Macin

ventilátory chlazení

15 posts in this topic

Jak poznám, že ventilátory chlazení fungují. Někdy v koloně v kopci jde teplota až na hranici povoleného rozsahu. Naštestí zatím kopec vždy skončil včas.Dřív to nedělalo. Když při zapnutém zapalování odpojím konektor z čidla, vrtule se roztočí. Při jaké teplotě mají se vlastně zapínat?

Děkuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě se roztočí vrtule ventilátoru mezi 100 - 110 . P 406 2.0i 16V, r.v.1996.

Share this post


Link to post
Share on other sites

\"ventilátory chlazení\"

Robí mi to isté a dnes \"čuduj sa svet\" pri vonkajšej teplote 8 stupňov C SA SPUSTIL VENTILÁTOR PRI teplote 83 stupňoch. Tak potom aká alebo kde je chyba, už som stoho aj ja ..................:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tím sem taky prošel.Je to divný, ale stačilo sundat masku , vytáhnout relátka

z konektorú, otevřít je, prostříkat WD sprayem,zavřít, prostříkat konektory, zasunout

a už mám přes rok pokoj. Není to sice rada 100%, ale za pokus to stojí a navíc to není ekonomicky náročný. Ještě dodám, že není na škodu relátka přezkoušet mimo vozu.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bagr

Tím sem taky prošel.Je to divný, ale stačilo sundat masku , vytáhnout relátka

z konektorú, otevřít je, prostříkat WD sprayem,zavřít, prostříkat konektory, zasunout

a už mám přes rok pokoj. Není to sice rada 100%, ale za pokus to stojí a navíc to není ekonomicky náročný. Ještě dodám, že není na škodu relátka přezkoušet mimo vozu.:papa

Tak som to dnes vyskúšal, presne podla Tvojho popisu. Ale nič. Nedávno som sa tešil že to už funguje a dnes som si všimol že mi teplota zese stúpa až nad 105, až potom sa roztočí naplno pravý ventilátor(v smere jazdy). Prečistil som aj velké poistky(vedla batérie) a nič. Vobec sa mi to nepáči. Ved podla tech. tabuliek by sa mal spustiť ventilátor 1stupeň pri 89 a až druhý stupeň pri 104. Vie niekto poradiť? U nás servisáci sú ...... a moc pýtajú.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: jkmtrnava

Původně zaslal: bagr

Tím sem taky prošel.Je to divný, ale stačilo sundat masku , vytáhnout relátka

z konektorú, otevřít je, prostříkat WD sprayem,zavřít, prostříkat konektory, zasunout

a už mám přes rok pokoj. Není to sice rada 100%, ale za pokus to stojí a navíc to není ekonomicky náročný. Ještě dodám, že není na škodu relátka přezkoušet mimo vozu.:papa

Tak som to dnes vyskúšal, presne podla Tvojho popisu. Ale nič. Nedávno som sa tešil že to už funguje a dnes som si všimol že mi teplota zese stúpa až nad 105, až potom sa roztočí naplno pravý ventilátor(v smere jazdy). Prečistil som aj velké poistky(vedla batérie) a nič. Vobec sa mi to nepáči. Ved podla tech. tabuliek by sa mal spustiť ventilátor 1stupeň pri 89 a až druhý stupeň pri 104. Vie niekto poradiť? U nás servisáci sú ...... a moc pýtajú.

mne to dělá to samé,při 105 se spustí jen ventilátor před spolujezdcem.pokud jsem měl rozebrané relátka tak při propojení se spustili jak jeden i druhý takže je mám funkční.Jestli ten druhý se nespíná když je pak zaplá klimatizace,kterou mám:myslim

skúšal som aj to , ked som nastavil klímu (14 stupňov) tak zapla spojka klímy a po chvíli sa zapol vetrák na plné otáčky. Ale stále ten istý(pravý). A ten lavý čo štrajkuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jkmtrnava

Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: jkmtrnava

Původně zaslal: bagr

Tím sem taky prošel.Je to divný, ale stačilo sundat masku , vytáhnout relátka

z konektorú, otevřít je, prostříkat WD sprayem,zavřít, prostříkat konektory, zasunout

a už mám přes rok pokoj. Není to sice rada 100%, ale za pokus to stojí a navíc to není ekonomicky náročný. Ještě dodám, že není na škodu relátka přezkoušet mimo vozu.:papa

Tak som to dnes vyskúšal, presne podla Tvojho popisu. Ale nič. Nedávno som sa tešil že to už funguje a dnes som si všimol že mi teplota zese stúpa až nad 105, až potom sa roztočí naplno pravý ventilátor(v smere jazdy). Prečistil som aj velké poistky(vedla batérie) a nič. Vobec sa mi to nepáči. Ved podla tech. tabuliek by sa mal spustiť ventilátor 1stupeň pri 89 a až druhý stupeň pri 104. Vie niekto poradiť? U nás servisáci sú ...... a moc pýtajú.

mne to dělá to samé,při 105 se spustí jen ventilátor před spolujezdcem.pokud jsem měl rozebrané relátka tak při propojení se spustili jak jeden i druhý takže je mám funkční.Jestli ten druhý se nespíná když je pak zaplá klimatizace,kterou mám:myslim

skúšal som aj to , ked som nastavil klímu (14 stupňov) tak zapla spojka klímy a po chvíli sa zapol vetrák na plné otáčky. Ale stále ten istý(pravý). A ten lavý čo štrajkuje?

