Sign in to follow this  
Followers 0
Pelda

Prasklá manžeta na poloose

18 posts in this topic

Čau lidi prosím poraďte mi v servise se na mě vysrali tak se do toho pustím sám. Mám 205 1.9 gti 75kw a mám prasklou manžetu na poloose potřeboval bych poradit jak to rozebrat na cosi dat pozor atd. Prosím poradťe děkuji mooooc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pelda

Čau lidi prosím poraďte mi v servise se na mě vysrali tak se do toho pustím sám. Mám 205 1.9 gti 75kw a mám prasklou manžetu na poloose potřeboval bych poradit jak to rozebrat na cosi dat pozor atd. Prosím poradťe děkuji mooooc

Hezky řečeno, ve většině servisů maj přesně tenhle přístup :grr

Měl by si říct, jaká manžeta to přesně je, protože je jich tam několik a trochu jiný přístup.

Každopádně já sem začal tím, že sem koupil originál sadu.. manžeta, sponka, vazelína. Sundal kolo,povolil ložisko, vyndal poloosu, vyměnil manžetu a vrazil jí tam back :)

Jen nevím, jestli je u 205 nějaké osazení, které je třeba nez... atd. Specifikuj, která z nich to je a někdo určitě bude vědět konkrétní postup na 205. Já na to potřeboval dva lidi, jinak sem neměl šanci povolit ložisko..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já se jim naopak vůbec nedivím, že se na to vys*ali. Hnusná práce a ho*no za ní. A když se koupí celé sady obou manžet, tak to vyjde pomalu jak výměna celé poloosy - to je ten důvod, proč to servisy často prostě nedělají.

Druhý důvod je ten, že těch poloos je milión typů, plus další milión do toho přidali různí repasáři. Takže nikdy nelze s určitostí říct, co tam bude za klouby a manžety, dokud se to nevyndá. U 205 1.9GTI by nicméně správně měly být klouby sundavací z poloosy, na rozdíl od ostatních 205tek, kde jsou s poloosou v kuse, takže stačí povolit matici náboje, vyšroubovat, vyháknout těhlici z ramene, vysunout poloosu z náboje, starou manžetu rozstříhat, srazit kloub z poloosy, navléct novou manžetu a kloub naklepnout zpátky - a složit zpět. Nicméně když už se to dělá, je nanejvýš vhodné vyměnit i vnitřní, což obnáší vypustit olej z převodovky a poloosu vyndat ven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně si sežeň kvalitní manžety, abys to za jednu zimu nedělal znovu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Já se jim naopak vůbec nedivím, že se na to vys*ali. Hnusná práce a ho*no za ní. A když se koupí celé sady obou manžet, tak to vyjde pomalu jak výměna celé poloosy - to je ten důvod, proč to servisy často prostě nedělají.

Druhý důvod je ten, že těch poloos je milión typů, plus další milión do toho přidali různí repasáři. Takže nikdy nelze s určitostí říct, co tam bude za klouby a manžety, dokud se to nevyndá. U 205 1.9GTI by nicméně správně měly být klouby sundavací z poloosy, na rozdíl od ostatních 205tek, kde jsou s poloosou v kuse, takže stačí povolit matici náboje, vyšroubovat, vyháknout těhlici z ramene, vysunout poloosu z náboje, starou manžetu rozstříhat, srazit kloub z poloosy, navléct novou manžetu a kloub naklepnout zpátky - a složit zpět. Nicméně když už se to dělá, je nanejvýš vhodné vyměnit i vnitřní, což obnáší vypustit olej z převodovky a poloosu vyndat ven.

No ho-no za ní... to už je otázka domluvy. Neni to zrovna hezká práce, ale někdo jí udělat musí. Nikdo jim nebrání říct, že je to hrozná práce, že manžeta stojí tolik a tolik...

