Sign in to follow this  
Followers 0
Huul

Baterie

27 posts in this topic

Jak velkou baterii máte v autě??Já mám 36Ah. Zdá se mi to na 1.6 trochu málo.hlavně teď na zimu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím si:myslim , že je slabá. Já mám v P406 2.0i 16V 75 Ah a nemám v zimě žádné problémy se starty:super:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

měl jsem tam donedávna 44Ah, ale ta umřela, tak jsem tam koupil novou, největší co se vlezla, takže 62Ah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mám 44 Ah,a to jsem ji měl 3 roky ve favoši,předtím jsem měl 55 a měsíc po zaruce klekla,jde take o to trefit se,občas to nevýjde.tak hodně štěstí:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

No 36Ah je dost málo na 1.6, taková se dávala myslím do Š105. Až ti odejde tak bych tam koupil nějakou 55Ah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám v hdi 61 ah adoufám že to bude na zimu stačit.Auto vlastním totiž teprve měsíc.Předtím jsem měl 309 1.9.d a tam bylo 69 ah

Share this post


Link to post
Share on other sites

no po tomhle víkendu sem zjistil,že baterka 55Ah na mího piškota neni žádná sláva a to je 4 měsíce stará.měl sem auto celý den venku(-7°C) a večer v dost velký mlze na cestě ke kámošoj sem si všimnul že mi při ubrání plynu pohasnou světla a při opětovném přidání se zase rozsvítí.jak píšu měl sem zaplí dálkový i mlhovky(před.zad.)a asi tak po 2-3 km to přestalo dělat.že by to ta baterka neutáhla?při startování točila uplně v pohodě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já tam mám taky 36 Ah , taky jsem si říkal že je to nějaký slabý , no až odejde rozhodně tam koupím nějakou silnější

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale taky pozor na to, že u baterií neplatí \"čím víc Ah tím líp\".

Pokud je moc Ah, alternátor baterii (akumulátor) nikdy pořádně nedobije a tím odejde dřív než ta \"slabší\".

Na 306 je ideální od 44 kolem 50, podle spotřebičů a dieslu pak víc (+ kilma, + mlhovky, +audio...).

Já mám teď v 306 Vartu která je menší než kastlík, taky myslím 36ka a blbě to startuje.

V 605 mám z 306 půjčenou 44 (správně má být tusím 76) a auto startuje v pohodě akorát pohasínají světla atp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

...Pokud je moc Ah, alternátor baterii (akumulátor) nikdy pořádně nedobije ...

jseš si jistej?? není to spíš tak, že čím víc má baterka Ah, tím déle trvá než se úplně dobije??:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Tommy306

Původně zaslal: Fusion

...Pokud je moc Ah, alternátor baterii (akumulátor) nikdy pořádně nedobije ...

jseš si jistej?? není to spíš tak, že čím víc má baterka Ah, tím déle trvá než se úplně dobije??:myslim

vždyť v podstatě se shodujete :myslim a tím pádem máte oba pravdu ....

[upravil dne 6/11/2006 raspa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

baterku to dobije jako každou jinou,akorát to dýl trvá a pokavaď ji to nedobije,tak to neni tim že by byla silná,ale je mizerný dobijení

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě doplním:

Alternátor se chová jako zdroj stálého proudu a do baterky doplní tolik ampérhodin, kolik se z ní vybralo.

Takže z menší baterky jsi při \"krutém startování\" vybral např. 30 Ah, tak je to doplní za půl hodiny jízdy.

Pokud máš velkou baterku, a vybral jsi pro nastartování také např. 30 Ah, tak dobití bude trvat stejně jako u malé, tedy asi půl hodiny.

Pokud máš velkou baterku a při \"krutém startování\" jsi vybral např. 60 Ah, tak to alternátor bude dobíjet úměrně déle, např. hodinu jízdy.

Uvedená čísla jsou orientační, slouží pro vysvětlení. Alternátor bývá např. 80 ampérový, ale z toho světla a zapalování a případně vyhřívání z. okna sežere cca 40 A, a zbytkem se dobíjí baterie. (Účinnost dobíjení bývá asi 70%, tedy musíš víc Ah dobít, než tam zůstane k použití.)

Výsledek:

Baterii co největší, aby zajistila start i v mrazech. Alternátor do ní dobije celou kapacitu, akorát o něco déle.

PS: Kapacita - startovací schopnost v mrazu rapidně klesá, např. v -25 st.C je asi na třetině jmenovité. Větší baterie má uvnitř mohutnější propoje a větší desky - dá větší startovací proud.

[upravil dne 7.11.2006 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Letos v unoru me odesla baterka - z nouze jsem narychlo koupil v tescu 62Ah za litr ..... a vydrzela \"celych\" 6 mesicu (nyni reklamace :D), tak mam nyni v aute 72Ah Britt (po lehkych upravach kastliku na aku) a toci super :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Ale taky pozor na to, že u baterií neplatí \"čím víc Ah tím líp\".

Pokud je moc Ah, alternátor baterii (akumulátor) nikdy pořádně nedobije a tím odejde dřív než ta \"slabší\".

Na 306 je ideální od 44 kolem 50, podle spotřebičů a dieslu pak víc (+ kilma, + mlhovky, +audio...).

Já mám teď v 306 Vartu která je menší než kastlík, taky myslím 36ka a blbě to startuje.

V 605 mám z 306 půjčenou 44 (správně má být tusím 76) a auto startuje v pohodě akorát pohasínají světla atp.

Nesmysl.... vetsi baterie je vzdy lepsi. Dle stavu alternatoru se ti at uz baterie mala nebo velka dobije a udrzuje vzdy na nejake procento celkove hodnoty max. mozneho nabiti. Nebot napeti je u stejne. Rozhodne je lepsi baterie s vetsi kapacitou. To ze se ti nedobije je fama...alternator umi davat dost velky proud a ve velkem mnozstvi pripadu nevyuzivas alternator ani z poloviny...dneska maji altiky min. kolem 50-60A, moderni auta uz maji pres 100A alternatory, kdyz si spoctes zakladni spotrebu se svetlama tak je jeste dost velka rezerva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.