molly

peugeot 406 1.8 vs Octavia 1.8T

19 posts in this topic

Zdravim vsetkych.

Nakolko sa rozhodujem medzi kupov horeuvedenych aut, chcel by som Vas poprosit ci by ste mi mohli napisat par info ohladne peugeot-a (o octavke toho viem podstatne viac ako o P.)

Jedna sa mi hlavne o kvalitu spracovania, spotrebu, jazdnych vlastnostiach, poruchovosti a cenach nahradnych dielov a o vyvojovych stadiach. Mam zaujem o rocniky 1998 az 2... a cena do 300000. Privitam kazdu uzitocnu informaciu.

DAKUJEM

Share this post


Link to post
Share on other sites

No neviem, neviem, ja by som rozmýšľal skôr o 406-tke, pretože Octávky sa viac kradnú, nie sú až v takej výbave (pri rovnakej cene) a cena náhradných dielov je porovnateľná. Samozrejme motor 1,8T od Octávie úplná špica (krútiaci moment 205 Nm od 1750 - 4750 otáčok za min. v celom rozsahu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

V Octávii je málo místa na zadních sedadlech, je míň pohodlná než P406, a dizajnově je na tom taky 406tka líp, a je pravda že je na prvním místě kradených aut v ČR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty motory se moc porovnávat nedaj, s turbem jede o hodně líp. Osobně bych šel so 406, ale silnější motorizace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se vším lze souhlasit, jinak ty auta nelze prakticky porovnávat, OCtavia je výrazně silnější a motor je velmi kvalitní, lepší brzdy (vzadu kotouče), je tvrdší až nepříjemně, má větší kufr (hatchback), 406 je dospělejší, pohodlnější, nekrade se, koupíš i facelift. Souhlasím s Ajdamkem, 406 je lepší - střední třída, ale pokud potřebuješ ´výkon je 1.8T bezkonkurence o čipu nemluvě. Oboje jsem měl....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidíš to jsem si takhle nesrovnal, asi máš pravdu -)) Ale stejně platí, že Octavia brzdí lépe, vepředu má kvůli výkonu mnohem větší brzdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máme ochcávku 1,8 turbo v rodině a svezení to není zlý, je to hrozný letadlo. Na druhou stranu i v mojí 205tce se v kůži sedí líp jak v tý oktávii. Jinak je to auto z 98, má najeto už kolem 180ti tisíc a žádný velký investice si nevzala. Dá se s ní na dálky jezdit za 6,5 litru, ale to se musí nožička na plynu krotit. Ale 406tka je rozhodně hezčí designově, takže jak už tu bylo řečeno ..... 406 s pořádným motorem a hotovo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ještě bych dodal 460tka 2000 a víš, ale za 300 litrů už koupíš určitě velmi pěknou.

Jinak ta oktávka by byla asi malinko spolehlivější, ale chybí jí jaksi ta honosnost a pohodlí LVA (ale cos jiného na tomto fóru čekal?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem oboje zároveň.

406 je pohodlnější, tišší, příjemnější, měkčí. Pokud máš potíže se zády, moc o ní neuvažuj, raději koukej po Octavii s tvrdými sedadly (ale přijdou mi osobně jako prkno bez bočního vedení). 406 s 1,8i 16V nejede, žere při rozumném stylu jízdy stejně jako Octavia. Já s tím jezdil v rozmezí 6,5 - 12 litrů na sto s oběma.

Octavia má málo místa na zadních sedadlech i jako nový model, tj. s vykrojeními na zadku předních sedadel. Motor výborně táhne, do cca 150 km/h stačí motoru co mám v autě teď, pak teprv ztrácí. Podvozek nic moc, zadní náprava je příliš jednoduchá, ale zas na ní není tolik co by se mohlo pos... Velké plus je velmi praktický nakládací otvor, pokud uvažuješ sedan vs liftback a přemýšlíš o převážení rozměrnějších věcí, volil bych Octavii. Nakládací otvor u sedana bych označil za celkem nešťastný. Starý model 406 vedle Octavie I vypadá co do rozměrů jako chudý příbuzný, ale ve 406 je uvnitř mnohem větší pohodlí.

Octavia má na mě příliš mohutnou palubku, připadá mi to jako větší auto pro německý důchodce, ciferník jak kostelní hodiny s obrovskýma číslama mi prostě není moc sympatický. Navíc je vše nějak příliš blízko k očím (což mi docela vadí, při pohledu na budíky je třeba výrazně přeostřovat oči). V Octavii se šíbrem je strašně málo místa nad hlavou, 406 je na tom o dost líp.

Kvalita zpracování se dost těžko hodnotí po těch letech provozu, je třeba zohlednit skutečně najeté kilometry i to, kde jsou najeté. Jel jsem Octavií se 100tis. km najetými a pocit nic moc, všechno vrzalo... Potom jinou s najetými 250tis. km a vše tiché. V nějak extra vrazající 406 jsem ještě neseděl. Jinak slícování a kvalita plastů - nevím, nejsem z redakce Světa motorů, abych o každém sračkovém měkčeném plastu řekl že je hodnotný. U takhle starého kusu fakt záleží už i na tom, jak a kde se s tím jezdilo.