Nebránim navrhnout jiný řešení. Jjenže tady tro funguje tak, že prostě neni zájem, neni čas, zeptejte se příští tejden a tak.. Na autě nejsou jen věci, co se dělaj dobře, rychle a dá se za to říct hodně peněz. Z tohohle pohledu mě u nás servisy neuvěřitelně se..u. Plno věci si raději udělám sám, než bych lezl do servisu a nejen kvůli ceně. Neříkám, že chci nechat servisům vyžrat tu nejhorší práci, to ani náhodu. Prostě to, na co nestačim, nebo nejde udělat bez vybavení, dám raději do servisu. Ať si řeknou , co co za to chtěj, ale ne, že to nejde, nebo nědělaj. To mám to auto hodit ze skály, když já to neumim a serivisu se do toho nechce ? Zlatokopové zatracenný. Každej se živí něčim jinym a zadarmo ani kuře, ale tohle je hroznej přístup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam teda zkusenost opacnou, kdyz jsem daval auto ke svemu mechanikovi na predzimni kontrolu, pri predavani auta mi rekl ze si vsiml ze je praskla manzeta a ze by chtela vymenit, tak ze si mam pristi tyden zajet, ze ji objedna. a nezdalo se mi ze by se mu do toho nejak nechtelo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lukash

ja mam teda zkusenost opacnou, kdyz jsem daval auto ke svemu mechanikovi na predzimni kontrolu, pri predavani auta mi rekl ze si vsiml ze je praskla manzeta a ze by chtela vymenit, tak ze si mam pristi tyden zajet, ze ji objedna. a nezdalo se mi ze by se mu do toho nejak nechtelo :)

a tak to má být, protože tak je to správné.. Bohužel leskdy zkušenost uplně jiná.

Share this post


Link to post
Share on other sites

možná, že to je mimo mísu, ale onehdá jsme na téma : \"Přístupy servisů\" s kamarádem dumali a dospěli jsme k následujícímu závěru :

1) Děláš-li si opravu sám, víš, co jsi udělal a jak a tušíš, co jsi asi zkazil.

2) Dáš-li to do servisu, víš co měli udělat, ale nevíš jestli to udělali a jak to vůbec zmatlali.

Ale nechci generalizovat - existují servisy dobré a servisy špatné. Prostě - chce si to vybudovat obchodně-partnerský vztah s jedním servisem a pak myslím, auto bude opraveno k oboustranné spokojenosti. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta otázka zní naprosto jinak. Výměna manžety, pokud se budeme bavit o tom, zda má vůbec smysl, tak má smysl jen a pouze u onoho malého garážového mechanika, který má jen nějaké nejzákladnější vybavení, tím pádem i nízké náklady, a nízkou hodinovou sazbu. Pak ano - u někoho takového si dejte manžety klidně vyměnit. Pokud půjdete do středně velkého servisu s vybavením i pro něco víc a tedy i vyššími sazbami, dostanete se do paradoxní situace, že za výměnu samotných manžet zaplatíte jen o málo méně než za výměnu celé poloosy za tovární repasi se zárukou - což je absolutně o ničem. A právě o tom to je - dáte 15 stovek za výměnu samotných manžet (2 hodiny práce práce á500 + 500 za dvě sady manžet)? Když za 2500 je celá poloosa se zárukou? Když byla manžeta trhlá, dovnitř se klidně mohl dostat nějakej bordel, kloub může za chvíli odejít, a vyhodili jste prachy do luftu... No a když budu porovnávat levnější \"garážové\" servisy - dáte litr za výměnu samotných manžet (2 hodiny á 250 + 500 za ty manžety - pokud tam nenecháte dát ty z lisované tmy bratru za 90 Kč jednu...), a nebo 15 stovek za kompletně repasovanou poloosu u Glogara? O tomhle to je, a o ničem jiném, a proto se do toho servisům často moc nechce - efektivita a nejistý výsledek, s velkým rizikem reklamací. Výměna manžet je prostě záležitost pro kutily, s tím nic nenaděláte.

