Sign in to follow this  
Followers 0
rimmer

cidlo hladiny oleje 2.1TD

22 posts in this topic

dotaz, ma 2.1TD starsi model kontrolu hladiny oleje ? vim, ze tlak by mel kontrolovat kdyz uz motor jede, ale hladinu pri otoceni klickem kontroluje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim jak u 605 ky ale na 406 ce ten hladinoměr je určitě.

Ukazuje na budíku množství oleje tak 7-10 sekund po zapnutí zapalování,

pak ručička usne a tlak oleje hlídá za jízdy pouze kontrolka.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosiiim...ja mam 605tku, stary model, prosimte nechci byt nejak urazlivy, ale co me sakra pomuze 406tka, kde ten motor je inovovany ..uvazujte panove. Mam 605, pisu do 605, chci info o starem modelu 605 a tvoje odpoved zni NEVIM JAK U 605 ....tak to mi fakt hlava nebere :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzhledem k tomu, že P605 2.1TD má stejný motor jako XM 2.1TD tak si troufám tvrdit že čidlo má. Akorát nevím jak se to na 605 zobrazuje, protože XM má vlastní budík na palubce na hladinu oleje v motoru. Už od začátku samotné produkce. Jinak to čidlo může být na dvou místech. Pokud máš plechovou vanu (bez klimy) tak je zepředu na této vaně a pokud máš hliníkovou vanu (s klimou) tak je zezadu motoru u turba. V tomto místě ho bohužel spousta lidí i servisů při demontáži vany zlomí a nové stojí cca 1800kč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

slava, konecne rozumna odpoved :) diky. Protoze servisak me vehementne tvrdil, ze to cidlo na hladinu oleje nema. Ono me ta kontrolka totiz po jedne navsteve servisu po startu sviti a zhasne tak za 10-20 vterin, tak jsem si myslel jestli s tim nic neudelali, protoze by to prave ze zacatku melo signalizovat tu hladinu...na budikach je normalne jen kontrolka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptáš se na starší model, pokusím se odpovědět na starší model:). Předpokládám, že myslíš tu kontrolku vlevo, co se někde dohadovali, co ten symbol znamená a nějak tam nebyla stylizace měrky. Na zadním čele vany je našroubované čidlo (asi polovodič), které má hlídat hladinu oleje. Mně to zlobí, protože i když mám oleje dost, tak po nastartování ještě asi 10 sec. bliká. Novější modely (jak jsem se dočetl) mají asi multifunkční teploměr chladící kapaliny, který v klidu (vypnuté zapalování) ukazuje hladinu oleje a po nastartování přepne na teplotu vody. Takže starší modely nemají nic, co by ukázalo konkrétní množství. Jen klasickou měrku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to taková ta šibenice/sprcha s jednou kapkou?

Mě to bliká jen někdy při studeným startu. Absolutně nevím co mě to letadlo tím chce říct :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Je to taková ta šibenice/sprcha s jednou kapkou?

Mě to bliká jen někdy při studeným startu. Absolutně nevím co mě to letadlo tím chce říct :nevim

Bingo, to je vono :). Mně to bliká od furt, ale neřeším to, když vím, že oleje je dost. A jak říkám, můj názor je, že to je stylizace měrky. :myslim

Edit: 2Rimmer: píšeš, že svítí?? Nebo bliká??

[upravil dne 8.11.06 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

to bych kecal jestli blika nebo sviti..auto mam uz mesic v servisu, snad bych ho mohl kdyz panbuh da mit tento tyden, z hlavy nereknu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Rebik

Ty jo, co ti na tom dělaj měsíc??

resim to v jinem topicu...unik oleje...az to dostanu do ruky tak poreferuju a schvalne se zeptam tebe kolik je to tak prace v hodinach...servis je bohudik znaly, tj. umi, ale bohuzel se k te praci moc nema...coz je velice skoda.

ve zkratce:

uvolnil se sroub na remenici...remenice se uvolnila, vydrela hridel...dela se vlozka. Dale menim rozvody, pretesneni komplet motoru - gufera na klice, vacce, vana, a spousta mensich veci kolem - ruzne okrouzky, dale nove zdvihatka - fuj ta cena :(, remeny a kladky na altik/servo.

Jo zajimave zjisteni..kdyz se uvolnila ta kladka, tak pry moc nechybelo a aji rozvodak se mohl zastavit, protoze to tam neni moc jistene, pak pry diky tomu, ze ta remenice proste nejak ty dalsi kola nedrzela na te hrideli tlakem smer motor se pry uvolnil i klinek na ozubenem kole na pumpu na olej, coz zjistili pri pretesnovani vany a davam jim to jako plus, ze si vsimaji podobnych veci, takze novy klinek a vymezeni vule tam. Bohuzel majitel servisu to nedela, podle me na tom pracuje jeho syn, ktery je mechanik v peugeotu, a prijede za otcem 2x za tyden a stravi nejaky cas v dilne. Takze zitra to bude 5 tydnu co tam to auto je :///

jednani s tim majitele neseriozni..do telefonu mi po 3.5tydnech kdy jsem mu pravidelne kazde pondeli actvrtek volal se slovy jak to vypada, jeho odpoved byla az to bude tak to bude, prestal volat a uz tam pouze jezdim s otcem at jsme na nej dva. Mrzi me prave to, ze tomu rozumi, oproti servisu predtim, tkery udelal co jsem rekl rychle, ale nejake vseobecne pece o auto ve stylu ze by sam zjistil jine dalsi veci a upozornil nemohla byt rec.

