Sign in to follow this  
Followers 0
Lukash605

Sportovní sání a výměna oleje

12 posts in this topic

Ahoj,chtěl bych dát do pežíka sportovní sání.Teda abych byl přesnej sportovní filtr.Takže to znamená zrušit seriový airbox.A koupit redukci.To snad nějak dám.Ale z airboxu jde ještě jedna malá hadice.Nejsem jsi jistej,ale myslím že to je odvětrání motoru.Nebo tak něco.:myslim na druhým konci je napojená na takový \"ventil\"(nevím co to je):Dale pak z toho \"vetilu\" vede malinká průhledná hadička přímo už do motoru.Jde mi o to jestli tu hadici z airboxu do toho nesmyslu můžu odpojit a nahradit takovím tím malím filtrem.Jinak je to motor 2,0 Svti(turbo)104kW 140PS

A ještě jedna otázečka.Budu měnit motorový olej,tak jaký mám koupit.Bohužel nevím jaký tam byl:myslim díky moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud se nepletu tak by tam měl přijít olej 10W40, ale otázka je co tam před tím bylo. Pokud tam ale někdo používal minerál a dal by jsi tam tenhle mohl by vzniknout problém s mazáním.

Jinak k tomu filtru. Krom toho že sportovní sání tě vyjde na nějakou tu práci (montáž a pravidelné čištění a olejování) a peníz navíc (čistící sada stojí skoro to co novej papírovej filtr) tak je potřeba sportovní filtr a vedení vzduchu tepelně odizolovat a zajistit mu dostatečné krmení čerstvím a studeným vzduchem. Jinak to nemá žádný význam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Lukash605

Ahoj,chtěl bych dát do pežíka sportovní sání.Teda abych byl přesnej sportovní filtr.Takže to znamená zrušit seriový airbox.A koupit redukci.To snad nějak dám.Ale z airboxu jde ještě jedna malá hadice.Nejsem jsi jistej,ale myslím že to je odvětrání motoru.Nebo tak něco.:myslim na druhým konci je napojená na takový \"ventil\"(nevím co to je):Dale pak z toho \"vetilu\" vede malinká průhledná hadička přímo už do motoru.Jde mi o to jestli tu hadici z airboxu do toho nesmyslu můžu odpojit a nahradit takovím tím malím filtrem.Jinak je to motor 2,0 Svti(turbo)104kW 140PS

A ještě jedna otázečka.Budu měnit motorový olej,tak jaký mám koupit.Bohužel nevím jaký tam byl:myslim díky moc

neviem aky mas rocnik,ale ak ten z novsich tak tam tusim bola polosyntetika.ja mam 92 a mam tam mineral a stale tam bol.ale videl som uz aj u takych rocnikov ze tam pchali polos.co sa tyka tej hadicky,tak asi az taka potrebna nebude,pretoze ja ju tam nemam a tu dieru na boxe mam zapchatu.jazdim tak odkedy ho mam a ziaden problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

podle me se tady ptat je naprosto zcestne...navic oleje se deli podle viskozity to je to zname 5W 10W 15W 30-40 atp...a podle zatezovych parametru. V prve rade bych se podival, co uvadi vyrobce jako olej. Co se tyce viskozity 10W40 neurazi a je vhodny prave pro nase klimaticke podminky - urcuje viskozitu pri zahratem a studenem motoru. Oznaceni mineral/polosyntetika atp. je zcestne...viz 100x odkazovany clanek o olejich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mimochodem, ja liju nejaky mogul co maj v servisu, 10W40...auto jezdi, menim po 10tisicich +-tisic. Myslim, ze mogul neurazi, ani neoslni..asi takovy stred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno ono na značce oleje zas tak nezáleží, protože i renomovaní výrobci jako třeba Total, Texaco atd. plní olej do jiných obchodních balení s jinou značkou. V případě Totalu třeba značka Fina, která je na trhu k dostání za podstatně lepší peníz než Total a náplň je totožná :roll Hlavní jsou parametry toho oleje, které musí splňovat :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

no prave castrol ee :) kdyz uz tak total.Tento tyden tu na foru nekdo postoval, ze castrol je to samy co mogul, akorat se plati za znacku, pry je to snad jeden ten samy olej...otazka je, zda se vyplati vubec do takoveho stareho auta lit drahy olej, podle me vubec...navic jak nekteri v domeni, ze daji kvalitni olej si pak prodlouzi vymenu na 2x tolik, tak to je jeste horsi, nez obycejny levny olej a 2x castejsi vymenou

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

no prave castrol ee :) kdyz uz tak total.Tento tyden tu na foru nekdo postoval, ze castrol je to samy co mogul, akorat se plati za znacku, pry je to snad jeden ten samy olej...otazka je, zda se vyplati vubec do takoveho stareho auta lit drahy olej, podle me vubec...navic jak nekteri v domeni, ze daji kvalitni olej si pak prodlouzi vymenu na 2x tolik, tak to je jeste horsi, nez obycejny levny olej a 2x castejsi vymenou

ja som s castrolom spokojny.daval ho tam chlapik pred tym ako som auto kupil a ja pokracujem v tom istom.aspon ked klakne motor tak si nebudem nadavat,ze som mohol urobit mozno viac.texaco som pouzival v inom aute a nikdy viac.a hlavne si davajte pozor ked vam ho menia v servise,ci nahodou nedavaju zo suda.ak ano berte auto a rychlo prec.vlastna skusenost

Share this post


Link to post
Share on other sites

samozrejme ze v servisu berou ze sudu..snad si nemyslis, ze servis bude kupovat po jednotlivych balenich, kdyz ten stejny olej treba ve 200l sudu stoji skoro polovic...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

samozrejme ze v servisu berou ze sudu..snad si nemyslis, ze servis bude kupovat po jednotlivych balenich, kdyz ten stejny olej treba ve 200l sudu stoji skoro polovic...

to je jasne ze je lacnejsi.len som myslel,ze ak si kupis vo flasi tak tam mas datum spotreby,na sude ho neuvidis.videl som ten sajrajt zo suda.to si rovno mozes nechat ten stary a urobis lepsie.nie som jediny kto s tym ma zle skusenosti.ja zasadne kupujem vo flasi a vemenim si to sam alebo som pri vymene.samozrejme je to moja skusenost.zbitocne sa budeme o tom bavit.kazdy mame na to iny nazor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

no prave castrol ee :) kdyz uz tak total.Tento tyden tu na foru nekdo postoval, ze castrol je to samy co mogul, akorat se plati za znacku, pry je to snad jeden ten samy olej...otazka je, zda se vyplati vubec do takoveho stareho auta lit drahy olej, podle me vubec...navic jak nekteri v domeni, ze daji kvalitni olej si pak prodlouzi vymenu na 2x tolik, tak to je jeste horsi, nez obycejny levny olej a 2x castejsi vymenou

souhlasim :super v dnesni dobe nezalezi na znacce, ale spis na parametrech oleje :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.