(P.S. sám manžety měním taky, dávám tam ty z lisované tmy á90,- Kč, ale taky je měním co rok, a pro nikoho jiného bych to nedělal ani za zlaté prase ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Ta otázka zní naprosto jinak. Výměna manžety, pokud se budeme bavit o tom, zda má vůbec smysl, tak má smysl jen a pouze u onoho malého garážového mechanika, který má jen nějaké nejzákladnější vybavení, tím pádem i nízké náklady, a nízkou hodinovou sazbu. Pak ano - u někoho takového si dejte manžety klidně vyměnit. Pokud půjdete do středně velkého servisu s vybavením i pro něco víc a tedy i vyššími sazbami, dostanete se do paradoxní situace, že za výměnu samotných manžet zaplatíte jen o málo méně než za výměnu celé poloosy za tovární repasi se zárukou - což je absolutně o ničem. A právě o tom to je - dáte 15 stovek za výměnu samotných manžet (2 hodiny práce práce á500 + 500 za dvě sady manžet)? Když za 2500 je celá poloosa se zárukou? Když byla manžeta trhlá, dovnitř se klidně mohl dostat nějakej bordel, kloub může za chvíli odejít, a vyhodili jste prachy do luftu... No a když budu porovnávat levnější \"garážové\" servisy - dáte litr za výměnu samotných manžet (2 hodiny á 250 + 500 za ty manžety - pokud tam nenecháte dát ty z lisované tmy bratru za 90 Kč jednu...), a nebo 15 stovek za kompletně repasovanou poloosu u Glogara? O tomhle to je, a o ničem jiném, a proto se do toho servisům často moc nechce - efektivita a nejistý výsledek, s velkým rizikem reklamací. Výměna manžet je prostě záležitost pro kutily, s tím nic nenaděláte.

(P.S. sám manžety měním taky, dávám tam ty z lisované tmy á90,- Kč, ale taky je měním co rok, a pro nikoho jiného bych to nedělal ani za zlaté prase ;) )

To máš naprostou pravdu, jenže málokdy ti to v servisu řeknou.

Skončej u informace, že manžetu nevyměněj, případně, že nemaj na takový věci čas, nebo, že nemaj čas.

Na 205 měnit manžetu, když je to třeba zrezlý a má to nalítáno milion, taky volim lisovanou tmu. Jinak sadu s vazelínkou od PSA :) Naposled mi jeden chytrák v servisu trhnul manžetu, když zkoušel vůle montpákou. To se v člověku dějou různý věci. Já například řval, že zku..t to umim taky, ať koukaj mazat pro sadu, že si to raději udělám sám. Pak mi nebylo líto té originál sady, bo sem věděl, že tam žádnej bordel nenapadal, poloosa je v pořádku a něco to vydrží.

Věřim tomu, že kdybych u toho nestál, frajer řekne, že je to OK a za měsíc až by bylo celý kolo od oleje by řek, jééé pane, někde ste trhnul manžetu :grr někdy mám pocit, že by měl bejt člověk automechanik, zedník, elektrikář , prostě všechno co potřebuje, bo řemeslo tu nemá zlatý dno, ale zlatý voči.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lukash

ja mam teda zkusenost opacnou, kdyz jsem daval auto ke svemu mechanikovi na predzimni kontrolu, pri predavani auta mi rekl ze si vsiml ze je praskla manzeta a ze by chtela vymenit, tak ze si mam pristi tyden zajet, ze ji objedna. a nezdalo se mi ze by se mu do toho nejak nechtelo :)

