Sign in to follow this  
Followers 0
rimmer

2.1TD cerpadlo

11 posts in this topic

Caute, stala se mi nemila vec, ze mi zacalo cerpadlo slintat naftu trosku ven..zatim jen poslintany motor a 2-3 cm. louzicka pod autem. Mam par dotazu:

Zrejme mam cerpadlo bosch (plne mechanicke cerpadlo) ale presne to nevim.

ujedu s tim pravdepodovne cca 200-300km jeste ? (servis pravil ano, ale bude se zhorsovat)

pry je to relativne bezna zavada, nejaky okrouzek, opravit se to da primo na aute dle servisaka(budu davat nove zhavice, takze zaroven) - ale nemuzu najit zdroj odkud to tece, dnes jsem zkousel utrit co slo, a nechal motor 10 min bezet ale asi nekde zezadu cerpadla zrejme, pac jsem nic nevidel. Bohuzel je to tam cele oslintane jak se to roznese pri jizde vetrem. Jinak auto startuje a jede normalne, takze snad jen toto.

existuji jine bezne popsane zavady na cerpadle, ze pousti naftu? (nemyslim, tedka nejaka spatna hadice, to je mi jasne, ale nevyznam se v tom)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno podle toho popisu co jsi napsal se toho moc poznat nedá, ale většinou čerpadlo teče někde kolem ovládacích osiček (plyn, sytič...) díky vadnému O kroužku. Pokud je to ono tak s tím určitě ujedeš mnohem víc než je 300km. Jedniný vážný problém který muže nastat je, že se čerpadlo zavzdušní a zdechne ti motor. To hlavně v případě čerpadla Lucas, který je na to citlivější než Bosch. Takže pak kolem toho budeš možná chvilku běhat, odvzdušňovat a hýbat s osičkama než to nastartuješ, ale to je opravdu až ta krajní možnost. Já osobně jsem najel s prosakujícím čerpadlem Lucas kolem ovladače plynu přes 5000km, než jsem se dostal k tomu to opravit......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja s tim potrebuju ujet jeste cca 200kilaku, do prace a zitra na nakupy a tak, v utery jsem objednan na opravu. Snad to nebude neco jineho nez jen nejake tesneni. Diky za informaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žádnej strach, ujedeš to bez problémú,ty mohou nastat jen při ranním startování

vlivem zavzdušněného čerpadla a to se dá obejít tím ,že dvakrát pumpneš balonkem na sací větvi naftypřed startem.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm..tak servis me rekl, ze cerpadlo netece moc, ale neni jasne odkud, ze na volnobeh a na miste turovani nic nezjistil. Takze to pry mam nechat tak, a potom to nechat zrovna zrepasovat, protoze dle jeho slov to na aute neudela, ze tam je na tom Bosch cerpadle nejaka dvojita regulace, a ze tou vymenou krouzku, uz by to nejak nesestavil nikdy presne jak to bylo a cerpadlo by bylo neserizene, takze to musi jit na stolici nebo co. Kdyz me rekl ze to stoji kolem 10 litru tak jsem se tam malem vybulil do toho servisniho kanalu :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

no rebik me rikal, ze repase samotna stoji asi do 3 tisic, tedy mysleno pretesneni a nastaveni cerpadla, takze uz jsem dostal tip na repasera, pres tyden mu zavolam co to stoji abych presne vedel

dneska sem lezel dlouho pod autem, a hrabal jsem se i kolem cerpadla s hadrem, ale moc se mi nezda, ze by to tam nejak moc teklo. Nemel jsem dobre nasazenou hadici od sani v miste, kde je odvetrani kliky, a ta hadice byla zvenku od oleje a teklo to po ni az k turbu, kde to v miste spony kapalo...to by mohla byt jedna vec, zatesnil a poradne jsem zkontroloval spoje tak uvidime. Musim jak prijedu s autem domu pod to hodit neco, co ne nevpije, at muzu urcit jestli je to fakt nafta, nebo co presne, protoze na ceste se to urcuje spatne. Kolem cerpadla to sice je orosene naftou, ale nezda se mi, ze by to tam bylo natolik, aby to kapalo a slo az na zem, sam jsem z toho zmateny. Kdyby aspon nebyla takova tma jak prijedu z prace, ale v tme clovek zjisti fakt hovno aji kdyz tam budu chodit s transportkou

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro ostatni: informoval jsem se u jednoho repasera v ostrave-michalkovicich

oprava konkretne meho cerpadla - rozumej pretesneni a serizeni cirka 3200,- + na miste si to muze demontovat a namontovat za cca 1000 korun, cca dva dny prace. To je relativne v pohode cena, pokud se tam nebude menit v cerpadle neco jineho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdysi mě teklo LUCAS čerpadlo kolem ovladače plynu. Bohužel nemám vybavení abych si to přetěsnil sám, takže jsem si to musel nechat udělat. Přetěsnění mi vyšlo na 1000kč a měl to ten chlapík za odpoledne hotový. Jinak seřizování a demontáž a montáž jsem si dělal sám......jen ať máš nějakou cenu pro porovnání.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pockej, a ty mas stolici ze sis to serizoval sam ? ja teda nevim, co vsechno se da seridit primo na aute, a co vsechno na stolici. Ohledne toho pretesneni, asi se nebude jednat jen o vymenu gumicky tesneni, mozna toho bude vic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno to pretěsnění obnášelo vyrobit novou hřídelku, přefrézovat vedení hřídelky v čerpadle a vyměnit těsnění. Mno a do té doby než šlo čerpadlo do světa byl klid. Na Lucasu v podstatě kromě korektoru není co seřizovat, ale ani bosch není problém seřídit když ho máš na autě......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.