Sign in to follow this  
Followers 0
ddája

problikává kontrolka oleje

11 posts in this topic

mám Peugeot 405 benzín 1,6 r.v.1990 a v zatáčkách mi problikává stopka s kontrolkou oleje .Oleje je tam dost.Nevíte co s tím?Souvisí kontrolka oleje na přístrojovce a převodovým olejem? Díky:papa

[upravil dne 16.11.06 ddája]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To myslím že nesouvysí ,ale mrkni se jestli nemáš ucpaný sítko na olejovým čerpadle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak víš že je tam dost oleje?

Mě to tohle dělá když jsou v motoru už jen 3 litry (z 5).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ddája

mám Peugeot 405 benzín 1,6 r.v.1990 a v zatáčkách mi problikává stopka s kontrolkou oleje .Oleje je tam dost.Nevíte co s tím?Souvisí kontrolka oleje na přístrojovce a převodovým olejem? Díky:papa

[upravil dne 16.11.06 ddája]

Mě to taky 405 dělala , když sem jezdil jako prase:D

Zkontroluj haldinu oleje, olejové čidlo, a když to nepomůže, řeš čerpadlo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je tam oleje dost me to delalo taky u 306td. Bylo jen spatne olejove cidlo. Cirka kolem 150Kc. Doporucuji zkusit vymenit a pak budes chytrejsi. Kazdopadne to byva nejscastejsi zavada a je lehke a levne to zkusit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O něco levnější je myslim zkusit dolít ten olej, jak je zmíněno výše :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky mi blikala kontrolka když sem krouhal zatáčky a měl sem míň oleje.a taky to dělá čidlo tlaku oleje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zistoval som u mechošov a hovoria že je riedky olej(starý) je ho treba vymeniť. Tak to skús. Nový olej má lepšiu viskozitu a nový olejový filter pustí tlak aj za (čidlo tlaku je až za ním). Starý može byť zanesený a prepúšta slabý tlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohužel to může být v konečném důsledku i složitější. V případě že se sekne redukční ventil oleje za čerpadlem (ocelové špony) tak to dlouhodobě znamená většinou komplexní újmu na celém motoru. Může nastat i varianta která vylomením pár zubů v čerpadle a pumpováním také zablokuje ventil do polohy otevřeno permanentně, což zase nemusí a většinou se tak stane že olej proletí přes těsnění olejového filtru. 2x jsem se s tím setkal.

Jsou to samozřejně až ty poslední scénáře, postupovat podle již zmíněných reakcí, od jednodužších po složitější.

Pokud je to moderní motor s ŘJ tak se v tomto případě sám ohlásí chybou a nepustí motor do vyžších otáček. Oblokování ŘJ která chrání motor před poškozením.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.