Denim405

Předehřev nafty

20 posts in this topic

může se předehřev profouknout vzduchem???nejraději bych ho úplně vynechal ale jen ta k ničemu tam není že...............:roker:roker:roker:roker:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já ho u 2,5 taky odpojil už minulou zimu a mám klid, už žádný zavzdušňování, to samý jsem udělal na 405 .:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja uz ho taky nemam dlouho..minulou zimu jsem bez neho jezdil bez problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já to taky zkusím a uvidím.aspoň ušetřím na hadicích a svorkách:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro lepsi filtrovatelnost nafty, tim ze do nej poustis teplou naftu...samozrejme az se zahreje motor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

pro lepsi filtrovatelnost nafty, tim ze do nej poustis teplou naftu...samozrejme az se zahreje motor :)

Takže je to vlastě předehřev po zahřání :)

To je něco jak startování za chodu. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

pro lepsi filtrovatelnost nafty, tim ze do nej poustis teplou naftu...samozrejme az se zahreje motor :)

Jenom Rimmera doplním pro snažší pochopení :). Jde o zimní provoz, kdy se ve studené naftě vysráží parafín a ten ucpává filtr a motor nejede. Ten předehřev tomu má zabránit. Někteří výrobci používají elektrické vyhřívání, jiní zase teplou vodu od chlazení. Kromě toho el. vytápění je opravdu všechno až po zahřátí :aut . Ale jde jezdit i bez předehřevu, hadice vedou kolem motoru a navíc se nespálená nafta vrací do nádrže, takže se trochu ohřívá i tou cirkulací a ohřátí i o pár stupínků stačí k lepší filtrovatelnosti. Uvažuji tedy zimní naftu, letní by to asi v zimě nestačilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nestacilo a hlavne bys ani stejne nenastartoval, me by se idealnejsi reseni jevilo vracet prepad od vstriku tesne pred filtr, takze by se tepla nafta vracela tesne pred filtr a ten by se zahral i tak..kazdopadne, pokud to nastartuje na studenou naftu, neni duvod aby to na studenou naftu nemohlo jezdit tak i tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

pokud to nastartuje na studenou naftu, neni duvod aby to na studenou naftu nemohlo jezdit tak i tak...

Dovolím si nesouhlasit. Nejde o čerpadlo (nastartuješ \"ze zásoby\" v něm a navíc je během chvilky teplé), ale právě o filtr. Jak skrz něj protéká studená nafta, tak se na papíru v něm vylučuje ten parafín a ucpává ho do takového stádia, že skrz filtr nejde nic do čerpadla a motor přestane táhnout. To samozřejmě chvíly trvá. Proto ta nafta musí být alespoň tak teplá, aby se nevylučoval parafín.

S přepadem - dobrá myšlenka.

Na bavoru jsem to vyřešil tak, že jsem hadičku k filtru několikrát obtočil kolem hadice s vodou k chladiči - takový výměník.

Share this post


Link to post
Share on other sites

me tedy sla nejdrive do predehrevu, az pak filtr..jinak by to totiz postradalo smysl, zde nekolikrat zminovany...asi si to mel zapojeny opacne..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jistě nejprve jde do předehřevu a pak do filtru.co by to mělo za smysl zacpat filtr a pak téct se ohřát..........:myslim:myslim:myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,s připojením přepadové hadice před filtr na zimu není špatný nápad,ale pozor,při delší jízdě nebo při jízdě v létě se nafta začne v tomto malém okruhu rychle zahřívat až vařit a dojde tím k zavzdušnění,takže pozor na to. Mívali jsme s tím problémy,když jsme montovali na stavební stroje a nákladní auta plombované průtokoměry které neuměly měřit přepad zpět, a proto se přepad zapojil před něj a tím vznikaly tyto problémy,takže je to vyzkoušené a tyto problémy to nese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to byl jen takovy napad, ja do toho vrtat nebudu, neni duvod, kdyz to jezdi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Freedy

Já ho u 2,5 taky odpojil už minulou zimu a mám klid, už žádný zavzdušňování, to samý jsem udělal na 405 .:papa

kde je to přesně umístěný ten předehřev? Přes ty hadice tam není vidět, nemáte někdo schéma?

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hary605

Původně zaslal: Freedy

Já ho u 2,5 taky odpojil už minulou zimu a mám klid, už žádný zavzdušňování, to samý jsem udělal na 405 .:papa

kde je to přesně umístěný ten předehřev? Přes ty hadice tam není vidět, nemáte někdo schéma?

Díky

U 2.1 je to na pravý straně bloku motoru, taková hliníková placka přišroubovaná k bloku, co z ní vedou směrem dopředu dvě hadice.

Skoro 4 roky, co jsem to auto měl, tak jsem jezdil bez toho. Je to jenom zdroj problémů. Takže asi tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 2.5 je to umístěný na boku motoru jakoby nad spojkou, je tam moc hezkej přístup, já jsem prostě odpojil hadice co tam vedou a zaved přívod přímo do filtru a je pokoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za informace, 2.5 TD to má opravdu v pravo. Taky jsem to odpojil a je to :super

[upravil dne 22.10.2007 Hary605]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hary605

Díky za informace, 2.5 TD to má opravdu v pravo. Taky jsem to odpojil a je to :super

[upravil dne 22.10.2007 Hary605]

vidis..a to bylo kolem toho vseho povidani :) Stejnak to nema zadny extra vliv, jezdim jsem bez toho uz tu predminulou tuhou mrazivou zimu a v pohode. Odpojit a mit dobou naftu a lepe do toho nalit jeste aditivum na zimu a nemuzes mit problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.