Jo potrebovali bysme tu v ostrave dalsiho rebika, zatim jsem za ty 3 roky nenasel servis, ktery by me uspokojil po strance jednani se zakaznikem a zaroven urovni opravy/technickych znalosti (spousta servisu je bohuzel takovych neprofesionalnich, umi menit dily na aute ale vic od nich nemuzu cekat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlava se tedy nesundavá? Pouze se rozhodí rozvody, přetěsní blok a vyndá vačka? Ty řemenice a klínky jsou pěkná sviňárna, klika je tedy nepoškozená, nebo jí vyndavaj? Jak udělaj tu vložku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hlava se nesundavala..duvod nebyl - doufam. Klika e tam kde je remenice trochu osoupana, ze by nova remenice nemohla drzet dobre. Stara remenice byla dobra, takze vysoustruzili vnitrek na vetsi prumer, a nalisovali zrejme na miru vlozku aby byla na remenici natesno, a stou to pak nasadi na remenici a zajisti asi klinkem a lepidlem. Sroub taky zajisti lepidlem at se to nemuze stat znova - bylo mi receno. Maji na dilne primo soustruh, delal machra ze prej aji 140tunovy lis nebo co, no to je jedno, dulezite je, ze to udelaji a doufam ze dobre. Kliku tedy nevyndavali. Kdyby se jeste mela vyndavat klika, tak ani nechci vedet dalsi naklady.

jeste k te remenici, nove klinky a vymezeni se davaly pry na to ozubene kolo pro retez cerpadla a snad taky na rozvod, co ja vim no.

nejvetsi hnus jsou pro me ty zdvihatka, motor pravda zacal poklepavat na jare, tedka uz dost klepal chvilema. A ta kladka na nerozvodove remeny stala taky ranec. Snad to bude motorove bez vetsich investic zase par let jezdit

[upravil dne 8/11/2006 rimmer]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

jednani s tim majitele neseriozni..do telefonu mi po 3.5tydnech kdy jsem mu pravidelne ....

ja ti rikal, ze tam bude problem, znam ho... :nevim

jinak preju brzkou opravenou... shodou nahod tam ma ted auto taky kamos... :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pata

Původně zaslal: rimmer

jednani s tim majitele neseriozni..do telefonu mi po 3.5tydnech kdy jsem mu pravidelne ....

ja ti rikal, ze tam bude problem, znam ho... :nevim

jinak preju brzkou opravenou... shodou nahod tam ma ted auto taky kamos... :papa

tak ja tam auto teda uz nedam i kdyz tam tomu rozumi a prace muze byt kvalitni, ale byt mesic bez auta je bohuzel DOST velky problem, dal bych v pripade, ze bych mel druhe plne k dispozici a bylo mi jedno, jestli auto bude nepojizdne tyden nebo mesic...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

Původně zaslal: Pata

Původně zaslal: rimmer

jednani s tim majitele neseriozni..do telefonu mi po 3.5tydnech kdy jsem mu pravidelne ....

ja ti rikal, ze tam bude problem, znam ho... :nevim

jinak preju brzkou opravenou... shodou nahod tam ma ted auto taky kamos... :papa

tak ja tam auto teda uz nedam i kdyz tam tomu rozumi a prace muze byt kvalitni, ale byt mesic bez auta je bohuzel DOST velky problem, dal bych v pripade, ze bych mel druhe plne k dispozici a bylo mi jedno, jestli auto bude nepojizdne tyden nebo mesic...

bohuzel jo :myslim to uz se pomalu vyplati dat znacky do depozita... :D:grr:nevim

tak at se dari, rychle je hotovo, at muzem srazovat na sterkovne :D:papa:papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

Původně zaslal: Pata

Původně zaslal: rimmer

jednani s tim majitele neseriozni..do telefonu mi po 3.5tydnech kdy jsem mu pravidelne ....

ja ti rikal, ze tam bude problem, znam ho... :nevim

jinak preju brzkou opravenou... shodou nahod tam ma ted auto taky kamos... :papa

tak ja tam auto teda uz nedam i kdyz tam tomu rozumi a prace muze byt kvalitni, ale byt mesic bez auta je bohuzel DOST velky problem, dal bych v pripade, ze bych mel druhe plne k dispozici a bylo mi jedno, jestli auto bude nepojizdne tyden nebo mesic...

To je nic oproti mé zkušenosti s Cothexem v Brně.

Auto stálo měsíc a když sem se šel zeptat proč tak mě řekli že se čeká na lanko spojky z Francie.

Tak sem zrudl, sedl do auta (jinýho) a jel koupit lanko do RM (skladem), dovezl zpátky za 20min.

Prej \"Jééééé, kde ste to sehnal???\" Říkám \"Zfrkl sem pro to do Francie, sice otravná cesta a mám to, tak už to tam dejte.\"

Auto bylo za 2 hodiny opravený tak sem odmítl zaplatit a prostě odjel (klíče nechali v autě, beztak tam byly i přes noc). :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někde tady na fóru jsem popisoval princip toho čidla na měření hladiny oleje. Je polovodičové a elektronika k němu je v přístrojovce. Taky mi to při výměně těsnění u vany zmrvili a od tý doby to po zapnutí klíčku asi deset sekund blikalo a pak přestalo, i když bylo oleje dost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.