Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Proč nejezdí na srazy Peugeot-clubu veteráni?


Marcel505

Proč nejezdí na srazy Peugeot-clubu veteráni?  

  1. 1. Proč nejezdí na srazy Peugeot-clubu veteráni?


  • Prosím přihlaste se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Recommended Posts

Ještě před týdnem jsem neměl ani tušení, jaký dotaz mě bude trápit.

Trápí mě z toho důvodu, že jsem v posledních dnech zavítal na stránky clubů Citroën a Renault a prohlédl si jejich fotky ze srazů. Je až s podivem, kolik krásných veteránů se na jejich srazech objeví a že jsou to vozy opravdu staré (dědečci). Nepřijede jeden veterán, ale hned třeba deset, ale přijedou i vozy nové, jen pár let staré a někdy i vozy trochu rezavé a i tuningové. Dovolil bych si říct, i když možná přehnaně, že se na jejich srazech objeví vozy vyráběné posledních 30, možná i 40 let. Zatímco na srazech P-C se dejme tomu objeví vozy vyráběné posledních 25 let. Takhle v číslech to nevypadá jako velký rozdíl, ale pro oko je to opravdu rozdíl velký. Na tom však nezmění nic ani fakt, že jejich srazy jsou 2x (Renault), 3x (Citroën) do roka.

Otázka je tedy jednoduchá:

Proč nejezdí na srazy Peugeot-clubu veteráni?

Máte na výběr z několika možností, které mě napadli:

1. O Peugeoty nebyl v té době (=před 30-40 lety) zájem, proto se nedochovali.

2. V oné době byli na Peugeoty drahé díly nebo se nedali sehnat, proto se vozy nedochovali.

3. Dováželi se sem v omezeném množství nebo vůbec.

4. Byli to nezajímavé modely, nikomu se nelíbily.

5. Majitelé s nimi tehdy jezdili tak dlouho, dokud se nerozpadli.

6. Veteráni existují, ale na srazy P-C nechtějí jezdit (napište proč).

7. Veteráni v ČR jsou, ale zrovna se opravují a nebo čekají na objevení kdesi v opuštěné stodole.

8. Veteráni přišli do šrotu.

9. Je to z toho důvodu, že P-C existuje krátkou dobu (oproti klubům Citroën a Renault).

10. Je to jiný důvod, napíšu jej v příspěvku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:aut Marcelku, obávám se, že tak trochu všechny odpovědi jsou správné...zatím to zachraňuješ jen ty a Ota a asi to ještě chvíli tak zůstane...veteráni mají své vlastní srazy. A P-C je vážně docela klubové mládě....třeba se to zlepší, nebuď smutnej.....jo a v Olšanské už jakou dobu stojí jeden opuštěnej bílej Pežo kombi, tuším 505, ale poločas rozpadu značnej :(
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netopýrko, ano máš pravdu, ale jen si to uvědom, jsou veteráni Citroënů a Renaultů. Proto mě to tak zaráží. To že jsou Veteráni Simek, Talbotů, Chryslerů apod. je jasné, protože ty automobilky vlastně nejsou.

S tou Olšanskou - no asi se tam opět stavím, on totiž měl ten Peugeot výzvu na odstranění. Uvidím, co se ještě dá dělat.

P.S. Nezapomeň na Drivera!

[upravil dne 1/11/2006 Marcel505]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: barenst

Hlavni asi bude i to ze Peugeot jako veteran neni tak hodnotny jako jine znacky a jeho historie neni lidma chapana jako radikalni pokrok v motoristickem svete , mozna nektere verze Coupe a Kabrio 504 604 . A u nas za to nikdo neda tolik penez .

a to bych si s tebou dovolil nesouhlasit.... 201 prvni auto s nezavislym zavesenim, 401 Eclipse, prvni CC, 404 prvni diesl v osobaku... atd. atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, co říst o histrorických Peugeot? Asi to, že to byla taková krabice poplatná době - prostě, postavíš-li vedle sebe 403, Ford Anglia a třeba Cortinu, tak budou skoro stejně vypadat - což na druhou stranu bylo dobře, protože nám Pegi nezkrachoval a v ´76 mohl vzít Citrouše pod svá ochranná křídla a založit koncern PSA.

