Sign in to follow this  
Followers 0
Aluška

Pořád mi nestartuje 306 1,9 TD

20 posts in this topic

Už toho mám dost, už mi došla trpělivost :grr . Už je to snad půl roku, co mi nestartuje auto, jakmile stojí jeden den a více, tak jde nastartovat až po napumpování balónku. Bylo to už 4x v servise, ve třech různých, jeden z toho byl peugeot a na nic nedošli, akorát mi vždycky poradili, čím by to mohl být, takže se ta daná věc vyměnila, ale bohužel se nic nezměnilo. Takže jsou měněné žhavící svíčky a jakýsi \"chcípací\" ventil. Začalo mě to zlobit někdy v květnu po výměně palivového filtru. Na technické si technik všiml, že to úplně neutěsnili, tak jsem s tím byla zpět v peugeot servisu, ti to údajně dali do pořádku, ale teklo to dál, teď už je to přetěsněné, myslela jsem, že to bylo tím, ale bohužel, auto stále stávkuje.

Poradíte mi, čím by to ještě mohlo být???? Já už jsem z toho pěkně nešťastná, stojí to plno peněz a nic :( .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je treba prolezt cele palivove vedeni, takze trubicky a hadicky od nadrze, vse kolem palivoveho filtru az k cerpadlu a vstrikovacim tryskam. Vcetne prepadu na tryskach i posledni ucpavka (takova zaslepka), ta take musi tesnit !

Nechapu proc to stoji tolik penez, kdyz je to spis otazka duvtipu. Zkus to dat nekomu jinemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylo to už ve třech různých servisech a na nic nedošli. A předpokládám, že nejsou v peugeotu mechanici takové trubky, že by vyměnili filtr a nechali to zavzdušněné.... :myslim .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prostě se to zavzdušňuje, ale nikdo neví, kde a proč a kvůli čemu :( .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ono se to zavzdusni nejvic po delsi dobe po vypnuti motoru a proto ta nafta spadne. Jinak, kdyz je system tesny, a byl predtim zavdusneny, sam se odvzdusni pri behu motoru. A pak uz nafta nepada.

Jestli se nemylim, ikdyz by chcipaci ventil byl otevreny, nemuze spadnout nafta, protoze vstrikovaci trysky se otviraji az pod tlakem, takze tim to nebude.

Takze body kde to muze netesnit:

Jsou spoje, nebo zpuchrele netesne hadicky, ci trubicky:

1) Prepady + ucpavka prepadu na tryskach, to se pozna hnedka - tece nafta na trysky.

2) Hadicka od cerpadla k filtru vcetne te odbocky privodu nafty z prepadu, jsou spravne utazene svorky?

3) Na telese filtru byvaji tesneni (zalezi ale na typu), privody maji medene podlozky, je vse spravne utazene, utesnene?

4) A pak uz primo do nadrze vede nejdriv hadicka a ta prechazi v trubicku, co ty spoje? To je potreba prolezt cele.

A co pumpicka samotna? Stava se, ze netesni i ona.

Kdyz uz bych si nevedel rady, postupne bych vkladal pruhlednou hadicku misto podezrelych useku vedeni a byly by tam videt bublinky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Známému na 306 TD měnili \"kódový\" ( ten, který ovládá imobilizér ) ventil na čerpadle a poněkud ho ve snaze o těsnost přetáhli.A na tělese čerpadla se objevila vlasová trhlina.Příznaky byly stejné, nechtělo to po 1 dni bez napumpování startovat.Když motor chytl, fungoval normálně.Takže i takhle se může zavzdušnit.A dlouho trvalo, než byla příčina závady odhalena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne tiež padala nafta, keď som odstavil auto na dlhšie ako jeden deň. Už som ho aj chcel dať do servisu, ale predtým som ešte skúsil dotiahnuť tie 4 imbus skrutky na palivovom filtry. Išli dotiahnuť tušim max. o štvrť otáčky, aj to nie všetky. A čuduj sa svete odvtedy je to v poriadku.

