ajven

čistenie sitka na 406 2,0hdi

39 posts in this topic

Tak som sa dne rozhodol, že preventívne pozriem a vičistím sitko v palivovej nádrži. Najskôr som sa popýtal automechanikov čo má čaká a potom som na to vyletel. Zhodiť zadnú sedačku celú dole. Nájsť veľký plastový dekel vypáčiť ho von odpojiť hadičky a el. konektor ku čerpadlu. Toto je celkom dobrý návod ako sa dostať k čerpadlu keď tak často odchádzajú na Pažoutoch. :(

Keď je dekel preč potom sa človek narobí kým povolí plastový uzáver ten sa točí normálne, má pravý závit. Takže povoľuje sa doľava, potom to šrobenie vyberieme cez dieru von ,aby nezavadzalo čerpadlu. Potom sa celé čerpadlo vytiahne von. Ak už je vonku vylejeme všetku naftu z tej nádoby, v kt. je uchytené. Potom vytiahneme hadičku zo spodu nádoby, odistíme všetky bočné úchytky hore na nádobe a celé to vytiahneme lebo sitko je na samom spodku plastovej nádoby. A už len vyčistiť technickým benzínom sitko a naspäť zložiť! Hotofka! Posielam aj fotky z mobilu. Robota všeho všudy 2hod.Na prvýkrát nabudúce 1hod. Tak za 50000km, ;)dúfam.

[upravil dne 1.11.06 ajven]

post-0-14109594941215_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

takto sa celé čerpadlo vytiahne von, tu je vidno tú bielu plastovú nádobu, kt. drží celé čerpadlo. a bráni vyčisteniu sitka priamo:

[upravil dne 1.11.06 ajven]

post-0-14109594940855_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tú čiernu hadičku na ľavo bolo treba stiahnuť dole a odpojiť aby sa dal dať preč tá plastová nádoba:

post-0-14109594940989_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to vsak jeden hacik (plati pre moju P406), Ta diera v plechu je mensia ako plastove srobenie, ktorym je to cele prisrobovane. Trapil som sa s tym dost dlho, kym som pochopil, ze su len dve moznosti: dat dole nadrz a potom to vybrat, alebo noznicami na plech rozstrihnut plech na krajoch otvoru, aby sa zvecsila diera a potom vybrat. Tak som zvolil druhu, nadrz von sa mi zda dost velka dan za vycistenie sitka. Co mali ti francuzi zly meter???

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nemůžou se t ypodávací čerpadla kazit právě tím, že je zašpiněné sítko a tak k čerpadlu nejde dostatek paliva na mazání nebo musí vyvýjet větší námahu aby nasálo palivo???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: argoo

Ma to vsak jeden hacik (plati pre moju P406), Ta diera v plechu je mensia ako plastove srobenie, ktorym je to cele prisrobovane. Trapil som sa s tym dost dlho, kym som pochopil, ze su len dve moznosti: dat dole nadrz a potom to vybrat, alebo noznicami na plech rozstrihnut plech na krajoch otvoru, aby sa zvecsila diera a potom vybrat. Tak som zvolil druhu, nadrz von sa mi zda dost velka dan za vycistenie sitka. Co mali ti francuzi zly meter???

No ja som to srobenie tiez musel stlacit ako ked davas dolu pokryvku s tlakoveho hrnca. Rozumies dufam ako?A potom to uz islo von, proste spravis z toho elipsu. A kamos daval nadrz dole a to by som ja nerobil. Suhlasim s tebou ze je to velka dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no mne to cerpadlo odislo:grr mozno prave tomu ze bolo to sitko zasrane, este som ho nevyberal len som ci odpisal cisla pre zohnanie druheho... mam rok 2001 a tak sa mi zda ze to ani nevyberem to cerpadlo cez tu dieru.

inak co sa tyka toho plavaka ako ho treba odpojit, to som nepochopil, nieze mi clupne do nadrze, to by bol asi pruser

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: maweryk

Myslite, zeto je podobne aj na 306?By som sa na to pozrel aj aj.

Servus Mawerik, je to tam tak isto lebo otcovi to robili v Pažoutovi a ja som sa dal na to sám. Takže kľudne zhoď sedačku a choď na to.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: maweryk

Diky Ajven, tak sa do toho pustim aj ja.

tak nech sa ti dari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez se na to vrhnu! Diky za navod!

BTW: Neslo by to cerpadlo nejak promazat nebo tak - kdyz uz ho budu mi t venku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tece nadrz pri natankovani plne a je to tim,ze nekdo pri vymene cerpadla dal tu matici pres zavit:(Nejde tam nijak nasadit musi ven nadrz:(Takze pozor pri zpetnem sroubovani at nedopadnete jako ja:(Uz pul roku se na to chystam a nejak se mi do toho nechce a taky doufam,ze nebudu muset schanet novou nadrz:grr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Zipík

Me tece nadrz pri natankovani plne a je to tim,ze nekdo pri vymene cerpadla dal tu matici pres zavit:(Nejde tam nijak nasadit musi ven nadrz:(Takze pozor pri zpetnem sroubovani at nedopadnete jako ja:(Uz pul roku se na to chystam a nejak se mi do toho nechce a taky doufam,ze nebudu muset schanet novou nadrz:grr

Myslim si ze aj tak by to malo ist nejako utesnit. Ked tam das cerpadlo tak potom omotaj obyczjnym sackom zavit na nadrzi a potom ked budes zrobovat vicko tak by to mohlo utesnit. Ja davam vzdy sacok na kanistre 20litrove. To vies ked sa nejaky dizel zozenie aby sa nevylial. ;););)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: l.hrudka

zdravim dneska sem to taky cistil ale v nadrzi sem zadny cerpadlo nenasel

:myslim že byt niekto zobral?? to snáď nie? podľa podpisu vidím že máš ten istý motor. tak by som povedal že by to tam malo byť. :myslim:myslim no čo už. ahoj

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak sem se dneska dozvedel ze je to nejakej novejsi typ co uz zase cerpadla v nadrzi nema

[upravil dne 13/11/2006 l.hrudka]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.