zoby Odesláno 25. říjen 2006 Sdílet Odesláno 25. říjen 2006 mám dilema: mám v autě motor s výkonem 90 koní a brzdy z 1,6 gti s výkonem cca 100 koní. tudíž brzdy jsou dostatečně dimenzované pro instalovaný motor. ale na netu jsem našel, že by mi šly na auto brzdy z 307-ky, které mají větší průměr a větší plochu destiček, tudíž by měly být účinější. ale nic není zadarmo a úprava by vyšla na 7 - 8 tisíc kč (pokud by se teda nevyskytlo něco neočekávaného a dělal bych si to sám) otázka teda je, jestli to má cenu. jestli navýšení brzdného účinku bude adekvátní vynaložené práci a penězům. prosím o váš názor ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medion Odesláno 25. říjen 2006 Sdílet Odesláno 25. říjen 2006 nevim no,ale mě to příde jako zbytečně vyhožený peníze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JEHLIX Odesláno 25. říjen 2006 Sdílet Odesláno 25. říjen 2006 tušim že se jedná o 283mm kotouč P307 nějaká HDI pasují bez redukcí pry jen namontuješ brzdiče s deskama a kotouče a je to kamen urazu je že pokud nevyměníš hl.brzdový válec budeti při brždění přiliš hluboko padat pedál je to jen z doslechu,zkušenosti nemam taky to mám v plánu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 25. říjen 2006 Sdílet Odesláno 25. říjen 2006 Možná řeknu kravinu, ale když už takhle jsou brzdy dostatečně dimenzované, tak proč lepší? Také mi to trochu připadá jako peníze vyhozené, které by se mohli použít na něco jiného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pata Odesláno 25. říjen 2006 Sdílet Odesláno 25. říjen 2006 volil bych radeji vrtane kotouce puvodniho rozmeru treba zimmermanny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vector Odesláno 25. říjen 2006 Sdílet Odesláno 25. říjen 2006 Původně zaslal: zoby mám dilema: mám v autě motor s výkonem 90 koní a brzdy z 1,6 gti s výkonem cca 100 koní. tudíž brzdy jsou dostatečně dimenzované pro instalovaný motor. ale na netu jsem našel, že by mi šly na auto brzdy z 307-ky, které mají větší průměr a větší plochu destiček, tudíž by měly být účinější. ale nic není zadarmo a úprava by vyšla na 7 - 8 tisíc kč (pokud by se teda nevyskytlo něco neočekávaného a dělal bych si to sám) otázka teda je, jestli to má cenu. jestli navýšení brzdného účinku bude adekvátní vynaložené práci a penězům. prosím o váš názor ... Tak pokud nemíáš prachy na komplet brzdy, tak bych se tím nezabýval. Spíš si můžeš vyměnit brzdovku, bo tom bude možná z výroby, koupit opletený hadice a pořádný nový kotouče a desky, myslím, že autu uděláš lepší službu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Trundik Odesláno 26. říjen 2006 Sdílet Odesláno 26. říjen 2006 Původně zaslal: vector Původně zaslal: zoby mám dilema: mám v autě motor s výkonem 90 koní a brzdy z 1,6 gti s výkonem cca 100 koní. tudíž brzdy jsou dostatečně dimenzované pro instalovaný motor. ale na netu jsem našel, že by mi šly na auto brzdy z 307-ky, které mají větší průměr a větší plochu destiček, tudíž by měly být účinější. ale nic není zadarmo a úprava by vyšla na 7 - 8 tisíc kč (pokud by se teda nevyskytlo něco neočekávaného a dělal bych si to sám) otázka teda je, jestli to má cenu. jestli navýšení brzdného účinku bude adekvátní vynaložené práci a penězům. prosím o váš názor ... Tak pokud nemíáš prachy na komplet brzdy, tak bych se tím nezabýval. Spíš si můžeš vyměnit brzdovku, bo tom bude možná z výroby, koupit opletený hadice a pořádný nový kotouče a desky, myslím, že autu uděláš lepší službu. Tak bych se stotožnil s tímto názorem. Akorát jsem přesvědčený, že Vector má o Zobym velmi špatné mínění - a sice v tom, že by ve svém autě ještě neměnil brzdovou kapalinu. To si Vectore opravdu myslíš, že je Zoby takový nezodpovědný řidič? