Sign in to follow this  
Followers 0
zoby

rozvaha nad zvětšením brzd

18 posts in this topic

mám dilema:

mám v autě motor s výkonem 90 koní a brzdy z 1,6 gti s výkonem cca 100 koní.

tudíž brzdy jsou dostatečně dimenzované pro instalovaný motor.

ale na netu jsem našel, že by mi šly na auto brzdy z 307-ky, které mají větší průměr a větší plochu destiček, tudíž by měly být účinější.

ale nic není zadarmo a úprava by vyšla na 7 - 8 tisíc kč (pokud by se teda nevyskytlo něco neočekávaného a dělal bych si to sám)

otázka teda je, jestli to má cenu. jestli navýšení brzdného účinku bude adekvátní vynaložené práci a penězům.

prosím o váš názor ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevim no,ale mě to příde jako zbytečně vyhožený peníze

Share this post


Link to post
Share on other sites

tušim že se jedná o 283mm kotouč P307 nějaká HDI

pasují bez redukcí pry jen namontuješ brzdiče s deskama a kotouče a je to

kamen urazu je že pokud nevyměníš hl.brzdový válec budeti při brždění přiliš hluboko padat pedál

je to jen z doslechu,zkušenosti nemam

taky to mám v plánu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná řeknu kravinu, ale když už takhle jsou brzdy dostatečně dimenzované, tak proč lepší? Také mi to trochu připadá jako peníze vyhozené, které by se mohli použít na něco jiného.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: zoby

mám dilema:

mám v autě motor s výkonem 90 koní a brzdy z 1,6 gti s výkonem cca 100 koní.

tudíž brzdy jsou dostatečně dimenzované pro instalovaný motor.

ale na netu jsem našel, že by mi šly na auto brzdy z 307-ky, které mají větší průměr a větší plochu destiček, tudíž by měly být účinější.

ale nic není zadarmo a úprava by vyšla na 7 - 8 tisíc kč (pokud by se teda nevyskytlo něco neočekávaného a dělal bych si to sám)

otázka teda je, jestli to má cenu. jestli navýšení brzdného účinku bude adekvátní vynaložené práci a penězům.

prosím o váš názor ...

Tak pokud nemíáš prachy na komplet brzdy, tak bych se tím nezabýval. Spíš si můžeš vyměnit brzdovku, bo tom bude možná z výroby, koupit opletený hadice a pořádný nový kotouče a desky, myslím, že autu uděláš lepší službu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: zoby

mám dilema:

mám v autě motor s výkonem 90 koní a brzdy z 1,6 gti s výkonem cca 100 koní.

tudíž brzdy jsou dostatečně dimenzované pro instalovaný motor.

ale na netu jsem našel, že by mi šly na auto brzdy z 307-ky, které mají větší průměr a větší plochu destiček, tudíž by měly být účinější.

ale nic není zadarmo a úprava by vyšla na 7 - 8 tisíc kč (pokud by se teda nevyskytlo něco neočekávaného a dělal bych si to sám)

otázka teda je, jestli to má cenu. jestli navýšení brzdného účinku bude adekvátní vynaložené práci a penězům.

prosím o váš názor ...

Tak pokud nemíáš prachy na komplet brzdy, tak bych se tím nezabýval. Spíš si můžeš vyměnit brzdovku, bo tom bude možná z výroby, koupit opletený hadice a pořádný nový kotouče a desky, myslím, že autu uděláš lepší službu.

Tak bych se stotožnil s tímto názorem.

Akorát jsem přesvědčený, že Vector má o Zobym velmi špatné mínění - a sice v tom, že by ve svém autě ještě neměnil brzdovou kapalinu. To si Vectore opravdu myslíš, že je Zoby takový nezodpovědný řidič?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno nechci nijak hluboko šťourat do fizyky, ale ono větší kotouče a větší destičky ve skutečnosti neznamená lepší brzdný účinek. Je tady totiž ješťě otázka tlaku. Čím větší plocha tím menší tlak na ni. Tzn. že pokud vyměníš jen kotouče a destičky za větší a necháš stávající brzd. pumpu, tak krom toho že při intenzivním brždění se nebudou tolik hřát to bude brzdit stejně nebo spíš ještě hůř.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jediny dotaz: Mas pocit, ze ti to ted brzdi malo?????

Pokud jo, tak nad tim dal uvazuj, ale pokud mas pocit, e ti to brzdi dobre, tak to neres. Pripadne to muzes vymenit az budes mit v haji kotouce... (misto abys kupoval seriovky, tak tam koupis ty z 307). Otazka je to jak to pak bude s tim brzdovym valcem atd.

Osobne si myslim, ze ty do tam mas by meli stacit... :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Trundik

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: zoby

mám dilema:

mám v autě motor s výkonem 90 koní a brzdy z 1,6 gti s výkonem cca 100 koní.

tudíž brzdy jsou dostatečně dimenzované pro instalovaný motor.

ale na netu jsem našel, že by mi šly na auto brzdy z 307-ky, které mají větší průměr a větší plochu destiček, tudíž by měly být účinější.

ale nic není zadarmo a úprava by vyšla na 7 - 8 tisíc kč (pokud by se teda nevyskytlo něco neočekávaného a dělal bych si to sám)

otázka teda je, jestli to má cenu. jestli navýšení brzdného účinku bude adekvátní vynaložené práci a penězům.

prosím o váš názor ...