Aj Tebe prajem, aby to bola len nejaka taka banalita a nič väčšie! Len nato prísť kde \"sabaka zaryta\"! :mrk

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udělal bych naprosto to samé, co jsem udělal loni na 205 novějšího typu se stejným systémem filtru - dal bych vedle celé jiné těleso s filtrem ze staršího typu - samostatnou nádobku. Pokud to bude dělat i s tím, je problém v čerpadle, pokud to dělat přestane a bude to OK, je problém v tělese toho filtru. A jen tak mimochodem můj odhad: 90% tomu tělesu fitru. Je to hodně častá závada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mel sem stejnej problem natah sem vsechny palivovy hadice novy a od ty doby mam klid , u predehrevu byla tak tvrda ze se zlomila :) vyslo to asi na 300kc za hadice a sponky + par hodin v garazi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když přijede, tak není problém. Akorát bych podotknul, že ona regulova rada se týká poněkud jiného auta, tahle 306 má předehřev přímo v tělese filtru, takže od něj do filtru vůbec žádná hadice nevede...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo tak tátovi se stává něco podobného ale u 206 1,9Hdi, pokud auto stojí delší dobu cca týden,není možný ho nastartovat :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

U HDI půjde o jiný problém, ale takhle na dálku neporadím o jaký.

Jasný Oddie , a dík za reakci ,

nestává se to často ale když je auto v klidu víc jak týden , třeba naši byly na dovolený 12dní, přijely a auto ne a ne nastartovat , zkoušelo se co se dalo a ne a ne naskočit.Pak když už jsme to chtěli vzdát auto naskočilo. (To bylo v létě) Vzimě zase byl v práci odpolední a noční pak přišel k autu a nic , tak jsme pro něj dojeli a odtáhly ho domů , dotáhly kamna do garáže a zatopily a že se na to půjdem mrknout a ono to naskočilo.Bylo to zrovna v těch mrazech... Jinak s tím jezdí většinou denně občas to i 2 dny stojí a vše ok.Ale jak to stojí delší dobu opět ten samý problém. Bylo to i kolikrát v servise ale na nic nepřišly (teda na věci který by s tím souvisely)Zatím se to stalo jen ale 4krát , za 1,5 roku co ho má. Co všechno se s tím dělo a co všechno už vyzkoušely by ti popsal táta. Já u toho byl pouze jednou

Na jakou vadu bys to zhruba tipoval ty ? Respektive na co si \"posvítit\"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omlouvám se, ale já se zatím HDI pokud možno vyhýbám, takže tipovat moc nechci, abych vás nepletl. Bude lepší, když se vyjádří někdo HDI více znalý.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj lidi, mám úplně stejný jako Aluška.

Po výměně palivového filtru mi začala padat nafta. Možná že to bude znít blbě, ale padla až v případě, když stálo auto v kopci nebo na nerovném povrchu. Pokud jsem stál na pevném rovném podkladě tak to v pohodě vydrželo klidně týden, a pak jsem i nastartoval na poprvé. Nějak jsem to zatím neřešil. Pokud bylo teplo, tak jsem to odvzušil a hotovo. Ale při těchto zimních podmínkách, mi stuhne ta ruční pumpa. A už to začíná být problém!!! :myslim

Ale viděl bych to na nětesnost pod víčkem pal. filtru, popř. se pohybem tohoto víčka uvolnila nebo praskla hadička. Musím se na to číhnout a dám vědět. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukám notorický problém. Začal jsem jak radil dtyrkas a z filtru mi šli stále bublinky! tak jsem ho celej sundal a mezi plast a kov jsem dal silokonový kroužek a vytáhl jsem termostat nafty a taky vyměnil těsnění za silikonové kružky a te´d nemám potíž. Jenom nevím ,které z těch těsnění to dělalo. Průhledné hadice jsem nakonec taky vyměnil za silikon ( netvrdnou).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojky,

tak mě to už konečně donutilo se na to kouknout. Stál jsem celý víkend do kopce a samozřejmě jsem nenastartoval. A po odmontování víčka filtru jsem tam nenašel ani kapku nafty. Tak jsem vrch víčka a nádoby filtru namáznul hustou vazelínou, která dotěsnila případné netěstnosti a jěště jsem vyměnil tu krátkou hadičku. A vida, žádné bublinky.

:papa:papa:papa:papa:papa:papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.