Sign in to follow this  
Followers 0
Dakaros

309- Přední náprava a klepání!

19 posts in this topic

Ahoj lidi! Tak tento weekend něco odešlo na přední nápravě! Děsně klepe na pravý straně. Nedokázal jsem přesně lokalizovat, co to je, ale klepe to hlavně při průjezdu levotočivejch zatáček na hrbolatý silnici, při jízdě po rovině to neni tak znatelný, ale klepe to taky, hodně tlumeně! Původně jsem si myslel, že odešla poloosa, ale pak jsem autí testoval na parkovišti s dost dobrym a rovnym asfaltem a při zatáčení doleva a ani při zatáčení doprava nic neklepe a to ani na zpátečku. Z toho usuzuju, že poloosa to snad nebude. Na rampě nic viditelnýho nebylo, vůli v čepu řízení ani na rameni jsem nenašel, kolo je utáhlý a uložení stabilizátoru i když vypadá hrůzostrašně si myslím, že to nedělá. Co by to mohlo být??? Napadlo mě ještě horní uložení tlumiče, myslíte, že by to mohlo dělat??

Jo ještě je to dost znatelný, když stojim na místě a prude přidám plyn a pustim spojku a hned ni zase sešlápnu, tak ve chvíli, kdy to zabere se ozve rána, jak kdyby mi někdo mlátil palicí do nápravy.

Díky za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co lozisko? klepe to v zavislosti na rychlosti?

a ty rany ... co silentbloky? nebo klouby v poloosach? :myslim:myslim:myslim

:xvul mi pro zmenu zacal stavkovat zadni sterac ... :grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Závislost na rychlosti to nema, na rovnyp parkovišti mi to nedělalo a že jsem tomu tam dal zabrat, uložení stabilu je možný, mam ho tam bastlený a vypadá šíleně, ale nezdá se mi, že by to klepalo tam.

Co odešlo na stěrači? Motorek, nebo vedení mezi baterkou a motorkem??? Zadní dveře mam náhradní a motorek by tam měl bejt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemůže to být tyčka stabilizátoru? Nedávno jsem měl něco podobného a po výměně gut. Zkus zvednout auto u kola kde to klepe a pomocí nějaké kovové tyče či trubky vzepři spodní čep stabilizační tyčko vůči rameni a prudčeji zahýbej nahoru a dolů. Přímo v samotných čepech je vidět vůči tyčce vůle a kolikrát i to klepání slyšíš. Na 306 jsem měl tyčky z umělé hmoty či co to bylo a tam to odcházelo častěji než u 406 kde je to kovové.

Možná se pletu. :D:myslim

[upravil dne 1.11.06 Marsip]

post-0-14109594939099_thumb.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje náprava je trochu jednoduchá, já žádný tyčky stabilizátoru nemam, stabilizátor mi prochází přímo skrz rameno a tameno tydy má přibližně tvar přimky (velice přibližně) a je chyceno pouze na jednom konci do nápravnice a na druhym do náboje kola, nebo těhlice, nebo jak se to nazývá.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dakaros

Co odešlo na stěrači? Motorek, nebo vedení mezi baterkou a motorkem??? Zadní dveře mam náhradní a motorek by tam měl bejt.

cely sterac byl od zacatku nejaky opozdeny a dost zadrhaval... ted jsem to kuchnul a praskl jeden uhlik a cely komutator spinavy :myslim no nejhorsi je, ze ty prevody jsou vsecky zanytovane v takove krabicce a bez sundani krytu nejde ani odpojit motorek :( takze ani namazat nic, dostanu se jenom k uhlikum ... mam v planu to odvrtat a dat tam samorezky, cele to vycistit a promazat... pokud se nepovede, tak bych mel o tem motorek zajem (poptam se jeste tady na vrakaci...) :super

k Tvemu problemu... nadapa me, ze muze byt chyceny nejaky cep, nekdy to nepoznas ani na kanale, ale az na STK, kdyz zacnou trepat napravou... :myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak píše Pata, chtělo by to kolo odtížit a něčím s tím ze spodu \"zalomcovat\". Pokud si to prohlížel se zatíženým kolem, tak nemusí být nic poznat.

Sem zas chytrej jak žárovka. :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem to na rampě na heveru a lomcoval jsem co to šlo! A nic! Rameno jsem dal na špalek a zkoušel to kolo rozjet a poloosa se točila celkem klidně a nechroupala! Nevim, c os tim. O weekendu možná rozdělám to uložení a pořádně zkontroluju čepy a silenbloky. Uvidíme!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak teď už zbejvá jedině permoník s kladívkem v ruce:D.

Ale taky by mě zajímalo čím to je.....\"mam stejnej motor i nápravu\"

Share this post


Link to post
Share on other sites

a pozrel si sa na lozisko v ktorom je ulozena poloos na tej pravej strane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprava techto aut je sice jednoducha,zato skvěle funkční a je radost se v ní hrabat sám.

