gen.Migen

Zahada, servo i alternator

8 posts in this topic

Zdravim

Tak sem asi na nějaký čas dojezdil. Odpoledne sem přijel z prace a všechno vpohodě. Večer nastartuji peugeota 2.1 TD a točit volantem de jen z těžka, sviti mi i kontrolka že mi motor nedobiji. Řikal sem si že všechno vpohodě, že je jen povoleny klinak, ale nebyl a všechny kladky pohanene klinakem se točili. Jen v servru se ozivaji divne zvuky. Nemate nekdo stejnou zkušenost? Jako chapu že se pokazi servo, ale že by to i ve stejnou dobu přestalo dobijet to je už divný!!!Moje otazka zní: Kolik má vlastně tento motor klinovych řemenů? A taky by mě zajimalo za kolik se da zvladnou vyměna serva? Dival sem se do peugeotu a novy servo stojí cca 12 000kč..což je jako docela dost:( Diky za jakoukoli radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co remenice na klice ? je v poradku ? zkoukni to zespoda auta, nastartuj jen na chvilku, jestli se trepe a haze, tak je mozne ze se vymlatila ta guma, ale ta remenice miva zivotnost 200-300 tisic. Ja jsem ted resil vec, ze se mi povolil zajistovaci sroub, stejny efekt, akorat plandala na hrideli...najednou mi neslo dobijeni ani servo samozrejme

motor by mel mit jeden klinak na altik a klimu dohromady, a jeden na servo zvlast, ktery je bez kladky primo tazeny napina se posunutim serva

[upravil dne 13/11/2006 rimmer]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasně zkusim se mrknout zitra nebo po zitři a všechno prozkoumám, ale řikam sou tam nějaky zvuky a to se mi zdá divný. Ještě sem to pořadně nezkoumal protože byla tma. Tak diky moc za radu. Určitě napišu až se na to mrknu. Ale nechapu to s tou řemenici, přeci když je servo pohaněno samostatně, tak musi jet nezavisle na te řemenici na klice ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rimmere tak sem to ted rozmontoval a zhlidl:). Našel sem tam jeden řemen co je vidět (drážkovej), byl už spadenej, pak tam jsou 4 drážkovyný řemenice a a dva napinaky. Postupně sem zkoušel točit ze všema a všechy kromě jedne jsou vpoho. Kamen urazu je v dražkovane řemenici uplně vespodu (je z nich největší). Prostě je uplně povolená a haže. Tak ted přemyšlim co to je, do auta sem už nelez dlouho, naposledy do FIAT REGATA. Myslim, že by to mohla byt ta řemenice na klice jak popisuješ. Ted de o to jaka bude cena nove, nebo jestli se to da zpravit?? Nebo jaky vlastně mužou byt největší následky??

Share this post


Link to post
Share on other sites

To rimmer:Nechci se hadat,ale 2.1td má jeden řemen rozvodovej /ozubenej, řemenice kliky,

vodní pumpa,vačka,čerpadlo/,

a jeden drážkovanej se 6ti drážkami, kterej pohání od kliky servo, altik a klimu,pokud tam je.

Napínací kladka je pod čerpadlem spolu s tlumičem kmitú řemene,ta druhá je jen nastavovací excentr.

Pokud má gen.Migen rozhozenou řemenici/a vše tomu nasvědčuje/ tak ji vymění a má vystaráno.Jen bych mu doporučil aby vyměnil i řemen.

Nová řemenice 6000Čk bez dph u peugeotú, neorigo cca 2500 Sk. Na vrakáči asi lacinějc,

ale to bych asi neriskoval.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagr, diky moc za ifno..ale ja tu řemenici mam uplně vpohodě, bylo to prostě jen povoleny. Jen mě překvapilo, že ta řemenice na te hřideli není nijak aretovaná (žádný pero nebo klinek), prostě drží jen přitlačnou silou od šroubu co ji tam přitahne. Ale zarazilo mě, že když dam na tu hřidel tu řemenici že tam jako přesně nepasuje a jako by neni vystředěná, tak ji musim nějak vystředit, a pak dotahnout a bude to vpohodě.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Bagr, diky moc za ifno..ale ja tu řemenici mam uplně vpohodě, bylo to prostě jen povoleny. Jen mě překvapilo, že ta řemenice na te hřideli není nijak aretovaná (žádný pero nebo klinek), prostě drží jen přitlačnou silou od šroubu co ji tam přitahne. Ale zarazilo mě, že když dam na tu hřidel tu řemenici že tam jako přesně nepasuje a jako by neni vystředěná, tak ji musim nějak vystředit, a pak dotahnout a bude to vpohodě.

Spíš to vypadá že ti tam něco chybí. :myslim není to tady ono

[upravil dne 15/11/06 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bagr

To rimmer:Nechci se hadat,ale 2.1td má jeden řemen rozvodovej /ozubenej, řemenice kliky,

vodní pumpa,vačka,čerpadlo/,

a jeden drážkovanej se 6ti drážkami, kterej pohání od kliky servo, altik a klimu,pokud tam je.

Napínací kladka je pod čerpadlem spolu s tlumičem kmitú řemene,ta druhá je jen nastavovací excentr.

Pokud má gen.Migen rozhozenou řemenici/a vše tomu nasvědčuje/ tak ji vymění a má vystaráno.Jen bych mu doporučil aby vyměnil i řemen.

Nová řemenice 6000Čk bez dph u peugeotú, neorigo cca 2500 Sk. Na vrakáči asi lacinějc,

ale to bych asi neriskoval.:papa

no v tom pripade se omlouvam, u meho motoru XUD11ATE je remenice na drazkovy remen dvojita...pro altik + klimu, a pro servo zvlast, kazdopadne me slo o to, jestli nema tu remenici nahodou rozpadlou, byl jen poznatek z vlastni zkusenosti, chtel jsem se podelit, hadat se samozrejme nehodlam, neznam presne rozdily mezi ATE a BTE motorem(o ktery se zjevne jedna, takze ma 406tku, starsi model, coz mohl uvest, nikde to neni videt jaky je to presne auto), kazdopadne jsem chytrejsi a jsem rad, ze jsem se trefil do zavady(i kdyz to zni skodolibe, tak vubec..). Resit se to da pokud nemas klimatizaci vysoustruzenim a vyvlozkovanim remenice misto te gumy co tam je, jinak ale ta remenice ma zivotnost opravdu velkou 200-300 by mela mit, takze nova uz je nafurt. Pokud mas klimu, tak prave kvuli tomu tam to odpruzeni remenice je, aby tlumilo velke narazy pri spinani kompresoru.

[upravil dne 16/11/2006 rimmer]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.