Citrouš, to je klasika, ale kde by dneska byli, kdyby nebyl Peugeot se svejma krabicema - hledám u Peugeotu podobné auto jako bylo DSko u Citroenu. Nenacházím - i 504 Coupé, nebo Cabrio jsou auta poplatná své doby.

No a Renault, to je kapitola sama pro sebe, protože to bylo jedno z mála zahraničních aut, které se dalo v době normalizace koupit. A v 70. letech se o ve Světě motorů psalo o R16 jako o zázraku (obdobně, jako se dnes Svět motorů rozplývá nad produkcí VW). Takže Renaultů tu byly \"mraky\". Navíc, jakási rumunská firma Dacia začala stavět v licenci přibližovadla - třeba Dacia 1200 je maskovaný Renault 12 apod. No a v polovině 80.let se k Dáčii přidal Olcit, který oprášil starý model Citroenu Visa.

Prostě Citroen vyhrává v líbivosti a tvarech (DSko hrozně chcuk), Renault těží z přístupnosti k veteránu (stará Dáčia po dědovi - ehm, tady vyměníme znáček a motor nebudeme otevírat) no a Pegi má jen své krabice (ale díkybohu za ně)

Taky přemýšlíte nad tím, kde všechny ty Dáčie asi jsou ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč se nezúčastňují veteráni srazu Peugeot klubu? Jsou evidovány mezi veterány a mají svoje akce a své kritérie. Jak již bylo řečeno, tak výše uvedené otázky jsou zároveň odpovedi. A taky jejich hodnota je vysoká jak finančně tak i historicky a sběratelsky. Mám namysli r.v. před II.sv. válkou. Otázkou je, zda by měli veteráni zájem se zúčaastnit našich srazů a naopak, zda by byl zájem od nás.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: vix

No, co říst o histrorických Peugeot? Asi to...

Citrouš, to je klasika, ale kde by dneska byli, kdyby nebyl Peugeot se svejma krabicema - hledám u Peugeotu podobné auto jako bylo DSko u Citroenu. Nenacházím - i 504 Coupé, nebo Cabrio jsou auta poplatná své doby.

No a Renault, to je kapitola sama pro sebe...

Prostě Citroen vyhrává v líbivosti a tvarech (DSko hrozně chcuk), Renault těží z přístupnosti k veteránu (stará Dáčia po dědovi - ehm, tady vyměníme znáček a motor nebudeme otevírat) no a Pegi má jen své krabice (ale díkybohu za ně)

Taky přemýšlíte nad tím, kde všechny ty Dáčie asi jsou ?

Vixy, nemám co dodat. To cos napsal má něco do sebe.

Původně zaslal: barenst

Moc s Ok406 nesouhlasim , jen se podivej na nejake klubove srazy treba od Citorenu nebo Renaultu kdyz je rec o Francouzich , najdes tam jak nove auta tak CX ci DS a 11 nebo i 15 cv nemluve . 2CV jiz taky veteran , u Renaultu R5 Turbo, R4 atd .

Také trošku nesouhlasím. Právě o tom jsem psal v úvodu, na srazech Citroënů a Renaultů se objevují jak vozy staré 30 let, tak vozy staré pár let.

S tím, že jsou cenné vozy vyrobené před první 2.sv.válkou, to je sice pravda, ale ani vozy Citroën a Renault vyrobené před 2.sv.válkou se na oněch srazech nevyskytují (teda nevšimnul jsem si jich).

OK406: Ano, veteráni mají své akce, ale nějak jsem si Peugeotů zatím na těchto akcích nevšiml. :(

Předpokládám, že určitě část nás by na srazu veterána obdivovala, já si myslím, že většina. Vždyť u Otovi 504ky Coupé bylo v Šebetově plno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hlavně bych to viděl tak, že Renault se sem za totáče vozil jak přes TUZEX, tak přes Mototechnu (a jelikož tu tudíž měl i servis, tak i Ti šťastlivci, kteří si dovezli auto individuálně ze zahraničí, sahali (když už chtěli mermomocí francouze) právě po něm - nebo po Simce - Chrysleru ze shodných důvodů).