Malý tip: Za 320 tisíc jsme před dvěma lety koupili roční Octavii s najetými 12 tisíci km... Ale byla to stokoňová 1,6i 74kW... Palubák, klimatronik, vše... Pokud srovnáváš Octavii a 406, tak se mrkni i po 307, kolem 300tis. km budeš mít cca roční auto, málo najeto, ale zas se prý docela kazí. Osobní zkušenost ale nemám, kamarád má dvě 307 takto staré, koupené před rokem, obě 1,6HDi a zatím žádné výraznější problémy.

[upravil dne 30.10.06 Fx]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli chceš jezdit elegantně,tak rozhodně 406.Pokud sportovně,tak asi tu Oktávku.Já rozhodně už kvůli náhr.dílům volím 406.:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sportovně - Oktávka? :myslim Jako trochu silnější motor má, ale...:roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravim

vdaka za prispevky.

No mne dako o silu motora alebo o zrychlovanie a tak ani nejde. skor mi ide o spotrebu a spolahlivost a cenu nahradnych dielov. isto silnejsie ako 1.8 u 406 nechcem ist aj koli poistke. Este by som poprosil napisat ako je to s modelmi. Kedy bolo co v 406 inovovane jedna sa mi od rocnikov 98-99 hore. proste vyvojove stadia .

VDAKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mollly

zdravim

vdaka za prispevky.

No mne dako o silu motora alebo o zrychlovanie a tak ani nejde. skor mi ide o spotrebu a spolahlivost a cenu nahradnych dielov. isto silnejsie ako 1.8 u 406 nechcem ist aj koli poistke. Este by som poprosil napisat ako je to s modelmi. Kedy bolo co v 406 inovovane jedna sa mi od rocnikov 98-99 hore. proste vyvojove stadia .

VDAKA

Jestli chceš spotřebu, tak si kup 2.2HDI, do 300t seženeš rok 2003. V tomhle roce byli malé úpravy interiéru, má multiplex a nějaké další drobnosti. Mám jí taky a jsem spokojen, jen už bych chtěl zase něco silnějšího

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me to vzdy pobavi srovnavat vse s Octavii , co tak ji srovnat s autem stejne kategorie tedy 307 ?

Jinak na spotrebu bych videl spise 2,0 nez 2,2 HDi .

Spolehlivost u benzinu bude stejna jen u Octavky se unavi druve diky turbu a taky ceny vahy vzduchu jsou u octavie drahsi a vydrz mala . Inovace modelovy rok 99 tedy rv od pulky 98 .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: barenst

Me to vzdy pobavi srovnavat vse s Octavii , co tak ji srovnat s autem stejne kategorie tedy 307 ?

Jinak na spotrebu bych videl spise 2,0 nez 2,2 HDi .

Spolehlivost u benzinu bude stejna jen u Octavky se unavi druve diky turbu a taky ceny vahy vzduchu jsou u octavie drahsi a vydrz mala . Inovace modelovy rok 99 tedy rv od pulky 98 .

octavku budem brat od model. rady 2001 kde su uz \"vychytane prakticky vsetky muchy\". Porovnavam to preto lebo tieto dve auta sa mi pacia najviac. Ako som pisal ide mi o spolahlivost spotrebu a cenu nahradnych dielov a nie o porovnanie aut ako takych. celkovo na francuzske auta citam nie prave najvacsiu chvalu a skodovka v tomto ohlade vychadza lepsie(aspon ohladne kvality aj ked udajne je 406 fakt vynimka a ludia si ju celkom pochvaluju)Ak chces porovnavat 307 s octavkou ok ale o to som tu neziadal...

ked som pozeral ceny nahradnych dielov tak octavka bola tiez vo vyhode aj ked nie vo vsetkom ale ked to zhrniem tak o chlp vyhrala. Servis na peugeot to je dalsia kapitola . Poznam malo ludi co si pochvaluju. Preto som chcel konkretne veci a nie porovnavanie niecoho co ma nezaujima, aby som mal realny pohlad a nie niekto povedal a pocul som. mne sa osobne viac paci peugeot ale co citam na forach tak skor odporucaju oktavku aj ked je 406 elegantny vacsi atd....

na 1.8T octavku su same chvaly od spotreby cez jazdne vlastnost a spolahlivosti(az na par vynimiek). Chcem cisto porovnanie 1.8T octavia a 1.8 406 dajme tomu rocniky 2002.

VDAKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Také jsem nedávno takto zvažoval. Je pravda, že jsem byl trošilinku ovlivněn, jelikož jje to můj 3 Peugeot v řadě. Ale tentokrát jsem sháněl něco většího pro pohodlné cestování na dálky, ale i couračky po městě. Musím říci, že jsem po půlročním váhání a mnohokrátém svezení zvolil P406 Break 2.0 16V Premium - téměř komplet výbava, nic nevrže a to i na poli :), v zatáčce sedí a přitom neskáče jak WV a jejich příbuzné, tedy i Octávia, se kterou jsem již najezdil mnoho v práci. Opravdu nesrovnatelné! Pravda, že zátah má sametový, ne žádný brutál jako u 1.8Turbo, ale na běžnou cestu super a spotřeba naprosto srovnatelná, díly taky - jen chce vědět kam se obrátit:super Je to každého věc, ale pro mne jasná volba!!!;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.