Sign in to follow this  
Followers 0
Kdo

Automatické zapínání světel po startu

9 posts in this topic

Na stránce http://www.peugeot605.info/old_web/.

jsem našel tuto šikovnost a tento dotázek asi bude směřovat na autora Petr605.

Předpokládám, že nemusím použít přepínací, ale mohu použít klasické spínací relé bez vývodu 87A.

Chci se zeptat na toto: doporučuješ silnější průřez plusového a propojovacího vodiče (jaký? 2mm2,5mm?) k potkávacím světlům. Nevím, jak je origo zapojení, ale předpokládal bych, že napájení žárovek - potkávací/dálková světla jde přes relé a přepínač pod volantem ovládá jen příslušné relé. Ten tvůj vodíč (od relé k potk.) je přívod (na vodič ve svazku R1, nebo R2) před přepínač pod volantem? Jak je to s přepínáním, resp. připínáním potk./dál.? Hlavní vypínač zůstane vypnutý?? Připojení na R1, R2 je před pojistkami světel?

[upravil dne 26.10.06 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relé: jasně, stačí jenom s jedním spínacím kontaktem.

Drát: ty 2mm by mohly stačit, origo dráty jsou myslím 2,5. Na těch fotkách je možná ještě nějakej slabší, protože jsem to někdy během stavby radši nahradil silnějším (a nevím v jaký fázi vznikly ty fotky). A doporučoval bych spíš než ty spojky, co jsem tam použil já, to spíš připájet, aspoň ten plus a vývod na světla, tam teče největší proud.

Obrysky: žádné relé to nespíná, ale jsou to jenom dvě tříwatové žárovky plus osvětlení přístrojovky.

Přívod: já jsem se s tím tenkrát nechtěl moc zabývat, taky jsem to měl poprvé vyndané a byl jsem z toho vyvalenej, co tam je drátů :-). Všechno jsem hledal v tom svazku. Dneska bych to řešil, že bych si našel konektor od páčky a přidělal to k drátům u něj. Je to čistší řešení a dělal jsem to tak potom vždycky, když jsem to zapojoval. Na číslo drátu se můžu kouknout. To zapojení dělá vlastně to, že kontakt v relé přemostí přepínač a je to jako by se tím přepínačem otočilo. Dráty R1 a R2 jsou ty, co vedou od přepínače ke světlům. Myslím, že zapojení je takové, že je plus baterie, následuje pojistka, potom přepínač a pak světla, takže je to zapojený ZA pojistkou. Ale to bych se musel kouknout do schémat a ty teď nemám u sebe.

Přepínání dálky/potkávací: Když svítíš tímhle bazmekem, tak funguje jenom světelná houkačka, pokud chceš přepnout na dálková trvale, musíš otočit přepínačem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Petr605

Obrysky: žádné relé to nespíná, ale jsou to jenom dvě tříwatové žárovky plus osvětlení přístrojovky.

O obrysovkách nebyla řeč, ty jsou jasné, až na to, že je jich tam víc, 2x vepředu, 4x zadní světla, 2x RZ + XY žárovek přístrojovka a okolní podsvit :P

Původně zaslal: Petr605

Myslím, že zapojení je takové, že je plus baterie, následuje pojistka, potom přepínač a pak světla, takže je to zapojený ZA pojistkou. Ale to bych se musel kouknout do schémat a ty teď nemám u sebe.

Budu rád, když se podíváš, bo standard je plus Aku, přepínač (vypínač), za ním jednotl. pojistky (ev. dle stran) a spotřebič, (prostě pojistka VŽDY až v konkrétní větvi mezi ovladačem a cílovým spotřebičem) takže to prvotní připojení bylo ve svazku sice ZA pojistkou, ale nejištěné.

Původně zaslal: Petr605

Přepínání dálky/potkávací: Když svítíš tímhle bazmekem, tak funguje jenom světelná houkačka, pokud chceš přepnout na dálková trvale, musíš otočit přepínačem.

Aha, ideální by bylo najít možnost zapojení obou větví (park. + potk.), do vodičů hned za otočným spínačem světel, ale to asi bude integrované vevnitř páčky před přepínačem (myslím cestu obvodu)

BTW: doufám, že to nebereš jako šťourání, to zařízení se mi líbí:potlesk

[upravil dne 27.10.06 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ty jeden šťourale!! ;)

Jak jsem psal schéma nemám u sebe, až večer. S těma obryskama a ostaním jsem odhadoval. Já jsem popravdě ani nezkoumal, proč se vlastně rozsvítí celá přistrojovka. Když jsem to dělal tak jsem s tím ani nepočítal. Ale večer se kouknu. A na standardy se klidně vybodni, tohle je 605. :D

