Sign in to follow this  
Followers 0
durino81

Ake mate zrychlenie z 0 na 100km/h s 1,4 benzinom?

23 posts in this topic

Mam P309, 1,4i 55kw, sportovu vlozku (bavlna) do orig. sania a sportovy vyfuk od zvodov (zvody original) az dozadu. Zrychlenie z 0 na 100km/h som si nameral (+-) za cca 11s. Je to slabe?:myslim:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já sem to sice neměřil, ale papírově to má být tu P206 1.4i (55kW) kolem 13ti sekund.

Pozoroval jsi zlepšení pružnosti po výměně klasického filtru za bavlnu?

Co z popsaných úprav (filtr a výfukové vedení) mělo na pružnost (výkon) větší vliv? Já zatím měnil pouze vzduchový filtr za bavlnu a přemýšlím, jestli má cenu měnit výfukové potrubí (od katalizátoru dál)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

Já sem to sice neměřil, ale papírově to má být tu P206 1.4i (55kW) kolem 13ti sekund.

Pozoroval jsi zlepšení pružnosti po výměně klasického filtru za bavlnu?

Co z popsaných úprav (filtr a výfukové vedení) mělo na pružnost (výkon) větší vliv? Já zatím měnil pouze vzduchový filtr za bavlnu a přemýšlím, jestli má cenu měnit výfukové potrubí (od katalizátoru dál)

Spíš má smysl udělat to komplet a dás sportovní kat. Jinak co tomu pomůžeš na výkonu obvykle se ti vrátí na hluku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P106, 1,4 vicebod 12/2000 najeto 77tis, prime sani s bavlnou.

Mereno ve dvou lidech na pneu 185/55R14

9,87s

ale staci blbe radit a mas 3s a vic v haji, chce to trening :D stejne u dvojkolek toto merit je nesmysl... ale jen pro ten pocit :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Citros

P106, 1,4 vicebod 12/2000 najeto 77tis, prime sani s bavlnou.

Mereno ve dvou lidech na pneu 185/55R14

9,87s

ale staci blbe radit a mas 3s a vic v haji, chce to trening :D stejne u dvojkolek toto merit je nesmysl... ale jen pro ten pocit :super

Skusal som to len tak narychlo 2x, musim sa teda este zlepsit.;) Aj to odmeriavanie bolo len tak cca po sekundach. Kolko vazi ta 106?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

Já sem to sice neměřil, ale papírově to má být tu P206 1.4i (55kW) kolem 13ti sekund.

Pozoroval jsi zlepšení pružnosti po výměně klasického filtru za bavlnu?

Co z popsaných úprav (filtr a výfukové vedení) mělo na pružnost (výkon) větší vliv? Já zatím měnil pouze vzduchový filtr za bavlnu a přemýšlím, jestli má cenu měnit výfukové potrubí (od katalizátoru dál)

Po zmene papieru na bavlnu sa zlepsil krutiaci moment a tahalo to od nizsich otacok, ako predtym. (Predtym kopec na 4, teraz na 5.)

Teraz mi tam chlapci dali vraj nejaky metalicky cat + zvacsili priemer potrubia (nerez), koncovy tlmic mam sportovy, ale nemam ho az tak hlucny (nechcel som to). Ma to celkom prijemny zvuk, normalne sa tesim, ked s tym autom jazdim.:super Narast vykonu tvrdil cca okolo 10 koni. Este som to nevidel zospodu. Je to o nieco zivsie, ale trochu sa zmenila aj dynamika motora - musim to podrobit viacerym testom, aby som mohol objektivne posudit zmeny. Robil som upravu od orig. zvodov dalej. Zaujimave je, ze predtym som mal vo vyssich otackach (4000) vacsi hluk v kabine, teraz sa ten hluk posunul smerom k vyfuku a je o moc prijemnejsi. Takze som si vlastne stisil auto v kabine.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: durino81

Původně zaslal: Citros

P106, 1,4 vicebod 12/2000 najeto 77tis, prime sani s bavlnou.

Mereno ve dvou lidech na pneu 185/55R14

9,87s

ale staci blbe radit a mas 3s a vic v haji, chce to trening :D stejne u dvojkolek toto merit je nesmysl... ale jen pro ten pocit :super

Skusal som to len tak narychlo 2x, musim sa teda este zlepsit.;) Aj to odmeriavanie bolo len tak cca po sekundach. Kolko vazi ta 106?

v malem tech. mam 890kg ale fakt jsem 106 nevazil :aut

[upravil dne 30.10.06 Citros]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jóóó, já to skoušel několikrát! Mam taky Peugeot 1.4i 55kW r.v. 1991, najeto v tý době asi 158 000 km a v tý době starý svíčky a filtry!

Na kolech 165/70 R13 Matador zimáky jsem to měl přez 13s (nej výsledek asi z 5ti pokusů)

Pak jsem přezul elektrony s Firestone firehawk 185/55 R15 a na prví pokus 12.3s (byl jsem spokojen, tak víc pokusů nebylo!

Měřeno amatérsky a ve dvou osobách!

Jinak pro tento motor mam v nějakejch specifikacích 0-100 za 11,8s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

po výměně svíček a filtrů jsem to bohužel neskoušel, ale rozdíl ve výkonu jsem pocejtil jako prase!!!

původní svíčky Brisk (jedna jiskra) a total černej vzducháč.

teď svíčky Bosch Super4 a vzducháč Bosch

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeste nemeril, ale tipuju neco kolem cca 11-12..

chci davat sportovni tlumic, a primy sani s bavlnenym filtrem...

jeste mensi setrvak, lesteny svody a sani, kovany ojnice, titanove vacko, apod :D a mozna pridam turbo :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marlin : jo, a ještě k tomu přidej vysouvací křidýlka a budeš jak fantomas :aut

Dakaros: No, na širších gumách bys měl mít větší valivej odpor a tím pádem možná horší čas (ale zase ty galusky 165-ky byly zimní, takže jasno.) 185ky sou na 1.4ku asi optimální (1.4 nemá takovej výkon aby měla problém s přenosem síly na silnici).

