Sign in to follow this  
Followers 0
Marsip

Ventilátor 406

11 posts in this topic

Zřejmě se mi chce auto pomstít za špatnou údržbu. :D Přestal mě fungovat ventilátor. Již delší dobu si šteloval otáčky kolikrát sám a při jízdě i když bylo \"šoupátko\" zhruba v polovině, z ničeho nic začal foukat více. No a teď se netočí vůbec - nereaguje na nastavení \"šoupátka\" :( Nevím na jakém principu funguje ono \"šoupátko\", zda jezdí po nějaké kovové pásce, nebo jsou tam táhla. Dle odporu při nastavování bych táhla vypustil, ale mohu se plést. Ještě jsem nic nerozebíral.

Díky za pomoc :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marsip

Zřejmě se mi chce auto pomstít za špatnou údržbu. :D Přestal mě fungovat ventilátor. Již delší dobu si šteloval otáčky kolikrát sám a při jízdě i když bylo \"šoupátko\" zhruba v polovině, z ničeho nic začal foukat více. No a teď se netočí vůbec - nereaguje na nastavení \"šoupátka\" :( Nevím na jakém principu funguje ono \"šoupátko\", zda jezdí po nějaké kovové pásce, nebo jsou tam táhla. Dle odporu při nastavování bych táhla vypustil, ale mohu se plést. Ještě jsem nic nerozebíral.

Díky za pomoc :myslim

Takze opet a znova - Zkus, prosim pouzit HLEDANI - tohle se tu resilo tak petkrat,sestkrat urcite.

Je to vypaleny tranzistor, nebo odpor na tistaku ventilatoru - cena dilu je neco kolem dvacky /kdyz si to sam vymontujes a prepajis/. Jinak v Peugeot.cz meni komplet cely vetrak cca 7.000,-

:xvul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná je to fakt potenciometr - šoupátko. Zkus bez jakékoli demontáže nastříkat kontox do té škvíry - každopádně to nic nepokazí.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marsip

Zřejmě se mi chce auto pomstít za špatnou údržbu. :D Přestal mě fungovat ventilátor. Již delší dobu si šteloval otáčky kolikrát sám a při jízdě i když bylo \"šoupátko\" zhruba v polovině, z ničeho nic začal foukat více. No a teď se netočí vůbec - nereaguje na nastavení \"šoupátka\" :( Nevím na jakém principu funguje ono \"šoupátko\", zda jezdí po nějaké kovové pásce, nebo jsou tam táhla. Dle odporu při nastavování bych táhla vypustil, ale mohu se plést. Ještě jsem nic nerozebíral.

Díky za pomoc :myslim

Dej vyhledat slovo \" Motorola \" popr \"tranzistor NPN\" najdes hafo uzitecnych odkazu na vlakna kde se to probiralo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Možná je to fakt potenciometr - šoupátko. Zkus bez jakékoli demontáže nastříkat kontox do té škvíry - každopádně to nic nepokazí.

Kontox, Kontaktol a podobne hruzy az v nejhorsim pripade. Je to pouze kratkodoba pomoc a pozdeji se stav jeste zhorsi (dlouholete zkusenosti). To je reseni tak pro servis, ktery to opravi nakladem 10,--Kc, anuctuje zakaznikovi 3.000,-- a ma 99,9% snaci, ze ta oprava alespon rok vydrzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Peta

Původně zaslal: P607Olda

Možná je to fakt potenciometr - šoupátko. Zkus bez jakékoli demontáže nastříkat kontox do té škvíry - každopádně to nic nepokazí.

Kontox, Kontaktol a podobne hruzy az v nejhorsim pripade. Je to pouze kratkodoba pomoc a pozdeji se stav jeste zhorsi (dlouholete zkusenosti). To je reseni tak pro servis, ktery to opravi nakladem 10,--Kc, anuctuje zakaznikovi 3.000,-- a ma 99,9% snaci, ze ta oprava alespon rok vydrzi.

Nesouhlasím. Jednak mě Kontox (ne kontaktol!) nikdy nezklamal, a jednak, kdyby to sám opravil nákladem 10,- Kč aspoň na rok a bez rozebrání, tak by to byl úspěch.

PS: pokud je prodřená dráha, tak to nepomůže. Pokud je špinavá dráha, nebo kontaktní plechová \"kolejnička\", tak to pomůže.

