Sign in to follow this  
Followers 0
TOMDOM

A zase topení

14 posts in this topic

Po výměně chladící kapaliny, mě začal kapat radiátor topení.

Po přečtení všech příspěvků na toto téma, je několik variant, vyříznout roh palubovky pod kastlíkem, nebo rozdělat palubní desku .

Zajímá mě jak na hliníkové trubky , potřebuji je zastrčit směrem k motoru ,abych vypojil radiátor, ale v motorovém prostoru není místo na povolení šroubu pokud tam je ,jde o 2.5TD. Jde s radiátorem po povysunutí ca 2cm hejbnout směrem dolu nebo se musí vysunout rovně?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj..pred pul rokem jsem absolvoval vydelani komplet celeho vnitrku auta vcetne palubky, celeho topeni az na plechovou prepazku k motoru. U 2.1TD taky neni vubec misto k oddelani tech trubek z hadic ale to nevadi. Proste asi takhle. Osobne mam teda averzi neco rezat, ale budiz, kazdy si tam udela nejak misto :) ja uz sundaval palubku 2x -- navic tady ji staci jen povolit, nemusi se vytahovat cela, staci tak, aby s slo hnout, samozrejme je to nekolikanasobne vic prace nez neco urezat. Ty trubky se daji po odsroubovani z radiatoru kousek odsunou dozadu, proste tak aby si byl schopen vytahnout radiator. Ony se v podstate daji zatlacit docela dost, kolik ti dovoli misto a hadice na strane motoru... Jediny problemek je s vodou...je potreba ji vypustit a pak pri oddelavani radiatoru se vyzbrojit miskou a hadrama. CO ja vim, tak z tech trubek a radiatoru vytekl asi tak hrnek a neco kapaliny +-. Takze relativne v pohode, vetsinu jsem pochytil do nadobek, zbytek vsakla stara hadra...nic hrozneho. Netusim rozdily mezi novym a starym modelem, ale hadam to bude temer stejne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hroná práce to je každopádně.

Pro zjednodušení je dobrý před vyndáním radiátoru odpojit do něj vedoucí hadice v motorovým prostoru a radiátory vyfouknout. Pak uvnitř skoro nic nevyteče.

Hliníkovej držák trubek není potřeba povolovat, s alu trubkama se dá trochu pohnout jak říká rimmer.

Největší problém je fakt tak palubka, já radši řezal.

Každopádně ani v jednom případě není potřeba oddělávat motor větráku, radiátor kolem něho na milimetr proleze.

Je dobrý mít připravený nářadí na ten jeden šroub mezi trubkama. Já na to vzal malou ráčnu + redukci na bity + bit a šlo to v pohodě.

Přeju hodně štěstí :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

dík za rady. skusím povysunout palubku. jen mě pořád vrtá hlavou proč praskl radiátor, mám několik verzí 1.po vypuštění vody se uvolnil nějakej nános,2 je sežraní korozí,3je tlak v systému fouklo tesnění to je ta nejhorší varianta. no uvidím až bude venku. TOM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Hroná práce to je každopádně.

Pro zjednodušení je dobrý před vyndáním radiátoru odpojit do něj vedoucí hadice v motorovým prostoru a radiátory vyfouknout. Pak uvnitř skoro nic nevyteče.

Hliníkovej držák trubek není potřeba povolovat, s alu trubkama se dá trochu pohnout jak říká rimmer.

Největší problém je fakt tak palubka, já radši řezal.

Každopádně ani v jednom případě není potřeba oddělávat motor větráku, radiátor kolem něho na milimetr proleze.

Je dobrý mít připravený nářadí na ten jeden šroub mezi trubkama. Já na to vzal malou ráčnu + redukci na bity + bit a šlo to v pohodě.

Přeju hodně štěstí :super

jenze prave u nasich 2.1TD a jak rika i u toho jeho 2.5TD se to proste odpojit neda, pac se tam sroubovakem endostanes, je to tam strasne natesno, protoze tam dozadu vedou parohy sani, a docela pochybuju, kdybych je sundal, ze to pujde i tak, mozna s extra malym sroubovackem, ale stejne tohle akorat pomuze jak si rikal, ze z toho tolik nepotece vody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

s vodou si poradím jen mám strach aby šly poposunout ty hliníkové trubky protože v motorovém prostoru zavazí parohy sání. jinak šroubek u radiátor nenní problém povysunu palubku nebo budu řezat. kde se dá udělat test CO2 přítomnosti v chladící směsi ? TOM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: TOMDOM

s vodou si poradím jen mám strach aby šly poposunout ty hliníkové trubky protože v motorovém prostoru zavazí parohy sání. jinak šroubek u radiátor nenní problém povysunu palubku nebo budu řezat. kde se dá udělat test CO2 přítomnosti v chladící směsi ? TOM

precitaj si moj prispevok asi 2 mesiace stary.tam je popis ako to vyberies bez rezania palubky.len ti niekto musi pomoct odtiahnut to a ty to vyberies von.tie trubky sa daju vychylit minimalne ale staci to na to aby nezavadzali pri vyberani.staci to odskrutkovat od radiatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo tvůj příspěvek se četl jen jsem nevědel co tyhliníkový trubky. přišel jsi na to proč ti praskl? nevýte náhodou rozměr tech o kroužků? cladič budu mít dnes odpoledne. tak je odměřím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já nevím co bylo s tím mým původním protože to dělali v servise. Byl únor nebo březen tak se mě to nechtělo dělat v kose.

Bohužel půl roku na to to začlo týct zas tak sem si to radši udělal sám no a na tom půl roku starým radiátoru z Autokelly (1700kč) byly jakoby vypálený miniuturní dírky. Kolem nich byl hliník trochu černej tak to přisuzuju levné chladící kapalině a nekvalitnímu výrobku. Bohužel sem nenašel doklad ale asi i tak by se blbě obhajovala reklamace. Dírky byly pouze v záhybech na boku, tam kde je trubka nejslabší kvůli natažení a ohnutí.

Schválně pak dej vědět cos tam měl ty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak radiátor jsem vyměnil, koupil jsem VALEO dávaj k němu těsnící o kroužky na hadice, molitanovou pásku na utěsnení vzduchu. rozdělal jsem palubní desku, je to nutné, jinak radiátor nejde ven, celkem práce na 6hodin včetně odvzdušnění a kontroly tesnosti spojů . p.s. s radiátoru a hadic vyteče caa 1L chladící kapaliny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

než se zahřál motor při odvzdušnování caa 1 hod to trochu smrdělo, ale ted už nic cítit není. asi jsi měl jiného výrobce radiátoru-jinou pásku . Tom

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: TOMDOM

než se zahřál motor při odvzdušnování caa 1 hod to trochu smrdělo, ale ted už nic cítit není. asi jsi měl jiného výrobce radiátoru-jinou pásku . Tom

Jojo, a hlavně sem to měnil v létě takže se to nevypudilo ale teď jak sem začal topit naplno tak už je to pryč.

Btw: kudy tekl ten starej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.