Sign in to follow this  
Followers 0
pavel.happy

Dlouhé startování

17 posts in this topic

Zdravím Vás,

mám problém se startováním. Od určité doby mi statér motor otáčí i třeba 10x než chytne, někdy musím žhavit a točit i 3x. Baterka je z toho na větvi stejně jako já:myslim. Předtím to pepa (peugeot) nedělal - než jsem měnil chladiče (klimu i chladič motoru) - a poslušně chytal napoprvé a na převalení. Nový žhavky jsem tam dával na jaře, rozvody taky, teď olej. Jinak to má na 90% nalítáno 170 tkm a byl tam servis. Poraďte někdo, please, jezdím denně a takhle startovat je děs :bojim. Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

mně napadlo jestli ti nepadá nafta? někde ruplá hadička nebo tak něco:nevim, víš jakože jak tak dlouho startuješ že si ji to nasaje zase zpátky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterka dostává zabrat, ale vždy jí dobíju namax (55Ah), je přesně rok stará. Pozítří jedu přezkoušet žhavice, jestli do nich jde dostatečný proud. Ještě mě napadlo, když mi to dělá od té výměny chladiče, jestli přitom nepoškodili zvýšení otáček při studeném motoru, protože jakmile se motor ohřeje a je venku teplo, už to zase startuje jako dřív. Ale otáčky se při startu (studeném) drží mezi 1000-1100 :myslim. Takže dám vědět, díky za odpovědi, baterku taky přeměřím (elekrolyt) a po žhavkách půjdu po těch trubičkách a naftě. Zdar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasím s jerry2. Zkus si před startováním dva-třikrát pumpnout balonkem naftu. Tím natlakuješ čerpadlo a pokud ti to chytí na šup. tak ti opravdu padá nafta.Příčin múže být víc.

-netěsnost samotného čerpadla /pohlaď ho zespodu, jestli je vlhký od nafty tak je to ono/

- netěsnost na spojích hadic nafty/ pokud máš pruhledný hadice zkus podržet vyšší otáčky

a sleduj jestli se neobjevují bublinky/

-vadný zpětný ventil

Pokud by byl co i jeden žhavič pryč tak by to po nastartování několik vteřin čmoudilo na bílo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, po nastartování mi z vejfuku jde normál černej dým. Aspoň mi to tvrdil kolega, co mu to rozhodilo účes. A náladu. A podle toho vypadal :D:D:D.

Ten balónek sem zkoušel, ale ani ho nezmáčknu, jak je tuhej. Je teda pravda, že sem pár dní jezdil na skoro suchou nádrž - víc jak 5 litrů tam nebylo. Že by si nasál i vzduch do trubek??

Ještě bych Vás poprosil o Váš názor, jestli to nemůžou být ventily, jelikož v diskuzích zde, je tvrzeno (diskuze o žhavkách), že 1,9td je bez hydroštelů, ale v peugeot servisu mi maník, co mi to auto prohlížel, tvrdil, že to hydroštely má. Tak sem z toho jelen :myslim. typ čerpadla LUCAS, motor DHY, rok výroby 1/4čtvrt. 1999, klima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zpětných ventilú je víc. Jeden je zrovna v tom balonku, další v tělese palivového

filtru /takový kruhový štuplík jištěný segrovkou za kterym je kulička /, a další je přímo v čerpadle.

Pokud si měl rozpojený hadice na přívodu nafty při opravě, tak vem na vědomí, že jak stárne auto, tak stárnou a TVRDNOU i hadice paliva , takže opětovné nasazení a zejména

utěsnění takovýchto hadic je často i nemožné. Buď rád, že je čerpadlo v suchu a prověř

jestli hadičky někde nesajou vzduch. Ona nafta ti ven nepoteče, ale tím, že se do systému

přes noc dostane vzduch tak ta nafta spadne, čerpadlo není \"pod tlakem\", a motor bez paliva nechytne.Baterka točí, ale než dotlačí naftu do čerpadla, tak to chvíli trvá.