[upravil dne 9.11.2006 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatím bez zkoušky kontaktolu jsem rovnou sehnal ten tranzistor (nebo jak se tomu nadává). Možná se zeptám blbě, když budu chtít mrknout, zda není prodřená kolejnička. Jak rozeberu (vyndám) panel s ovládáním? Ď

Ve vyhledávání to nemůžu najít.

[upravil dne 10.11.06 Marsip]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale najdes - demontaz stredoveho panelu se tu taky resilo nejmene dvakrat - dokonce tu byly i fotky...

Takze jsem to nasel za 2 miuty :xvul

Sice nevim presne co mas na mysli, ale pokud budes sundavat panel tak tady mas navo:

1. vymontuj radio

2. Treti dil panelu (ten s radiem) je prichycen v horni casti dvemi sroubky (vlevo a v pravo), dolni cast je jen namacknuta na dvou svorkach.

3. Prvi dil (s vypinaci): Ted nevim co tam mas, ja tammisto pal. pocitace mam jen prihradku - ta je tam jen zasunuta. Potom vycvaknes (nejlepe zezadu dirou po pal. pocitaci) vsechny vypinace (vystr. blinkry, ohrev skla, atd. Tenhle dil je na dvou sroubech (vlevo pod krytkou na alarm a v pravo pod pal.pocitacem).

4. Zbyva stredni dil (ovladani \"rucni klimatizace\". Ovladace intenzity tepla a polohy vzduchu (tocitka) jdou vyndat. Ovladace klapky a prodeni vzduchu taktez.

5. Stredni dil je na ctyrech svorkach (dve nahore, dve dole). Bach az je budes vyndavat at je neulomis.

6. Postup slozeni provedeme v opacnem postupu

Pokud by jsi necemu neporozumel ozvy se.

Jinak odkaz

[upravil dne 10/11/2006 Sepp]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Sepp

Ale najdes - demontaz stredoveho panelu se tu taky resilo nejmene dvakrat - dokonce tu byly i fotky...

Takze jsem to nasel za 2 miuty :xvul

Sice nevim presne co mas na mysli, ale pokud budes sundavat panel tak tady mas navo:

1. vymontuj radio

2. Treti dil panelu (ten s radiem) je prichycen v horni casti dvemi sroubky (vlevo a v pravo), dolni cast je jen namacknuta na dvou svorkach.

3. Prvi dil (s vypinaci): Ted nevim co tam mas, ja tammisto pal. pocitace mam jen prihradku - ta je tam jen zasunuta. Potom vycvaknes (nejlepe zezadu dirou po pal. pocitaci) vsechny vypinace (vystr. blinkry, ohrev skla, atd. Tenhle dil je na dvou sroubech (vlevo pod krytkou na alarm a v pravo pod pal.pocitacem).

4. Zbyva stredni dil (ovladani \"rucni klimatizace\". Ovladace intenzity tepla a polohy vzduchu (tocitka) jdou vyndat. Ovladace klapky a prodeni vzduchu taktez.

5. Stredni dil je na ctyrech svorkach (dve nahore, dve dole). Bach az je budes vyndavat at je neulomis.

6. Postup slozeni provedeme v opacnem postupu

Pokud by jsi necemu neporozumel ozvy se.

Jinak odkaz

[upravil dne 10/11/2006 Sepp]

Díky moc, holt nejsem ještě v hledání tak zběhlý.

Snad v té zimě nic nepraskne. :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak hrozna zima jeste neni, ale podle toho, cos psal je to 100% ten tranzistor. Jen nehledej vetrak za strednim panelem :D Vetrak je umisten pred spolujezdcem, za kastlikem - staci dole oddelat tu plstenou krytku a uz ho uvidis :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Sepp

tak hrozna zima jeste neni, ale podle toho, cos psal je to 100% ten tranzistor. Jen nehledej vetrak za strednim panelem :D Vetrak je umisten pred spolujezdcem, za kastlikem - staci dole oddelat tu plstenou krytku a uz ho uvidis :D

Trochu překvápko, čekal jsem pouze jeden... :D Šoupátko v pohodě a větrák na přímo cvrčí.

[upravil dne 11.11.06 Marsip]

post-0-14109595000458_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.