Jo k těm poloosam,měl jsem stejný problém,taky jsem to skoušel na parkovišti,ale taky nic,dělalo to jen při průjezdu zatačkou a ne vždy,spíš při prudší akceleracy,začlo to být čím dal častejší,až i při jizdě na rovine bylo slyšet velmi tlumené klepaní.Ostatní prvky nápravy byli ok,a tak jsem se nerozmýšlel a rovnou objednal obě nové polosy,nakonec to byla jen ta delši,kde ma kolo smulu na občasnou tu díru.Sice investice 5000,ale ted je z toho skoro nove auto:-),proste my homokyneták vystříknul to co potrebuje a byl uplne nasuchu,mělo me to trknou hned,když byl cely naboj,zapatlaný zasraný a ten druhý byl čistý.

Když by to dělaly ložiska kol,tak by to byl stalej takovej vrnivej zvuk,(ale asi zaleži na stupni devastace)ne zrovna příjemnej.Uložení delší prave polosy se mi moc,nezdá jeto malý ložisko který těžko bude vydavat zvuk jak kdyby ti do toho někdo mlátil palicí(a jestly jo tak by muselo bejt asi totalně sešrotovaný a takovou vůly by jsi určitě poznal prostým zalomcovaním hřídele poloosy.Uloženi stabylizátoru nevim,když jsme měli ještě diesla tak to bylo vhaji,a bylo to jen takove klepaní jako třeba od volného kulaku.Proste jestly to dela opravdu takove rany tak mne nic jineho než poloosa nenapadá.Ale nejsem žadnej automechanik,takže se z velkou pravděpodobností mužu i mýlit.Jedinej rozdíl oproti nové,byl ten že zničena měla uplně volnej homokyneták vymlácenej,skus zkontrolovat jejich manžety jestly nejsou někde prdly a jistící pasky jestly nejsou uvolněný,nebo taky jak to máš všechno sežraný korozí,to byl můj problém a pak už nic nebránilo aby tuk vyšel z poza nefestový pasky ven:-).Jinak jsem stím jel i 160km/h a jsem pořád tady.Hlavně s tim autem moc nelitej ja pak jezdil radši max.70-80 kdo ví co semuže stát.kdo by se vtom v takovéhle zimně hrabal:-),no asi já protože musim mít všechno v pořádku.

Varovaní toto je jen moje zkušenost,ne konečná diagnoza problému tvého autí,tímto se distancuju od zbytečných koupý nových poloos tebou i kým koliv jiným:-)

:papa

peugeot 205 1.4 55kw winner r.v 1993

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak ještě jsi psal že při prudkém rojezdu na rovině,se ti ozve velká rána,tak skus mimo jiné zkontrolovat i spodní akcelerační sylendblock+přilehlé okolý jestly tam nemaš něco urvanýho či povolenýho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyhákni rameno z kola a vyzkoušej kuláček. Vsázím na něj.Když jsme měl 309 tak stím byly přád problémy.A na heveru to nebylo znát. Pokud s tím kuláčkem budeš volně hýbat jedním prstem tak je v háji a určitě bude poskakovat nahoru a dolů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řekl bych, že pokud to mlátí při rozjezdu, může to být přední silentblok na rameni...já to teď měnil, náprava chodila centimetrem, protože tam chyběl skoro nejen ten silentblok, ale i futro bylo nenávratně pryč, nevím, jak s tama zmizelo, když je na jednom konci matka a na druhým hlava šroubu, co drží rameno...ještě taky byl vymlácenej silent na stabilizátor...:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak teď jsem z toho fakt na větvi, protože to zase nedělá! Jinak čep na rameni je v pohodě, čep řízení taky, silentblok ramena je na oko taky v pohodě, poloosa má manžety i náplně měněný před necelym rokem, kolo vůli nemá. Prostě teď ten poslední weekend to bylo naprosto v pohodě a že sem jezdil po tankodromu! Uvidim dál, jak to bude vypadat!

Jinak tu poloosu jsem dělal minulou zimu, někdy mezi unorem a dubnem v mazech v nevytápěný garáži celej weekend. Byl to celkem záhul!!! Byli jsme s kámošem zmrzlý, přítelkyně dělala čaj za čajem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když sem utrhl na 309 silenblok na rameni tak nikdi ten u torzky- ten snad ani nejde urvat ,ale ten druhej jo!! Je malinkej a pokud je namontovaná celá soupravu rameno tlumič atd. tak to nepoznáš ani monterpákou. Auto při dlouhé táhlé zatáčce se chovalo jako by dostalo najednou facku a uhlo ne nezvladatelně ale citelně a nikdy nebouchal!! Když sem nasral a rameno vyndal tak z něj vypadl prstýnek který má být nalisovaný. ale to jen u těch fajfek co považujou za rameno, tam kde je trojůhelník tak nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.