Tak som sa rozhodol dnes idem rozobrať \"saharu\" a pozrieť prečo nejde ten ventilátor. Večer dám vedieť čo, ako, a prečo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jetšě bych zkusil teplotní čidlo. U 405tky mělo dva stupně a otevýralo podle tepltoty přímo to čidlo. Ale u 406 nevím jak je to dělané

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj ja mám saharu s dvoma ventilátormi. Pravý vobec nešiel a lavý sa zapínal niekedy až pri 105 stupňoch. Dnes som sa vrhol na zistenie závady, prečo ide iba jeden. Zistil som na pravom vetráku meraním odporu že má odpor pohyblivý od 560 k ohmov až do 780 k ohmov. S tohoto som dedukoval že je tam zlý spoj(oxid). Po rozobraní celej sahary som vytiahol vetráky a ten pravý mal dolu pod vrtulov kotaktnú skrinku (asi 2*3cm). V nej sú oba vodiče obalené v gume. Po vytiahnutí som videl \"strach a hrúzu\", oba boli zaoxidované. Vyčistil som ich, kontoxom premazal, vyskúšal napriamo na batériu a všetko poskladal. Po zohriatí vody na 98 stupňov(na volnobehu), sa oba ventráky spustili a teplota klesla na cca 90 stupňov. Takto to pracovalo dokial som vevypol motor. Podotýkam že vetráky išli pomaly a mali tichý chod. Pripomínalo mi to pradenie mačky. Som rád že sa mi to podarilo, už lem vyskúšať vonku (v meste).Kto má dva vetráky nech si to spraví ako ja a hned zistí aký bude mať dobrý pocit, ked to všetko šlape ako má. ......... Bol som na \"skušobnej jazde\" a HEUREKA!!! Funguje bez problemov. V meste - jazda prískokom - mi teplotu nepustilo viac ako 85 stupňov, pričom vetráky hned schladili na 75. A najlepšie bolo na tom to ked som kontroloval vetráky ako idu, bol som prekvapený. Presne ako s \"knihy\" jedným slovom - najednotku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

tak jsem dnes opět rozebral předek,že proměřím dráty mezi relátkama,vše vpořádku,tak jsem kouknul za relátka a hned mi to bylo jasné,jeden drát přerušen tak jsem spojil a hned běhá jako nové,při 97 se mi sepnou2 ventilátory pomalou rychlostí,to samé pokud zapnu klima tak se oba rozeběhnou také,takže řídicí jednotku jsem nehladal.

drátek,který byl přerušený je vidět na foto a šipka kde má být zapojen

Tak to je dobře, takhle to má chodit. Koukám že Pažout má tu elektriku nějakou uhnívací, tady to je pořád něco:o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: komisar

tak jsem dnes opět rozebral předek,že proměřím dráty mezi relátkama,vše vpořádku,tak jsem kouknul za relátka a hned mi to bylo jasné,jeden drát přerušen tak jsem spojil a hned běhá jako nové,při 97 se mi sepnou2 ventilátory pomalou rychlostí,to samé pokud zapnu klima tak se oba rozeběhnou také,takže řídicí jednotku jsem nehladal.

drátek,který byl přerušený je vidět na foto a šipka kde má být zapojen

Tak to je dobře, takhle to má chodit. Koukám že Pažout má tu elektriku nějakou uhnívací, tady to je pořád něco:o

CO sa čuduješ ??? Je tam najvačší nápor vody za dažda. Aj tie droty niesu nezničitelné, niekde sa to prejaviť muselo. Možme bať radi že si to dokážeme opraviť sami(zvačša), niektorí to dávajú do servisu a cajlujú velké (many).

Share this post


Link to post
Share on other sites

CO sa čuduješ ??? Je tam najvačší nápor vody za dažda. Aj tie droty niesu nezničitelné, niekde sa to prejaviť muselo. Možme bať radi že si to dokážeme opraviť sami(zvačša), niektorí to dávajú do servisu a cajlujú velké (many). No já to nemyslel jako že jen tady v tom místě, jako celkově elektrika po celem autě. A tyhle věci si taky udělám sám, horší by pro mě bylo kdyby se dělo cokoliv s motorem, to sám už sotva zvládnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ono voda, slnko, počasie vie robiť \"divy\".A potom súdim tak preto, ked som rozobral ten ventilátor ( pred vodičom), v akom stave boly kontakty. Tiež posobila voda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.