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kenduch Odesláno 26. říjen 2006 Sdílet Odesláno 26. říjen 2006 Mno nechci nijak hluboko šťourat do fizyky, ale ono větší kotouče a větší destičky ve skutečnosti neznamená lepší brzdný účinek. Je tady totiž ješťě otázka tlaku. Čím větší plocha tím menší tlak na ni. Tzn. že pokud vyměníš jen kotouče a destičky za větší a necháš stávající brzd. pumpu, tak krom toho že při intenzivním brždění se nebudou tolik hřát to bude brzdit stejně nebo spíš ještě hůř..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f3Rd@ Odesláno 26. říjen 2006 Sdílet Odesláno 26. říjen 2006 jediny dotaz: Mas pocit, ze ti to ted brzdi malo????? Pokud jo, tak nad tim dal uvazuj, ale pokud mas pocit, e ti to brzdi dobre, tak to neres. Pripadne to muzes vymenit az budes mit v haji kotouce... (misto abys kupoval seriovky, tak tam koupis ty z 307). Otazka je to jak to pak bude s tim brzdovym valcem atd. Osobne si myslim, ze ty do tam mas by meli stacit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vector Odesláno 26. říjen 2006 Sdílet Odesláno 26. říjen 2006 Původně zaslal: Trundik Původně zaslal: vector Původně zaslal: zoby mám dilema: mám v autě motor s výkonem 90 koní a brzdy z 1,6 gti s výkonem cca 100 koní. tudíž brzdy jsou dostatečně dimenzované pro instalovaný motor. ale na netu jsem našel, že by mi šly na auto brzdy z 307-ky, které mají větší průměr a větší plochu destiček, tudíž by měly být účinější. ale nic není zadarmo a úprava by vyšla na 7 - 8 tisíc kč (pokud by se teda nevyskytlo něco neočekávaného a dělal bych si to sám) otázka teda je, jestli to má cenu. jestli navýšení brzdného účinku bude adekvátní vynaložené práci a penězům. prosím o váš názor ... Tak pokud nemíáš prachy na komplet brzdy, tak bych se tím nezabýval. Spíš si můžeš vyměnit brzdovku, bo tom bude možná z výroby, koupit opletený hadice a pořádný nový kotouče a desky, myslím, že autu uděláš lepší službu. Tak bych se stotožnil s tímto názorem. Akorát jsem přesvědčený, že Vector má o Zobym velmi špatné mínění - a sice v tom, že by ve svém autě ještě neměnil brzdovou kapalinu. To si Vectore opravdu myslíš, že je Zoby takový nezodpovědný řidič? :D No když se projdu po parkovišti , tak možná potkám dvě auta, co maj od výroby vyměněnou brzdovku a znáš to podle sebe soudím tebe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 26. říjen 2006 Sdílet Odesláno 26. říjen 2006 Původně zaslal: Kenduch Mno nechci nijak hluboko šťourat do fizyky, ale ono větší kotouče a větší destičky ve skutečnosti neznamená lepší brzdný účinek. Je tady totiž ješťě otázka tlaku. Čím větší plocha tím menší tlak na ni. Tzn. že pokud vyměníš jen kotouče a destičky za větší a necháš stávající brzd. pumpu, tak krom toho že při intenzivním brždění se nebudou tolik hřát to bude brzdit stejně nebo spíš ještě hůř..... No, pokud nechceš šťourat do FYZIKY, tak by sis mohl všimnout, že by musel vyměnit nejen kotouče a destičky, ale taky brzdiče, jinak by se mu to tam nevešlo. A ty brzdiče mají dost pravděpodobně větší průměr pístku, jak už tady někdo naznačoval. Takže se v tom případě nejen zvětší plocha, ale taky zvětší síla působící na ty destičky, když se zvětší průměr pístku. Problémem by mohl být pouze delší krok pedálu, jak už tu taky padlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zoby Odesláno 26. říjen 2006 Autor Sdílet Odesláno 26. říjen 2006 Původně zaslal: vector Tak pokud nemíáš prachy na komplet brzdy, tak bych se tím nezabýval. Spíš si můžeš vyměnit brzdovku, bo tom bude možná z výroby, koupit opletený hadice a pořádný nový kotouče a desky, myslím, že autu uděláš lepší službu. ne že by ty peníze nebyly, ale zvažuju tady poměr cena/výkon. brzdovku pravidelně měním, se neboj. kotouče a desky jsou taky nové. a jak píše oddie, musely by se vyměnit i brzdiče a ty mají větší průměr pístku. A protože je větší pístek, je třeba na jeho posunutí více kapaliny a tudíž bude delší dráha pedálu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rimmer Odesláno 26. říjen 2006 Sdílet Odesláno 26. říjen 2006 sem netusil, ze je takovy problem ubrzdit 205tku )) hehe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Crack Odesláno 26. říjen 2006 Sdílet Odesláno 26. říjen 2006 zoby a co naladit brzdy z GTi 1,9:myslim? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brejda.paul Odesláno 27. říjen 2006 Sdílet Odesláno 27. říjen 2006 Ak zvacsis plochu kotuca a brzdovych dosticiek pri rovnakej brzdovej pumpe /aj brzdovom piestiku/ celkova brzdova sila na kotuc bude samozrejma vacsia. Plati totiz F=p.S, F je celkova brz. sila na kotuc, p je tlak piestika na dosticku-je konstantny a S je plocha dosticky. Zjednodusene povedane - ak zvacsis brz. plochu 2x, pricom tlak brz. pumpy je konstantny -nezmeneny, celkova brz. sila sa tiez zvacsi 2x. Je to zjednodusene podane - trenie sa uvazuje konstantne atd... Inak do tejto vymeny by som sa samozrejme nepustal a peniaze by som lepsie investoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.K Odesláno 27. říjen 2006 Sdílet Odesláno 27. říjen 2006 na 205 mam pripravene brzdy ze 406 2.2 benzin ) kotouc 283mm prumer, sila 26mm. Samozrejme budu menit i brzdovy valec za vetsi. Pokud se to neudeudela prodluzuje se pak chod brzdoveho pedalu. Na zadni napravu mam vyresenou hydraulickou rucni brzdu. Doufam ze brzny vykon bude proti normal GTI brzdam podstatne vyssi ) Jezdil jsem kotouce brembo + desky ferodo DS2000, ted jezdim vrtane a rezane kotouce OMP + racingove desky. Omp proti brembu podstatne lepsi. Jsem zvedav na ten system ze 406 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zoby Odesláno 27. říjen 2006 Autor Sdílet Odesláno 27. říjen 2006 Původně zaslal: Crack zoby a co naladit brzdy z GTi 1,9:myslim? pokud myslíš jako místo 1,6 gti dát 1,9 gti tak v nich není žádný rozdíl. a pokud myslíš jako naladit, tak o tom právě uvažuju jestli to má smysl 2 Martin.K právě že z té 307-ky mají taky průměr 283 mm, ale brzdový třmen pasuje bez nutnosti jakýchkoli úprav. ale možná že z té 406-ky to bude to samé Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Crack Odesláno 27. říjen 2006 Sdílet Odesláno 27. říjen 2006 Původně zaslal: zoby Původně zaslal: Crack zoby a co naladit brzdy z GTi 1,9:myslim? pokud myslíš jako místo 1,6 gti dát 1,9 gti tak v nich není žádný rozdíl. a pokud myslíš jako naladit, tak o tom právě uvažuju jestli to má smysl 2 Martin.K právě že z té 307-ky mají taky průměr 283 mm, ale brzdový třmen pasuje bez nutnosti jakýchkoli úprav. ale možná že z té 406-ky to bude to samé no rozdíl je v tom že to má vzadu kotouče,sem to pochopil tak že je vzadu nemáš bratránek koupi lnáký drážkovaný kotouče omp a k tomu příslušný desky a je hodně spokojenej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.