lukash

Ulozeni litych kol na zimu

32 posts in this topic

Ahoj,

menil jsem lita kola za plechace se zimnim obutim, lita kola jsem ( asi az prepeclive ;) ) vycistil, a chystam se je ulozit. Osetrujete nejak lita kola pred zimou specialnimi pripravky? Budu je mit naskladane na sobe v boude, kde pocitam nebude nejtepleji, nemuze jim silny mraz uskodit?

Diky za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já ukládám liťáky v nevytápěné garáži a to tak, že je řádně umyji, vytřu do sucha, zbavím kamínků ve vzorku a pak je horizontárně (vodorovně) položím na sebe. Na zem dám starou pneu, aby neležely přímo na zemy. A se zimníma to dělám stejně.

[upravil dne 11/11/06 OK406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

S těma kolama by se nic nestalo ani kdybys s něma přes tu zimu jezdil tak nevím proč by se s tím mělo něco stát v boudě.

Je to kus slitiny, na které je kus gumy. Spíš to zajisti aby ti je někdo neukradl.

[upravil dne 11/11/2006 Fusion]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já taky kola vždycky pěkně umyji očistím , osuším a naskládám v garáži na skříň (dřevěnou) a na ní je ještě pás gumy. Je to u stropu a mám je naskládaný vedle sebe . Je tam místo tak akorát pro ně .Garáž je nevytápěná . Ale jak říká Fusion nemělo by se s nimi nic stát i při horším zacházení

[upravil dne 11/11/2006 raspa]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

S těma kolama by se nic nestalo ani kdybys s něma přes tu zimu jezdil tak nevím proč by se s tím mělo něco stát v boudě.

Je to kus slitiny, na které je kus gumy. Spíš to zajisti aby ti je někdo neukradl.

[upravil dne 11/11/2006 Fusion]

Fusione, myslíš si, že by se liťákům nic nestalo při působení solí a všech těch hnusů, co se v zimě na silnici nasbírají?

Koukni na liťáky, co mám teď na GTi, to nevypadá na nic jiného, než na sůl a podobné srágory...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel505

Původně zaslal: Fusion

S těma kolama by se nic nestalo ani kdybys s něma přes tu zimu jezdil tak nevím proč by se s tím mělo něco stát v boudě.

Je to kus slitiny, na které je kus gumy. Spíš to zajisti aby ti je někdo neukradl.

[upravil dne 11/11/2006 Fusion]

Fusione, myslíš si, že by se liťákům nic nestalo při působení solí a všech těch hnusů, co se v zimě na silnici nasbírají?

Koukni na liťáky, co mám teď na GTi, to nevypadá na nic jiného, než na sůl a podobné srágory...

Dnešní technologie výroby lisovaných disků je jiná, než byla dřív, kdy chemické působení soli mělo negativní vliv na disk. Dnešní disky jsou proti agresivnímu působení soli již chráněni. Ale přesto si myslím, že plechové disky jsou lepší. Někomu se nelíbí, tak stačí na ně pořídit puklice . Je ale zde nebezpečí krádeže nebo ztráty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jo, používají se teď liťáky aji v zimě, ale prodávají se na to speciální. Ale asi sou dražší. To sem ale nezkoumal. Taky sem řešil tohle dilema, nakonec sem se na zimu rozhodl pro plechy s poklicama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferin007

To jo, používají se teď liťáky aji v zimě, ale prodávají se na to speciální. Ale asi sou dražší. To sem ale nezkoumal. Taky sem řešil tohle dilema, nakonec sem se na zimu rozhodl pro plechy s poklicama.

Byl bych pro na zimu užívat plechové disky.

No ale chtěl bych vidět teda nyní prodávané liťáky za dvacet let po ježdění i v zimě...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám plecháče třetí zimu a jsou zarezlé jako prase, skoro by se vyplatilo mít nějake noname litáky než čekat až je sežere rez anebo to furt drbat natírat atak:grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono stačí, když na ty plecháče nebudete narážet poklice, protože v zimě je to stejně zadrbaný, takže estetika nehraje roli, a navíc od těch poklic se ty disky odřou a pak to rezne,takhle 2-3 sezony a jsou jak lišky.Jezdím bez poklic a je to bez problému.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servus dríči, tak ja ich vyhodím na povalu v studenom humne a zima im nevadí. Ide len o to aby správne ležali. Pre info sú dva spôsoby uskladnenia. Podmienka je či plášte sú obuté alebo nie. Ak sú obuté na diskoch tak musia! ležať horizontálne na sebe. Ak sú vyzuté tak môžu byť aj po stojačky. Niekde som to videl v relácií. toť vše.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: PetrD406

Ono stačí, když na ty plecháče nebudete narážet poklice, protože v zimě je to stejně zadrbaný, takže estetika nehraje roli, a navíc od těch poklic se ty disky odřou a pak to rezne,takhle 2-3 sezony a jsou jak lišky.Jezdím bez poklic a je to bez problému.

já mám u originálu poklic že ten drát je v plastu , teda myslím - budu se muset mrknout - sundával jsem je jen jednou toto auto mám teprve krátce , tak by se to poškrábat nemělo ne ?

