Sign in to follow this  
Followers 0
Scholtz

Starostlivost o baterku/akumulator

6 posts in this topic

Dobry den,

mam P106 1.5D a minuly tyzden som menil baterku (stara dozila). Chcem sa opytat ako by som sa mal starat o baterku. V navode k baterke sa pise, ze pri dlhsom nepouzivani sa ma odpojit - co sa chape pod dlhsim nepouzivanim?

Ide mi totiz o to, ze niekedy sa stane, ze sa s autom aj mesiac nejazdi - je to vsak velmi ziredka - tak raz za rok-dva.

Dalej mi jeden znamy odporucal, ze ked sa s autom nejazdi, tak by som mal baterku aspon raz za mesiac nabit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam jde o to, aby se baterka nevybíjela nějakým svodem v autě, např. rádio, alarm atd. To nepozorované hluboké vybití by baterku poškozovalo.

To co píšeš, kdyby se celou zimu nejelo, odpojovat, případně jednou za měsíc dobít je pravda - aspoň co se týká doporučení výrobce. Praxe bývá trochu jiná.

Doporučuju, abys auto jednou za dva týdny projel, pak se nemusíš starat o odpojování, dobíjení, vodu v benzínu, zareznutí brzd atd. Neproděláš na tom, když tím autem (dokonce každý týden) projedeš.

[upravil dne 14.11.2006 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já sem třeba nejezdil 2 měsíce se 405kou a baterku sem neodpojoval ani pak nedobijel a byla docela redy.akorát teď v zimě dostává víc na prdel.a kdybych měl auto odstavit na měsíc,tak baterku oddělávat fakt nebudu.pak stačí auto projet a baterka se dobije.a to sem ji měl cca 5 let starou a ani jednou sem ji nedobijel.toť můj názor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jde o to jaku baterku jsi koupil. Jestli je to bezúdržbovka, nebo dokonce a teť trochu lovím v paměti o ty gelové na základě odlišného chemického prvku něž klasická baterka (vápník?).

Obecně pro baterku by mělo platit: udržovat kontakty v nezaoxidovaném stavu, hladinu elektrolitu držet mezi ryskamy, měřit její hustotu, akumulátor nevybíjet až na samé \"dno\" a mít aspoň rámcově seštelované dobíjení (pokud přebíjí tak se baterka zahřívá až kolem 45 °C, vypařuje se destilovaná voda, mění se poměr elektrolitu a hrozí vydrolení desek) Pokud nebobíjí tak se také snižuje její životnost.

Před zimou se obecně doporučuje dát baterku na nabíječku aby byla na zimu \"fit\" a rapidně se nesnižovala její kapacita.

Pokud možno ji ještě v rámci zimy pomoct odpojením obvodů které nemusí být permanentně napájeny (některé rádia dost berou pro svoji paměť - bohužel se smažou stanice, ale zato člověk nastartuje)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Jde o to jaku baterku jsi koupil. Jestli je to bezúdržbovka, nebo dokonce a teť trochu lovím v paměti o ty gelové na základě odlišného chemického prvku něž klasická baterka (vápník?).

Obecně pro baterku by mělo platit: udržovat kontakty v nezaoxidovaném stavu, hladinu elektrolitu držet mezi ryskamy, měřit její hustotu, akumulátor nevybíjet až na samé \"dno\" a mít aspoň rámcově seštelované dobíjení (pokud přebíjí tak se baterka zahřívá až kolem 45 °C, vypařuje se destilovaná voda, mění se poměr elektrolitu a hrozí vydrolení desek) Pokud nebobíjí tak se také snižuje její životnost.

Před zimou se obecně doporučuje dát baterku na nabíječku aby byla na zimu \"fit\" a rapidně se nesnižovala její kapacita.

Pokud možno ji ještě v rámci zimy pomoct odpojením obvodů které nemusí být permanentně napájeny (některé rádia dost berou pro svoji paměť - bohužel se smažou stanice, ale zato člověk nastartuje)

čafte, musím povedať, že skvel to tu opísal LADIS, ale je pravda aj to že treba s autom aj v zime sa trochu prejsť aby aj brzd. kotúče a platničky obrúsili, inak chytajú koróziu. Ak sa ovšem dá prejsť. Ak je auto niekde zazimované v stodole a zahádzané snehom stačí aspoň preštartovať a nechať bateriu oživiť.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.