Tak pokud nemíáš prachy na komplet brzdy, tak bych se tím nezabýval. Spíš si můžeš vyměnit brzdovku, bo tom bude možná z výroby, koupit opletený hadice a pořádný nový kotouče a desky, myslím, že autu uděláš lepší službu.

Tak bych se stotožnil s tímto názorem.

Akorát jsem přesvědčený, že Vector má o Zobym velmi špatné mínění - a sice v tom, že by ve svém autě ještě neměnil brzdovou kapalinu. To si Vectore opravdu myslíš, že je Zoby takový nezodpovědný řidič?

:D:D

No když se projdu po parkovišti , tak možná potkám dvě auta, co maj od výroby vyměněnou brzdovku a znáš to podle sebe soudím tebe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kenduch

Mno nechci nijak hluboko šťourat do fizyky, ale ono větší kotouče a větší destičky ve skutečnosti neznamená lepší brzdný účinek. Je tady totiž ješťě otázka tlaku. Čím větší plocha tím menší tlak na ni. Tzn. že pokud vyměníš jen kotouče a destičky za větší a necháš stávající brzd. pumpu, tak krom toho že při intenzivním brždění se nebudou tolik hřát to bude brzdit stejně nebo spíš ještě hůř.....

No, pokud nechceš šťourat do FYZIKY, tak by sis mohl všimnout, že by musel vyměnit nejen kotouče a destičky, ale taky brzdiče, jinak by se mu to tam nevešlo. A ty brzdiče mají dost pravděpodobně větší průměr pístku, jak už tady někdo naznačoval. Takže se v tom případě nejen zvětší plocha, ale taky zvětší síla působící na ty destičky, když se zvětší průměr pístku. Problémem by mohl být pouze delší krok pedálu, jak už tu taky padlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Tak pokud nemíáš prachy na komplet brzdy, tak bych se tím nezabýval. Spíš si můžeš vyměnit brzdovku, bo tom bude možná z výroby, koupit opletený hadice a pořádný nový kotouče a desky, myslím, že autu uděláš lepší službu.

ne že by ty peníze nebyly, ale zvažuju tady poměr cena/výkon.

brzdovku pravidelně měním, se neboj. kotouče a desky jsou taky nové.

a jak píše oddie, musely by se vyměnit i brzdiče a ty mají větší průměr pístku. A protože je větší pístek, je třeba na jeho posunutí více kapaliny a tudíž bude delší dráha pedálu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak zvacsis plochu kotuca a brzdovych dosticiek pri rovnakej brzdovej pumpe /aj brzdovom piestiku/ celkova brzdova sila na kotuc bude samozrejma vacsia. Plati totiz F=p.S, F je celkova brz. sila na kotuc, p je tlak piestika na dosticku-je konstantny a S je plocha dosticky. Zjednodusene povedane - ak zvacsis brz. plochu 2x, pricom tlak brz. pumpy je konstantny -nezmeneny, celkova brz. sila sa tiez zvacsi 2x. Je to zjednodusene podane - trenie sa uvazuje konstantne atd...

Inak do tejto vymeny by som sa samozrejme nepustal a peniaze by som lepsie investoval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 205 mam pripravene brzdy ze 406 2.2 benzin :o) kotouc 283mm prumer, sila 26mm. Samozrejme budu menit i brzdovy valec za vetsi. Pokud se to neudeudela prodluzuje se pak chod brzdoveho pedalu. Na zadni napravu mam vyresenou hydraulickou rucni brzdu. Doufam ze brzny vykon bude proti normal GTI brzdam podstatne vyssi :o) Jezdil jsem kotouce brembo + desky ferodo DS2000, ted jezdim vrtane a rezane kotouce OMP + racingove desky. Omp proti brembu podstatne lepsi. Jsem zvedav na ten system ze 406 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Crack

zoby a co naladit brzdy z GTi 1,9:myslim?

pokud myslíš jako místo 1,6 gti dát 1,9 gti tak v nich není žádný rozdíl.

a pokud myslíš jako naladit, tak o tom právě uvažuju jestli to má smysl

2 Martin.K

právě že z té 307-ky mají taky průměr 283 mm, ale brzdový třmen pasuje bez nutnosti jakýchkoli úprav. ale možná že z té 406-ky to bude to samé

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: zoby

Původně zaslal: Crack

zoby a co naladit brzdy z GTi 1,9:myslim?

pokud myslíš jako místo 1,6 gti dát 1,9 gti tak v nich není žádný rozdíl.

a pokud myslíš jako naladit, tak o tom právě uvažuju jestli to má smysl

2 Martin.K

právě že z té 307-ky mají taky průměr 283 mm, ale brzdový třmen pasuje bez nutnosti jakýchkoli úprav. ale možná že z té 406-ky to bude to samé

no rozdíl je v tom že to má vzadu kotouče,sem to pochopil tak že je vzadu nemáš:myslim bratránek koupi lnáký drážkovaný kotouče omp a k tomu příslušný desky a je hodně spokojenej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.