Já jezdil na \"zimních - univerzálních\" (Pirely euro 2000) 175-kách svižněji a se spotřebou o půl litru menší než na 195 kách (FS Firehawk).

Příště bych asi pořizoval 185ky. Na 195 kách to sice drží jak přibitý, ale zase člověk cítí ve volantu každej kamínek a má vyšší spotřebu.

Vector: a nedá se udělat výfukový potrubí tak, aby zvedlo výkon a nezvedlo hlučnost? (posazení do hlubších tónů nevadí).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dakaros

Jóóó, já to skoušel několikrát! Mam taky Peugeot 1.4i 55kW r.v. 1991, najeto v tý době asi 158 000 km a v tý době starý svíčky a filtry!

Na kolech 165/70 R13 Matador zimáky jsem to měl přez 13s (nej výsledek asi z 5ti pokusů)

Pak jsem přezul elektrony s Firestone firehawk 185/55 R15 a na prví pokus 12.3s (byl jsem spokojen, tak víc pokusů nebylo!

Měřeno amatérsky a ve dvou osobách!

Jinak pro tento motor mam v nějakejch specifikacích 0-100 za 11,8s.

Mame rovnake auta. No ja mam v technicaku pre gumy napisany len rozmer 165/70 R13, tak neviem. :myslim Take tam aj mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

durino81

V techničáku máš zapsanej pouze základní rozměr...zbytek si potom odvodíš z přepočtový tabulky (např. http://www.barum-pneu.cz/radce.html?PHPSESSID=5c3) , nebo se to dá zjistit přímo u pažoutů - tam určitě poradí i se šířkou ráfku a ET rozměrem.

Pokud pořizuješ nové kola, tak by měla mít \"typový list\" - schválení pro daný typ vozidla. S tím se pak stavíš na dopravním a oni by to měli doplnit do velkého techničáku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: durino81

Původně zaslal: Dakaros

Jóóó, já to skoušel několikrát! Mam taky Peugeot 1.4i 55kW r.v. 1991, najeto v tý době asi 158 000 km a v tý době starý svíčky a filtry!

Na kolech 165/70 R13 Matador zimáky jsem to měl přez 13s (nej výsledek asi z 5ti pokusů)

Pak jsem přezul elektrony s Firestone firehawk 185/55 R15 a na prví pokus 12.3s (byl jsem spokojen, tak víc pokusů nebylo!

Měřeno amatérsky a ve dvou osobách!

Jinak pro tento motor mam v nějakejch specifikacích 0-100 za 11,8s.

Mame rovnake auta. No ja mam v technicaku pre gumy napisany len rozmer 165/70 R13, tak neviem. :myslim Take tam aj mam.

Jo, já mam taky v techničáku rozměr 165/70 R13 ale jsem blázen do aut a kola dělaj auto, bohužel nemam na to, abych si koupil kola za 20tkč s typovým listem, ale mam tam kola z 309 GTi tak doufám, že případná kontrola PCR nebude prudit. Jinak s těma 13kama to jede o trochu líp (v jedný osobě to ani znatelný neni, ale když jede víc lidí, je to znát). Co se spotřeby týče, na těch 15kách jí mam o půl litru menší, sic mají větší valivej odpor, ale zase s nima jezdim rychlejc do zatáček, tak se to vyrovná. Na vzhledu to přidá jako prase a co se týče jízdních vlastností ani nemluvě, ten tejden, co tam mam zpět zimáky mam furt tendenci kontrolovat, jestli jsem nepích, protože to plave jako kánoe:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o) ale větší valivej odpor máš i ve té zatáčce :o))))))))))) To bys musel jezdit pořád v kruhovým objezdu, aby se to projevilo :o)))))))

A jestli jezdit s 195 kama rychleji do zatáčky než s 175? Asi jo, na 195kach to bude lip sedet, ale stejnak člověk jezdí tak, aby nemusel skoro brzdit, prostě brzdim motorem - jestli tam mám 195ky nebo 175 je jedno.

Jo a kola sem kupoval kus za celých neuvěřitelných 2 tisíce korun českých ... a typovej list k tomu mám. Jen sem si ho musel vyžádat.

Širší gumy maj ještě jednu nevýhodu - netlumí tolik vibrace a nárazy - takže člověk ve volantu cítí všechno. Navíc se to přenáší na nápravu, která bude o něco víc trpět.

Možná bych místo 195tek šel do 185tek - tak příště

Share this post


Link to post
Share on other sites

2000? Ale bez obutí? I tak je to dobrá cena jenže 4x2000 za kolo + 4x1400 za nejlevnější pneu v 195/50 R15 a je to na necelejch 14tkč. A na to bych šetřil přes půl roku za ideálních podmínek:(

[upravil dne 13/11/06 Dakaros]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak som si znova skusal zrychlenie z 0 na 100km/h (tachometrovych) a mal by som mat do 10s. Na zimnych gumach pri cca 8 stupnoch Celzia na prvy pokus (robil som len jeden). Slusne na 309 1,4i, nie? Zatial mi to staci...:D:D:D Upravy oproti povodnemu prispevku - cip a sportove sviecky Denso Iridium. Mam aj video, sice dost nekvalitne, ale je. Len neviem, kam by som ho ulozil, ma to 5,44MB. Musim to vsak testnut viac krat, ked bude teplejsie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.