Citroen se k nám ofiko vozil pouze GSko, ale byl většinou technicky tak zajímavý a disajnově tak provokativní, že si ho kupovali Ti borci, kteří potřebovali \"vokázat, že na to mají\", ale na Medvěda jim pár šušňů chybělo.

Co se týče Dacií - první Dacia vzniklá přestavbou Renaultu byla Dacia 1100 (Renault 8), ta se ale z Rumunska k nám nikdy nedovážela - osmerka se ale v Čechách stala velice oblíbeným autíčkem. V roce 1974? se v Rumunsku rozeběhla výroba nové Dacie 1300 (licence Renault 12), která se s drobnými úpravami vyrábí dodnes (třeba na pick - up 1,9 4x4 se ještě před pár lety u českých prodejců vedly pořadníky). První Dáčky byly montované z francouzských dílů a byly i docela kvalitní, kvalita šla prudce dolů až s kompletní výrobou komponentů v Rumunsku (podobný vývoj jako stará známá dvanástsettroska - pokud se dělala ve Vrchlabí, kvalita byla vzhledem k době, ve které se vyráběla, průměrná - když se však výroba přesunula do Trnavy, šla kvalita rapidně kamsi, pro co není žádné slušné vyjádření).

Vixi, Dacia 1200 nikdy nejezdila (aspoň teda mi o tom není nic známo), co se týče toho, kam Dacie z Čech zmizely - stejně by ses mohl ptát, kam zmizely Škodovky z Německa (konkrétně z bývalého NDR) nebo kde jsou všechny Ty Volhy, Žiguly a Moskviče - většinou se dostaly buď do své domoviny nebo bohužel na vrakáč (ale myslím si, že do domoviny se jich vrátilo mnohem, mnohem víc).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Medvěd

No hlavně bych to viděl tak, že Renault se sem za totáče vozil jak přes TUZEX, tak přes Mototechnu (a jelikož tu tudíž měl i servis, tak i Ti šťastlivci, kteří si dovezli auto individuálně ze zahraničí, sahali (když už chtěli mermomocí francouze) právě po něm - nebo po Simce - Chrysleru ze shodných důvodů).

Citroen se k nám ofiko vozil pouze GSko, ale byl většinou technicky tak zajímavý a disajnově tak provokativní, že si ho kupovali Ti borci, kteří potřebovali \"vokázat, že na to mají\", ale na Medvěda jim pár šušňů chybělo.

Medvede kdyz otec kupoval DS(rv 65) v roce 73 tak to bylo auto levnejsi nez jakekoliv ceske nebo vychodni vyroby. Proste se toho kazdy bal, hydraulika ,nedostatek ND atd.

A to ,ze musel parkovat mimohlavni budovu (u Hutních Staveb) jelikoz reditel mel novou Ladu ktera stala nekolikrat vic nez onen Citroen je jako takovy bombonek. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: lexa

Jo a je to prý podle stáří vozidla, tak se znalci ukažte.:papa

Na veteránský SPZ se teď může dát vozidlo vyrobené v roce 1981 a starší.

Kategoriemi jsem se moc nezabýval.

Každopádně ani dnes se vůz vyrobený před 1981 nemusí nutně dát na veteránské SPZ. Jsou nějaké testace, kdy zůstanou klasické SPZ ale pojištění je levnější díky nějakému průkazu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Marlin

Původně zaslal: barenst

Hlavni asi bude i to ze Peugeot jako veteran neni tak hodnotny jako jine znacky a jeho historie neni lidma chapana jako radikalni pokrok v motoristickem svete , mozna nektere verze Coupe a Kabrio 504 604 . A u nas za to nikdo neda tolik penez .

a to bych si s tebou dovolil nesouhlasit.... 201 prvni auto s nezavislym zavesenim, 401 Eclipse, prvni CC, 404 prvni diesl v osobaku... atd. atd.

a 604 byl první TD

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: vix

Taky přemýšlíte nad tím, kde všechny ty Dáčie asi jsou ?

Jsou v Rumunsku. Kdo tam byl, ví. Tvoří tam v podstatě 99% vozového parku, v různých provedeních, v rozličném (dobrém i polorozpadlém) stavu, tuningových i tuzingových úpravých. A neuvěřitelně smrdí, na Natural 95 tam asi nejezdí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...