Sign in to follow this  
Followers 0
Pietro

Nejnižší otáčky na rychlostní stupeň?

37 posts in this topic

Zdary všem. Pánové věděl by někdo jaký jsou nejnižší otáčky, který ještě neničí motor při jednotlivých rychlostních stupních u 406 2,1 turbodieselu (ne TDi pouze u TD). Někdy tam třeba nejde ještě dát jedničku a je nutný jet na dvojku, nebo zvládne bez problému na pětku 50 - 60 km rychlost v obci? Přijde mi, že motor to zvládá, ale je to tak? Díkes

Share this post


Link to post
Share on other sites

jednicky slouzi pouze k rozjezdu a pri jizde uz tam nejde vetsinou vubec zaradit. U me 306ky to tak je delany ze nedam vubec jednicku pri jizde nebo to uz musi byt min jak 10Km/h nebo tak nejak proste uz spis jedu krokem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak psal cabrio a jak říkají učitelé v autoškole jednička slouží pouze k rozjezdu :-), mě v 306 tam jde jednička taky maximálně tehdy když jedu šnečí rychlostí. Jinak pětku tam řadím tak v 70, pokud chci ty kamna trochu rozjet tak jí tam dávám až tak v 90. Otáčky ti neřeknu protože když se podívám na palubovku kolik mi to točí, tak mi budík říká že prej půl devátý ..... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedničku používam na rozjezdy do kopce... jinak všechno bere dvoják.... ale u dieselu to bude trochu jiný. Co jsem jezdil s dodávkou tak jí nízky otáčky vůbec nevadili a ve městě jsem na tu 5 jezdil s přehledem těch 50-60km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja teda nemam pezota, ale ked prechadzam doma cez opitych policajtov (dost novych este nezatlcenych do asfaltu), tak to na dvojku uz pekne detonuje a tak radim jednicku a kedze mam synchrony uz pekne vybehane, tak radim vsetko okrem patky (a spiatocky :))) ) s medziplynmi a preto zaradim bez problemov jednicku aj pri 20tke :).

Odporucam zistit si optimalne otacky pre dotycny motor a drzat sa v nich. Vtedy je aj nizka spotreba aj nizke opotrebovanie. Do kopecka ich pridat z kopecka mozno ubrat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moje 1,5D zkousne tohle:

1st. 0-15kmh

2st. 15-25kmh (klidne i 70kmh)

3st. 25-40kmh

4st. 40-50kmh (120kmh)

5st. 50-175kmh ... :cool:

(vse na rovince)

a otacek mam pul devate ... :D

[Editován dne 19/6/03 ajsik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak to má na těch silnicích nějak vypadat, když už sou někteří řidiči líný i koukat a orientujou se jak netopíři co Štefane? :D // Každej zkušenější řidič by to tak nějak měl mít ošahaný a netejrat motor na 5 při 50 do kopce i když je to na rovince v pohodě. Optimální otáčky diselu jsou kolem 2000 a tam se snažím většinou vejít.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajsik: neřikej že jezdíš s traktorem na 2 klidně i 70:o:o a pokud jo tak ti pěkně proměřuje tachometr.Dy? Mi16 jezdí na 2 90.Ale tam se to točí, tam to jede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hics mrkni do fora servis komu znás jde otáčkoměr :D jezdim tak nějak to už člověk pozná kdy ma motor dost a chce podřadit nebo obráceně ;)

Jindro proč hned traktor jenom proto když někam pojedu budu to mít o polovičku levnější než s mičkem a co tím chtěl básník říci že mičko jede na 2 90 moje ropátko jezdí slušně a to nemám turbo :P:P:P:D

[Editován dne 20/6/03 Stefan]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já to točím podle otáčkoměru a někdy jako Štefan ale nikdy nepadám pod 2000 spíše více ... :D:D:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo chlape! , jenže my máne ropáci a tak nás ty auta nezfackujou, když trochem podtočíme :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

snazici se vyskocit z podkapoty za blazeovaneho vyrazu majitele, kteremu se konecne dostava zadostiuceni, ze ta mrcha co zere benzin konecne dostava poradne do tela....

jinak: kamarad ma cca 80letyho dedu, kterej jezdi s ospoilerovanou rudou 306 na elektronech/mam pocit ze je to 1.6i/.... ten je schopnej jet na 5ku i 30cet a do kopce /a jeste srazit s temnym brublanim cyklistu, kteryho vyhlizel s usmevem uz hodinu/... takze mate co dohanet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stefan: ja nemám nic proti traktorom. je to každého věc, ale mi to nějak nepřirostlo k srdci. A kdyby mě trápila spotřeba , tak si nekupuju turbo, ale porídím si ropaka a vyřazuju z každého kopce.Jednou do toho dospěju, ale to už budu počítat důchod. Takže benzínu zdar a točit, točit, točit.:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja jazdim v meste na 5 tke v pohode , ale akonahle idem menej ako 60km/h tak tam radsej dam 4ku .Niekedy na semaforoch je to ale trosku ine , najma ked na mna niekto mrkne ze ci ideme :D:D:D to je potom asi takto :

1 - 0- 30/40

2 - 30-69km/h (viac nejdem lebo potom je uz pokuta :D:D:D)

potom tam supnem rovno 5 a idem tych 60-65 km/h . A ked pozrem na otackomer tak tie to niededy ide az na tych 9h30min :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jindro dobře tak točit točit hlavně že se nám práší za kočárem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Jindra:

nevim jak MI16tka ale s 306tkou(1.4 i) muzu jet 90kmh na dvojku a mam 6500ot/min, no a ten diesel ma nejvetsi vykon pri 4000 ot/min a kdyz meri emise tak ho vytoci na 5000ot/min.

A tachometr nepodmeruje protoze jsem to testoval na tech prenosnych radarech co ti ukazou kolik jedes ... :D:D jel jsem dle tacho 65 a na radaru 63. A pak jeste jednou pri 90kmh a radar 85 - takze bezna odchylka.

napr. v patek jsem na 1cku jel 40 ale to uz protestoval :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.