Sign in to follow this  
Followers 0
Luig

Cvakání v ŘJ!!!

20 posts in this topic

Tak tohle mi snad nebudete nikdo věřit ale je to pravda.

Zametám listí kolem auta a najednou slyšim nějaký divný zvuky. Jakoby pravidelný cvakání, vycházelo to z předku auta tak jsem otevřel kapotu a vychází to z řídící jednotky. Je to cvakání v pravidelným intervalu cca 2s, těžko se to k něčemu přirovnává ale snad jako když tiká budík, možná jako starej bimetalovej přerušovač blinkrů. Zvuk je to poměrně silnej, je to zřetelně slyšet i při zavřený kapotě. Vzal jsem tedy klíčky a zkusil nastartovat, chytlo to okamžitě bez problémů. Motor jsem tedy vypnul, zase to začlo, otočil jsem klíčkem, svítí dobíjení ale pořád cvaka, otočim dál, zvednou se ručičky a cvakání přestane. Nastartuju a taky necvaká. Zkoušel jsem to víctkrát a pořád to samý. Pak jsem trochu pěstí bouchnul do ŘJ a asi na 5 sekund to přestalo, pak v tom jakoby malinko zachrčelo a zase, cvak cvak. Vim že to zní komicky ale při pomyšlení že odchází ŘJ mi do smíchu moc neni... Ještě by se to dalo přirovnat k cvakání nějakýho relátka nebo nevim. Jde o 106 1,6 74kW, rok 96. Jinak motor jede krásně, ani náznak jedinýho problému tak fakt nevim. Budu rád za každou radu, díky moc

[upravil dne 1.11.06 Luig]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro jistotu jsem odpojil baterku aby tam něco nevyhořelo nebo já nevim co, vůbec se mi to nelíbí:( Jinak na těch cca 5 sekund to přestane i když bouchnu s kapotou, takže stačí nějaký zatřesení, ale pak to začne znova

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nemáš zaoxidovanou zásuvku u tý ŘJ? a nedal ti tam někdo bombu:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdarec, tak me vubec nenapada co by tam mohlo cvakat. Jedin co cvaka je rele, ale to se myslim prino v ridici jednotce nenachazi (teda nevim jak u 106-ky).:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

hele nevim jak u 106 ale u mej cars je na zásuvce taková páčka(něco jako na kanistru zavírání)to povolim a a kábl vytáhnu)ale nevim jestli to je tim(oxidací)ale myslim si že cvakat by to nemělo.a nemáš někde blízko ŘJ nějaký rele,že by cvakalo to

[upravil dne 1.11.06 Medion]

Share this post


Link to post
Share on other sites

dal jsem ucho na ŘJ a cvaká to z ní, i se jakoby klepe. Teda snad, ruku do ohně za to nedám ale kolem nic neni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm tak to fakt nevim dělat to mě tak jedu na diagnostiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak se mi podařilo tu zásuvku odpojit, očistil jsem ji, prostříkal, zapojil zpátky, zapojil baterku a je to ještě horší. Už se to cvakání střídá s jakýmsi chrčením tentokrát někdo od vstřiků...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nemáš někde proskřípanej ten kábl,že by to skratovalo,to chrčení by mohlo bejt palivový čerpadlo a tím pádem by musela bejt řídící jednotka pořád pod proudemjako by si měl zaplí klíče....jak pak začne vrčet čerpadlo a vstřiky

[upravil dne 1.11.06 Medion]

Share this post


Link to post
Share on other sites

že by byl někde skřiplej kabel jsem si nevšim. Ještě mě napadlo jestli se tam nějak nemohla dostat vlhkost a nějak se to zkratovat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Luig

že by byl někde skřiplej kabel jsem si nevšim. Ještě mě napadlo jestli se tam nějak nemohla dostat vlhkost a nějak se to zkratovat...

to mě taky napadlo ale nevim,je to možný

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptal jsem se proto, že víc hlav, víc rozumu. Ale jestli máš podezření na vlhkost, tak to auto vysuš (strč na nějakou dobu do teplé garáže) a uvidíš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže se omlouvám všem co tvrdili že to bude cvakat odjinud než z řídící jednotky, měli pravdu. Nakonec to cvakalo z palivového relé. A příčina byla taková, že kousek pod tim palivovým relé je ještě jedno menší a do toho natekla voda, zoxidovalo a zrezlo. Takže bacha až budete dolejvat vodu do ostřikovačů;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Luig

Takže se omlouvám všem co tvrdili že to bude cvakat odjinud než z řídící jednotky, měli pravdu. Nakonec to cvakalo z palivového relé. A příčina byla taková, že kousek pod tim palivovým relé je ještě jedno menší a do toho natekla voda, zoxidovalo a zrezlo. Takže bacha až budete dolejvat vodu do ostřikovačů;)

No, dobře že jsi to našel a maš klid. Někdy je to na bednu:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

mě se to zdálo divný že by to dělala ŘJ.no hlavně že si na to přišel:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.