Někde z přepínače asi vede drát, kterej napájí to přepínací relé dálková-potkávací. Když si tam dáš třetí relé (nebo jedno s dvěma spínacíma kontaktama) a najdeš ten drát, tak tu páčku pak budeš potřebovat jenom na to přepínání. :super

Já se kouknu do schémat. Takovýhle rejpaly mám ze všeho nejradši... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Petr605

I ty jeden šťourale!! ;)

Asi profesionální deformace, či co:myslim... se úplně vidím

Původně zaslal: Petr605

Jak jsem psal schéma nemám u sebe, až večer. S těma obryskama a ostaním jsem odhadoval. Já jsem popravdě ani nezkoumal, proč se vlastně rozsvítí celá přistrojovka. Když jsem to dělal tak jsem s tím ani nepočítal. Ale večer se kouknu. A na standardy se klidně vybodni, tohle je 605. :D

přístrojovka je napájená od park., takže zpětnou vazbou vodičem. Ad. standard: málem bych zapoměl, ale je to logičtější..to vlastně u Frantíků zase nic neznamená:roll

Původně zaslal: Petr605

Někde z přepínače asi vede drát, kterej napájí to přepínací relé dálková-potkávací. Když si tam dáš třetí relé (nebo jedno s dvěma spínacíma kontaktama) a najdeš ten drát, tak tu páčku pak budeš potřebovat jenom na to přepínání. :super

Relé tam asi budou, bo v případě zapnutí dálkových by všechno teklo přes ty kontakty v páčce a to asi ne. Tam právě žádné přepínání není. Jen aktivace dálkových k potkávacím. Páčka (v horizontálním směru) je vlastně jen spínač dálkových k trvale svítícím potk. Kdyby byl sólo vypínač světel někde, kdekoliv jinde na přístrojovce a od něj napájení přepínače pod volantem, byla by to sranda, zapojilo by se to (myslím tvůj zlepšovák) někam do dráhy, protože od spínače jde větev (přes pojistky) přímo k obrysovkám a osvitu a pod volant vede jen větev hlavních světel a ta je pouze přepínaná (nebo připínaná, dle konstrunce světel a typu žárovek) ale u téhle konstrukce s otočným spínáním světel integrovaným v jedné páčce s přepínačem bude nouze o místo k připojení. Nejde o parkovačky. Ty se dají napojit vcelku snadno na konektoru výstupu, ale ty potkávací, aby fungovaly i dálkové se musí napojit právě mezi spínač světel a přepínač pot/dál., což se obávám bude obtížně přístupné, protože spínač je v otočné ručce páčky a přepínač v jejím uložení, takže délka toho potřebnéhp spojení je rovna délce páčky.

Původně zaslal: Petr605

Já se kouknu do schémat. Takovýhle rejpaly mám ze všeho nejradši... :P

Jsem rád, že jsem zanechal dojem :aut, alespoň na mě nezapomeneš.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď jsem si uvědomil, že nemám kam bych umístil obrázek, takže schéma tu nebude! :aut

Ale z něho plyne, že proud teče takto: plus, pojistkový panel ale ne přes pojistku, páčka, relé, světla , kostra. Takže světla nejsou nijak jištěný pojistkou. Dráty R, R1, R2 jsou až za relátky. A veškerý proud teče páčkou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Petr605

Teď jsem si uvědomil, že nemám kam bych umístil obrázek, takže schéma tu nebude! :aut

Ale z něho plyne, že proud teče takto: plus, pojistkový panel ale ne přes pojistku, páčka, relé, světla , kostra. Takže světla nejsou nijak jištěný pojistkou. Dráty R, R1, R2 jsou až za relátky. A veškerý proud teče páčkou.

Vyhráls :), máš k dispozici schéma a já ne.

jen jsem koukal do popisu pojistek a F10, F14 a F18 se vztahují k světlům, taky jedna pojistka v motoru tvrdí něco o světlech. Navíc mě zaujaly tvé poslední dvě věty. Dráty jsou až za relátky a všechen proud teče páčkou?? Pls, neber to špatně, možná se blbě vyjadřuji, ale rád bych se dopátral, jak to je.

[upravil dne 30.10.06 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty dvě poslední věty spolu navzájem nesouvisí. Dráty R1, R2 jsou až za kontakty těch relátek. Ale proud z páčky neovládá ty relátka. Teda částečně jo, ale stejně všechen proud do potkávaček teče přes kontakt v páčce. Až uvidíš schéma, tak Ti to bude jasný. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Petr605

Ty dvě poslední věty spolu navzájem nesouvisí. Dráty R1, R2 jsou až za kontakty těch relátek. Ale proud z páčky neovládá ty relátka. Teda částečně jo, ale stejně všechen proud do potkávaček teče přes kontakt v páčce. Až uvidíš schéma, tak Ti to bude jasný. :papa

V sobotu si to vyřikáme z očí do očí :super:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.