Balonek by neměl bejt TVRDEJ , ale přiměřeně tuhej. Uvidíš, ze na to přídeš:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud pri tom startovani naprazdno jde z vyfuku svetly dym, tak do motoru jde nafta, cili mozna zhavky, nebo nezhavi. Kdyz nejde z vyfuku nic, tak tam nejde nafta...vyber si pripad a podle toho se zarid :) Kdyz nejde nafta, tak ti proste asi pada a trva to chvili nez se dostane do cerpadla

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 TD hydroštely nemá (jsou tam podložky) - může to být opravdu vůlí ventilů, alespoň jednou po 150 tkm :mrk (pokus o vtip) by se měla ustavit.

Změřil bych ty ventily - proč se nevymezily vůle, když byly rozvody rozhozený ??

P.S.: Ty ventily u těkhle kousků se doporučuje štelovat při výměně rozvoďáku - tak nějak to spolu souvisí (kilometrově).

Pokud to jenom lehce zlobí, může být přicpaný palivový filtr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak je to vyřešeno :potlesk:super. Zajel jsem k maníkovi, co má nějakou mašinku na měření žhavení (asi BOSCH a umí toho asi víc), maník ani nevyndaval žhavky :o jenom dal snímač na kabely ke žhavkám a pustil žhavení. Načež mu to na monitoru ukázalo, že do nich jde \"jen\" asi 20 Ampér. Načež mi oznámil, že to je tak hodnota pro jednu a po vyndání se opravdu ukázalo, že tři ze čtyř jsou v pr***i. Takže to startovalo jen na jednu žhavicí svíčku a když byla větší zima jeden válec to prostě neutáh. Ty měněný svíčky byly z autokelly, asi za 250,- jedna (značku radši neuvádím - nechci nikoho poškozovat) , a byli tam od března letos. Šetřil jsem na nepravým místě.

Děkuji za Vaše rady, zkoušel jsem v rámci mých chabých možností co jste zde mi zde radili a jsem rád, že se můžu na někoho obrátit. Jsem spokojen i cenou opravy, protože ty původní žhavky (vyndaný na jaře) jsem si schoval a fungujou bezchybně (maník mi je proměřil) a cena opravy byla 180,- Kč. :):):)

Pro VIXE : Na seřízení ventilů u dieselů založím o víkendu (změněno, nestíhám) nový téma, jestli se teda neurazí :super. Zajímá mě to a chtěl bych se o tom dozvědět něco víc.

[upravil dne 22.11.06 pavel.happy]

Share this post


Link to post
Share on other sites

prave ze by neskodilo tu znacku uvest, at se ostatni muzou vyhnout...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žhavičky, které vydrží 9 měsíců - EUROCARB :grr.

Proti Autokelly nic nemám, kupoval jsem tam více věcí a vždy byli maximalně ochotní.

[upravil dne 22.11.06 pavel.happy]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sem mnel podobny problem . . . Peugeot 806 2,1 TD a v servisu rikal ze pri startovani mam slapnoutna plyn. Takhle to delam uz pul roku a jako v pohode. Ale sere mne tobo chvily to toci na sucho . . .:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

se žhavičema zn. EUROCARB mám stejné skušenosti,vydržely jednu zimu a šly.....tak jsem ted dal BOSCH a uvidíme....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro Rudík: Startováním s nohou na plynu si zničíš turbo :o, jednou prošlápneš víc (při studeném motoru) a zadřeš ho, jelikož prvních 5 až 10 sekund se nemaže naplno :(. A zvlášť v zimě. To není z moji hlavy, ale od člověka, který tyhle věci spravuje. Jinak vůbec tůrovat studený motor je, jako když Tě vytáhnou z postele a polejou studenou vodou. :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam podobny problem ale mam bendzin 1,6 8V.

Toci to tak 5x potom vzdy chytne prisiel som na to ze ak stojim z kopca, cumakom dole tak to chytne hned.....

takze asi si pada bendzin cerpadlo netaha alebo nevem vy mi povedzte ako je to tam vymyslene je tam cerpoadlo alebo AC pumpa???? mam 306XT r.v.98.

Ak to necham tak ako to mozem at nasledky??:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.