Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ostrava - Brno (3hod, 7.5 nafty, 210km a cena 150kc)


ajsik

Recommended Posts

Napsán autorem Jezkovi.voci

Hele není u dízlů úspornější jet z kopce s kvaltem? Nebo to funguje jen u TDi ?

Jo to by mě taky zajímalo... Každej motor řízenej počítačem přece odpojuje přívod paliva, když je motor v otáčkách a není sešlápnutej plynovej pedál ne? Jde o to jestli má ten 1.5d počítač...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsán autorem Krmy

Je jedno jestli máš naftu nebo benzín při zařazeným kvaltu je u obou nulová spotřeba,ale při vyřezení zase dojedeš dále.Takže nula od nuly pujde.

No, ale když tam při 90ce zařadíš pětku, tak ten brzdnej účinek motoru není skoro znát a otáčky jsou pořád nad úrovní, při který počítač odpojuje přívod paliva.

Podle mě to je otázka stylu jízdy. Já osobně nikdy nejezdím na neutrál a dosahuju výborný spotřeby, který jsem předtím, než jsem se dozvěděl o týhle\"fičuře\" nedosahoval. Znám spoustu lidí, kteří při dojíždění ke křižovatce, jízdě z kopce mají neutrál, ale naprosto zbytečně. Jednak zbytečně opotřebovávají destičky a obložení, a spotřeba se tím určitě nesníží. je to přežitek z karburátorových motorů. Můj otec je typickej případ, má Nissana s turbodieselem a jezdí \"EKONOMICKY\" na neutrál.

[Editován dne 19/6/03 stembi]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpojuje, jenze se musi i nadale otacet jinak by to nefungovalo... takze misto aby motor pohanel kola tak je to naopak a pak to funguje preci jenom jako brzda, takze kdyz vyhodis kvalt, muzes asi dojet dal. Ale uprime receno ja jsem zvyklej jezdit z kopce s kvaltem prijde mi to bezpecnejsi.

Je to asi mesic co u nas doma nekdo rozsekal timhle zpusobem pegynu na mraky... nahore na kopci vyhodil kvalt a dole zjistil ze mu selhaly brzdy, a nez stihnul vrazit kvalt zpatky tak uz parkoval na semaforu... no a aby uz nemusel resit opravu auta, tak mu jeste chytlo... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nekdo to jednou resil a motory rizene pocitacem maji nulovou spotrebu bez plynu se zarazenou rychlosti a motory s mechanickym rizenim maji nejnizssi spotrebu prave bez rychlosti...

jo a ono se to z kopce nechce rozjet ani bez kvaltu, kdybych tam nechal petku tak bude brzdit jak prase ... :) proste diesel power... a desticky jsem neojel protoze pod kopcem jsem radil 5tku a nebrzdil :D

jak rika Vostik do plne , jet a pak dolit znova do plne a mas zhruba to cos vyjel...

PS: Predjel jsem za celou cestu jednu rozbitou avii, jinak me vsichni vcetne 20 kamionu predjeli ... :)

a zpatky jsem zase vyzkousel kde to ma limit a podle tacho 170kmh po rovince. Borec v ospoilerovane felicii nechapal, jak ho muze predjet takovy diblik ... :)

[Editován dne 19/6/03 ajsik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o to kde jedu když je delší kopec tak davam kvalt ven a nechám ho at si jede s pětkou by tak nejel ve městě se moc šetřit nedá.

5xM přesně jak už tady psali plnou nádrž vynulovat denní počítadlo něco najet pak dolít plnou a počítat udělej to takhle třikrát a máš zhruba spotřebu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

že by ten naf?ák kladl takový odpor při jízdě bez plynu? Pravda mám 1.4 benzín a fakt nepozoruju, že by to na 5ku nějak výrazně brzdilo. Kupř Strahovskej tunel každý ráno projíždím bez plynu. Na začátku mám asi 100 km/h, při výjezdu, když začínám podřazovat tam mám asi 90 km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maf?ák má podstatatně větší kompesi něž benzín a tudíž klade při jízdě s plynem na nule a zařazenou rychlostí větší odpor. Já mám ve zvyku taky z delších táhlejch kopců vyřazovat. Prostě se mi nechce vomílat motor, když nemá zrovna co na práci. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdary všem, to s tím odpojováním přívodu paliva se mi zdá nějaká békovina, opravdu se totál odpojuje přívod paliva. A co pak, když jedu z kopce a jen sešlápnu spojku a vyřadím, plynovýho pedálu se ani nedotknu, tak by mě to teoreticky mělo chcípnout, cože? Myslím, že tam jde minimum paliva, tak aby motor nechcíp, ale pořád tam jde. Co vy na to? Nějak mi uniká, jak by to fyzicky fungovalo. Díkes

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naf?ák mechanický nic neodpojuje.

Naf?ák elektronický, stejně jako benzín elektronický, většinou při nuceném volnoběhu skutečně dodávku paliva přeruší - ovšem až od určitých otáček, odhadem tak 1500 - 1800? Takže pokud jedeš z kopce se zařazeným kvaltem, pustíš plyn a otáčky jsou vyšší, jedeš za nula. Pokud vyšlápneš spojku, nebo otáčky klesnou pod stanovenou mez, dodávka paliva se obnoví, aby ten motor nechcípl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pietro: a nepohani se motor od kol? Ja fakt nevim. Kdyz jsem jel s koktavkou na 5-ku bez plynu, tak to ukazovalo spotrebu 0 L, na neutral to melo asi 0,8 litru. Kurna, kdo mi rekne, jak jezdit usporne? Asi se na tohle laborovani vykaslu a budu jezdit jako doted.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...