Sign in to follow this  
Followers 0
Kubajs82

Vysoké otáčky dobře/špatně

10 posts in this topic

Ahoj všem,

koupil jsem od kamaráda 405ku rv 90, je to diesel 2.0 žádný turbo a ni nic takovýho :) Ten kamarád mi říkal že není dobrý to auto hnát do vysokejch otáček... Ale tak nějak mi neřekl důvod proč že to. Tak bych se chtěl optat zkušenějších jestli ty vysoké otáčky můžou nějak motoru uškodit či něco takovýho?? díky za tipy..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak diesel honit nemá cenu, páč to je zbytečný když táhne jen kousek(rozpětí otáček) a navíc je to auto spíš na spotřebu ne? :D:roll

Jinak ublížit bys mu neměl ani když to přeženeš pokud tam je omezovač :D

[upravil dne 25/10/06 BOSSCZ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omezovač otáček má určitě TD (cca 4600), u čistýho diesela si tim nejsem jistej, ale řekl bych, že ho má taky.

Tim, že poženeš dlouho traktora ve vysokejch otáčkách, může dojít k tomu, že rupne rozvoďák (spíš) nebo praskne hlava v důsledku přehřátí motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

Omezovač otáček má určitě TD (cca 4600), u čistýho diesela si tim nejsem jistej, ale řekl bych, že ho má taky.

Tim, že poženeš dlouho traktora ve vysokejch otáčkách, může dojít k tomu, že rupne rozvoďák (spíš) nebo praskne hlava v důsledku přehřátí motoru.

Já zase nejsem žádnej závodník a nedržím ho nějak v extra vyskokejch otáčkách :) jen mně zaujalo že mi to říkal... a jestli má omezovč to fakt netuším....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omezovač bys poznal za jízdy, když ho třeba na jedničku nebo dvojku vytočíš, tak by měl kolem 4500 otáček jakoby zakolísat motor a nepustit to vejš, mě to občas udělá :D Jde o to, aby nebyl motor v těch otáčkách permanentně, občas mu to na chvilku neuškodí. Taky tak jednou dvakrát do měsíce vyženu brikety z vejfuku na dálnici :D:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

Omezovač bys poznal za jízdy, když ho třeba na jedničku nebo dvojku vytočíš, tak by měl kolem 4500 otáček jakoby zakolísat motor a nepustit to vejš, mě to občas udělá :D Jde o to, aby nebyl motor v těch otáčkách permanentně, občas mu to na chvilku neuškodí. Taky tak jednou dvakrát do měsíce vyženu brikety z vejfuku na dálnici :D:papa

Když se chci podívat kolik má motor otáček na budíku vidím akorát že je třeba osm ráno :D bohužel nemám otáčkoměr... ala jinak bych řekl že omezovač nemám.. ale jak jsem řekl, tolik ho netrápím....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha tak to je dobře, někdy mu taky trochu dam ale max do 4 tisíc pak semy to zdá jako týraní(Nebo sem se dal bal dojít)

Ale i tak lítat s ropakem kolem 4000 se my zda neekonomický.Ale je třeba čistit vyfuk:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hnát nafťáka do vysokejch otáček je zbytečný, protože tyhle motory maj největší krouťák od 1,8 do 3 tisíc a neni to pro ně moc dobrý ktomu co už většinou maj za sebou. Omezovač otáček tam rozhodně je , omezuje ho čerpadlo a to asi při 5,2 tis. otáčkách a to už je fakt dost na tenhle motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tohodle diesela neni zadny omezovac v klasickem slova smyslu (elektronicky). Jen stelovani dorazu maximalnich otacek sroubem na cerpadle, je to ciste mechinacka zalezitost.

[upravil dne 26/10/2006 dtyrkas]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.