Jx14,podlozky 15 a 25 mm,zmena svetly vejsky vozu a jeste neco tam je,byly zapsany v nemeckym technicaku plus jsem mel v ruce original papiry od TUVu.kdyz jsem prisel na inspektorat,tak jsem jen rekl,ze chci tyhle upravy prepsat do ceskyho technicakua nikdo se me na nic neptal,proslo uplne v klidu!nemam tam nic nebezpecnyho jak pro sebe tak pro ostatni...

jiny reseni opravdu neni?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, takhle tedy. Mně bylo divné, jak se tam ty úpravy dostaly. Když to bylo zapsané v německém TP... Každopádně, tohle má v moci magistrátní technik, takže bude dobré jít se zeptat přímo jeho. Nicméně málokdy je něčemu takovému nakloněn, a vždy to musí mít něčím potvrzené, takže bych se ho zkusil zeptat na variantu přeházení těch věcí na jiné auto - to by zkousnout možná mohl. Přestavbu motoru ti nepovolí určitě, max. tě s tím pošle k Peugeotu pro vyjádření, a ti ti ho pravděpodobně nedaj, takže tudy cesta nevede.

Jiná možnost je v Německu sehnat jiné auto opět se zapsanými úpravami, a tohle prodat - to bych viděl bohužel jako nejjednodušší. A nebo, když už to musí být, zkusit nechat upravit tenhle motor - líbit by si měl nechat dost, a i když mu dramaticky snížíš životnost, je jich všude dost, takže se dá snadno nahradit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nechci hanit 1,6 ale 16ventil snad byl jen v 306 do 106 se nedaval tam byla jen 1,4 16v ? nebo se pletu ?

Pokud chces silnejsi motor tak si sezen 1,4 100 konovou ta jela pomalu lepe nez ta 1,6 a na stk by to poznal jen nekdo kdo se v tom hodne vyzna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100konová 1,4ka se snad dělá ted do novejch aut,jako je třeba 207čka.Je to ale 16V a vypadá uplně jinak než motor ze 106.Osobně když už to delat,tak bych to udál tak,že bych sehnal 1,6ku 8V ze 106ky která má 100koní slušnej krouták a se spotřebou je o dost mín než 16V kterej se kloudnej špatně schání.Na motoru bych přehodil štítek z tvojí 1,4ky,dozadu dal kotouče a vesele jezdil:super na STK nikdo nic nepozná,protože motor je uplně stejnej,akorát má větší vložky,písty a tak,ale tam ti stejně nikdo nepoleze,jen to zdřejmě poznaj na emisích,ale ty podle mě stejně děláš nák bokem když nemáš kat:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,6 8V?100 koni znamena nejakejch +/- 74 kW je to tak?ja nevim,mozna se pletu,ale tenhle typ otoru se daval jen do prvnich 106ek 1,3 rallye,je to tak?nebo se snad montovali i do faceliftovejch?a kdyz uz bych ho chtel shanet,kde by se dal podle vas sehnat nejlip?existuje snad neco jako nabidka motoru ci specializace na motory peugeot?nebo jen brouzdat na netu,hledat a doufat?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.