Algol

Problém s kontrolkou K

15 posts in this topic

Tak sem si zakoupil svého pažouta, vozidlo to zimní...udělal sem několik oprav a úprav (zimní gumy, generálka předních ramen, výměna pár hadic, svíčky, atd.), prostříkal všechny kontakty, prošel celý auto a...před nastartováním kontrolka K svítí, tak jak má, po nastartování zhasne tak jak má, ale po razantnějším přidání plynu se rozsvítí a zůstane svítit...po opětovném nastartování opět to samé...automatický sytič funguje, klapky fungují také, vyblikaný kód ukazuje na chybu snímače otáček...můj dotaz tedy směřuje k tomu, zda je to možné, zda snímač otáček může jevit chybu pouze při razantnějším přidání plynu...další věcí je poněkud vyšší spotřeba, kolem 9 litrů kombi, zde budu hledat asi odpověď v teplotním čidle, předpokládám, že moc možností, co udělat se stříkačkou není...jinak je to motor TU3M, Peugeot 309 1,4 Monotronic r.v. 91...díky za všechny podnětné nápady...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

poradne prohledej forum, je to tu nekolikrat

jake cislo presne vyblikas? ono to totiz nemusi byt smerodatne ....

spotreba zavisi na tom, jak moc tomu slapes, jak casto ohrivas motor, jestli jezdis mesto a nelozeny nebo ne (kombi)

jeste me zarazilo...ty mas TU3M KDZ ? nebo KDY ? co ja vim, tak KDZ se davalo az do novejsich aut... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teplotní čidlo je OK, kód je 41, čili chyba snímače vačky/snímače otáček, problém je v tom, že není připojený Hallův snímač (snímač HÚ), nemůžu v elektrice k Monotronicu najít připojení tohohle konektoru, zapojení mám až pro čtyřbod 1,9GTI, což je hovadina...nikde není volný konektor, jestli je to KDZ nebo KDY fakt nevím, protože motor je překopávka, bylo to původně 1,1 (já tu předělávku nedělal) a štítek je přeražený, takže teď je na motoru HDZ :D Nevím, jestli bere ŘJ impuls o pohybu motoru ještě z někama jinama, brát ho musí, protože bez zapojeného snímače HÚ by se to nemohlo rozběhnout...jede to celkem normálně, v sobotu jsem s tím metl 155, v nouzovým režimu to nejde, tak teď vážně nevím....:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Pata: víš co bys ale pro mě mohl udělat? Mrkni na svůj motor, please, pokud máš jednobod, zepředu, vedle lambdy, budeš mít možná na přírubě převodovky a motoru ze strany motoru čidlo, z něj vedou 3 dráty...zajímalo by mě, zda a kam je to připojený, stačí svazek, do kterýho ty káble jdou, pokud někam jdou...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Algol

To Pata: víš co bys ale pro mě mohl udělat? Mrkni na svůj motor, please, pokud máš jednobod, zepředu, vedle lambdy, budeš mít možná na přírubě převodovky a motoru ze strany motoru čidlo, z něj vedou 3 dráty...zajímalo by mě, zda a kam je to připojený, stačí svazek, do kterýho ty káble jdou, pokud někam jdou...:papa

Mam 309 1,4i a mam taky dojem, ze je to snimac otacok z prevodovky a nemam ho zapojeny, nakolko sa otacky snimaju z rozdelovaca (Hallova sonda). V scheme vstrekovania (Mono Jetronic) je snimac otacok oznaceny ako \"magneticky snimac na vackovom hriadeli\". Skontrolovat to fyzicky neviem, lebo mam auto v robote :D, ale mam foto z motora - je to hnedy konektor s 3 dratmi, volne visi a je nedaleko lambdy. Myslis ten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za info, už sem znásilnil jednoho pežotistu, tohle čidlo je skutečně nezapojené a jeho zapojení je možné pouze na čtyřbod...čili teď už mi zbývá jenom zjistit. proč hláší chybu snímač z rozdělovače...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Algol

Díky za info, už sem znásilnil jednoho pežotistu, tohle čidlo je skutečně nezapojené a jeho zapojení je možné pouze na čtyřbod...čili teď už mi zbývá jenom zjistit. proč hláší chybu snímač z rozdělovače...:papa

Mozno to dava slaby signal a je poskodeny, pripadne je zaoxidovany drat a je tam ubytok napatia...:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Algol

To Pata: víš co bys ale pro mě mohl udělat? Mrkni na svůj motor, please, pokud máš jednobod, zepředu, vedle lambdy, budeš mít možná na přírubě převodovky a motoru ze strany motoru čidlo, z něj vedou 3 dráty...zajímalo by mě, zda a kam je to připojený, stačí svazek, do kterýho ty káble jdou, pokud někam jdou...:papa

Sry, byl jsem nejak mimo, znasilnovali me ve skole :D uz to nepotrebujes, co? :myslim:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,měl jsem taky pár problémů a za některý mohl znečištěný snímač horní uvrati. Diagnostika mi hodně pomohla.

Tohle je opsaný z protogolu Diagnostiky:

FUNKCE:

Snímač zahchytává polohu pístu,pomocí signálu je synchronizované zapalování a vstřikování. Snímač může být zabudovaný na klikové hřídely,vačkové a nebo v rozdělovači zapalování.

Běžné formy súinduktívny a Hallov snímač. (je to slovensky)

POZOR:

Při některých vozidlech/typech počítačov (asi jednotek) je tato chyba uložená aj při vypnutým motoru!

V tomto případě nemá chyba žádný význam.

Funkčnost tohoto čidla si múžeš proměřit klasickým měřákem a mělo by to dávat 300 až 500 ohmů. A to na kolíkách 2a 3 a to když to nasměruješ tím výystupkem na tom konektoru k sobě a budeš ty kolíky počítat z leva do prava..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a ta červená kontrolka s tím divným K a obrázkem motoru mi svítila i při diagnostice a nenašlo ju to.. a rožíná a zhasíná si jak chce a s 1.6i jezdim ted v zimě taky kolem těch 9/100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ta cervena kontrolka je prave signalizace, ze neco neni v poradku... :myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak si zajedˇ na diagnostiku a tam Ti řeknou co není v pořádku,ale taky se může stát,že nic nenajdou....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čiliže tedy snímač HÚ je na cívce, je indukční, protože Hall je odpojený a je odpojený na všech 309 kromě 1,9 GTi, kde je 4-bod...takže ještě proměřím ostatní čidla, atd...:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě 309 hlásí taky chybu č. 41 k dyž jsem proměřil tu řídící jednotku zapalovacího systému a to mezi piny 3 a 2 tak jsem naměřil cca 1980 ohmů.... auto chyrtá relativně slušně.... myslíte, že má cenu tuhle jednotku měnit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.