Mrknu dám vědět ...

Ty co jsem měl na předchozím autě tak to ten drát odíral ...

[upravil dne 12/11/2006 raspa]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel505

Původně zaslal: Fusion

S těma kolama by se nic nestalo ani kdybys s něma přes tu zimu jezdil tak nevím proč by se s tím mělo něco stát v boudě.

Je to kus slitiny, na které je kus gumy. Spíš to zajisti aby ti je někdo neukradl.

[upravil dne 11/11/2006 Fusion]

Fusione, myslíš si, že by se liťákům nic nestalo při působení solí a všech těch hnusů, co se v zimě na silnici nasbírají?

Koukni na liťáky, co mám teď na GTi, to nevypadá na nic jiného, než na sůl a podobné srágory...

Abych řekl pravdu, nevím jak se za 20 let změnila technolohie nebo spíš chemie ochrany povrchu litých kol, ale každopádně bych se toho nebál.

Já taky měl na origo litých na svým autě puchýře, ale vznikly kvůli odření nebo ťuknutí (sůl se pak mohla dostat pod ochranu a šířit se) ale jestli sou z roku 1991 tak není čemu se divit. Kdybych měl nový tak klidně jezdím přes zimu a jestli by se za 10 let projevilo opotřebení tak bych je nechal zrenovovat. Ale to jen za předpokladu že bych nějaký litý kola měl 10-15 let, což pochybuju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo teď těm novejm liťákům sůl a to svinstvo nevadí,ale stejně si myslim,že je škoda rasovat je v zimě.někde ustřelí prdel cinknete si o obrubák a liťák je při nejlepšim jen škráblej,jinak při většim nárazu ulítne rantl(to se mi povedlo u 405ky).no a plecháč se promáčkne a ten spraví kladivo....já liťáky na zimu taky pěkně umeju ale abych z pláště ďoubal kamínky...to mě může pr*el políbit.pak je zabalim do pytlů(každý zvlášť)a dám je na půdu jedno vedle druhího kde máme cca 15-20°C

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, jak to tak tady čtu, tak ten kus spotřebního kovu opatrujete líp, než svoju drahou polovičku. :D

PS: Nebo ju taky ukládáte do pytle na půdu?? :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co píšou na stránkách Michelinu:

Uložení pneumatik na konci zimy Zpět na \"Co vám radí Bibendum\"

Provedení následujících opatření vám pomůže uchovat zimní pneumatiky v perfektním stavu přes letní sezónu až do další zimy:

- Před demontáží kol byste si měli poznamenat, na které pozici podvozku byly používány. Díky tomu budete moci příští zimu vyměnit přední pneumatiky za zadní a naopak, aby se vyrovnalo jejich opotřebení.

- Kola i pneumatiky omyjte vodou a pečlivě vysušte, aby nedocházelo ke korozi.

- Pokud v drážkách pneumatiky najdete kamínky, odstraňte je.

Jsou-li pneumatiky namontované na ráfcích, uskladněte je buď zavěšené nebo položené: pokud jsou odmontované z ráfků, skladujte je nastojato nebo na plocho.

- Pneumatiky je třeba skladovat mimo dosah světla, nejlépe v chladné a suché místnosti. Především je nutné dát pozor, aby nebyly umístěny poblíž rozpouštědel (palivo, oleje apod.).

originál zde

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tím měněním, to je zajímavý. Jak to děláte vy? Vždycky sem četl, měnit přední za zadní a naopak. V poslední době se ale množí příspěvky typu \"nechávat stejně\". A co záměna pravé a levé strany?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferin007

S tím měněním, to je zajímavý. Jak to děláte vy? Vždycky sem četl, měnit přední za zadní a naopak. V poslední době se ale množí příspěvky typu \"nechávat stejně\". A co záměna pravé a levé strany?

já je u předešlého auta nechával přesně tak jak byly, ale něco na tom asi bude měnit přední za zadní , kvůli opotřebení. Třeba s tím má někdo zkušenosti - rád se nechám poučit ... ... viz Trundik , třeba to tak praktikuje

[upravil dne 13/11/2006 raspa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.