To je další věc ... Ty jsi napsal ke svému automechanikovi a to je oproti servisu, kde působíš, jako neznámý možná potencionální zákazník velký rozdíl. Myslim, že i v servisech, kde někoho neznámého s výměnou manžety pošlou kamsi, tak svého stálého zákazníka tam s úsměvem obslouží, protože v něm mají jistotu, že za měsíc tam bude zase. Proč by se někkomu známému patlali s výměnou, kor když je z Vysočiny a do prahy, kde onen servis sídlí se málokdy dostane. Dále proč by se někomu babrali s manžetou za 2OOO,-, když si můžou stejnou sumu započítat za výměnu oleje a filtrů? Těch špatných přístupů ze strany servisu k zákazníkovi je hodně a proto si raději většinu věcí snažim dělat sám, ale hodně jich taky nezvládám a kor u dalšího novějšího auta věřim, že věcí, které nebudu schopen si sám udělat přibude jako hub po dešti. Je to špatný přístup autoservisů, ale bohužel je takový a nic se s tím asi nenadělá - maximálně ty servisy nebudeme dál doporučovat a tudíž jim nedělat reklamu, ale zajetým servisům to už může být taky šumák. Plně souhlasím s tim, co tu napsal Vector...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

možná, že to je mimo mísu, ale onehdá jsme na téma : \"Přístupy servisů\" s kamarádem dumali a dospěli jsme k následujícímu závěru :

1) Děláš-li si opravu sám, víš, co jsi udělal a jak a tušíš, co jsi asi zkazil.

2) Dáš-li to do servisu, víš co měli udělat, ale nevíš jestli to udělali a jak to vůbec zmatlali.

Ale nechci generalizovat - existují servisy dobré a servisy špatné. Prostě - chce si to vybudovat obchodně-partnerský vztah s jedním servisem a pak myslím, auto bude opraveno k oboustranné spokojenosti. ;)

Tak s tím souhlasím, on je to pak jiný pocit, když jsem to zkazil já nebo servis.

Ohledně spolupráce se servisem - někdy nějak nechápou, co člověk chce...

Dvakrát jsem byl u nás v jednom servisu - a pokaždé mi řekli, že až příští týden, že tento týden tu ten člověk není. Byli to dvě různé věci, ale už tohle mě odrazuje.

Nehledě k tomu, co slyším ve škole. Běžnou praxi od nich slyším takovou, že se oleje mění jen polovina, pak mají olej do svého auta. Nebo ho nemění vůbec. Normálně mi to řeknou aniž by se za to styděli a to jde o vyučené automechaniky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A přitom výměna oleje je docela pohodovka - 30 minut času, člověk se trochu zašpiní, občas udělá lehkou ekologickou katastrofu (to když fouká vítr) a ještě si vyjeťákem natře vrata. A co to chce ? Zflexlej pevnostní šroub do čtyřhranu, golu, starej pekáč a ten bazmek na povolování filtru za 50,- Kč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už sem zažil, že ani ten bazmek na povolování nepomohl. Ale velkej šroubovák křížem

skrz olejovej filtr ještě nikdy nezklamal. / Některý lidi to dotahujou na doživotí:D/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protože i já mám na své 306 manžety na odchodu/zatím přede dveřmi/ chci se vás zeptat:koupit sadu gumovou ,nebo se nabízí termoplast/Autokelly/.Nerad bych se s tím patlal každý rok.Mám sice svého \"dvorního lékaře\",ale toho otravuju,jen když sám nestačím.Má nás na hrbu celej zástup. Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

A přitom výměna oleje je docela pohodovka - 30 minut času, člověk se trochu zašpiní, občas udělá lehkou ekologickou katastrofu (to když fouká vítr) a ještě si vyjeťákem natře vrata. A co to chce ? Zflexlej pevnostní šroub do čtyřhranu, golu, starej pekáč a ten bazmek na povolování filtru za 50,- Kč.

Burn in hell bazmek na povolování olej. filtru ... šroubovák, kladivo a je to ...:grr Ale na výměně olejů servisi těžej pěkně ... jen co je pravda :nevim

edit: pardon - nevšiml jsem si, že už to tu psal bagr

[upravil dne 21/11/2006 Neon]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.